Trusted Agent profile · Birmingham

John Shepherd Birmingham reviews

4.3

★★★★★ Great

1,007 reviews across 3 platforms

33, Colmore Row, Birmingham, B3 2BS

John Shepherd's office in Birmingham, at 33, is rated 4.3 out of 5 across 1,007 reviews on three platforms, including 268 Google reviews rated 3.8.

Google logo

3.8 / 5

268

Reviews on Google

This office

Yell logo

1.0 / 5

1

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

738

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Tassi, but worse

Since Tassi was bought out by John Shepherd, my experience with them has gone rapidly downhill. Maintenance requests and contact form submissions are not actioned, phones are never answered, and if you even get in contact with someone through previous correspondence or guessing their new email address, they'll just stop responding when you've asked them questions.

Jack · 10 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for your review and we are sorry to hear of your recent experiences. We would welcome further information on your review, and would politely request that you write into the Property Management Director, Chris Blick on chris.blick@johnshepherd.com so further investigations can be conducted.

5/5

Trustpilot

Aleemah Aziz

Aleemah Aziz - A true legend and a star! Always patient, professional and helpful with any challenge that may randomly pop up.

Marlon · 5 October 2026

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for your fantastic feedback! We are delighted to hear that Aleemah has been so helpful, professional and supportive. We will be sure to share your kind words with her. Thank you for your 5-star review!

5/5

Trustpilot

Simply the best!

As a contractor working along side Beth, is fantastic. She has her landlords and tenants best interests at heart, from small quotes to full renovations. You're in safe hands with her. Looking forward to growing our company along side working with her! Thank you.

CC · 6 May 2026

Agent replied · 31 May 2026

Thank you for sharing such a lovely review. We are so pleased to hear about your positive experience working together with Beth and look forward to continuing our collaboration.

1/5

Trustpilot

Be warned and stay well away

Be warned and stay well away. For context, they were advertising apartments in a block and we were told not to be concerned about the flat number itself when signing the paperwork as they're "all exactly the same" and are going quicky so the number you are given may differ depending on the time the contract is drawn. Here is a drafted email which sums up my experience:Hi [John Shepherd Property Manager]Previously, I had been lied to about the property through the false-advertising as well as verbally (with the property being advertised/listed online as having 2 bathrooms, being told I am paying for two bathrooms, being shown 2 bathrooms during the viewing, but being given a number 7, a flat I was never shown with 1 bathroom on move-in day) but for which I have not pursued legally due to the contract stating flat 7 at the time of signing and for the sake of minimising stress. I did already bring this up on move-in day, first via phone-call and then via email to one of your colleagues.The advertising, as well as the organisation told me I would have on-site parking. You are now accepting that this too was another example of false advertising and mis-selling as my particular landlord for the property you chose to give me in the end does not have a parking space associated. This again shows a lack of transparency and that all the flats are not the same misleading me again.I have attempted to be extremely reasonable despite the opaque responses and misinformation involved, and find myself being pushed into taking further action.I know you may not personally have been involved some of what I have mentioned above, however you are managing the property and representing your organisation.Please also let me know in writing if there is nothing further you are willing to do as an organisation to resolve the matters stated above without the involvement of external parties.Kindest regards,[Name hidden]

IbnNM · 6 November 2024

1/5

Yell

!!!NEGLIGENCE REDEFINED: TENANT SAFETY IGNORED!!!

I am on Day 50 of living in a John Shepherd managed property that is unfit for human habitation. Since 9th Feb, a severe structural leak remains active and unresolved. The agency’s handling is a disgrace. I am currently forced to live with: Electrical Hazards: Water leaking through light sockets; I’ve witnessed sparks twice. Safety Risks: The only ‘fix’ was removing light bulbs. One side of my living area is in the dark, making it impossible to see the constant flooding. Injury: Due to poor visibility and wet floors, I have suffered a physical slip injury. Outrageous Demands: Manager Melissa Cannon claims it is my ‘contractual duty’ to clean this structural flood. I am an unpaid maintenance worker for a defect I didn’t cause. For 2 weeks, the agent has stalled on a rent rebate, hiding behind ‘business formal’ scripts while I pay full rent for a hazard. They prioritize the landlord over my safety. Avoid this agency at all costs.

