Trusted Agent profile Β· Cannock

Verified

John Shepherd Cannock reviews

4.4

β˜…β˜…β˜…β˜…β˜… Great

1,524 reviews across 3 platforms

25/27 Wolverhampton Road, Cannock, WS11 1AP

Part of John Shepherd, see every office.

John Shepherd's office in Cannock, at 25/27 Wolverhampton Road, is rated 4.4 out of 5 across 1,524 reviews on three platforms, including 156 Google reviews rated 3.9.

Google logo

3.9 / 5

156

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,346

Reviews on Trustpilot

Business-wide

allAgents logo

22

Reviews on allAgents

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

About John Shepherd Cannock

At John Shepherd, we proudly offer three decades of unparalleled expertise to landlords and sellers in the West Midlands. We understand the unique needs of our clients and tailor our advice to match the distinctiveness of each property, making us the top choice for those looking for estate agents in Cannock. Our dedicated team at John Shepherd is here to seamlessly connect your property with the most qualified buyers and tenants. With our extensive local area knowledge, we take pride in showcasing your home or investment property to maximise its appeal.

Reviews

Every review we hold for the Cannock office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Which particular bad experience?

Which particular experience?Increasing their commission for no good reason? Not advising on rent valuations in the time of a steeply rising market? Giving the new tenants the wrong keys? Not being able to engage any tradesmen for routine repairs? Hideously expensive out-of-hours callout rates from their 'contracted out' service supplier?Or maybe dragging their feet passing information to a new letting agent I am moving my business to?Apologies for the very negative review, but I have only done this as I was asked to submit one!

Annoyed Β· 18 July 2023

Agent replied Β· 8 April 2024

Thank you for taking the time to leave us a review, we’re sorry to hear your experience has not been as we’d hope at this point. We are very keen to speak directly to understand more specifically what the issues you have experienced are and how we can rectify them. Please email our Lettings Director at jack.spellman@johnshepherd.com and he will be happy to discuss more. Many thanks

5/5

Trustpilot

Good service

Kelvin Zakeyo sorted out a uni house for myself and 5 mates really quickly, with top professionalism.

George Β· 19 January 2026

Agent replied Β· 20 January 2026

Thank you so much for your lovely review and feedback - we will ensure this is shared with Kelvin

5/5

Trustpilot

Maisy the star of JS letting team

Since Maisy Smith joined the team at John Shepherd, she has turned what used to be a mediocre service into a very efficient one.

Diane Β· 17 November 2025

Agent replied Β· 19 November 2025

Thank you for your review of our services, they are greatly received. Maisy has been shared your feedback and we are delighted that the service received has met the expectations of service we endeavour to provide.

5/5

Trustpilot

I had a really great experience viewing…

I had a really great experience viewing the house yesterday. The process felt relaxed and transparent, and we were able to discuss our budget openly and even negotiate terms that worked for us. I also appreciated being able to talk through our preferences without feeling rushed.

Hewa Β· 13 February 2026

1/5

Trustpilot

AVOID THIS COMPANY

AVOID THIS COMPANY! - AVOID 17 CITY HEIGHTS 85 OLD SNOW HILLI am actually outraged by the audacity of these people. These letting agents are essentially money hungry robots and I should have known from the red flags I got from the company that I should have searched for an alternative apartment. To make it clear, the pictures I attached show the state of this property on the first day I arrived. And let me tell you I was shocked at the outdated, dirty appearance of the place which I unfortunately did not view before I signed this lease which was my mistake. The place is disgusting, the walls are dirty, the carpet is worn down and very discoloured, there were missing furniture parts, the amenities barely work, there are COCKROACHES in this place, the mattress is SOILED you will have to buy several mattress protectors, the tiles in the bathroom are BLACK, the toilet must be from the 70s, the flooring in the bathroom and kitchen are also worn down and extremely discoloured, there was NO cleaning done on my move in date, microwave - dirty, oven - 2 had to be replaced as stoves did not work, the cupboards were horrific, the FRIDGE EITHER FREEZES FOOD OR DOES NOT WORK, the natural smell of the apartment stinks, THERE ARE NO LOCKS ON THE DOORS, MOST OF THE HEATERS DO NOT WORK IN WINTER YOU WILL BE FREEZING, ceiling lights ARE LOOSE AND DO NOT WORK, the windows are DRAUGHTY, the couches are OLD, to conclude it was damn right EMBARASSING to even bring someone to this place without explaining this is a temporary situation. They also had the audacity to increase the rent and ask whether I would like to extend my stay.But the worst part of all, is upon leaving this place, this company attempted to charge ONLY ME Β£1000+ worth of damage even THOUGH I lived with an unhygienic flatmate who had been there for 3 years. The charges got brought down to Β£320, but they have made unauthorised payments on my card - and NOT ATTEMPTED to contact the other tenant. Keep in mind, the things they attempted to charge me for, I.E THE WALLS and MISSING CHAIRS, were ISSUES they had before I signed. I will put this down to inexperience, I will definitely take more serious note of red flags when dealing with such money hungry agencies who are quick to charge tenants and slow to fix problems of their own property.Rajak Ali and Melissa Canon I found to be really unhelpful and dismissive of my complaints about this place. They obviously showed no compassion or care as it was not them who had to live in a disgusting property like this. They are more interested in making their jobs easier and brushing off concerning issues. As a new tenant, I have been made to pay all charges for this unfortunate place. I have yet to hear back on why the have not pursued the other tenant either. The bright side is that I will no longer need to deal with this inhumane money-thirsty company and I have learned a valuable lesson. To avoid the hassle, avoid these people. I will make sure to continue spreading the word so as many people know.

