Trusted Agent profile Β· Birmingham

Glenwood Property Services Birmingham reviews

4.8

β˜…β˜…β˜…β˜…β˜… Excellent

266 reviews across 2 platforms

412 Ladypool Road, Moseley, Birmingham, B12 8JZ

Glenwood Property Services's office in Birmingham, at 412 Ladypool Road, is rated 4.8 out of 5 across 266 reviews on two platforms, including 259 Google reviews rated 4.8.

Google logo

4.8 / 5

259

Reviews on Google

This office

Facebook logo

3.3 / 5

7

Reviews on Facebook

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

We had an awful experience of dealing with this agent. We were told the property would be cleaned. On our arrival we found broken glass in the garden, sand in the bathtub and the property was not cleaned. Unfortunately things went from bad to worse as the appliances didn't work such as the extractor fan and the washing machine leaked. The scariest realisation came 3 weeks into letting this house when we noticed it had no smoke alarms (a legal requirement). We terminated our contract early as this was the final straw. If you do decide to use these agents then please request a check in inventory report as we weren't provided with one as the property was 'newly renovated'. Would not recommend or use them again.

Vin Β· 10 June 2022

5/5

Google

With this being the first time I was moving home I was slightly nervous and also frustrated with how my property hunt was going but Glenwood Services really made this experience special. They were patient, supportive and approachable. I’ve had previous experiences where retail agents would cancel, not turn up to viewings or not inform me of the progress of an application. The staff at Glenwood delivered the best customer service I’ve experienced in a long time and helped me secure a place of my own. I’m looking forward to the future with Glenwood.

Christopher Β· 10 June 2022

5/5

Google

very professional customer service, Haseeb was very helpful and prompt in discussions we had to move things further and finalize all the paperwork, would recommend the business and would deal with him again Thanks Haseeb.PositiveProfessionalism

Scott Β· 10 June 2021

5/5

Google

I was a tenant with Glenwood for over 6 years. I lived very happily during my stay in the property. To be fair there were minimal maintenance raised. Anything that was raised was dealt with within 2 or 3 days. In some situations same day! I have now purchased my first property through Glenwood :)

Amjad Β· 11 March 2024

5/5

Google

I had a fantastic experience with these guys. They were professional, responsive, and truly understood my needs. The process was smooth, and I felt supported every step of the way. Highly recommend them for anyone looking for expert real estate service!

Yafai Β· 8 November 2024

5/5

Google

Quality service, very responsive and professional. As an international investor it's vital to have the right partners on the ground. Will certainly recommend Israr to others, keep up the good work!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism

Jimmy Β· 24 August 2021

5/5

Google

I have used Glenwood Property Services for nearly a decade now for a Let Only Self Management Service. The agency has always provided me with quality tenants. Makes my life as a landlord very comfortable.

Ataur Β· 19 January 2025

1/5

Google

They didn't return my deposit πŸ˜ͺ …

Kuch Β· 8 November 2024

Agent replied Β· 8 December 2024

Thank you for your feedback. We take all feedback seriously and are committed to maintaining transparency in all our operations. Regarding your claim about the refund of your deposit, we have thoroughly searched our records but can not locate any information associated with your name. We utilise a government approved deposit scheme that ensures all deposits are managed securely and refunded properly. After speaking to an agent within the deposit scheme we use, they have confirmed there are no deposits currently under dispute. We do not appreciate fake and misleading reviews. Our tenant check out process is impartial and as a result over 98% of our previous tenants have received their deposits back in full within a maximum of one week of vacating the property. If you could provide more details, such as your correct name and the property you 'rented' or any other identifying information, we would be happy to investigate further. Glenwood PropertyΒ Services

5/5

Google

I have been utilizing the services of Glenwood for a number of years now and I have consistently received exceptional assistance from Asrar. Glenwood is responsible for managing several properties on my behalf and I am pleased to report that their performance has been exemplary thus far. Thank you for your support.

Amin Β· 11 March 2024

5/5

Google

These people are genuinely the most helpful landlords that we have experienced. We lived in one of their houses for over 3 years and have been very happy tenants whilst we lived here. They always responded to an emergency and have always kept their promises, would definitely recommend renting with this agent:)

Alexander Β· 11 March 2024

5/5

Google

I moved from Manchester to Birmingham a year or so ago due to a change of job. Before my move I was stressing about finding an apartment and the whole process of applying for a property. The staff at Glenwood Property Services took all my stresses away. I have now moved into a bigger property (sourced by Glenwood Property). Thank you.

Ibbi Β· 10 June 2023

5/5

Google

I moved into one of Glenwood's flats at the end of last year and have had a really positive experience so far. They're really easy to get hold of, responsive, and any issues I've had have been solved quickly. Very impressed, I move around a lot and have rented from a number of letting agencies all over the country, and Glenwood Property Services definitely stand out (in a good way!).PositiveResponsiveness, Professionalism

Jen Β· 10 June 2022

5/5

Google

Great estate agent very helpful and friendly, helped me as soon as any issues arised and always had great respectful interactions with them. I would highly recommend them for all to use.