SaishJ-1 · 30 March 2026

1/5

Google

Called to ask about a house on Bull Street which had advertised three bedrooms of which one was a double. I said we were interested on behalf of another party mainly because of its location. I asked for the size of the other two rooms in order to see if a double bed could be fitted in it, but was immediately told that there were interested parties and a viewing could be offered as room measuring was not one of the things they did! I find that entirely unhelpful. There is no plan of the house either. Why would I want to waste my time and theirs to view a property - simply to see if a room was big enough?

Michael · 26 August 2022

Agent replied · 25 August 2024

Thank you for your review. Having looked into this for you, we note that the property is advertised as two double bedrooms and one single. Had a floor plan been available it would be on the listing. Given that the room is advertised as a single this would indicate a double bed would not fit. We suggest viewings on the basis that applicants all have different expectations on layouts and sizes. We believe requesting you to view to ensure that the property is to the size you’d wish for is more than an adequate request. Finally, we note that this is not a city centre property despite the review being left on that branch. Should you wish to discuss further you’re welcome to email lily.johnson@johnshepherd.com. Thank you, John shepherd

4/5

Trustpilot

Helpful and resolving

I have been living here for 1.5 years and if there's an issue it is solved quickly. I have spoken to Christina multiple times, and everytime she was straight on it. She's very caring and always ready to help.

Kris · 22 May 2026

Agent replied · 31 May 2026

Thank you for sharing your review with us. We are pleased to hear that our team especially Christina have been helpful, supportive and resolved issues quickly. Thank you again and we look forward to supporting you again in the future.

5/5

Trustpilot

Excellent

Excellent customer service especially gita you can contact her any time with a problem and she’ll sort it

Neil · 7 October 2026

Agent replied · 10 October 2026

Thank you for your kind words, Neil. We are thrilled to hear that Gita, provided you with excellent customer service throughout. We appreciate your recommendation and look forward to continuing to support you.

5/5

Trustpilot

Tracy Savidge - top property manager

Tracy Savidge has been supporting me with all manner of queries since taking up tenancy with Tassi (recently acquired by John Shepherd) in 2021. I've been the grateful recipient of combined experience, dilligence and geniality throughout. Repairs are always promptly arranged. I've rented a number of properties over the years and I've never known more masterful dominion over contractors.Most recently Tracy's been a dependable advisor as I come to the end of my tenancy. I couldn't in good conscience let the great work through the years go unsung.

Daniel · 12 September 2024

5/5

Trustpilot

Harry Moore was the reason for my 5star…

Harry Moore was the reason for my 5star rating.Harry was the complete professional in every way.Having dealt with agents up and down the country Harry stands out head and shoulders.Attention to detail speed of response advise and sheer determination to see the sale through

John · 22 October 2024

Agent replied · 28 December 2024

Thank you for sharing such a wonderful review! We’re thrilled to hear that Harry’s professionalism, attention to detail, responsiveness, and commitment made such a positive impact on your experience. We truly appreciate your recommendation and look forward to assisting you again in the future.

5/5

Trustpilot

Mandi Thandi

Mandi Thandi, exceptional service. I had a query about our deposit return and she was able to deal with the request, promptly. Thank you so much for your help and assistance in this matter. I highly recommend.

Liam · 5 May 2026

Agent replied · 31 May 2026

Thank you for sharing your review. We are so glad that Mandi was able to support you and you received exceptional service and a prompt resolution regarding your deposit return. We appreciate your recommendation and look forward to supporting you again in the future.

5/5

Trustpilot

Great experience

I am a first time renter so I was pretty clueless going into the process. I ended up viewing and being offered a property with John Shepard. My experience with them has been great & I don’t think I’d change the estate agent I am with. I have dealt with Claire, Vijay & Caitlin. Claire made my moving process so easy & Caitlin has been fantastic with any issues I have had. I am lucky for a first time renter to have had such a positive experience. Thank you guys so much. Would highly recommend these guys.

