Trusted Agent profile · Altrincham

Collection By Thornley Groves Altrincham reviews

4.3

★★★★★ Great

1,724 reviews across 2 platforms

213 Ashley Road, Hale, Altrincham, WA15 9TB

Collection By Thornley Groves's office in Altrincham, at 213 Ashley Road, is rated 4.3 out of 5 across 1,724 reviews on two platforms, including 48 Google reviews rated 3.9.

Google logo

3.9 / 5

48

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,676

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews

Every review we hold for the Altrincham office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Highly recommend!

I highly recommend Thornley Groves to anyone currently going through the stressful moving process! I was seen to by the Thornley Groves Southern Gateway Office, in particular by Sophie, she was lovely and highly professional. Sophie sold the property to me very quickly and answered all my questions, in addition to reassuring me with any of my concerns. All paper work was sent to me and queries were answered very quickly! To say I found and signed for somewhere in less than a week is incredible!

Olivia · 30 December 2021

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for taking the time to leave Thornley Groves a review.We really appreciate your kind words.Kind regards,Customer Care Team

2/5

Trustpilot

Not recommended

This review is for Thornley Groves and Katie Garner. Due to the pandemic I rented a 1bed flat based upon a video viewing and was assured that the flat would be clean and tidy on my arrival. Well, the boiler was broken, the flat had used pots and pans, used pillows, and duvet, used cutlery, a used pair of shoes, broken electronic devices, marks all over the walls and floors throughout the flat, hand print marks in the living room etc. The balcony was delivered full in mud, moss and rubbish and their response was that the flat was professionally cleaned and I had to keep the used stuff, otherwise would need to be replaced. I doubt if anyone checked the flat to ensure its ready for the new tenant.As for the boiler they said they are not engineers to check the boiler. Ehh? Not sure whose responsibility is to manage and maintain the property in a good condition? To be fair, the boiler was fixed quickly.They also failed to provide me with the landlord’s address within 21 days on my request, which I think is against the law?? This is my worst experience with a letting agency and personally would NEVER trust them to manage my property.

Customer · 27 December 2021

Agent replied · 12 June 2024

Dear Customer,Firstly, thank you for taking the time to post a review. We are very disappointed to hear that you have not been satisfied with the service you have received, but we value your feedback.Please send an email to us at complaints@thornleygroves.co.uk.Kind regardsCustomer Care Team

1/5

Trustpilot

Thornley grove Estate Agents have got…

Thornley grove Estate Agents have got the be the worst property management service in Manchester. I asked to switch agents because I was unhappy with the service this was 18-12-2023 Ive been passed from pillar to post ( holidays staff leaving on sick leave) I’m still waiting now in June 2024

Micheal · 4 June 2024

Agent replied · 12 June 2024

Dear Michael,We are sorry to receive your review, this is not the customer service experience we strive to provide.Please e mail complaints@thornleygroves.co.uk to allow us to enter into communication with you and investigate your complaint.Kind regards,Customer Care Team

5/5

Trustpilot

Excellent Customer Service from Property Manager

I have rented a property with Thornley Groves for the past 5 years. The property manager for my apartment block, is Gabriel Walker of the Vimto Gardens Branch and he has provided me with the best service I could ask for. Gabriel has provided a consistently helpful and supportive service. I have had a few problems with the flat in the past few years in terms of maintenance issues, and Gabriel has always been very prompt in rectifying these and providing help and support to ensure that repairs and damages are fixed quickly. He has great communication, which is not something that I have found a lot from other letting agencies, and has provided a gold standard customer service that I cannot fault. He also facilitated a smooth checkout procedure from the property, which was really helpful. I would recommend the letting agency based on the service provided by Gabriel as property manager, he is an asset to the team at Thornley Groves.

Olivia · 13 December 2021

Agent replied · 12 June 2024

Good Afternoon Thank you for taking the time to leave Thornley Groves a review.We really appreciate your kind words.Kind regards,Customer Care Team

5/5

Trustpilot

My experience with this company is…

My experience with this company is great. I'm happy that Daniel Garlick is still my property manager. He is reliable, responds in a timely manner and ensures that all my concerns are addressed.