Cassim Β· 12 December 2024

5/5

Google

Israr is very proffesional and friendly. He is always helpful and prompt anytime i have had a problem at the property we rent through glenwood. Highly recommend them.PositiveProfessionalism

Fazil Β· 10 June 2021

1/5

Google

** BEWARE and AVOID ** I am a landlord who took on a tenant on personal recommendation of Mr Israr - few months later the property was being used as a cannabis farm. Needless to say property was raided by police and a lot of damage discovered. Word of advice to landlords find a reputable agent and see beyond the second hand car sales tactics. Awful experience - for those still in doubt see the attached Property Ombudsman findings ruled in my favour. Mr Israr will deny and say it was a team member who has been sacked BUT it was him personally who recommended and finalised this deal. So dont say you were not warned!

Mr Β· 10 June 2020

1/5

Google

Joke of a company - will rip you off and try to act like their doing you a favour in the process! One piece of advice regarding letting from glenwood... Don't! Also don't be taken in when they act pally during viewings, it's an act that disappears once you sign the contact.

Olivia Β· 11 June 2017

Agent replied Β· 11 June 2024

Olivia thank you for your review. Having looked through all of our viewing diaries since we opened for business I am unable to locate your name and hence do not have you on our database whatsoever. All our tenancy agreements are signed in our head office at 412 Ladypool Road, Birmingham, B12 8JZ. All my staff DISAPPEAR at this address between the hours of 9am and 6pm Mon-Fri and 10am-2pm on Saturdays. Thanks

5/5

Google

Highly trusted very approachable and easy to work with people. I have and will always use this service as its so easy and simple. The most important fact is they help without anything in return and look after dealings like its priority. Keep it up guys fantastic work.

AR Β· 10 February 2024

1/5

Facebook

Went to a flat viewing on friday, prepared all papers over the weekend and waited for responses all morning. Just to find out the flat is already taken, after writing them at noon. Very unprofessional when the customer has to ask, and they don't tell you at all.

Rico Β· 24 September 2018

Agent replied Β· 26 November 2025

Rico. Thanks for your message. As mentioned to your partner Joie we had received a deposit for the property in question this morning from an applicant who viewed the property prior to yourselves. All applications are treated equally and a decision is made based on the information that we hold. We provide feedback to all our prospective tenants who put in applications within 24 hours of a deposit being paid. In this instance you contacted ourselves before we could give you the feedback as the deposit was paid only this morning. I have subsequently sent information to your partner of another property available in Moseley and am more than happy to arrange a viewing upon request.

5/5

Google

Use Glenwood all the time for property management. Great team, efficient and great prices! Kudos to Israr, Haseeb and the team!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Shah Β· 10 June 2021

5/5

Google

I have a large portfolio of rental properties located all over Birmingham managed by Glenwood for nearly a decade. Having left a major High Street agent I can clearly see the difference in service and commitment. Israr and Haseeb you are amazing. Many thanks.

Eesa Β· 11 March 2024

5/5

Google

They were absolutely wonderful to me and my daughter and offered a very quick service for us as we had a tight deadline. The fees were very reasonable and they are not over charging on the rent, the amount is up to date with the area and property size. They are very understanding, very quick to sort out any issues (not that ive had any, the property was imaculate with brand new appliances.) Overall an excellent landlord. I honestly cant fault them.

Charlotte Β· 11 June 2018

5/5

Google

I truly appreciate all the help Glenwood Property has provided. If you want an agency who truly looks after you in a professional manner, as well as take care of your requirements then it is definitely Glenwood Property. I have seen many agency but non of them will match the perfect service Glenwood Property have provided. Forget reading my review go and visit Glenwood Property to experience the excellent service they provide, as I know when I am in the position to purchase a property I am coming to Glenwood Property. Please Glenwood Property keep up the good work and always stay in business as my intention is to come back but meanwhile recommend you to everyone I know :) Aishah Begum

Aishah Β· 11 June 2018

5/5

Google

Glenwood Property Services were amazing when I was looking to move, I was new to Birmingham, and they found me a fab period property in a fantastic area, at great rental rates, and super competitive admin costs compared to other estate agents. The service was quick, reliable and trustworthy, everything was easy and they couldn't do enough to make my move as smooth as possible. I have been in my flat for over a year now, and Glenwood have been a pleasure to deal with.

Charlotte Β· 11 June 2018

5/5

Google

I've never let a property before but was interested in renting out my current 1 bedroom flat whilst I moved into a new house. The team at GPS were approachable and knowledgeable which was reassuring since the house I was looking to buy had an upward chain. The flat was rented out in perfect co-ordination with the house purchase and I got a good set of tenants who I am happy will look after the flat as if it was there own. Would definitely recommend using GPS for any kind of letting or purchase!

Amir Β· 11 June 2017

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Glenwood Property Services's Google reviews

Questions about Glenwood Property Services Birmingham

How many reviews does Glenwood Property Services Birmingham have?

Glenwood Property Services's Birmingham office has 266 reviews across two platforms: 259 on Google, 7 on Facebook.

What is Glenwood Property Services Birmingham's rating?

Glenwood Property Services Birmingham is rated 4.8 out of 5 across all 266 reviews, and 4.8 out of 5 on Google from 259 reviews.

Where is Glenwood Property Services's Birmingham office?

Glenwood Property Services Birmingham, 412 Ladypool Road, Moseley, Birmingham, B12 8JZ.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.