Every review we hold for the Ashford office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat customer service at Hazlewood
Although we didn't end up buying a house with Dandara (simply due to timing of when we needed to move versus the availability of houses), the help, assistance and communication from Andrea at Hazelwood was second to none. She kindly kept us informed of the progress of the houses in the size/style that we were interested in, provided information about timescales/costs and when we needed a little more time to work out our budget etc, she didn't put any pressure on us at all but checked in now and again incase we needed anything. I can't fault the professionalism and kindness!
Lindsey · 25 May 2022
Agent replied · 12 June 2024
Thank you so much for your great review, Andrea will be delighted with your feedback. Best of luck with your home buying journey.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI recently moved to Jersey with my…
I recently moved to Jersey with my family and getting an accommodation wasn't that easy as many people have forewarned. During these period I met Brendan (Dandara) on one of my visits in search of a house. He was very helpful and my interaction with him was reassuring. Albeit we did not get the accommodation of our first meeting but I and my family were able to secure the next accommodation through him and at this time our temporary accommodation stay was almost over. This was a huge relief for us. I will always recommend Dandara services to anyone coming to stay in Jersey based on their assistance and services rendered to me and my family. Thank you Brendan of Dandara.
Toyin · 24 May 2022
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your kind comments about Brendan. We're glad you've had such a positive experience.
★★★★★ 5/5
TrustpilotFantastic service at St Michael's Park
We purchased a house at the St Michael's Park development in Stewkley and have been living here for nearly eight weeks. Our initial enquiry was answered quickly and professionally even though there was nothing really to see at that point, Kelly provided us with lots of information about what was planned. Kelly kept in contact with us from then and when the opportunity to purchase our perfect plot became available we didn't hesitate to make an appointment to view and reserve it. Throughout the whole process, Kelly from the sales office and Alan from the site team have been fantastic, very professional and easy to get on with, the process could not have been made any easier. We have purchased a couple of new builds before but the quality, design and customer service that Dandara have provided is on another level to any of the previous developers we have purchased from. Aftersales service has been excellent and there appears to be a genuine desire to do the best for their customers, the other staff working on site have always been considerate, courteous and friendly. Thanks to everyone involved at Dandara, we are delighted with our new home.
Carl · 23 May 2022
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for leaving such a wonderful review about The St Michael's Park team, we're so pleased they made your experience a special one. Wishing you all the best with your new Dandara home.
★★★★★ 4/5
TrustpilotSales person very good
Sales person very good. Could not view the type of property we where interested in on the visit.
Customer · 3 October 2026
Agent replied · 10 October 2026
We are glad you enjoyed working with our team member. We appreciate your feedback regarding property availability and will work to ensure a wider variety of homes is accessible during future tours.
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe viewed new market yard
We viewed new market yard, very impressed, the young lady was so friendly and helpful, loved the apartment too.
Mary · 25 September 2026
Agent replied · 25 October 2024
We're so pleased to hear you were impressed with your visit and found our team member friendly and helpful. Thank you for your wonderful feedback!
★★★★★ 5/5
TrustpilotBallasalla, Isle of Man
Sally at Dandara made it smooth and wonderful experience to buy our home, guiding us through the journey. Sally was always contactable and even gave her contact number before going away on holiday, in case I needed any advice. Very professional and polite. I would highly recommend Dandara and Sally in IOM.
Balla · 24 June 2024
Agent replied · 24 August 2024
Many congratulations on your new Dandara home, we're sure you'll be very happy there! Thank you so much for leaving such a wonderful review, Sally will be delighted with your comments.
★★★★★ 5/5
TrustpilotPADDOCK VIEW DEVELOPMENT
From our initial interest in a New Build on the Paddock View development Jo and Dale were extremely helpful and reassuring as we had never purchased a property of plan before. The support from both of them during the process was fantastic and every concern we had was dealt with quickly and professionally. Jo and Dale have continued to support us since we have moved in and help in any way they can if we have any questions. They have both been fantastic and with their happy positive attitude they are easy to approach. We will miss them when they have gone.Since we have moved in we have nothing but praise for the support and help we have received from the Site team lead by Johnny supported by Connor and Kieran. They have gone above and beyond to ensure that we are happy and have no issues with the property.The Sales and Site teams are a credit to Dandara.ThankyouNeil and Karen
Neil · 27 April 2022
Agent replied · 12 June 2024
Congratulations on your new Dandara home, thank you so much for taking the time to leave such a great review.
