Every review we hold for the Bournemouth office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleMy Husband and I let a property with foxes and they were wonderful! The lettings team went above and beyond for us at short notice and fast-tracked us so we could move quickly and easily! Repairs were always dealt with quickly by what I think is a family run team so was nice to always have the same nice repair man pop over to repair a leaky tap or teach me to work the boiler when I thought it was broken (silly me!) and their team are lovely to speak to! Matt and Demi are lovely warm people who always followed up enquires quickly and promptly!
Would definitely be happy to use Foxes again and will be my top recommendation to my friends! :) Thank you again guys!
Laura · 17 August 2020
★★★★★ 5/5
GoogleWe have recently purchased a new property through Foxes. From agreeing the price, liasing with solicitors, and completing, Ben and his team were extremely helpful, flexible and pleasant to deal with. We'd be very happy working with them again in the future. Thanks againPositiveProfessionalism
Chris · 21 June 2021
Agent replied · 20 June 2024
Hi Chris,
Thank you so much for choosing Foxes for your recent property purchase!
We are thrilled to hear that Ben provided you with exceptional service throughout the entire process. Our team takes great pride in being helpful, flexible, and pleasant to deal with, and it's fantastic to know that this made your experience a positive one.
If you ever decide to work with us again in the future, please don't hesitate to reach out. We're here to assist you every step of the way. Thanks again for your trust and kind words.
Congratulations on your new property, and we wish you all the best!
★★★★★ 5/5
GoogleSimon did a sterling job at selling some land for us. Nothing is ever too much trouble for him and he’s always one step ahead of the game. Simon is extremely knowledgable, a great negotiator and a true asset to the team at Foxes. Huge thanks from all of us.
Gill · 17 September 2019
Agent replied
Hi Gill! - Thank you for your very kind words! - we will be sure to pass your comments onto Simon!
★★★★★ 5/5
GoogleThank you to Ben for being so helpful and accommodating, and for making the last part of our ‘moving’ journey a pleasure - and so much less stressful than it might have been. Thank you Foxes!
Brady · 30 July 2022
Agent replied · 24 March 2024
Hi Brady,
We truly appreciate your kind words and thank you for taking the time to share your experience with us. We're thrilled to hear that Ben made your moving journey a pleasure and less stressful. Providing exceptional service to our clients is our top priority, and it's great to know that we could achieve that for you.
If you ever need assistance in the future or have any questions, please don't hesitate to reach out. We're here to help.
Once again, thank you for choosing Foxes, and we wish you all the best in your new journey!
★★★★★ 5/5
GoogleBen was extremely helpful throughout the buying and selling process, going above and beyond to ensure everything ran as smoothly as possible. Thanks again!
Joseph · 22 August 2023
Agent replied · 24 March 2024
Hi Joseph,
Thank you so much for taking the time to share your positive experience with … More
★★★★★ 5/5
GoogleEmily and the team at Foxes were incredibly helpful throughout the process of purchasing my first property. From my first viewing Emily was very friendly and helpful and all enquiries were followed up quickly and efficiently. I felt supported and at ease throughout
Catherine · 30 May 2024
★★★★★ 5/5
GoogleWhas looking for a a studio flat for a long time it whas relly hard to find It whas easyer to find gold but I did not give up hope but then I met matt dixon he whas verry easy to talk to not like most agents you meet in this world we live in today he knows his stuff and a down to earth guy and relly willing to help with your questions and he found me a lovely like studio a nice quiet clean place thanks alot matt dixon
Killer.switch · 30 July 2022
Agent replied · 24 March 2024
Thank you so much for your kind words and heartfelt review!
We understand that finding the right studio flat can be a challenging journey, and we're thrilled to hear about your positive experience with Matt Dixon.
Matt is indeed a dedicated professional who takes pride in providing excellent service. It's wonderful to know that he made your search easier, and his down-to-earth approach and knowledge were appreciated. We always strive to go the extra mile to assist our clients in finding their perfect homes.
