Trusted Agent profile Β· Cardiff

CPS Homes Cardiff reviews

4.2

β˜…β˜…β˜…β˜…β˜… Great

1,685 reviews across 3 platforms

66 Albany Road, Roath, Cardiff, CF24 3RR

CPS Homes's office in Cardiff, at 66 Albany Road, is rated 4.2 out of 5 across 1,685 reviews on three platforms, including 544 Google reviews rated 4.3.

Google logo

4.3 / 5

544

Reviews on Google

This office

Yell logo

1.0 / 5

1

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

1,140

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Cardiff office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Really great service from all agents at CPShomes, communicated well, and ensured we understood the process of everything. Definitely Recommend

Oyewole Β· 16 February 2026

Agent replied Β· 16 April 2026

Brilliant to hear - thank you Oyewole!!

1/5

Trustpilot

How do you made up this story!!

How do you made up this story!!! First, why would I retract my decision to take the apartment and I have already paid you with a deposit Β£300 and I know this amount will not refund if there is a defect in the agreement !? But I believed in you and you are the biggest swindlers, and I have already signed for a new apartment. Thank you for your wishes and Good luck scamming customers.

Hussain Β· 1 April 2024

Agent replied Β· 17 June 2024

Hi Hussain,Thank you for leaving a review, but we don’t recognise the story you have told, so we would like to place the matters of fact on record.You viewed a property on Churchill Way that was advertised at Β£1,200 per month exclusive of all bills. We have checked and double-checked this at our end. If you believe the website you enquired through (AccommodationForStudents) displayed it differently, you can address your concerns with them, but we are 100% sure that the information we provided is correct as we note that other enquiries we received had the amount quoted correctly.After you completed an application form and paid an agreed holding deposit of Β£275 (not Β£300 as claimed), you proceeded to dispute the previously agreed Β£1,200 figure and claimed it should be Β£1,120: a difference of Β£80 per month. This amount was never agreed by CPS Homes or the landlord, which we communicated to you.You then requested to view an alternative property in Altolusso with us, but the landlord of that property accepted other occupants before you had a chance to view it. We then asked if you would like to proceed with the property on Churchill Way. We didn’t hear back from you and you failed to provide us with the information required to proceed with the let. As a result, we had to inform you that the deadline for information had passed and the landlord had decided to remarket the property to other occupants, as was his right.It’s our opinion that you were aware of the Β£1,200 per month rent when paying the holding deposit, but you wished to renegotiate the rent to a more favourable figure after looking at other available properties online, as perhaps proven by your request to view an alternative property.We wish you the best of luck in your search for a property.Kind regards,The CPS Homes Team.

1/5

Google

Number 1, make sure you ACTUALLY see the real property and all of the inside. 2, when they say its a house share with "professionals", makes sure you meet these so called "professionals" FIRST! Apparently, their definition of professionals are slobs that never clean. Smell the house of drugs, think its OK to leave crust infested dishes everywhere and slam doors instead of quietly closing them. Oh and never washes their hands after bathroom use. I couldn't recommend this place at all given the false picture they painted. And don't think the LL cares about anymore then rent money. Out ASAP!

ReviewItAll Β· 16 December 2023

Agent replied Β· 13 June 2024

Hello, Thanks for leaving a review, though we do dispute it in its entirety. We'd love to know which property you rent/rented from us, so we can verify the claims you have made. Currently, they do not tally with any complaints we have received, and of course we haven't been able to locate you on our database by name. We 100% agree that you should view a property before choosing to rent it. We encourage everybody to do this. If you chose not to, you would have been advised that proceeding based on the photos or video alone was not recommended and entirely at your own risk. We conduct many viewings each day, so there would have been ample opportunity for you to view the property. The second half of your complaint is aimed at the people you allegedly share/shared a property with, rather than CPS Homes. If we have observed or received a complaint about the condition of a property, the matter would have been raised with the contract-holders in question. Though we ultimately cannot dictate how somebody lives, the terms of the written statement of occupation contract stipulate the manner in which the property should be kept, and we can comfortably say that the vast majority of occupants follow this. Where they do not, we will point out the terms of the contract they agreed to and schedule a follow-up inspection(s). This usually results in improvement. If it does not, then it is the landlord's decision what action they would like to take to remedy the issue. Please do get in touch if you require any further input. All the best, The CPS Homes Team.