★★★★★ 1/5
TrustpilotPEARMAIN PLACE -CROWBOROUGH INTIMIDATED IN MY OWN HOUSE
PEARMAIN PLACE -CROWBOROUGHYOU ARE NOT SAFE IN YOUR OWN HOUSE.Just got home to find my patio and washing covered in gravel and dirt- I assume this is because I have complained about this company. There were men working in the garden- well weed-filled, overgrown junk yard- in the adjacent house today, making so much noise that I went out- and I've just come home to find this mess. WORDS FAIL- I AM NOW BEING INTIMIDATED IN MY OWN HOME
Sarah · 16 September 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotElliott was very helpful and polite
Elliott was very helpful and polite. He was able to talk me through my options on the development via the very useful touch screen on the wall. He was also able to show us the show home even though we didn't have much time as needed to get to another appointment.
Lenstore · 11 July 2024
Agent replied · 24 August 2024
We're delighted you had such a positive experience with Elliott and we hope to welcome you back soon.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI found Dandara brilliant
I found Dandara to be so understanding of what I wanted in a house and the sales team knew the quality I wanted. I visited the Permain Place site and Jess was very helpful. So good at making time for me to make my decision and they really have a great product!
Katherine · 20 June 2024
Agent replied · 24 August 2024
Thank you so much for leaving such a wonderful review, we're so pleased to hear you had such a positive experience. Jess will be so pleased with your feedback.
★★★★★ 1/5
TrustpilotPoor Customer Service
In late 2021 we decided to purchase a house on the St Michaels Park development and made contact with Kelly, the sales rep on site. This should have been an indicator of things to come. Kelly was always impossible to get hold of and never returned our calls.Our original plan was to put our house on the market, but we didn’t want to do it without knowing when the new house would be ready. After a lot of chasing, Kelly finally gave us the completion date in Feb 2022 and suggested we use Assisted Move. Another sign of things to come was Kelly getting the price of the house wrong. Surely an essential part of the job?We were told that we would have four weeks to sell and then there would be a review. The New Homes Group were instructed by Dandara to sell our home and, after they made contact, ensured our credentials and organised valuations our house went onto the market a week later.Three and a half weeks after that, Kelly contacted us to let us know that we had until the following Monday to sell or our reservation would be terminated. Whilst this came as no great surprise, we were disappointed at the lack of a review that we had been told would come first. Kelly explained to us that there was no negotiation to be had around this and that Monday would be our final day of marketing.Later that day, the New Homes Group telephoned us with the news that they were terminating our reservation with immediate effect. This, obviously, came as a great surprise! I telephoned Kelly to ask about this and was told categorically, by her, that the New Homes Group were wrong. Kelly explained that she would call them to sort it out and then call me back. I heard nothing more and received no call back.The following day I received a call from one of the estate agents appointed by the New Homes Group to let us know they had been instructed to remove our house from the market immediately.I telephoned Kelly who expressed great remorse in our situation, but blamed her Head Office for the decision and the actions taken. No apology for (again) not calling me back, no apology for her giving the incorrect date (twice) of the termination of our marketing and no apology for us having to hear the news from an estate agent rather than her.I have had a small email exchange with Kelly since the above, but still no apology or explanation as to why we were only given three and a half weeks of marketing or why she was telling us that we had until the following Monday even after the New Homes Group were telling us differently. I have also emailed her manager, but am yet to receive a reply.Whilst I appreciate that nothing is ever set in stone with house purchases we feel particularly aggrieved that the ‘review’ never materialised and that our marketing was cancelled with no notice despite being told twice by Kelly that it was due to finish five days later. It was also very disappointing that Kelly didn’t have the courage to call us back with the news that she was wrong and left us to find out from one of the estate agents.For a company that supposedly prides itself in customer satisfaction, I strongly feel they have let themselves down on this occasion.
Paul · 3 April 2022
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for taking time to leave a review and we’re sorry to hear that on this occasion you are not happy with the service you received. However, we are confident that we have acted within the terms and conditions of our Assisted Move scheme. We do appreciate your comments and will continue to learn from all the feedback we receive from our customers. We wish you all the best with your home buying journey going forward.
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe Grove house purchase
We have just completed on the purchase of our property on The Grove Estate. This has been our first experience of buying a new build and I have to say the process has been seem less. I can’t speak highly enough of Janet and her team they have been there on hand for every question and always been swift and helpful in replying. I would definitely rate the experience as a 10/10 if you are thinking of starting your new build purchase.
Miss · 24 March 2022
Agent replied · 12 June 2024
The Grove is a beautiful development and we're sure you'll be very happy there, congratulations on your new home and thank you so much for the great review.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSaxon Park
I can’t thank Jade and Rebecca enough! They are both amazing. They have given us 5* if not more customer service, they really understood what we wanted and went above and beyond for us. They make you feel like no question is a bother and have made our journey so far the best it can be. I would recommend them to anyone (have already recommended 2 people)! I can’t wait to move into our beautiful house! THANK YOU BOTH SO MUCH!