Novie · 5 October 2021

Agent replied · 12 June 2024

Dear Novie, Thank you for leaving us such a great review! We will ensure we pass your kind words on to Daniel! Kind Regards, Customer Care Team

5/5

Trustpilot

Recent property viewing.

Recent property viewing.We viewed a property with Kelly McDermott from Thornley Groves. She was so welcoming and professional, she knew all about the property, and was able to answer all of our questions. She also knew all about the vendor, so had obviously built a good relationship with her also. She was also very prompt in replying to our messages. It was a pleasure to deal with this lovely lady, and if I had a property to sell, I would definitely use her and her agency - thank you !

Customer · 2 December 2021

Agent replied · 12 June 2024

Dear CustomerThank you for taking the time to leave Thornley Groves a review.We really appreciate your kind words.Kind regards,Customer Care Team

5/5

Trustpilot

Kelly was very open and honest about…

Kelly was very open and honest about the property I viewed. It was a very relaxed viewing, not awkward as I’ve experienced with other agents. Thank you!

Anna · 4 August 2022

Agent replied · 12 June 2024

Dear Anna, I’m very pleased to see that you have clearly been impressed by the overall service you have received from Thornley Groves. Thank you for taking the time to leave a review on Trustpilot. Kind regards,Customer Care Team

5/5

Trustpilot

TG Reletting Process

TG has recently completed the reletting of a rental property that they manage on my behalf. Jodie Finch did a really professional job in finalising the previous tenant matters, arranging for any maintenance to be carried out and finding a new tenant in next to no time. The reletting was arranged slickly and with minimal input from me as the landlord and it is reassuring to know your property is in safe hands. A great job all round!

Nigel · 16 March 2022

Agent replied · 12 June 2024

Dear Nigel,We wanted to thank you for your review, mentioning the excellent service you have received from Jodie. It was very kind of you to take the time to post this review. Reviews such as yours will help others in choosing their agent, so it really is appreciated.Kind regards,Customer Care Team

5/5

Trustpilot

Rental experience

I have recently agreed a let through Thornley Groves that was a really great experience from start to finish. I spoke with Claire Blackman from the altrincham office and she recommended and arranged a viewing for a property that was exactly what I needed. Claire then helped me by explaining what I needed to do next and helped me throughout the process. I was a rental novice so was grateful for her patience in explaining things to me. I was most grateful too for how quickly I always had a response to my emails. Once it was all agreed and I had to complete my tenancy documents Emily Guy (from the same office) helped me complete the process and arrange a time that was convenient for me to collect my keys and confirm the next steps. A great process from start to finish. Thank you.

Tom · 25 November 2021

Agent replied · 12 June 2024

Dear Tom, Thank you for leaving our Lettings Ladies in Altrincham a great 5* review! We are pleased to see that both Emily and Claire were quick to assist you in your needs. Best Regards, Customer Care Team

5/5

Trustpilot

Ashley Smith was incredibly welcoming…

Ashley Smith was incredibly welcoming and helped answer any queries we had.

Mia · 20 November 2023

Agent replied · 12 June 2024

Dear Mia,We appreciate you rating Ashley our Lettings Coordinator 5 stars. It is great to hear Ashley was welcoming and helped with all your queries. Best Regards,Customer Care Team

5/5

Trustpilot

Kelly was great

Kelly was very professional and on time which is always appreciated. She was knowledgeable about the property whilst also being personable and friendly.

Michaella · 5 January 2023

Agent replied · 12 June 2024

Dear Michaella, Thank you for taking the time to leave a five star review, mentioning the excellent service you have received from Kelly our Property Host based in Monton. Kelly will be delighted that you took the time to acknowledge her service. Kind regards,Customer Care Team

2/5

Trustpilot

Not recommended if you have other choices

Sales agent is responsive but property manager is not.I am not sure where the problem is, there are no negotiations or revision can make for the tenant agreement. Tenant can only accept all the terms even I think some points are too harsh and even are the tenant’s penalties instead of the letting terms. Also, the inventory checking report provided by the property agent is not objective and looks like over protect the landlord. As I found that when I check-in, so many items are not matching the standard stated mentioned in the inventory report, especially for the cleanliness. For example, he mark “good” cleanliness for the place with a thick layer of dust. The refrigerator cannot maintain at 4degree but still mark the condition is good. So, please think twice before approaching this property agency. Not very good experience for the post-letting services.