Your satisfaction is our priority, and we're delighted that Matt was able to help you find a lovely studio in a quiet and clean environment. If you ever have any more questions or need assistance in the future, please don't hesitate to reach out. Thanks again for choosing Foxes!
★★★★★ 5/5
GoogleRented a property since March 2017 and have been very impressed by Damon and his team at Foxes Sales & Lettings. Would definitely recommend using this company, and I wouldn't hesitate to use them again!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Jackie · 25 August 2021
Agent replied · 24 March 2024
Hi Jackie,
Thank you so much for your wonderful review!
We are thrilled to hear that you've had such a positive experience renting a property through Damon and our team at Foxes Sales & Lettings. Customer satisfaction is our top priority, and we're delighted that you've been impressed with our service over the years.
Your recommendation means a lot to us, and we're grateful for your trust in our company. If you ever decide to use our services again in the future, we'll be here to assist you every step of the way.
If you have any further feedback or if there's anything else we can do to enhance your experience, please don't hesitate to let us know. We appreciate your support and look forward to serving you again if the need arises!
★★★★★ 5/5
GoogleI've been with Foxes now for 3 years and the staff have always been really helpful. Sam has helped me when i've had issues at the property and got them fixed quickly and Stacey is really nice to deal with and very helpful.
Karen · 22 October 2019
Agent replied
Dear Karen, Thank you for your comments. I will be sure to pass them onto Sam and Stacey, obviously if you need to get in touch then you know exactly who to contact. Kind regards Damon
★★★★★ 5/5
GoogleFantastic right through the process even after sale completion and moving in dealing with Ben is a pleasure.
Yvonne · 22 August 2023
Agent replied · 24 March 2024
Hi Yvonne,
Thank you for your wonderful review! We're thrilled to hear that you had a fantastic experience with us, both during the process and even after the sale completion.
It's been our pleasure to assist you, and we truly appreciate your kind words. If you ever have any questions or need assistance in the future, please don't hesitate to reach out. We're here to help.
Thank you for choosing us, and we wish you all the best in your new home!
★★★★★ 5/5
GoogleGood customer service . Always on time with the repairs in the property. I do really appreciate all the help i received. Great thanks to Demi.God bless you .PositiveProfessionalism
Olamide · 25 August 2022
Agent replied · 24 March 2024
Hi Olamide,
Thank you for your kind words and positive feedback!
We're delighted to hear that you've had a good experience with our customer service and that repairs have been addressed promptly.
Your satisfaction is important to us, and we're here to assist you whenever you need us. If you ever have any more questions or require assistance in the future, please don't hesitate to reach out.
We wish you all the best, and God bless you too!
★★★★★ 1/5
GoogleDespite my deadline they haven't been helpful, I filled in my application form, then they asked me to put down my holding fee, then they decided to ask more questions and give me more application forms after I had already put down my deposit, told me that my accounts not good enough, then lied to me about waiting to talk to their manager about giving me back my holding deposit (which they've only been holding onto for two days) (A holding deposit last up to 15 days) I actually looked into the legality of things and what they are doing is wrong. poor communication, poor service. they've called my next of kin rather than me, and are saying in their Director/AreaManager Sam own words "He didn't have enough funds in his bank account so we're keeping the money"
VI · 30 July 2021
Agent replied · 30 July 2023
Thank you for your review Jake.
I am sorry that you feel that you have not recieved a good level of service. Looking into your referencing, I can see that my collegue has contacted you and notified you of the reason that you application will not be progressed to the next stage.
I note that prior to referencing, you signed a legally binding holding deposit document that stated the resons for which a holding deposit will be withheld from repayment to an applicant and the terms to which you agreed and signed. The reasoning behind the non repayment of your holding deposit has also been explained to you.
Please also note that abusing staff members and making threats of violence towords them will not be tolorated and the police have been notified of your actions.
Should you wish to communicate further with any member of the Foxes team, please have a solictor contact us on your behalf, as due to your behaviour and threats raised by you we reserve the right to no longer have contact with you or any non-legal representative of yours, as per the advice we have been given by the police.
