Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible for paying small businesses for work
Really poor company for sole trader work, my partner did work for this company months ago and still hasn't been paid, after ringing every branch to speak to someone after all his emails were ignored or not being recieved, I myself contacted one of the main managers of the company on linkedin who did quickly respond and got someone in touch, but since then still no payment after a mix up ( on there end) the person dealing with all this has not even responded back over payments on Friday 22nd December and has now not responded knowing there shut for two weeks, I think this is terrible to do this to small business owners especially around Christmas time, big companies yet again bumping small businesses of fees, asif people don't have bills and a family, if your a small business think again before doing any work for this company as you won't be paid for a while or paid at all, the stress this causes on individuals just trying to run a small business is disgusting
Jorja · 23 December 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Jorja, we're sorry to hear about this experience. Please forward your details to customerservice@centrick.co.uk. Kindest regards, Centrick.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI am really thank you to Quinton and…
I am really thank you to Quinton and his team, who is really professional and really helpful, would definitely recommend him to all of my friend if they need to relocate to Birmingham, thank you Quinton!
Yuhan · 18 September 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Yuhan, thank you for taking the time out to write this review and for your kind words regarding Quentin. We will ensure they are passed on. Kind regards, Centrick.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat to be tenant under this…
Great to be tenant under this professional business. Very friendly and helpful staff. Especially Lara white, who has helped me in a professional, timely and informative way during my stay/tenancy. And also provided me with a quick,comfortable check out process. Glad to have such experience in a world where are many properties businesses around.
Badr · 3 November 2021
Agent replied · 10 June 2024
Hi Badr, Thank you for taking the time out to write this 5 star review. Lara works incredibly hard to provide the best possible customer service, so we really appreciate the recognition. We will ensure your kind words are passed on to her. Kind regards, Centrick
★★★★★ 4/5
TrustpilotPurchase in Birmingham
Just completed a purchase in Birmingham - the agent Luca was professional, helpful and organised a couple of follow up viewings so I could co-ordinate work to be done once the purchase was complete. The building is also managed by Centrick and expect the same good service from the property team.
Carol · 11 April 2022
Agent replied · 10 June 2024
Hi Carol, Thank you for taking the time out to write this review and for your kind words regarding Luca. We will ensure they are passed on. Kind regards, Centrick
★★★★★ 1/5
TrustpilotMove in day was a disaster-…
Move in day was a disaster- communication poor- wrong keys given. No heating- 5 days later. Still not been replaced or responded too. The apartment was not cleaned. Plates and cutlery in the sink. Food crumbs over kitchen counter. Fridge freezer filthy. Carpets filthy. Both bathroom dirty. Broken bed left in one of the bedroom- (unfurnished property) No instructions given ie how things work, what day is bin day. No electricity readings so cannot set up utilities and organise wifi
Melanie · 20 December 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Melanie, we're sorry to hear about this experience. A member of the team will look to make contact with you today. To ensure this is done promptly, please forward your property details to customerservice@centrick.co.uk. Kindest regards, Centrick.
★★★★★ 1/5
TrustpilotTuscola > Grangeford > Centrick who is accountable
Tuscola > Grangeford > Centrick who is accountable that is the question. We now have all just been give another astonishing bill of £2000 plus. Tuscola employs Grangeford as their asset management company. They in turn employ Centrick to manage the building.It’s pretty clear & obvious to see that leaseholders have been let down on all accounts since Centrick took over. However the new bill is for Insurance which has come from Grangeford at the instruction of Tuscola. So lets unpack that, according to Grangeford the insurance claims were made "due to the repeated issues with the soil stacks". Bearing in mind that this is the building is less than 10 years old surely the problems with the build should sit with the Freeholder as part of the 10 year new build guarantee, not the poor leaseholders who have constantly had to repair their apartments due to water leaks.Centrick say it is out of their hands - all be it the latest repairs to the soil stack haven't been done which in turn will result in more claims for repairs on apartments.Grangeford have invoiced all the leaseholders directly for the insurance premiums, bypassing Centrick but at the instruction of Tuscola.Disgraceful - situation has got to the stage that tenants are leaving the building as it is unlivable, leaseholders are financially and mentally broken. And a building in a state of disrepair that the assets aren't saleable. And the landlord Tuscola (199) Ltd are an offshore company registered in BritishVirgin Islands
Fiona · 19 December 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Fiona, we're sorry to hear about this experience. A member of the team will look to make contact with you today. To ensure this is done promptly, please could you forward your contact details to customerservice@centrick.co.uk? Kindest regards, Centrick.
