Every review we hold for the Chelmsford office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleA fantastic service from start to finish. Colubrid sold my property much quicker than I expected and got me £15,000 more than I was hoping for! Special thanks to Andrew Mutlow who was always on hand to help throughout the process. Even called me in his personal time.
Elise · 10 June 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hi Elise,
Thank you for leaving us this positive review. We are all really pleased that we were able to secure you a buyer both quickly and at a price £15,000 higher than you had expected!
We wish you every happiness in your new home.
Many Thanks
Colubrid Estate Agents
★★★★★ 5/5
GoogleIt’s my first time buying a home and I can’t thank Joshua the branch manager enough!!! He has been extremely helpful and if it wasn’t for him calling me letting me know of a property that wasn’t even on the market yet then I would never of found my dream home! Highly recommend Colubrid Estate agents.
Bazo · 11 March 2024
★★★★★ 5/5
GoogleI work with these guys on a daily basis and am inpressed by their expertise and passion for everything property related. Joshua and his team are always available and work tirelessly to deliver the service that i expect. 100% recommend them for all things property related.
Kerry · 23 August 2024
★★★★★ 5/5
GoogleAs a first time buyer l found Colubrid and in particular Keeley to be exceptionally helpful. She always instantly returned my calls and made my experience to be smooth and stress free. I would not hesitate in using them again and would highly recommend them to anyone.
Terence · 28 July 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotThird Estate Agent instructed
Third Estate Agent instructed. They got us a buyer in the first week. Absolutely excellent service. Really happy with the team
Mrs · 14 August 2026
★★★★★ 1/5
GoogleI placed an offer and the offer was accepted. I provided my AIP the next day. It is the responsibility of the agent to cancel further viewings and to take the next step to remove the property from the market. Instead, they allowed further viewings stating that an offer was already placed.
Later someone placed a higher offer than me and I lost the property. When I asked the agent they said the time between the offer being accepted and the AIP received they accepted a few viewings and the seller insisted agent to continue with viewing even though the offer is accepted.
The agent tried their best to cancel the viewing but the seller doesn't agree which is not fair.
So if you are a buyer once the offer is accepted insist on them and cancel all viewings. Agent should do it without asking.
Looks like money is more important than professionalism.
Naveenkumar · 10 June 2023
Agent replied · 11 June 2024
Dear Mr Kuppusamy,
We are really disappointed to read your review and that you are unhappy with the service provided to you when trying to purchase a property through our company.
Firstly, please let me apologise to you for the experience that you had, we take your comments and review very seriously.
Hopefully you can see from all of our other reviews that we are a genuine and reputable company and we take pride in our reputation. That’s why it’s so disappointing to read your review.
I know that Joshua from our office has already contacted you and asked if you would consider removing this review as it is not our fault that you lost out on purchasing the property and we feel it Is unjust and unfair that this negative review could tarnish our reputation but you were not willing to do so. So we will reply in full below.
I have read the file regarding the offer you made on one of our properties. I am aware that you had made an offer that was acceptable to our vendor and the offer was accepted providing that you produced all documentation that we require and that the property would remain on the market until we received this from you.
This is company policy as we have a duty of care to our vendors not to remove a property from the market until a buyer has been qualified that they are in a financial position to proceed with the property purchase.
If we just accepted buyers offers and removed properties from the market without any buyer or financial qualification then we would not be providing the best service to our sellers and certainly would not be fulfilling our duties as an Estate Agent.
You were made aware that the property would remain on the market until the documentation had been provided.
Unfortunately, in the time of waiting for you to provide the above documentation a higher offer was then made by another buyer for the property that the vendor chose to accept.
We have a legal obligation to put offers forward to our vendor.
We actually advised our vendor to proceed with you as the property buyer in spite of the other offer being at a higher amount because we genuinely believed that you were in a better position as a buyer.
However, ultimately it is the vendors decision which buyer/offer they choose to proceed with and we have to take their instructions.
We are the acting agent for the sale of the property, not the homeowner.
I note your comment that “money is more important than professionalism” and take this quite personally because this is certainly not the case. I would like to make you aware that for the sale of this property we were operating on a fixed commission fee not a percentage of the sale price so we would not be financially benefitted in anyway by proceeding with the higher offer.