Imogen · 22 March 2022
Agent replied · 12 June 2024
Thank you! That's great to hear, we're delighted you're so happy with your new home and the team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotEmma and Becky from the Sales team
Emma and Becky from the Sales team are amazing and one of the reasons we went ahead and brought our first home. Thank you both for always being there to answer our questions quickly, efficiently and just being really lovely helpful people. Also George has been really helpful and jumping in to help us with questions or sorting things when either Emma or Becky are not available. The service we have received so far has been 5 star, we cannot wait to see our house and move in. Thank you for everything.
Georgina · 20 March 2022
Agent replied · 12 June 2024
That's such great feedback to hear, thank you. We're sure they will make your whole buying process as smooth as possible. We wish you all the best in your new Dandara home.
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery patient and accommodating
We were back and forth over a fairly long period of time until we finally settled on what we wanted and put our reservation fee down. Alanna and Andrea were both incredibly patient with us and accommodating when we wanted to bring family to view show homes before making final decisions.
Katie · 29 June 2024
Agent replied · 24 August 2024
Great to hear the team have looked after you so well, thank you for taking the time to leave such a wonderful review!
★★★★★ 5/5
TrustpilotFlat Inspection
Liisa conducted a flat inspection and provided me with a report at the end of it. I wasn’t at home during however I came home to have everything in its place and everything locked. Liisa is always kind, quick to respond and polite :-)
Megan · 19 October 2024
Agent replied · 12 June 2024
Great to hear Samantha could help!
★★★★★ 5/5
TrustpilotWell a massive thank you to Brendan…
Well a massive thank you to Brendan McGill and his team as always been so professional and absolutely so down to earth and easy to deal with hope they know how grateful and appreciative I am he has always been so helpful and kind and could never thank him and his team at Dandara leggings for all there help in finding me a property I have dealt with Brendan and his team for quite a few years now and can only say thank you for your help and kindness cheers guys
Cathal · 2 March 2022
Agent replied · 12 June 2024
What a great review - thank you!
★★★★★ 5/5
TrustpilotI am new to the Jersey Island and I was…
I am new to the Jersey Island and I was very worried getting an apartment to live in. I found this great property in Metropol and learned about Dandara Lettings Company who facilitates the letting arrangement, it was the best experience for me. The arrangements were made so easy! I would like to give special thanks to Brendan McGill and Terri Booth for their efforts and assistance in processing my application up to the date of my move-in. They are very professional, organized and trustworthy people and organization. All the best!
Enrico · 18 February 2022
Agent replied · 12 June 2024
Thank you so much for your great review, the team will be thrilled with your feedback.
★★★★★ 2/5
TrustpilotSycamores in Bearsted - Still Having Issues
Having moved into our new house over four months ago, I wish we could say we were completely happy, but we’d be lying.Positives first. The house itself is beautiful and we’re really happy to be here. It’s well designed, well proportioned, and the overall finish and location are very good. Becky and the sales team at the start were brilliant, and everyone we’ve dealt with since have been very friendly and courteous throughout.But we’ve had major issues, some of which are still unresolved. When we first moved in, within a few days we had a leaking shower in an en-suite which caused a damp patch on the ceiling below. The leak itself was eventually resolved, but it was a painful process and there are still knock on effects that haven’t been dealt with. It actually ended up being three separate leaks in the master en-suite alone (that we’re aware of). We still have dark damp patches in the grout of the tiled floor which means that water is probably still trapped underneath, and the floor will probably need to be taken up and redone.We also had a nightmare with the front window of the master bedroom where water would literally pour in when it rained heavily. Again, this has now been resolved, though it took weeks of stress and disruption.Other issues have included major redecoration work to redo the downstairs ceilings as they were really rough before, which resulted in lots of mess and disruption, as well as many other smaller issues.There were times before Christmas when my wife and I would joke about how many trades we would have coming into the house to fix problems in a given week. When I say we joked, we certainly weren’t laughing. We were trying to live around it and I don’t know what we would have done if I wasn’t still working from home.Four months on, and our snagging list is over fifty items, and those are just the ones that have been rectified - we’re still having to chase for other items to be complete, including poor exterior brickwork, scratched shower glass and issues with the front door. When we first moved in, we spoke to other residents in the same development who said they had had similar issues. One of the residents said that, after four months, he finally had everything resolved. We thought he had just had a bad experience, but it feels like this is the norm.As alluded to above, the worst part is the constant chasing. Sue from customer care is lovely, really friendly and it’s not her fault, but overall Dandara’s customer care has, in my opinion, been terrible. Weeks and weeks go by and you have to constantly email and phone them. You hardly ever get a response from them and we’re basically having to project manage outstanding issues ourselves on a house that cost a LOT of money and should have been finished to a much better standard in the first place.We’d never bought a new build before but we’d heard that they can be prone to problems and issues afterwards, and from speaking to other people, Dandara certainly have a better reputation than some of the other bigger name house builders, but what should have been an amazing experience for us has just been tainted by things that should have been done a lot better when the house was being built, combined with a complete lack of proactive customer care afterwards. The saddest part is that we’ve had so much stress and disruption over months, but we’ve not had anything in the way of a proper apology, any kind of gesture of goodwill, or just any kind of ownership by Dandara or proper recognition that things should have been done better at the start. It still doesn't feel like there's an end is sight, or that anyone at Dandara is even taking our issues seriously.