★★★★★ 5/5
TrustpilotQuentin has been a great agent
Quentin has been a great agent, very friendly and was able to help me apply immediately. Centric is a great company with many properties that are modern and stylish in Birmingham. Very happy with the service.
Novela · 11 September 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Novela, thank you for taking the time out to write this review and for your kind words regarding Quentin. We will ensure they are passed on. Kind regards, Centrick.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSatisfied
I am happy with the service of centrick. I usually contact with Lara and she effectively addresses my concerns. I am moving home and contacted for obtaining meter reading which she responded in time and taking care of as needed. Thank you Lara and keep up your good work!
Sumaiya · 4 July 2022
Agent replied · 10 June 2024
Hi Sumaiya, thank you so much for leaving us a review! We're so happy that Lara was able to provide excellent customer care. I'll ensure that your kind feedback is passed on. Best, Centrick
★★★★★ 5/5
TrustpilotNancy clearly has magical powers
Nancy clearly has magical powers! After being with a 'no 1 agent' for 14 weeks and not securing a true sale, we switched to Centrick. Nancy sold our house in 2 weeks. Herself and Gary have been fantastic. They have kept us informed throughout and kept everything moving forward quickly. Nancy took time to learn about ourselves, our property and as a result knew exactly how to sell our house. Couldn't recommend her and the team at Solihull Centrick enough.
Lu · 16 December 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Pauline, thank you for taking the time out to write this review and for your kind words regarding Nancy and Gary. We will ensure they are passed on. Kind regards, Centrick.
★★★★★ 5/5
TrustpilotMarwan provides exceptional service as…
Marwan provides exceptional service as a property manager. He consistently demonstrates professionalism, responsiveness, and a genuine commitment to maintaining a clean and safe living environment. He is gentle and humble, and from promptly addressing maintenance requests to ensuring communal areas are well-kept, his dedication is evident. His attention to detail and proactive approach create a comfortable and welcoming atmosphere for all residents.
Yuxing · 8 November 2024
Agent replied · 24 December 2024
Hi Yuxing, thank you for leaving us a review! We really appreciate your kind words and your feedback. Kindest regards.
★★★★★ 5/5
Trustpilotvery helpful
Vamsi was very helpful when we rented the dining room in the property, we appreciate his help
Omar · 22 September 2024
Agent replied · 23 October 2024
Hi Omar, thank you for leaving us a 5 star review! We really appreciate your kind words, and will be sure to pass them on to Vamsi. Kindest regards.
★★★★★ 1/5
GoogleDefinitely the worst company I've ever had the pleasure of dealing with. They manage the service charge and building management for my flat in Coventry. The extortionate service charge for my building seems to continue to go up despite no evidence as to why. They have failed to provide proof of receipts for alleged services on the yearly service charge statement. I've tried a number of times with emails and calls and got nowhere, so don't waste your time with that email they generically add to google reviews to seem concerned. It has been over 11 months since I made a request for purchase orders / receipts to the companies they allege to have used to provide basic services. They are breaking the law by not producing them on request of the tenant, so I have withheld the payment on the basis that I don't know what I am actually paying for. Also a large concern is the money they keep back as reserve funds for future major repairs, they have no proof this money exists and as I've been paying for 4 years I'm very uneasy about lining businesses pockets on the guise of alleged service charges. They have left me no choice but to take them to tribunal with the intention of removing them as the management agent. I would advise others to do the same, every building has the "right to manage". This can be arranged by speaking to the other people in your building.
Robert · 12 December 2023
Agent replied · 11 June 2024
Hi Robert, we're sorry to hear about this experience. A member of the team will look to make contact with you today. To ensure this is done promptly, please could you forward your contact details to customerservice@centrick.co.uk? Kindest regards, Centrick.