5/5

Google

Marta has been extremely helpful in the process of renting a house!! 🏑 …

Megan Β· 9 November 2024

Agent replied Β· 9 December 2024

Thanks Megan for the 5 star review!

5/5

Google

Very professional and welcoming. Everything went smoothly. The process was comfortable and convenient. I was welcomed and supported by Emma George who did a great job in handling and explaining every part of the process. Thank you very much.

Shereen Β· 14 June 2023

Agent replied Β· 13 June 2024

Hi Shereen, thank you so much for taking the time to leave this review. We're delighted to hear you've had such a great experience with our lovely team.

4/5

Trustpilot

Great communication

After a really hard few weeks trying to find a suitable property in the current rental market, I have just secured a lovely modern flat near the city centre through CPS homes. Their communication throughout the process has been really good, calling back when they said they will, responding to emails promptly, liaising with the landlord on all of my questions, and explaining things as much as I needed. Special thanks to Cath, who first set up the viewing for me, and especially to Jordan Parry who showed me round and talked me through the application process after. Very friendly team. Would recommend

Catriona Β· 5 August 2022

5/5

Trustpilot

CPS has been our letting agent for more…

CPS has been our letting agent for more the 15years, their service has been exceptional. Credit goes to Jordan Perry and his team, finding a good tenants and get currant rental value on the property. They fully manage our properties so take care of everything and keep us up to date on rental legislations. Jordan is credit to CPS. and like to thank him for his support over the years.

M Β· 4 July 2023

1/5

Trustpilot

My experience with CPS Homes shows that…

My experience with CPS Homes shows that in this agency, client contact works mainly up until the property viewing afterwards, it apparently ceases to be necessary,

Damian Β· 18 December 2025

Agent replied Β· 25 December 2025

Hi Damian, Thank you for taking the time to leave such detailed feedback. We’re genuinely sorry to hear about your experience and the frustration it caused. At CPS Homes, we know that clear and timely communication is essential, particularly after a viewing, and it’s certainly not our intention to leave prospective tenants without an update. We would not be able to successfully let properties if we routinely failed to respond, so it’s clear that in this instance there has been a breakdown in communication, for which we apologise unreservedly. We’re also sorry for the confusion caused by the initial pricing information and for the inconvenience of the cancelled appointment. While mistakes can occur, we appreciate how this, combined with the lack of follow-up, would have felt discourteous and a poor use of your time. We are now looking into what happened internally and will be reviewing this with our Lettings Team to understand where the process fell short and to ensure that issues like this are not repeated in future. Your feedback is being taken seriously and will be used to improve our service. Once again, we’re very sorry for your experience and for the uncertainty you were left with. Thank you for bringing this to our attention. Kind regards, The CPS Homes Team.

5/5

Google

Nadine was an absolute pleasure to work with. She was always quick to respond, thorough in her explanations, and she truly had my best interests at heart. Nadine made the entire process seamless and stress-free.

Chris Β· 17 September 2023

Agent replied Β· 13 June 2024

Thanks Chris, we really value your feedback and are glad you had such a great experience with us !

5/5

Trustpilot

I’m a student

I’m a student in Cardiff and looking for house is more stressful than ever at the moment. I’m glad to say that the service from CPS has been very time efficient and helpful, landing us a lovely house for next year and very quickly. Thank you to Michael Tustin who did a great job in helping us!!