Aasma · 6 June 2024

1/5

Trustpilot

Surreal experience with these vile agents

An unimaginable nightmarish experience with this despicable company. As a tenant I would not believe this could happen in England with all the laws that are meant to protect tenants. Where do I start? Unlawful repossession in a pandemic. Illegal entry to the property, taking my post, sending photos of it to me, harassment, threats, sending weird contractors to spy on and sexually harass me. Staff are awful. Think they are professionally qualified legal representatives when they are estate agents. Diabolical attitude towards tenants. Problems from day one. It meant to be fully managed but always refered me to the landlord for repairs, which did not get done. Not to mention there scam reposit scheme. That is pushed on to and miss sold to tenants. I'm not through dealing with them as I'm trapped in an awful mess trying to get out of the nightmare that is John Shepherd Lettings. I suggest tenants stay clear of this agency especially vulnerable people or single womanEdit. In response to the underneath reply by John Shepherd. I tried to raise a complaint on several occasions but my complaint was refused to be looked into. I have it all in writing. They are 100 per cent aware of this matter.

Victoriousone · 5 July 2021

Agent replied · 13 June 2024

Please provide any correspondence you have to Chris.blick@johnshepherd.com so the matter can be investigated further. Good morning, On receipt of your review, there are some serious allegations made against our business. A full investigation will be needed to understand the nature of these claims. Can you please provide more details to our Lettings director Chris.blick@johnshepherd.com explaining in confidence all of the issue you perceive to have experienced. Thank you John Shepherd

1/5

Trustpilot

This is the most disappointing company…

This is the most disappointing company I have ever encountered. They lack empathy and are solely motivated by greed. Even if you give your all, they will still take advantage of you.

Rashmi · 21 May 2026

Agent replied · 31 May 2026

Thank you for sharing your review with us. We sincerely apologise for the disappointment you felt and we apologise if we have fallen short. We invite you to reach out to us directly so we can discuss your concerns further. Thank you

1/5

Google

They ask for advance money for references. What references ? No other company in Uk ask for £300 for clients references. If you are new in Uk they ll loot you. By law you can’t take advance rent even. Plz don’t give them any single money. They took £300 as a fee to to see your documents like bank statements and work history, totally insane. Then they ll say o property is no more available. Advance is non refundable then . Just stay away.

Muhammad · 27 May 2024

5/5

Trustpilot

Caitlin was helpful and reacted swiftly…

Caitlin was helpful and reacted swiftly in assisting me to get my deposit back, after my tenancy with the landlord came to the end. I won't hesitate to recommend her should anyone need to rent/lease their property as I believe she will also do a good job for her clients.

Yung · 16 April 2024

Agent replied · 13 June 2024

Really appreciate you taking the time to leave such feedback. We will ensure Caitlin is made aware of your thanks.

1/5

Google

Let’s go to the court. Since moving in three weeks ago, I have discovered that 1. the main door was difficult to open and close, 2. one of the light was damaged (not bulb), 3. the bed mattress was damaged, 4. the carpet was full of dust with dark spots, 5. one of chair was broken, 6. wardrobe has big whole which is also broke, 7.the toilet is smelly. I’ve waited for two weeks to get fixing, but nothing changes until now. I want to unwind contract and deposit back because when discussing the property agent stated [that it is well-furnished with professional cleanness with professional inspection]. I signed the tenancy agreement on the basis of the misleading information I was given. However, agent didn’t agree to unwind (even no apology), and I’m still waiting agent to provide landlord’s detail. There is a N1 form in gov website can be used to report this fraud. Also, make small claim would also be help if evidence is enough.

Xiazhu · 18 May 2024

1/5

Trustpilot

Avoid John Shepherd Agency, Unfair, Unethical & Exploitative

I had a very disappointing experience with this agency. I would give them 0 stars if that rating was available.They seem to work only for the landlord and completely ignore tenants. After our tenancy ended, they imposed unreasonable charges without listening to us at all.

Misspriyankaaaa · 19 January 2026

Agent replied · 24 January 2026

Thank you for your review. If you are able to share further details with laura.heaven@johnshepherd.com with information regarding the issues raised, we can ensure that we look into this promptly for you.