★★★★★ 1/5
TrustpilotWARNING: Centrick’s Troubling Practices, A Leaseholder’s Experience
Centrick’s services are truly disappointing. As a leaseholder, engaging in dialogue with them is needlessly challenging. Unexplained fees, an erroneous cost added to my account, and exorbitant service charge fees all contribute to a frustrating experience. Unlike other management companies, Centrick lacks flexibility regarding additional time for service charge payments if struggling, and will use scrupulous no-win-no-fee lawyers like JB Leitch to threaten court action. Example of solicitor charges for an alleged 0.26 (re ground rent) on my account (false!), include £132 admin fee PLUS £120 legal costs, ALL FOR 0.26 PENCE?!I would strongly advise against choosing them.****And, please do not give a fruitless response. You know who I am. My name is above, of 52 Mason Way B15 2EE.***As I suspected, no one contacted me…
Carol · 9 December 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Carol, we're sorry to hear about this experience. A member of the team will look to make contact with you today based on the information you have provided. Kindest regards, Centrick.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid at all cost
Avoid at all cost. Where to start? ...
Tara · 18 May 2026
Agent replied · 6 June 2026
Hi Tara,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear about the concerns you have raised regarding the development and your experience as a resident.
To enable us to investigate these matters further and assist you appropriately, please send your property details along with any relevant information to customerservice@centrick.co.uk.
Once received, a member of the team will review the issues raised and respond accordingly.
Many thanks,
Centrick
★★★★★ 1/5
TrustpilotCentrick - are they really a management company?
Centrick are the worst company I've ever dealt with. Having had them (no choice) as management agents, they are happy to take my money but not happy to do anything for it. High staff turnover speaks for itself. Lack of action on even simple requests. I and other residents are pursuing many grievancies through their "complaints proceedure" which we expect to progress to the relevant Ombudsman - ongoing difficulties for many years with them.
Brian · 12 April 2024
Agent replied · 10 June 2024
Hi Brian, we're sorry to hear about this experience. Please could you email customerservice@centrick.co.uk with the property details? In the meantime we will try to contact you today based on the name you have provided. Kind regards, Centrick.
★★★★★ 4/5
TrustpilotHumza’s the star!
After months of trying to get invoices from a seemingly nonexistent Accounts Dept, finally Humza answered the General Enquiries phone (Accounts never answer).He listened to my increasing frustration, grasped the problem and said that he would personally sort it. Within hours the invoices. which we’d been chasing were produced - why has it been so hard?! He actually gets ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️, Accounts gets a minus!
Pam · 3 October 2024
Agent replied · 23 October 2024
Hi Pam, thank you for leaving us a review! We really appreciate your kind words and will be sure to pass them on to Humza. Kindest regards.
★★★★★ 5/5
GoogleSue Gould was very helpful to my wife Mrs Radhiya Sonde get the property. She maintain her professionalism all the time in her responses. She was very good in responses with a positive attitude. I wish her good luck for her future endeavours. Thanks. Mrs RadhiyaPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Abuzaffar · 10 June 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hi Abuzaffar, thank you so much for taking the time to leave your review and kind words about Sue, we'll ensure they are passed on. Kind regards, Centrick
★★★★★ 5/5
TrustpilotKamran is a very friendly and reliable…
Kamran is a very friendly and reliable concierge.Orion building has a great team and they are always ready to support with any of my enquiries.
Sergiu-Marian · 24 April 2024
Agent replied · 10 June 2024
Hi Sergiu-Marian, thank you for leaving us a 5 star review! We really appreciate your kind words and we will be sure to pass them on to Kamran. Kindest regards, Centrick.
★★★★★ 1/5
TrustpilotInaccurate Service Charge
As with previous reviews, I have been asked by a family member to help out with an ongoing issue on overcharging on an account for a leasehold property at Horseshoe Crescent.Despite a complaint being made for the billing to be accurate nothing has been heard back from the property manager as stated in Centrick’s complaints handling procedure. They just pass the wrong details onto solicitors to add extra charges. Since 11th October 2023, five emails have been sent but they haven’t the courtesy of replying.This young couple just want an accurate invoice do it can be resolved.Really poor customer service by Centrick.
Wayne · 28 November 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Wayne, we're sorry to hear about this experience. We will try to contact you as soon as possible to discuss this further. In the meantime, please could you send the property details to customerservice@centrick.co.uk so that we can ensure we are contacting the correct person. Kind regards, Centrick.
★★★★★ 1/5
TrustpilotOvercharged services and no response
I have been given an outstanding bill and this was for the previous landlord who did not pay the service charge in the property before I bought it. I have been trying to get hold of centrick for 2 months now to settle the issue as they keep building the charges. I am now getting responses from solicitors demanding payment within 7 days. This is terrible and has been causing me so much stress. All I want to do is talk to someone so I can settle this matter.
Raphaella · 28 November 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Raphaella, we're sorry to hear about this experience. We will try to contact you as soon as possible to discuss this further. In the meantime, please could you send the property details to customerservice@centrick.co.uk so that we can ensure we are contacting the correct person. Kind regards, Centrick.
★★★★★ 5/5
TrustpilotFab service
Centrick was having problems with their (external) systems being down by they’ve been nothing but communicative and determined to get us sorted, giving us updates and trying their best to get us our tenancy agreement. We signed it this morning and would love to recommend Mollie, Cara and Jamie for their fab service. Thank you!
Heidi · 15 June 2021
Agent replied · 10 June 2024
Hi Heidi, thanks so much for taking the time to leave your review and lovely words about Cara, Mollie & Jamie, we'll ensure they are passed on. Kind regards, Centrick
★★★★★ 5/5
GoogleMarketing our five apartments in this Chapel Conversion during Covid restrictions was always going to be challenging. From initial marketing through to completion of all five sales Stella has been helpful, knowledgeable and extremely patient especially under pressure. Congratulations to the Centrick Team. We're looking forward to working with them again soon.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Adrian · 10 June 2021
Agent replied · 11 June 2024
Hi Adrian, thanks for taking the time to leave your review. We thoroughly enjoyed working with you and we'll pass on your kind comments to Stella & Christiana. We look forward to working with you again soon!
★★★★★ 1/5
TrustpilotVery disappointing property management
Very disappointing approach to the customer!I called them on several occasions regarding the issues and the response was “someone will be in touch with you soon”, in the worst case they say: make a complain by @ and they have 15 days to respond.Example of current problems with the property:1. bins are kept outside instead of in the bin room, as a result of which rats run around of the building, they leave feces and destroy cars (bitten electric cables),2. garbage around the building is constantly left by the homeless (syringes, needles, food packaging, blankets, pillows, duvets… ) I have removed this garbage into the bin several times myself, but since bin are kept outside, the homeless come back, take it out this stuff and start camping again. Centrick's reaction for this situation after a few weeks of reporting the problem, they hired security to guard the area around the building at night for a few days, when security stopped coming, the homeless came back and the problem is back. Now Centrick ignores the tenants and tells them to write a complaint by e-mail3. Homeless people urinate and defecate in the corners of the building and The building management solution in this situation is to cover the waste with sand and leave it, I feel like I live in a public toilet now . It is impossible to take the child seat, shopping or luggage out of the car without fear of dangerous items lying around on the ground. I definitely do not recommend this company as a building management.
MK · 23 November 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi MK, we're sorry to hear about this experience. We will try to contact you as soon as possible to discuss this further. In the meantime, please could you send the property details to customerservice@centrick.co.uk so that we can ensure we are contacting the correct person. Kind regards, Centrick.
★★★★★ 5/5
TrustpilotNamrit is an asset to Centrick
Namrit is an asset to Centrick, she makes us feel valued as residents and proactively looks at ways to resolve issues that many overlook.
Mr · 8 May 2024
Agent replied · 10 June 2024
Hi Mr choudary, thank you for leaving us a 5 star review! We really appreciate your kind words and we will be sure to pass them on to Namrit. Kindest regards, Centrick.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.