The only person financially benefitted would be the vendor.
I wanted to make this abundantly clear because I certainly would not want you thinking that we specifically tried to sell the property to another buyer for our own financial gain. This is absolutely not the case.
We sincerely apologise that you were unable to purchase the property on this occasion and wish you the best of luck with your property search.
We hope in time that once the dust has settled you will reconsider removing this review.
Many Thanks
Colubrid Estate Agents
★★★★★ 5/5
GoogleSuch lovely people to deal with! I made an enquiry via RightMove and Joshua called me back almost straight away, he answered my 8,000 questions with astounding patience and organised for Mark to come and meet me and value our home. He did so, was very very helpful and polite and pleasant to deal with. He also recommended a mortgage broker for us, who has also been wonderful to deal with.
They keep in touch without harassing, are always on hand and I think they are just terrific. Highly recommended.
Emma · 10 June 2023
Agent replied · 11 June 2024
Hi Emma,
Wow, what a lovely review!
Thank you so much for taking the time to leave us your positive comments!
We will pass your feedback onto both Joshua and Mark.
Many Thanks
Colubrid Estate Agents
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat communication!
Great communication from start to finish when buying my property. Highly recommend.
Sarah · 17 September 2026
★★★★★ 5/5
GoogleThank you guys ! Especially Luke purchase for helping us along the way
James · 16 August 2025
★★★★★ 2/5
TrustpilotThe staff could benefit from improving…
The staff could benefit from improving their communication and customer service skills. There seems to be a lack of coordination, as we were asked the same questions multiple times. Additionally, the tone of the interactions felt quite aggressive. I believe that attending a customer care course could be beneficial for the team. Having dealt with many people and services over the years, I feel that some training in this area would greatly enhance their service.
Denise · 26 February 2025
★★★★★ 5/5
GoogleGreat friendly efficient service. Joshua has been a greatly appreciated in helping securing our purchase. Highly recommend Colubrid Estate Agents. Great choice if your purchasing/buying in Essex
LA · 10 June 2023
Agent replied · 11 June 2024
Hi,
Thank you for leaving us this fantastic review.
We will pass your feedback onto Joshua and the team.
Many Thanks
Colubrid Estate Agents
★★★★★ 5/5
TrustpilotFantastic service
Fantastic service! 15 viewings in the first week and sold above asking price within a week
Katie · 6 August 2026
★★★★★ 5/5
GoogleJosh and team have been very attentive and has kept us up to date at every step of the way; this helps keeps the stress levels down! Highly recommend Josh and his team to help sell your home
Darrell · 28 July 2024
★★★★★ 5/5
GoogleThe team has been amazing! We sold our house very quickly and with no stress. Joshua Morel has been a great source of info and help when searching for our next property too. Would highly recommend them if you are thinking of selling!
Jodie · 10 April 2024
★★★★★ 5/5
GoogleJoshua Morel from Stanford or Hope branch revalued out house yesterday. He is knowledgeable about the area and professional as well as being very warm and easy to talk to. A great credit to Colubrid
Alastair · 15 February 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotSly, avoid at all costs!
Very unhelpful, poor communication and try to take advantage of first time buyers.
Mollie · 28 July 2026
★★★★★ 1/5
GoogleI would definitely not recommend these estate agents..I did unfortunately pay them thousands of pounds ,and had to push them every day whereby I it wasn't for myself pushing I would have paid extra in stamp duty. The MD lacks any understanding ,or takes no responsibility for their unprofessional way they had dealt with the sale of my property..Mike the MD just states. Well will sold at market value..He is a rock manager that hides under a rock..They did nothing amazing but caused more issue and headache..Like I've stated. If I did not push daily then nothing would have happened therefore asking me whom had used and pay this company thousands would I Recommend them the answer is No
Use a well known agent !!
Lastly. Read their replies..Blinked by the facts the customer Me had to push them to do their job what they are paid to do ..In the past I have never had to push an Estate agent. The proof is in the pudding..Do not use them!NegativeProfessionalism
Vincent · 10 June 2022
Agent replied · 11 June 2024
Dear Mr Graham,
This is the second review that you have left our company over the past couple of days. We responded to your first review clarifying the situation and since we have replied you have deleted your review and left us this new one because you clearly did not like that we had made it abundantly clear that you had no grounds for leaving us a negative review.