5/5

Trustpilot

Huge huge huge thanks to John Shepherd…

Huge huge huge thanks to John Shepherd for this smooth transition to finding a new home! Megan has been an absolute star, making this somewhat daunting process so much easier and more comfortable! Despite my many questions, she's always been on hand to help quickly and efficiently! It's been a really positive experience thanks to her and I've found a fantastic new home. I've moved a few times before but John Shepherd really have been the most supportive agents I've come across so genuinely thank you.

Ellen · 24 November 2020

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for your kind words, it was a pleasure to able to assist you. We hope to hear from you in the future.

4/5

Trustpilot

John Shepard have been very supportive…

John Shepard have been very supportive and helpful. Megan who I had a viewing with for a property I now live at has been truly helpful, friendly and understanding. I was looking for a place asap and she managed to get a lot sorted for me & I moved in within 2 weeks of viewing. The property was clean, furnished & well looked after. Megan is also very polite and helpful as well as other staff members at John shepherd. A great environment with very polite staff and great customer service. I would definitely recommend :)

Safaa · 24 November 2020

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for your kind words, it was a pleasure to able to assist you. We hope to hear from you in the future.

5/5

Trustpilot

Review

I have almost finished my rental process with John shepherd and I have been very impressed and satisfied with the process from start to finish. Brendan Pearce in particular did my viewing and has assisted me throughout the whole process. I knew what was next and was completely at ease with what to expect and what I needed to do so I had a smooth process and minimal stress. Everything was dealt with in a timely manner and I felt that Brendan genuinely wanted to secure me the tenancy and always a pleasure to talk to! Would highly recommend

Sarah · 18 November 2020

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for your kind words, it was a pleasure to able to assist you. We hope to hear from you in the future.

5/5

Trustpilot

We have dealt with Megan through this…

We have dealt with Megan through this whole process of getting our 1st apartment. Its been difficult for us as I am moving country and Megan has been a great help showing us different places when we only had limited time available. When we found the apartment we wanted she was straight on to the landlord. She kept us updated with everything as we were waiting on feedback to see did we get it. She made it ten times easier for us and any other suitation we have had when moved in it was sorted by Megan. So we appreciate all her help 😊

Ciara · 14 November 2020

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for your kind words, it was a pleasure to able to assist you. We hope to hear from you in the future.

5/5

Trustpilot

Cannot recommend enough

My experience of John Shepherd Estate Agents has been nothing but brilliant. I had lots of queries, questions and worries about the process but these were all put at ease by Jack Richardson. He was incredibly knowledgeable and friendly. Jack was professional and had my best interests at heart. He would always be just a phone call away and always made me feel important rather than just another sales statistic. The team at John Shepherd were always friendly and professional and I would highly recommend.

Sara · 12 November 2020

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for your kind words, it was a pleasure to able to assist you. We hope to hear from you in the future.

5/5

Trustpilot

Just what you want from an estate agent!

Jack is my estate agent for the purchase of a new build. I can honestly say that Jack's support during the process has been invaluable. He is extremely knowledgeable and always on hand to support (24/7). The legal process surrounding a house purchase is a mine field and Jack has been my go to between the solicitors on both sides, and he has kept me sane! Thank you for all of your support, we can finally see a light at the end of the tunnel! it is a pleasure to write this review and I would give you 10/10 if it was available because 5 stars doesn't seem enough!

Consumer · 14 October 2020

Agent replied · 13 June 2024

Thank you so much for your kind words, it is great to hear you had a good experience with John Shepherd.Here to help in the future.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read John Shepherd's Google reviews

Questions about John Shepherd Birmingham

How many reviews does John Shepherd Birmingham have?

John Shepherd's Birmingham office has 1,007 reviews across three platforms: 268 on Google, 1 on Yell, 738 on Trustpilot (across the whole business).

What is John Shepherd Birmingham's rating?

John Shepherd Birmingham is rated 4.3 out of 5 across all 1,007 reviews, and 3.8 out of 5 on Google from 268 reviews.

Where is John Shepherd's Birmingham office?

John Shepherd Birmingham, 33, Colmore Row, Birmingham, B3 2BS.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.