I apologise that Foxes were unable to assist you with your move on this occasion.
Foxes wish you every luck with your property search and hope that you find a new property soon.
★★★★★ 1/5
GoogleDespite my deadline they haven't been helpful, I filled in my application form, then they asked me to put down my holding fee, then they decided to ask more questions and give me more application forms after I had already put down my deposit, told me that my accounts not good enough, then lied to me about waiting to talk to their manager about giving me back my holding deposit (which they've only been holding onto for two days) (A holding deposit last up to 15 days) I actually looked into the legality of things and what they are doing is wrong. poor communication, poor service. they've called my next of kin rather than me, and are saying in their Director/AreaManager Sam own words "He didn't have enough funds in his bank account so we're keeping the money"
Jakten · 30 April 2021
Agent replied
Thank you for your review Jake.
I am sorry that you feel that you have not recieved a good level of service. Looking into your referencing, I can see that my collegue has contacted you and notified you of the reason that you application will not be progressed to the next stage.
I note that prior to referencing, you signed a legally binding holding deposit document that stated the resons for which a holding deposit will be withheld from repayment to an applicant and the terms to which you agreed and signed. The reasoning behind the non repayment of your holding deposit has also been explained to you.
Please also note that abusing staff members and making threats of violence towords them will not be tolorated and the police have been notified of your actions.
Should you wish to communicate further with any member of the Foxes team, please have a solictor contact us on your behalf, as due to your behaviour and threats raised by you we reserve the right to no longer have contact with you or any non-legal representative of yours, as per the advice we have been given by the police.
I apologise that Foxes were unable to assist you with your move on this occasion.
Foxes wish you every luck with your property search and hope that you find a new property soon.
★★★★★ 5/5
GoogleEnjoyed dealing with Ben very professional and helpful. Pushed things when required but didn't hassle us. Overall would highly recommend Ben and Foxes.PositiveQuality, Professionalism
Henry · 21 June 2022
Agent replied · 20 June 2024
Hi Henry, Thank you for your kind review. Ben does work tirelessly to help our purchasers and vendors and we are glad that Ben could help you on this occasion with your purchase. If there is anything we can do to help in the future, please do not hesitate to contact us.
★★★★★ 1/5
GoogleDon't even deserve one star. Shockingly inefficient and, if you dare to complain, their rudeness and vindictiveness is off the scale. In all my years of letting properties I have never before received such horrible treatment. They should be struck off.
Cara · 22 August 2024
Agent replied · 20 June 2024
Thank you for your review Cara
To add some context to your review.
Foxes arranged to find you a tenant for your property.
Once Foxes found you a tenant, you began harassing, being rude and abusive to staff.
Foxes management stepped in and advised that Foxes would no longer deal with you.
Foxes take our staff members' well-being seriously and will not tolerate any abuse.
Foxes wish you all the best in your endeavours.
★★★★★ 5/5
GoogleJust moved into our first family home and cannot fault Foxes, especially Matt who was always available when needed, was really responsive to messages ect. He made the whole process so easy and relaxed. There really is nothing more stressful than moving but to have someone so friendly and helpful, made things so much easier.
Thank you Matt :)PositiveResponsiveness, Professionalism
Abygail · 25 August 2021
★★★★★ 5/5
GoogleThe team and Ben in particular worked so hard to get a buyer for my property. Always friendly and professional and helpful throughout the process. I would definitely use Foxes again in future and recommend you use them too!
Mike · 22 August 2024
Agent replied · 20 June 2024
Hi Mike,
Thank you so much for your wonderful review! We're thrilled to hear that Ben and the rest of the team were able to provide you with a friendly, professional, and helpful service throughout the process of selling your property.
Your recommendation means a lot to us, and we're delighted that you would choose to use Foxes again in the future. If there's anything else we can assist you with, please don't hesitate to get in touch.
★★★★★ 5/5
GoogleMatt in lettings was super helpful and really understood our needs for moving! Process was seamless, couldn't recommend more!