Jim Β· 10 July 2023

Agent replied Β· 8 April 2024

First and foremost, please accept our apologies regarding any frustration this situation has caused. We are eager to communicate with you directly and discuss your concerns. We value all feedback and encourage open communication to have this issue investigated and rectified promptly.We understand you are dissatisfied with the deductions upon you vacating the property, however, I can see that you had joined the original tenant several months later than the tenancy start and accepted the condition the property when you moved in. With that being said, we believe the property was presented in good order at the start of the original tenancy as per the detailed inventory completed and any new maintenance reports that had been raised during your tenancy would have been reviewed and communicated with the landlord. If you believe there has been an error or if you have any supporting documentation that you would like us to consider, please provide it to us at your earliest convenience. We are committed to resolving this matter fairly and in adherence to the appropriate regulations.I understand that dealing with financial matters can be stressful, and we strive to address our tenants' concerns promptly and professionally. Should you have any further questions or require additional information, please do not hesitate to reach out to our office. Thank you for bringing this matter to our attention. We appreciate your cooperation and patience throughout this process.

5/5

Trustpilot

Great service

Please convey my thanks to Brendan at the Harbourne branch who did an awesome job to locate a rental for me in, put the process in place and manage it in what was quite a challenging timescale. He has great β€œsoft” skills and will go far in my opinion. Well done 😊

Graham Β· 18 November 2020

Agent replied Β· 8 April 2024

Thank you for your kind words, it was a pleasure to able to assist you. We hope to hear from you in the future.

5/5

Trustpilot

From the initial email enquiry to…

From the initial email enquiry to meeting to view the property and all other stages the communication and service was excellent. I would particularly point out the professionalism of Rickie Clarke as a high point of working with John Shepherd in securing our property. His diligence and integrity was first class and I was very impressed with him and his experience. Having also needed to access the maintenance support provided by John Shepherd I can also say that their system is quick and the staff are very understanding and helpful, in particular Faye Nichols.

Lee Β· 7 September 2021

5/5

Trustpilot

Alex shomari was super professional and…

Alex shomari was super professional and came across as very warm.

Mrinal Β· 7 March 2026

Agent replied Β· 10 March 2026

Thank you for sharing your review. We are delighted to hear that you had a great experience. If you need anything further, please do not hesitate to reach out to us.

5/5

Trustpilot

An Exceptional Showing

Our experience with Sales Administrator Mia Cornwall of John Shepherd Estate Agents was exceptional. Not only was she incredibly well-informed about the property and the neighbourhood, she went out of her way to make us feel comfortable and attended to. We honestly believe that her showing of this property could be used as a training video for others interested in her line of work. Top marks.

Aaron Β· 2 May 2023

5/5

Trustpilot

Both Megan and Gemma were very…

Both Megan and Gemma were very professional, whilst helping us through a smooth transition.

P Β· 13 September 2025

1/5

Trustpilot

AVOID AT ALL COSTS!!

AVOID AT ALL COSTS!!! horrific company

Bethany Β· 13 April 2026

Agent replied Β· 17 April 2026

Thank you for your feedback. We are very sorry to hear about your experience and the distress caused by the condition of the property. This isn’t the standard we aim to deliver, especially when it comes to clear communication and timely repairs. We understand how frustrating this must have been. We’d really like the opportunity to put this right so please contact us directly so we can look into the details and support you further. Thank you.

5/5

Google

Always responsive and helped us resolve all our moving and post-move issues Thomas Francis . I highly recommend this agency and agent; we are very happy. πŸ‘πŸ‘πŸ‘ …

Π‘Π²Π΅Ρ‚Π»Π°Π½Π° Β· 30 September 2025

Agent replied Β· 11 October 2025

Thank you for your review, we are pleased that the move in process went smooth! Wishing you all the best in your new home.

5/5

Trustpilot

Lily Johnson: efficient, diligent, and outstanding work ethics.

