Every review we hold for the Cardiff office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
3/5
TrustpilotOnly in the early stages of rentingβ¦
Only in the early stages of renting through CPS so can only comment on this.The team were really helpful in an increasingly difficult working environment. I did have to talk to three people before securing and paying for the property, however I think this is due to a shortage of staff due to COVID so to be expected.They were accommodating to any extenuating circumstances and great at keeping contact.Unable to comment on management of the property yet but signs are positive.
Kelsie Β· 30 April 2020
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotWell Done CPS!
We moved over from another Cardiff agent a few months ago and WOW what a difference! Relevant updates on the Covid -19 situation, Rentsmart updates, management hints etc etc all of which is really useful as a landlord and communications within the agency are spot on. The existing tenancy ended 18th April and having not been able to have viewings I really thought the house would be empty for some time but no- new tenancy to begin early May! Well done CPS!
Dr Β· 27 April 2020
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotCps continue to offer a very goodβ¦
Cps continue to offer a very good rental service, special thanks to Tamara for all her hard work dealing with some problem tenants and finding a replacement group in record time!
Andrea Β· 15 August 2020
β
β
β
β
β
1/5
Trustpilotone star only because they respectβ¦
one star only because they respect opening time.the worst humanity act those guys made to one friend of mine.as in isolation they kept her 2 weeks she paid all what they said to her and in the end they sais the landlady was not satisfait.we been asking them to at least give my friend her money back 150 pounds which they refused and the excuse is she signed the contract.we will keep advicing people to be carefull witj you guys if you still playing with peoples mind.
Humanity Β· 12 April 2020
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotProfessional, intuitive and experienced.
I'm very happy with CPS. Their professionalism managed to get the sale of my house across the line under very trying conditions imposed by the Welsh Parliament's over reaction to the issues of 2020. After the first buyers pulled out (which was expected), the intuition of the sales staff, quickly matched the property with a second opportunity which turned out to be iron clad. Very grateful and appreciative of their efforts! A celebratory bottle is on it's way!
Matt Β· 13 November 2020
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVery helpful group of people, helped me select a few places and booked viewings for all of them the following day and was all sorted shortly after that. Great experience π β¦
Joe Β· 7 December 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleCurrently half way through our lease with CPS and recently had an inspection, we had a few issues we have been wanting to raise, and did so when Callum came to inspect the flat, he has since got the issues sorted promptly, very friendly and helpful!
Joseph Β· 14 April 2024
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotAwful
Awful, the worst customer service. I tried calling the other day after countless emails being sent to my account. I spoke with a colleague and they just hung up the call because they couldnβt hear me and said to email them.Do not go with this letting service!!
A Β· 17 July 2020
Agent replied Β· 12 June 2024
Hi,We're sorry to learn of your concerns and will be sure to look into the instance you have described within your review in order to establish what may have been the cause. Please accept our apologies.Kind regards,The CPS Homes Team.
β
β
β
β
β
3/5
TrustpilotLack of communication doesn't help
Initial contact in terms of whether the offer made to the vendor was acceptable, was fine.Under the terms of contract established by the vendor I had to demonstrate commitment to ensure that any specific electrical / gas / or chartered surveyors report was commissioned within 14 days of the acceptance agreement to buy / sell the property, however, on the agreed date that had been booked for the chartered surveyor to visit the property, I had been notified by the chartered surveyor that someone at the property refused his access! Still in the dark about this. No explanation from yourselves as to why this wasn't able to go around
Glyn Β· 21 March 2020
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotHappy days
Flo was very friendly and easy to deal with when securing our offer. No complaints!
Luke Β· 1 February 2023
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotBrilliant service
Brilliant service. Flo was especially really helpful and her customer service was excellent throughout. I would highly recommend.
James Β· 14 October 2022
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotJordan - inspection
Jordan made our routine inspection - great communication and service. Heβs been a great help!
Klaudia Β· 30 January 2023
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotCOMPLETE FRAUDSTERS
This company are complete fraudsters, stay well clear. We have finally today received the remains of our deposit following falsified cleaning claims by CPS homes. Thankfully we videod and photographed our property prior to moving out which proved that the property had been thoroughly cleaned, this supported by our check out inspection in which the house was noted to be spotlessly clean. Regardless CPS decided to forge a fake cleaning invoice and attempted to charge Β£180 at the end of our tenancy. We have had to approach solicitors and finally received our money back through the dispute service of the deposit protection service. If you are currently a tenant with CPS I suggest taking as many photos, videos etc as possible upon your exit from the property as CPS will lie through their teeth and attempt to swing any extra charges possible.