Rachel Β· 16 January 2021

Agent replied Β· 12 June 2024

Thank you for taking the time to leave us feedback. We're glad you had such a wonderful experience with us! We do hope we can be of assistance in the future. Take care! CPS Homes

5/5

Google

Cps are very efficient and have let my property . Thank you Rhys

Sian Β· 2 November 2024

Agent replied Β· 9 November 2024

Thanks Sian - happy to hear it, thanks again for choosing us!

5/5

Trustpilot

Absolutely amazing service

Absolutely amazing service! Jordan Parry has been amazing throughout, constantly keeping me and my partner updated and in the loop and when we viewed the property we absolutely loved it and secured it immediately! I have been with CPS before and my experience has always been positive, but Jordan's commitment to us, his service and delivery has been something we have never had before! Highly recommend!

Cat Β· 22 September 2023

5/5

Trustpilot

Me and my partner have just…

Me and my partner have just successfully completed finding a property with CPS. From the beginning of the process to now it has been extremely efficient with clear communication and clear instructions to make the whole process really simple and enjoyable. A special mention to Velislava Doneva who handled our situation with perfect professionalism and efficiency!

Ellie Β· 26 April 2024

5/5

Google

Nadine was absolutely amazing through start to finish, answered all our concerns and went above and beyond. If you’re lucky to get Nadine, your in safe hands. Her communication & customer service is 10/10

Jamie Β· 17 September 2023

Agent replied Β· 13 June 2024

Thanks Jamie, happy to hear it and we're very grateful for your feedback.

5/5

Trustpilot

First time house hunting

I’ve gone through my first experience of house hunting alone and initially felt quite overwhelmed at the thought of doing it all by myself but CPS

Customer Β· 13 August 2026

5/5

Google

Really couldn't have been more helpful and friendly! We were moving to Cardiff and Flo was fantastic and approachable helping us find a flat to rent and made the whole process really smooth. Many thanks :)

Alex Β· 19 July 2023

Agent replied Β· 13 June 2024

Thanks Alex, glad we could help :)

5/5

Google

Max was absolutely amazing during our viewing process. He was very informative and worked quickly to get us a closed deal. Highly recommend and I’m very happy with my experience with him and CPS homes. Thank you.

Rachel Β· 14 June 2023

Agent replied Β· 13 June 2024

Hi Rachel, Thank you so much for taking the time to leave a review for Max. We'll make sure we keep up the good work!

1/5

Google

Awful service! Phoned in a week ahead to book a viewing. Wasn’t informed about the time slot or address. Didn’t received any email or text message regarding the address or time slot as promised. Had to phone in that very morning just to be told that it was my fault not asking for the address by calling again and that they have no responsibility whatsoever for what happened. This is awful for professionals who need to take time off in advance and travel for hours to do viewing in Cardiff.

Jie Β· 21 October 2023

Agent replied Β· 17 June 2024

Hi Jie Zhou, Thank you for your review. We're sorry that you've had a less than positive experience with CPS Homes, though we don't recognise some of the comments you have made. When we book a viewing appointment, we do so with an agreement of the day/time with the viewer, so we can be sure that the both parties are available. You should have therefore been aware of the day/time of your appointment, as it would've been agreed with you. At the same time, we communicate the meeting place, which is typically at the property to be viewed. Once booked, our software automatically sends out viewing appointment confirmation. We wish you the best of luck in your search to rent a property, and we'd be happy to book you in for another viewing appointment if you so wish. Kind regards, The CPS Homes Team.

1/5

Google

Awful service! Phoned in a week ahead to book a viewing. Wasn’t informed about the time slot or address. Didn’t received any email or text message regarding the address or time slot as promised. Had to phone in that very morning just to be told that it was my fault not asking for the address by calling again and that they have no responsibility whatsoever for what happened. This is awful for professionals who need to take time off in advance and travel for hours to do viewing in Cardiff.