Rich · 17 January 2022
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review, we value your feedback and we’re happy to hear you received such good service from Becky and the rest of the sales team. We are, of course, disappointed that you have had issues since you’ve moved into your new home and we understand a comprehensive plan is in place to rectify any remedial work that is outstanding.
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe were received warmly by Andrea and…
We were received warmly by Andrea and courteously taken to view the property of interest. Friendly and professional.
Bobson · 16 September 2026
Agent replied · 23 September 2026
We're so pleased to hear you had such a positive experience and found our team friendly and professional. Thank you for your kind words!
★★★★★ 5/5
Trustpilot5 Stars for Helen
From the very first email, Helen has been fantastic. She is a true asset to the Dandara team, always making you feel welcome and going out of her way to help. She has genuinely made our experience of buying our first home together an absolute joy.
Kiara · 27 August 2024
Agent replied · 25 October 2024
We're so pleased to hear that and congratulations on your new Dandara home! Thank you for taking the time to leave such a great review.
★★★★★ 5/5
TrustpilotOur new home at 1887 The Pantiles
We adore our mews house @1887 The Pantiles.Perfectly designed, with light and spacious living accommodation.Our bedrooms are airy with lovely sized windows .The storage space is excellent too.The sales team were helpful , friendly and efficient and our move went smoothly.It is a delight to live in this well designed and beautifully crafted house.The location at The Pantiles is superb.Chris S.
Consumer · 5 November 2023
Agent replied · 12 June 2024
Many congratulations on your new Dandara home. Thank you for taking the time to leave a wonderful review.
★★★★★ 4/5
TrustpilotBarley Brae North Berwick
It is almost a year since we reserved our plot for The Maple at Barley Brae. It has been an experience having now moved in to our beautiful new home on 5 November.Given the problems with Covid, supplies of building materials and staff levels our entry date was put back from June and we did not receive our keys until 5 November. This was a "nightmare" for us having moved out of our previous property at the end of April. This delay caused some fraught phone conversations with myself and Nicky at Barley Brae! The only advantage was that we bought this house at the agreed purchase price as r December 2020 which definitely worked in our favour.Nicky had advised that given the build timescales she had chosen some of the internal finishes, namely tiles, colour of kitchen, worktops etc. I would have to say that Nicky's choices were fantastic as we are delighted with her choices. In the run up to obtaining the keys Nick kept us up to date with any issues, procedures etc which was very much appreciated. Nicky definitely takes ownership of the process and was very helpful up to and including the moving in process.On moving in inevitively there were snagging issues and at this stage we were handed over to the Site Manager Alasdair and his deputy Edyta. Both have been extremely helpful in sorting the snagging issues and there has been no problems in agreeing any remedial action to be taken to resolve any issues. Both Alasdair and Edyta are literally "on site" and are both very helpful in any issues we have had to sort. Our "snagger" Piotr has bee fantastic and can turn his hand to all trades.Having been in out previous house for 30+ years we were wary about this move but despite all the issues from covid, time delays etc we are delighted with our new home and the quality in the finished home is excellent. I would definitely recommend a Dandara home to anyone who is considering buying one, despite delays etc!!
Les · 22 December 2021
Agent replied · 12 June 2024
We're so sorry that you were delayed moving in but delighted to hear that the team have been so helpful. Moving can be a stressful time so we're pleased the team made it as easy as possible for you. We hope you have many happy years in your new Dandara home.
★★★★★ 5/5
TrustpilotDandara - Novo! Outstanding Customer Care
We have now been in our new home for a little over 6 weeks and I can honestly say that the customer journey from Dandara - Novo - Drayton has been hassle and problem free. Val and her team have been a pleasure throughout. They keep you updated every step if the way, we were looking at a potential delay on our move date and Val done everything she could to have us complete on time. Upon moving in some snagging issues were noted, we supplied the list to Kieran (site manager) and everything was rectified within a week. No messing about or chasing needed.Overall a very pleassureable house purchase that went as smoothly as it could have. 1 very happy family in their new home Thanks so much to the team here.
Aaron · 22 December 2021
Agent replied · 12 June 2024
We're delighted with your review, thank you, and even more so that you're so happy with your new home. We hope you have many happy years there.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.