Shannon Β· 10 March 2020
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotAmazing Team!!
The girls at CPS Homes in Roath went above and beyond to sort me out with a flat, and they had everything sorted within one day. I couldn't speak higher of them!
Mr Β· 6 March 2020
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotGreat Quality of Service
Rhys Owen has rented multiple houses for me for the past 10 years, theyβre always rented out quickly and am yet to not have one full. Rhys has always been helpful with advice on how to keep my houses at a very high standard. Would fully recommend their services.Robert Jarman at CAMROWTAL Properties.
Robert Β· 9 November 2023
β
β
β
β
β
3/5
TrustpilotHonestly this could have been 5 starsβ¦
Honestly this could have been 5 stars but unfortunately the contract signing was a big let down! The woman was very rude, snappy and moody with us even when trying to make general chit chat. Me and my partner were abit taken back by her attitude and demeanour. I know theyβre used to working with big groups but I defiantly think theyβre not hitting the mark with young professionals. That being said Karolina and angharad were lovely as the other two ladies I dealt with just a shame about this horrible experience at the contract signing. Itβs meant to be a happy exciting time and defiantly felt like an inconvenience and annoyance!
Sophie Β· 28 February 2020
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotAvoid if you can
I have used CPS homes as a tenant and attempted to use them as a home buyer but have had to give up on that. As property managers they are awful, they fail to give adequate notice, have entered our property without telling us on at least 4 occasions and even replaced our front door without warning us and the only reason we got keys was that one of us in the house happened to be off sick from work. They are even lying in the advert for our property for next year. We have been in the house for two and a half years and they won't even replace the rotten and damaged kitchen side but claim in the advert that recent major work has been carried out (none has been since we lived here and judging by the state of the house nothing was close to when we moved in either). They have even gone so far as to up the contrast on the bathroom picture so the tiles look gleaming white, rather than dull, poorly fitted and moulding at the edges of the skirting boards. As a prospective home buyer I have had 3 viewings with them, two of which they were late for and the third no one arrived at all, it turns out they had not logged any record of our viewing despite sending a confirmation email and had already sold the property and failed to cancel our viewing.
Vikki Β· 10 February 2020
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotProbably the worst experience of my life
Probably the worst experience of my student life was renting with CPS. Took 6 months to get my deposit back. The house was riddled in woodlouse and slugs, they blamed it on the tenants for βleaving the kitchen door openβ, absolutely disgraceful.Service was poor, check-in inventory was basic but check out was forensic. Thank god there was protest there the other night...If you want to throw your money into the bin then rent with CPS, iβd probably have better luck and better customer experience if I was renting from Satan himself.
Jackie Β· 1 February 2020
β
β
β
β
β
5/5
GoogleFlorence has always been very prompt and helpful in answering our questions and has guided us through the letting process professionally. We are delighted that tenants have been found for our property within a few days of CPS Homes putting it on the market.
Peter Β· 14 May 2024
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotSTUDENTS, AVOID AT ALL COSTS
My experience with CPS was absolutely appauling. I rented from them as a student and would never recommend this company to anyone, they were nothing but hassle. Please take note when reading the reviews on here and you will see a major difference in those from renters and those from home buyers/sellers.They never dealt with or took responsibility for any issues within the property. They tried to pass damp off as our fault despite taking all possible precautions to avoid it, in the end we just had to live with it for the year.They would turn up for viewings with 1 hours notice, this happened every day for about 2 weeks and is highly illegal as by law you need to give 24 hours notice. When I asked them to provide us with such notice they were very sarcastic and did not comply.It took us over 4 months to receive our deposit back from them. We had to go through an alternative dispute process with the deposit protection service as CPS tried to claim Β£90 for a clean to the property. It was spotless when we moved out and we had pictures and videos to prove this. When we asked for proof of the clean CPS provided us with a very dubious invoice. I tried to search for the cleaning company from the website provided on the invoice, it didn't exist. I googled the cleaning company out of curiosity and what a coincidende that the address on google maps just takes you straight to one of CPS' office?They led us to believe that we would never win a dispute against them but please if anyone reading this is experiencing a similar issue fight your case all the way.