Looking through your review history on Google, we can see that you have left three estate agents 1* reviews as well as a solicitor. It is clear that you were very frustrated with the process of selling/buying property. You have even gone out of your way to leave a local McDonald’s a 1* review.
We will again clarify the situation below:
We are obviously very disappointed to read your review. We pride ourselves in delivering the highest level of service to our customers to achieve them their goals in the house moving process.
We were unfortunately anticipating you leaving us a negative review due to your threats to slander our company if we did not give in to your demands to reimburse your costs for removal vans.
Your complaint to us was in relation to difficulties with booking removal vans and also over agreeing completion dates for your house move. As we stated in our response to your complaint, this is not a reflection on us or our service to you.
We are extremely happy and proud that we were able to achieve you the full asking price for your property in a quick timescale but we are disappointed that our hard work has been forgotten about due to your frustration with moving dates which is ultimately the responsibility of your solicitor as these are legal issues.
We are very happy though, that we were able to achieve you the asking price for your property and that we got you moved prior to the stamp duty holiday deadline, saving you thousands of pounds in additional moving costs.
We wish you all the happiness in your new home and the best of luck with the future.
Many Thanks
Colubrid Estate Agents
★★★★★ 5/5
GoogleMy wife and I used Colubrid to sell our house and the service we have received from Josh, Keely, Ricky, Connor, Jake and Taylor so far has been exceptional. They arranged nearly 30 viewings for us over a weekend and then due to us getting Covid had to move them all to the following weekend, this was done smoothly and efficiently. The result was we had several offers which were managed by Josh who got us a price we are very happy with and all at a great fixed price. An estate agent that gives you a first rate high street service at internet prices highly recommended.
D · 10 June 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hi,
Thank you for your kind words. We will pass your feedback onto the team members you have specifically mentioned.
Many Thanks
Colubrid Estate Agents
★★★★★ 5/5
TrustpilotAmazing service and people in both…
Amazing service and people in both offices.
Maisie · 1 September 2026
★★★★★ 1/5
GoogleAwful. Avoid.
They tried to pressure us into something our solicitor said not to do. And said that the seller would be in their new house and we would lose out...but if we did pull out it would have screwed their sellers.
They are only out for money and will try to squeeze every penny out of you, while being useless, rude and arrogant.
ItsSeza · 20 April 2025
★★★★★ 1/5
TrustpilotI wouldn’t recommend this estate agent…
I wouldn’t recommend this estate agent to anyone. The service throughout was incredibly poor and unprofessional. I was laughed at by a member of staff when I asked for a simple update, and on another occasion was told, “you don’t pay our bills”, a shocking response from a company supposed to support you through a major life event.
Danielle · 11 June 2025
★★★★★ 5/5
GoogleWhat a great company, from the outset they were all so motivated and professional and gave me absolute confidence that they would sell my flat for me... and they did. I would highly recommend them to all my family and friends who may feel or buy property in the future.
D · 16 September 2025
★★★★★ 5/5
GoogleI had just had an exceptional experience selling my home with Colubrid. Their expert pricing advice, excellent communication, and strategic marketing, including professional photography and online listings, led to multiple offers and a sale above the asking price. Their professionalism and dedication made the process smooth and stress-free and nothing ever seemed to be a problem when I had to contact them during the process. I highly recommend them and would use them again without hesitation.
David · 21 October 2024
★★★★★ 5/5
GoogleJosh has keeps you in the loop of the sale of your property, between us made a decision very quickly on the price range being changed , this generated a buyer very quickly .
Personally chose colubrid because they were in easy reach of my house rather than going into Chelmsford city centre & using chain estate agents !
Very pleased with how my sale has gone !
David · 10 June 2023
Agent replied · 11 June 2024
Hi David,
Thank you so much for leaving is such a detailed review and such positive comments.
We wish you the best of luck and happiness in your new home.
Many Thanks
Colubrid Estate Agents
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.