Roxanne · 30 July 2022
Agent replied · 24 March 2024
Hi Roxanne,
Thank you for taking the time to share your positive experience with Matt in our lettings department. We are thrilled to hear that he provided you with excellent assistance and understood your moving needs.
Our team strives to make the process as seamless as possible, and it's great to know that you had a smooth experience. Your recommendation means a lot to us!
If you ever need assistance in the future or have any questions, please don't hesitate to reach out. We're here to help.
★★★★★ 1/5
GoogleFalse advertising, poor communication and lacking customer service. Staff confused us with the landlord and failed to respond to questions about a property until prompted a week later.
Prior to the ban on tenant fees Foxes advertised half price fees on their standard fees of £400+VAT, unfortunately they appear to lack simple maths, invoicing £270+VAT, when challenged they failed to respond with any explanation claiming that was half price and let the property elsewhere, sadly it appears that this agent seeks only to serve itself and not the landlords it represents.
Chris · 17 September 2019
Agent replied
Dear Mr Biggs,
I’m sorry to hear that you feel our service on this occasion was not satisfactory and having investigated it further, I understand that Stacey was assisting you at the time before she left for holiday and it does appear that we made some simple and accidental errors that shouldn’t have happened.
With regards to the half price fees. We were indeed offering half price fees on that property at the time which should have been £240 and £144 check out fee (inc VAT) totalling £384.00. Stacey’s email confirmed these figures, so I’m not exactly sure where the £270 + VAT has come from and so I am sorry for any potential conflict of information here.
I understand that we processed your applications for referencing and inputted your details into our lettings system despite the fee’s not being paid to secure the property. This is not our normal procedure, as we wouldn’t generally add you to the system unless the fees were paid and on this occasion, we actually paid for these as we also confident that we were proceeding with your application.
Unfortunately, our landlords and tenant’s contact details sit side by side and as you were already added to our system, Matt called your number by accident. An honest mistake which has made us look unprofessional in this instance and we are sorry, but quite simply, he thought he had called the landlord, when in fact he had called you.
My understanding is that you had a sale that was due to exchange and no fee was paid to secure the property, therefore the landlord instructed us to continue marketing which unfortunately resulted it being let to another applicant. I believe Matt Dixon did email to confirm this to you.
I am sorry for the mistakes we made and that we were unable to proceed with your tenancy, If there is anything else that you would like to discuss then please feel free to contact me directly at damon@foxes.co.uk
Kind regards
Damon
★★★★★ 1/5
GoogleHaving been in a dispute over my deposit for the past 3 months I feel the need to warn potential tenants that despite the agency fees and unreasonable high exit fees imposed by Foxes nothing protects you from bad landlords. Shop around for letting agents that have lower costs or best that are prepared to wave the fees! Take my example, a ceiling coving just fell from the ceiling one day out of the blue. I raised the issue to the agency, it wasn’t fixed and now I find myself in a dispute with a rogue landlord wanting to deduct the cost to fix the coving, damage that I did not cause and was not fixed during my tenancy!...And this is one of few other unreasonable things the landlord is trying to deduct from my deposit as well as the agency exit fees... hundred of pounds that as a single parent I cannot afford to lose. Do yourself a favour, save your money and don’t pay unnecessary agency fees in case you find yourself in the same situation. Even if you do everything by the book you could find yourself in a similar stressful experience and out of pocket.
Christelle · 17 September 2019
Agent replied · 24 March 2024
Hi Christelle,
We're truly sorry to hear about the challenges you've faced during your tenancy and the dispute over your deposit. Your feedback is important, and we appreciate you taking the time to share your experience.
Resolving these matters is our top priority, and we deeply regret any inconvenience you've encountered. We strive to work closely with landlords to ensure prompt repairs and fair deductions. It's disappointing that this was not your experience.
Your comments regarding agency fees are noted, and we understand the financial impact they can have. We continually review our fee structures to remain competitive while providing quality service. Your feedback will be considered in these ongoing evaluations.