I am currently in the process of renewing my tenancy and Lily Johnson is the agent currently on my case. I must express my gratitude towards her, she has been the most efficient, diligent, and knowledgeable housing agent I have ever dealt with. I really appreciate her hard-work, and I hope John Shepherd never let go of her services, they would be missing a star!

Renato Β· 17 May 2023

5/5

Trustpilot

You just can’t beat them at John Shepard

I can’t express how much I would like to thank you all at John Shepard Collection especially Gurdev and Harry they have more than bent over backwards for my family and sale of our house. It wasn’t straight forward at the beginning as we had built the house ourselves and there was so much paper work that we needed to get for the sale to commence but with all there help and guidance we got there in the end with there advice and patients they done more than there job and for that I am very grateful I am now all sold and looking for our next adventure thanks again guys all at John shep ❀️❀️❀️

Lisa Β· 30 June 2021

5/5

Trustpilot

Efficient staff who are friendly and…

Efficient staff who are friendly and helpful

Hannah Β· 31 March 2026

Agent replied Β· 6 April 2026

Thank you so much for your review. We are thrilled to hear that you found our staff to be efficient, friendly and helpful. Your feedback inspires us to continue providing customer-centric service and we look forward to welcoming you back soon.

5/5

Google

efficient staff who are friendly and helpful

Hannah Β· 31 March 2026

Agent replied Β· 1 April 2026

Thank you for your review. We are thrilled to hear that you found our staff to be efficient, friendly and helpful. Your feedback is important to us and we look forward to welcoming you back soon.

5/5

Trustpilot

We recently purchased a house in…

We recently purchased a house in Stafford via John Shepherd estate agents. I have to say that the way they dealt with us was exceptional. From the very start they kept us informed of how the sale was progressing. All queries and questions from the sellers were passed back to us promptly. Specifically Mia Cornwall was excellent in dealing with the whole sale from start to finish.

Sean Β· 1 March 2023

5/5

Trustpilot

Happy with the service provided.

James Β· 13 April 2026

Agent replied Β· 14 April 2026

Thank you for your kind words, James. We are delighted to hear you were happy with our service. Our team strives to provide professional and reliable guidance, and your feedback means a lot to us. We look forward to supporting you again in the future.

5/5

Trustpilot

Best experience I ever had !

I just got my new flat through this agency and I cannot describe how impressed I’ve been about them professional service ! I don’t even know how to say Thank you to Brendan Pearce , because he was absolutely amazing and he was helping me a lot to get my dream flat ! Even when I was struggling with forms and applications he was totally there for me to help with the best advices. As I had a bad experience before with others agents , Brendan was a truly blessing for me ! I will definitely recommend this agency and for sure I will keep them for my needs in the future! x

Evelina Β· 29 May 2021

5/5

Trustpilot

Charlotte Milner - thank you!

Charlotte Milner made our experience with John Shepherd Lettings great! She always kept us well informed during the whole renting process and happily (and promptly!) answered any questions we had. Charlotte was always friendly and we have found it very helpful that she was the sole agent dealing with our queries - this kept communication very clear! Thank you again.

Mary Β· 8 September 2023

5/5

Trustpilot

Staff are lovely

Lara Soars ‑ White and Simon Price are extremely helpful!

Christine Β· 2 March 2026

Agent replied Β· 4 March 2026

Thank you for your sharing your review with us. We are glad to hear that you found our team helpful and professional. If you need anything further, please feel free to reach out to us.

5/5

Trustpilot

Just waned to thank the staff at John…

Just wanted to say the staff at John Shepard have been great especially Ailish in the solihull office. She was alway quick to respond to emails, sorted out a viewing with the landlord before they’d even had a chance to market the property. This has lead to us being able to get to know the landlord and him us as tenants making the move easier as well. The only downside is the referencing service they use as it seems to be set up on a 50/50 basis so my husband had to pay half then I had to log in and pay half. This isn’t John Shepard’s faults just the was it’s set up.Rickie was also fantastic at getting back to us with any queries in Ailish’s absence.

Catriona Β· 7 May 2021

5/5

Trustpilot

Ellis who I saw today was very pleasant…

Ellis who I saw today was very pleasant and well mannered. He helped me receive my parking pass this morning and although he was already dealing with another tenant he still made sure to greet me and ensured that he would deal with me next. Although it was a wait, granted he was busy, he was apologetic and very kind.

Freya Β· 18 September 2025

5/5

Trustpilot

Professional and Friendly Service

The John Shepherd team have been really efficient, friendly and supportive.

Darren Β· 19 February 2026

Agent replied Β· 22 February 2026

Thank you for your kind words. We are thrilled to hear that our team provided you with professional and reliable guidance throughout the process. Your recommendation means a lot to us, and we appreciate your trust in our local expertise. If you need anything in the future, please do not hesitate to reach out.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read John Shepherd's Google reviewsLeave John Shepherd a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.