Miss · 17 November 2021

Agent replied · 12 June 2024

Dear Miss LawFirstly, thank you for taking the time to post a review. We are very disappointed to hear that you have not been satisfied with the service you have received, but we value your feedback.To investigate, we will require further information regarding your tenancy and the issues you've experienced. To proceed, you can contact your Property Manager or send an email to us at complaints@thornleygroves.co.uk.Kind regardsCustomer Care Team

1/5

Trustpilot

The usual standard of property…

The usual standard of property agencies, they treat the property owner as a deity and the rent paying tenant like total scum.The staff turnover is so high by the time we re raise the repair that was ignored six months ago its a new team and we start the whole process over again.Dialogue isnt direct to the landlord so they filter out what they want to maximise their profit at the expense of both the owner and tenant

Scope · 3 March 2022

Agent replied · 12 June 2024

Dear Scope F&S,Firstly, thank you for taking the time to post a review. We are very disappointed to hear that you have not been satisfied with the service you have received, but we value your feedback.If you would like to discuss your experience further, please do email us with more information about your property, at complaints@thornleygroves.co.uk.Kinds RegardsCustomer Care Team

5/5

Trustpilot

Imogen Windsor

Imogen recently carried out the moving out report for our property when our tenants moved out..She did so with both professionalism and efficiency. She was fair in her observations and recommendations.She answered any questions in regard to the report speedily. She was a pleasure to do business wi

Elaine · 17 July 2024

Agent replied · 12 June 2024

Dear Elaine, Thank you for your positive feedback! We're thrilled to hear that Imogen conducted the moving out report for your property with such professionalism and efficiency. It's great to know she was fair in her observations and recommendations and responded promptly to your questions.We appreciate your kind words and are glad you had a pleasant experience working with her.Kind regards, Customer Care Team

4/5

Trustpilot

Akeem Ffrench was really helpful in…

Akeem Ffrench was really helpful in getting my query about references sorted. Excellent customer service from him. Unfortunately I did not get the same experience with some other colleagues, but Akeem was very friendly.

Carlos · 29 June 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hi CarlosThanks for leaving us a great review, we really appreciate it! We're sorry to hear that you feel the service wasn't great from all of our staff but we are glad that Akeem was able to get your references sorted very quickly for you.Kind regardsCustomer Care Team

1/5

Trustpilot

Absolutely terrible agency we were…

Absolutely terrible agency we were notified before our move in date with less than 24hrs that the property wasn’t ready, zero empathetic behavior , professionalism,helpfulness and communication most of all. We were given false information and they never took responsibility for the damage they caused to us. Don’t recommend it at all, you’ll find way more professional and better agencies, Thornley has cheap properties but it comes with cheap service as well.

Hana · 21 November 2022

Agent replied · 12 June 2024

Dear Hana, Firstly, thank you for taking the time to post a review. We are very disappointed to hear that you have not been satisfied with the service you have received, but we value your feedback. If you would like to discuss your experience further, please do email us with more information about your property, at complaints@thornleygroves.co.uk. Kind Regards, Customer Care Team

5/5

Trustpilot

Kelly was so friendly and knowledgeable…

Kelly was so friendly and knowledgeable about the property, its history and the local area. She has certainly made the stressfull process of apartment hunting much more pleasant and her enthusiasm is infectious!

Anna · 3 September 2021

Agent replied · 12 June 2024

Thanks for leaving us a great review, we really appreciate it!Kind regardsCustomer Care Team

4/5

Trustpilot

Gabriel was always ready to answer our…

Gabriel was always ready to answer our questions and has worked hard dealing with our property. Sadly, a hands-off approach by Thornley Groves meant that property issues took a while to be resolved.

Ben · 2 September 2021

Agent replied · 12 June 2024

Thanks for leaving us a great review, we really appreciate it!Kind regardsCustomer Care Team

1/5

Trustpilot

Unresponsive agents

Unresponsive agents. Had to live without heating for an entire year in an accommodation arranged by them. No help provided on fixing the heating, multiple issues with the property for which we complained without any response, but they charged us for fixing those issues when we moved out.