We genuinely regret the stress you've experienced and assure you that we take your concerns seriously. If there are any outstanding issues you'd like us to address or if you'd like to discuss your situation further, please reach out to us directly. We're committed to finding a resolution and ensuring our tenants have a positive experience in the future. Thank you for bringing this to our attention.
★★★★★ 5/5
GoogleI’m pleased with the service foxes lettings have provided.
Matt Dixon has been dealing with my property and he’s been easy and polite to deal with. making the process a pleasant one.
Jenny · 17 September 2019
Agent replied
Hi Jenny, we just wanted to say thank you and we have passed your comments onto Matt.. :)
★★★★★ 1/5
GoogleFalse advertising, poor communication and lacking customer service. Staff confused us with the landlord and failed to respond to questions about a property until prompted a week later.
Prior to the ban on tenant fees Foxes advertised half price fees on their standard fees of £400+VAT, unfortunately they appear to lack simple maths, invoicing £270+VAT, when challenged they failed to respond with any explanation claiming that was half price and let the property elsewhere, sadly it appears that this agent seeks only to serve itself and not the landlords it represents.
Charles · 31 July 2019
Agent replied · 30 July 2023
Dear Mr Biggs,
I’m sorry to hear that you feel our service on this occasion was not satisfactory and having investigated it further, I understand that Stacey was assisting you at the time before she left for holiday and it does appear that we made some simple and accidental errors that shouldn’t have happened.
With regards to the half price fees. We were indeed offering half price fees on that property at the time which should have been £240 and £144 check out fee (inc VAT) totalling £384.00. Stacey’s email confirmed these figures, so I’m not exactly sure where the £270 + VAT has come from and so I am sorry for any potential conflict of information here.
I understand that we processed your applications for referencing and inputted your details into our lettings system despite the fee’s not being paid to secure the property. This is not our normal procedure, as we wouldn’t generally add you to the system unless the fees were paid and on this occasion, we actually paid for these as we also confident that we were proceeding with your application.
Unfortunately, our landlords and tenant’s contact details sit side by side and as you were already added to our system, Matt called your number by accident. An honest mistake which has made us look unprofessional in this instance and we are sorry, but quite simply, he thought he had called the landlord, when in fact he had called you.
My understanding is that you had a sale that was due to exchange and no fee was paid to secure the property, therefore the landlord instructed us to continue marketing which unfortunately resulted it being let to another applicant. I believe Matt Dixon did email to confirm this to you.
I am sorry for the mistakes we made and that we were unable to proceed with your tenancy, If there is anything else that you would like to discuss then please feel free to contact me directly at damon@foxes.co.uk
Kind regards
Damon
★★★★★ 1/5
GoogleSadly I can't recommend foxes to anyone,4 months on dispite emails to manager steve baker I still have gaps you can see daylight though in between the window and frame in both bedroom and front room ,the satellite dish is still not conecconn to the flat and although the flat is supposed to come with parking there are only 8 spaces for 16 flats so almost every day I have to search for a parking spot on the road ,really very dissatisfied with my rental with foxes and can't wait to for the contract to end so I can move !!!
Tim · 17 September 2018
Agent replied · 24 March 2024
We're genuinely sorry to hear about your dissatisfaction with your rental experience, and we appreciate you taking the time to provide feedback. It's our aim to provide a positive living environment for all our tenants, and it seems like we've fallen short in your case.
Rest assured that your feedback will be shared with block management.
Your feedback is invaluable in helping us improve our services, and we're committed to resolving any issues you may have.
Thank you for bringing this to our attention.
★★★★★ 5/5
GoogleDealt with Matt throughout the process of moving in and was always updated. Would definitely recommend!
Elise · 30 July 2022
Agent replied · 24 March 2024
Hi Elise,
Thank you for your recommendation! We're thrilled to hear that you had a positive experience working with Matt during your move-in process.
Keeping our clients updated and satisfied is our top priority. If you ever need assistance in the future or have any questions, please feel free to reach out.
We appreciate your trust in our services, and we look forward to continuing to meet your needs. Thanks again for choosing us!
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.