Jie Β· 17 October 2023

Agent replied Β· 13 June 2024

Hi Jie Zhou, Thank you for your review. We're sorry that you've had a less than positive experience with CPS Homes, though we don't recognise some of the comments you have made. When we book a viewing appointment, we do so with an agreement of the day/time with the viewer, so we can be sure that the both parties are available. You should have therefore been aware of the day/time of your appointment, as it would've been agreed with you. At the same time, we communicate the meeting place, which is typically at the property to be viewed. Once booked, our software automatically sends out viewing appointment confirmation. We wish you the best of luck in your search to rent a property, and we'd be happy to book you in for another viewing appointment if you so wish. Kind regards, The CPS Homes Team.

1/5

Google

Awful service! Phoned in a week ahead to book a viewing. Wasn’t informed about the time slot or address. Didn’t received any email or text message regarding the address or time slot as promised. Had to phone in that very morning just to be told that it was my fault not asking for the address by calling again and that they have no responsibility whatsoever for what happened. This is awful for professionals who need to take time off in advance and travel for hours to do viewing in Cardiff.

Jo Β· 29 September 2023

Agent replied Β· 24 August 2024

Hi Jie Zhou, Thank you for your review. We're sorry that you've had a less than positive experience with CPS Homes, though we don't recognise some of the comments you have made. When we book a viewing appointment, we do so with an agreement of the day/time with the viewer, so we can be sure that the both parties are available. You should have therefore been aware of the day/time of your appointment, as it would've been agreed with you. At the same time, we communicate the meeting place, which is typically at the property to be viewed. Once booked, our software automatically sends out viewing appointment confirmation. We wish you the best of luck in your search to rent a property, and we'd be happy to book you in for another viewing appointment if you so wish. Kind regards, The CPS Homes Team.

5/5

Google

We've been looking for a place for a while now and super lucky to have come across CPS Homes. Jacob has been very helpful and assisted us in securing a place! Very friendly and professional :)

Princess Β· 14 June 2023

Agent replied Β· 13 June 2024

Thanks so much for these lovely comments and the 5 star rating for Jacob :)

5/5

Google

Erin was amazing and so helpful with everything!

Georgia Β· 14 December 2024

Agent replied Β· 10 January 2025

Great to hear - thank you Georgia!

5/5

Google

I've just sold a house through CPS Homes and are very impressed with them. In theory the house sale should have been very straightforward but, due to the buyers solicitors being extremely slow, it turned into a 5 month slog. Sian and Chelsea who head up the sales team were the oil in the cogs of the selling process and managed to keep things on track for all parties. Their communication was superb and obviously they know their market inside out. I would highly recommend using CPS Homes if you are thinking of selling a property around Cardiff. Thank you ladies.

Stephen Β· 17 September 2023

Agent replied Β· 13 June 2024

Thanks Stephen, we appreciate your review and are delighted we could assist in the sale of your property and keeping communication strong throughout the process.

1/5

Yell

Deposit Unfairly Taken!

CPS charged my friend ridiculous amounts of money on her deposit for normal wear and tear like replacing the lightbulbs! Landlord Emma James is very wealthy and does not need the money, while my friend really *does* need it. Petty and cruel of them to take her money when she's done nothing wrong. This is my honest opinion of CPS based on this experience: avoid these untrustworthy agents!!!

GwenR-22 Β· 26 May 2023

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read CPS Homes's Google reviews

Questions about CPS Homes Cardiff

How many reviews does CPS Homes Cardiff have?

CPS Homes's Cardiff office has 1,685 reviews across three platforms: 544 on Google, 1 on Yell, 1,140 on Trustpilot.

What is CPS Homes Cardiff's rating?

CPS Homes Cardiff is rated 4.2 out of 5 across all 1,685 reviews, and 4.3 out of 5 on Google from 544 reviews.

Where is CPS Homes's Cardiff office?

CPS Homes Cardiff, 66 Albany Road, Roath, Cardiff, CF24 3RR.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.