Ashish · 15 July 2024

Agent replied · 23 August 2024

Dear Ashish,We are sorry to receive your review, this is not the customer service experience we strive to provide.Please e mail complaints@thornleygroves.co.uk to allow us to enter into communication with you and investigate your complaint.Kind regards,Customer Care Team

5/5

Trustpilot

Outstanding service

Recently just had a sale agreed through thornley groves with both Tom lee and Claire. I can not thank them both enough for how quickly the whole process has been they both really are outstanding at their jobs. I can not thank them both enough whenever I called to query something as I am a first time buyer and this is completely new to me either or were there to explain everything perfectly to me so I fully understood the process step by step.Thank you again for answering my 100 calls and going above and beyond Tom and Claire

Colleen · 4 November 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hi Colleen Thanks for the great review, it's really appreciated. Good to hear that you had a great experience with Clare and Tom, we will ensure they are made aware of your 5* review. Kind regardsCustomer Care Team

5/5

Trustpilot

Tom (Lee)

Tom (Lee) was both friendly and efficient when I rang the office. He gave me useful answers to my questions and was happy to arrange a viewing very quickly. At the viewing he did not rush me and was ready with information but did admit when he didn’t know the answer and offered to find out. I found this reassuring. I feel he is alert to the market and am hoping he will match available properties to my requirements.

Jacqueline · 30 December 2021

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for taking the time to leave Thornley Groves a review.We really appreciate your kind words.Kind regards,Customer Care Team

5/5

Trustpilot

3rd time I rent with Thornley Groves…

3rd time I rent with Thornley Groves and the Prestwich branch is definitely the best. Amanda was so good and really helped me through the entire process, couldn't be happier

Valentin · 18 February 2022

Agent replied · 12 June 2024

Dear Valentin, Thank you for your review of Amanda our Lettings Administrator based in Prestwich.Amanda will be delighted that you took the time to acknowledge her kind and helpful service. We appreciate when our clients give complimentary reviews, as it helps others in choosing their agent.Kind regards, Customer Care Team

5/5

Trustpilot

This was my second time using Thornley…

This was my second time using Thornley Groves as they had been the estate agent used for the purchase of the same property. They have been excellent communicators throughout, what has been a sale with a lot of bumps along the way. They have been proactive in chasing elements of the sale and keeping me informed of progress. Thanks, to Chris, Natasha and Charlotte for getting the sale of my flat completed and one step closer to having a garden!

Sarah · 26 October 2021

Agent replied · 12 June 2024

Dear Sarah Firstly, thank you for using Thornley Groves for a second time! Secondly, thank you for leaving Thornley Groves a 5* Review.Best RegardsCustomer Care Team

1/5

Trustpilot

Avoid!!

Avoid!!! They lie to you and let you down!!! We found a property listed by Hale branch, and they asked for best and FINAL offer. We placed our offer and Stuart (their mamager) called me on previous Friday to confirm that our offer was accepted by the vendors. He told me that we could officially start the process once our mortgage advisor confirmed on the mortgage side. Our mortgage advisor confirmed everything on the same day. I emailed Stuart to ask for starting the process on Monday. He replied on Tuesday morning saying that "the vendors have had a slight hitch on their related purchase which has meant that they have had take a step back and just look at their options", which was strange because we had been confirmed that there's no chain. In the afternoon Stuart told me a totally different story. The other competitor whose best and final offer didn't win, placed another offer, and it was passed to the vendors. So the vendors changed their mind!! How disappointed!!!!! We have provided ALL documents required by our mortgage advisor and even filled the tax return for 20-21 tax year during the weekend as it's requested by our lender. Our solicitor was ready as well. Our offer and our time was not respected at all!!!!! We are now consider Thornley Groves as a dishonest, and unethic organization.

Lily · 25 October 2021

Agent replied · 12 June 2024

Dear Lily,We are very disappointed to hear that you have not been satisfied with the service you have received, but we value your feedback.We will look into the comments left and we hope to improve our services going forward.Kind regardsCustomer Care Team

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Collection By Thornley Groves's Google reviewsLeave Collection By Thornley Groves a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Collection By Thornley Groves hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Altrincham.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent