Trusted Agent profile · Birmingham

Bairstow Eves Acocks Green reviews in Birmingham

3.3

★★★★★

871 reviews across 2 platforms

1180 Warwick Road, Acocks Green, Birmingham, B27 6BS, B27 6BS

Bairstow Eves's office in Birmingham, at 1180 Warwick Road, is rated 3.3 out of 5 across 871 reviews on two platforms, including 245 Google reviews rated 4.6.

Google logo

4.6 / 5

245

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

626

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

My wife was deceived by this Bairstow Eves Acocks Green Branch for paying their fees etc. while selling the house 6 yrs ago. Nothing was done but non-stop troubles from viewings like no shows of customers or urging for access with customers carrying their children without prior appointment. Total nightmares, vy irresponsible services. They just care to scam money and ignore my wife's approval. My wife had to terminate their services and lost money of £240. Months ago this year, about viewing the property marketed by this Estate Agent, same as what happened before, the sales agent lied about number of viewings etc, my wife finally withdrew from viewing the property. She said never contact this horrible agent, then can avoid to be scammed. Do not trust any words from them. They r scanmers. Best protection is never use their service and no time wasted. If I can rate no star, I definitely will. My wife complained to their complaints department about the viewing arrangement. They just colluded together and accused my wife of not attending the appointment whilst as a matter of fact she was not given the appointment. Total waste of time. She intended to complain to the Ombudsman but dropped it because we would decide we would never do business with this company. No need to waste more time as they neve kept their words just carrying on scamming telling lies. After this incident, we requested Baistow Eves not to send us flyers asking us to sell our property via them as we were very disturbed by all these scams etc etc. They still continued sending us flyers and also particularly came to our door to slip through the flyer even their complaint department staff confirmed in writing they would not send us flyers anymore as we complained. My wife in the end informed their complaint dept in written of the further actions to report a case of harassment to police and also at the same time to get our lawyer to hold them responsible for the harassment and disturbance so caused, if they carried on sending us flyers requesting for us to sell the property through them whilst we had repetitively advised them we had and would not have businesses with them. Horrible agent, my wife always said, never have any business connection no matter what.

Indy · 12 November 2019

Agent replied · 10 November 2024

Hi Indy, I am sorry to read about your wife's experience 6 years ago and that following this your wife decided not to attend a viewing she had booked with our agent earlier this year. Customer experience is very important to Bairstow Eves and had your wife opted to raise her own concerns earlier, our Customer Relations Team would have been more than happy to investigate any matters. If your wife wishes to raise any recent concerns or experiences, please feel free to contact us directly at review@countrywide.co.uk. Kind regards, Scott

5/5

Google

I have purchased and sold properties through this branch for many years and have never had any complaint what so ever. They have always offered a very high quality and professional service from start to finish. I am just in the process of purchasing another property of them and Aleena and Sophie have been brilliant, ensuring that the process as always is smooth and hassle free. All the staff at this branch are courteous, polite and very helpful and i would strongly recommend them whether your selling or buying.

Shakeel · 12 November 2019

Agent replied · 10 November 2024

Thank you for your 5* review and wonderful recomendation! I will of course make sure your review is made known to our local team. Kind regards, Scott

5/5

Trustpilot

Leigh- great representative for Bairstoweves !

We went to look at two houses but ended up looking at four due to Leigh suggesting the other houses. He listened to our requirements and was so polite,knowledgeable and attentive- a credit to your sales team!

Scott · 7 October 2025

1/5

Trustpilot

Absolute worst estate agents

Absolute worst estate agents! Took our 6 months rent upfront told us we could move into the property only to be told 5 hours after we were due to get the keys that we weren’t allowed to have the property after all! We had paid for removals and were literally sitting outside the house only to be mucked about for the entire day. Very disappointing and if we could give them zero stars we would!

Alice · 18 May 2024

5/5

Trustpilot

Incredible estate agents

Tia, Clair and Jordon have been super helpful and found exactly what we were looking for to rent. They have been professional, communicative and responsive - Tia went above and beyond what you should expect from an estate agent and I’m very grateful for this team. Highly recommend Bairstow Eaves in Walthamstow

Emma · 2 June 2022

1/5

Trustpilot

Wasted my time

Had an appointment booked for today 27th October at 12pm, even sent me a reminder at 10am. Didn't turn up or message to say their not coming. Missed their opportunity, won't be asked back.

Steve · 27 October 2025

1/5

Trustpilot

Avoid at all costs.

Dishonest, incompetent, the last 18 months have been infuriating stressful and costly, systemic failures in their property management team, did not manage the property licensing process, Help2 Rent tenant, let the H2R rent guarantee expire, so no rent cover and tenant in significant arrears, a personal data breach, lost keys, among a litany of failures. Avoid this company at all costs look around do t be fooled by the size of this company, it’s size dwarfs its ability to manage a single property with competence or integrity.

Deane · 18 January 2024

1/5

Trustpilot

Purchasing a property

While in the process of purchasing a property i had my mortgage adviser and solicitor, but the agent pressured me into using their services by stating multiple times on the phone the seller would rather the buyer use their services. After the third time i was pressured into saying yes because in all the telephone conversations i was not getting anywhere until I said yes.The mistake I made was having all this conversation in a telephone conversation instead of emails. Their complaint department just threw the case under the bus because I had no evidence and their telephone conversations were not recorded.I avoid this company and their services.

Asif · 28 December 2023

1/5

Google

I would not recommend this agent. Having sold my house through them the service that I got was terrible. I was lied to and stuff not picking the Phone up even when I was out side the office and making up on feedback from viewers. The branch manager has a lot of attitude and doesn’t really care even tho I was paying her a fee which I don’t deem that I got for what I payed them.

Sunny · 12 November 2019

Agent replied · 10 November 2024

Good morning Sunny, The Manager who was on maternity leave at the time is very disappointed to hear that you were not satisfied with a member of staff's attitude towards you. If you wish to share any further comments about your experience, please do email me at review@countrywide.co.uk Kind regards, Lucy.

2/5

Google

Would never use again.Paid a high fee for not a lot of service.Certainly not what i was promised on my valuation.Bad communicators,countless viewings that never showed up.No explanation.3 weeks of countless phonecalls to get my pics on Rightmove.3 weeks wasted.Granted,had help when i asked but soon as completion date came near, branch more or less fobbed me off to another office.And in that crucial stage you expect the people you have been dealing with to be there till the end.Not in my case,felt like they had their money and were not bothered.No email,no Welcome card when i moved.Had one and wine,from other estate agent.May seem petty to some but its the little touches that count.Would not use again or recommend.Thanks but no thanks.

Andy · 12 November 2016

Agent replied · 10 November 2024

Dear Mr Eaton, thank you for your feedback and I am sorry you feel your experience has been a negative one. I am very disappointed that you feel this way as we had regular, and at times daily, contact with you and you regularly said how happy you were with the service, we even continued to chase your ongoing chain despite that not being our role. The branch manged to get two offers and we had a sale agreed, our role is to achieve a sale and we feel we went above and beyond that. If there is anything further we can do to help in the future please don't hesitate to contact us at the office. Many Thanks, Branch Manager

5/5

Google

I found the Bairstow Eves Team extremely professional and helpful, always only a phone call away. Jess, Sophie and Beth where always kind and courteous also, which also is very important when selling houses! Whenever I needed questions answered they always obliged and never let me feel like I was asking silly questions. I would thoroughly recommend this team to sell or buy a property.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Andrew · 11 November 2021

Agent replied · 10 November 2024

Thank you for taking the time to leave us this amazing recommendation and 5* review. Kind regards Lucy, Customer Relations.

5/5

Google

Bairstow Eves have been immensely supporting and professional throughout my purchase of property. I find them to be very straightforward and no-nonsense which has been a relief as I've struggled a lot over the past year dealing with other agent. Big shout out to the team at Acocks Green branch. I will be in touch again for all future business.

K · 11 November 2022

Agent replied · 10 November 2024

Thank you for your 5* review and kind recommendation! Best wishes, Scott @ Customer Relations

5/5

Google

I have been looking for house for over a year now and had bad experience with other agents now I meet Kelly. She is really helpful. She not only listen she cares and support she is helping me to buy my first home. I wish I could give her more than 5 stars. She is herself a star. Highly recommend.

Pummi · 11 November 2022

Agent replied · 10 November 2024

Thank you for taking the time to leave us this tremendous 5* review and recommendation. Kind regards, Lucy, Customer Relations

5/5

Google

Sukie the mortgage advisor here is amazing! by far the best advisor I have ever been to. He took the time to fully explain the mortgages that were on offer to me and answer any questions I had. I have now used him multiple times on a number of properties and will not go anywhere else. 5* service from Sukie.