Danni Β· 31 January 2020
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotCorner House- Crwys rd- Disappointing
Heating comes on "automatically" after a certain temperature... somehow the kitchen radiator hasnt been on in months. Also one time the heating went on in the middle of the night and i woke up sweating. This means that you either have the heating on 5 when you are cold and hope that the central heating goes on, or turn it down which means that when it comes on, CPS saves money.Deposits... when you are late for like 5 days they charge you a late fee. The fact that you are a university student means that some times payments will be late either due to banks overseas or due to work issues if you have a part time work ...Rooms are small but modern and have alot of storage space. BUT, the walls are virtually non-existent. I can hear all my flatmates at any time.NOT all rooms of a given flat are the same even though we pay the same amount of money.This is quite funny... When you open the bathroom sink fully, the water jumps out of the sink on the floor because the sink is small.Two last points . One, the rooms were not clean to a satisfactory level when I moved in, the fridge had rotten food left by the previous owners over summer holidays, the oven and microwave were disguisting. CPS Homes really doesnt clean common areas and if they clean rooms they do so on a very superficial level.BE PREPARED TO HAVE VIEWINGS WITH NO NOTICE OR NOTICE THE NIGHT BEFORE(which is less than 24h the law demands) WHICH EVEN IF YOU COMPLAIN wont change ! Lastly, something which might not be CPS fault per se, is that you can hear everything happening on the road... drunk people cars passing, police sirens from the station 3 doors down... everything...so if you decide to stay here, get a room overlooking the back of the accommodation.
Giuseppe Β· 27 January 2020
β
β
β
β
β
1/5
Trustpilot119 Days to Return a Deposit
If it could go lower Id put lower.Seriously this is easily the worst company I have ever had to deal with. Waiting all year for a new toilet seat (apparent they were waiting for parts), further breaking things that were already broken and showing up with no notice to trample people through the house. To top this all off they took 119 days to return a deposit. When you read the reviews just ask yourself. Is this review written by a tennet? Or better yet a student? I dont see many positive reviews from that demographic.EDIT:Just a small update I would like to mention CPS have attempted to remove 93 of 202 reviews this year. They removed 44 due to the reviewer not responding to trustpilots edits and only 1 was found to breach trustpilot guidlines.Further Edit:They have currently failed to provide any evidence that any of the items I was charged for from my deposit were accually purchased. It has been 207 days since I left the property and CPS are still making life difficult.
Tristan Β· 23 January 2020
β
β
β
β
β
5/5
GoogleSaw a few properties with CPS and even managed to fit me in very short notice to see a property on the same day I called and asked. Clearly very knowledgeable about the process and the flat itself, very helpful too in recommending properties and answering all my questions :) Would definitely recommend!
Nye Β· 16 June 2015
Agent replied Β· 13 June 2024
Thanks, Nye!
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotDisgraceful!!
I am absolutely disgusted with this company!! Everything seemed to run smoothly to get you moved in and to take your money. However when it comes to leaving....... well just be prepared!! I gave a months notice but in their eyes I should of let them known the day before and will now be liable for a whole extra months rent!! Luckily another poor tenant signed up to it so didn't have to pay the full month! When it comes to a problemSSS well..... I was left with a whole in my ceiling which came home to at 11pm at night on a Friday, worrying it will collapse over the weekend, with more water patches on the ceiling creating mould!! Over a month and still not fixed even though I had about 3 people come to take pictures!! Which didn't get fixed still when I left. I had a cupboard/wardrobe that no joke smelt of sewage did not get fixed till the week before I left!! Towards the end the sofa got replaced.... but was left with 2 sofas I'm a small 1 bed, wasnt great!! When they did take it away I wasn't aware of the people coming. So much for 24 hours notice!! Now trying to get my deposit back.... well they took Β£70 for cleaning....... a tiny 1 bed apartment that was already clean!!!!!! And a few days of extra rent, which is fine. Recieved email stating what they would be taking from the deposit and will receive an email from dps, after many angry phone calls I was then told I would have to deal with DPS as they have processed their end!! Which when I type details they have no record!! So nearly a month later and 20 weeks pregnant with no support, again I will be making a phone call to get my money back I'm so in need off!! So please take caution with this company and please take before and after pictures!! Thanks CPS for the AMAZING service..... NOT
Laura Β· 9 January 2020
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.