Sarah · 11 November 2022

Agent replied · 10 November 2024

Thank you for taking the time to leave us this great 5* review. Kind regards, Lucy, Customer Relations.

1/5

Trustpilot

Complete incompetence across the board

Complete incompetence across the board. Takes 10 days to get a response to an email and even then you have to call to get them to read it.

Angela · 21 November 2025

1/5

Google

The worst estate agent I have ever dealt with. Never answer phone. Never return calls. These jokers gave me bad information (which I asked them 2 times to confirm was correct), which ended up costing me over £200 due to this error. No apology or acknowledgment of fault even. The manageress is useless. No customer service at all. Sales driven rubbish with no attention to detail. Avoid under all circumstances. I am not someone who exaggerates, I believe in being fair when it comes to feedback

Sam · 13 November 2015

Agent replied · 10 November 2024

Hi Sam, I am sorry to hear that you feel Bairstow Eves did not live up to your expectations, we welcome all genuine feedback however I am afraid we have no customer record of you, we pride ourselves on our customer service so to help resolve your problem please can you contact the branch on 0121 371 9125. Branch Manager

5/5

Trustpilot

Their auction method of selling is…

Their auction method of selling is impressive. Sold a property in approximately a month!

Tony · 20 March 2026

5/5

Google

Very Professional sold moms home very quickly at the price we wanted thanks to Jessica and her teamPositiveProfessionalism

Graham · 10 January 2022

Agent replied · 9 January 2025

Many thanks for the great 5* review and your kind words. Best wishes, Lucy, Customer Relations.

1/5

Trustpilot

Spying on you asking personal information has non acting agents.

They call you without saying who they are spying and acting like it’s your estate agent selling your home that you have chosen. I’m positive they are breaking data protection has they impersonate another acting estate agents. It’s not until you say can you conform who you are when you’ll be surprised to see it’s a spying estate agent asking for personal confidential information from you. I’ve recorded the calls to send onto the ombudsman has it’s against regulations.

John · 26 October 2023

5/5

Google

Bairstow Eves sold my house. But they didn't JUST sell my house. When they valued it they had a really detailed understanding of the market in Hall Green and valued it at £20,000 higher than Purple Bricks. And when they did sell it. It sold for more than the asking price! The team are really fantastic. Quick to answer questions and queries and were invaluable in knitting all the loose ends together at the end. Highly recommended.

Rich · 12 November 2017

Agent replied · 10 November 2024

Hello Rich, thank you for the wonderful 5 star review and recommendation! It's great to see that you were able to take advantage of the straightforward and dedicated approach to estate agency shown time and again the team at Bairstow Eves, Acocks Green branch. Many Thanks.

5/5

Trustpilot

As recent clients,we cannot speak…

As recent clients,we cannot speak highly enough regarding the service we have received from Witham Senior Executive Manager Nick Webb and his team.Nothing was too much trouble and the service received was always given with a friendly smile and advice when needed.

Colin · 9 November 2022

5/5

Trustpilot

Bairstow Eves in Wanstead have been magnificent

Bairstow Eves in Wanstead have been fantastic in every respect in the process of letting our flat in the area recently. Elaine and Adam are always quick to respond to queries, helpful in explaining issues and clearly have a very keen instinct about prospective tenants. They know the area really well and are always available to help. I recommend this professional company .

Mr · 19 August 2024

5/5

Trustpilot

Excellent service

I bought my new home through Bairstow Eves Hornchurch. I'm so grateful for all the help that Charlotte W and Lee D provided with the purchase. The communication from beginning to end was perfect not only with me but with the solicitors and all parties involved. The process felt much simpler and easier than it should have been for a house purchase but that's only because of all the work from Charlotte. I'm very happy with my new home.Thank you!

Amrit · 31 August 2023

5/5

Trustpilot

Penelope was brilliant at what she…

Penelope was brilliant at what she does....kept us in the loop at all times - smoothed over the process - kept all parties informed and made sure everything went according to plan and as it should be. Excellent. As an investor working with many agents....if only they could all be like Penelope.

Asif · 22 April 2021

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Bairstow Eves's Google reviewsLeave Bairstow Eves a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.