★★★★★ 5/5
GoogleWe had great service with Pinewood during our recent new rental and the service continued after the move. Highly impressed. Special thanks to Naomi.
Mel · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 12 November 2024
Thank you for choosing Pinewood for your rental needs! We are thrilled to hear that you had a great experience with us, both during and after the move. We will be sure to pass along your special thanks to Naomi. We look forward to serving you again in the future!
★★★★★ 1/5
GoogleIf I could give them less than 1 star then I would. AVOID like the plague! They were absolutely useless and their communication skills on letting a property is almost nonexistent. Had to keep chasing them for information. The staff there seem to be all young girls not long out of school and are not interested in helping tenants or their welfare. Have dealt with four letting agents now and these are the worst I’ve come across.
Edd · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 19 June 2024
We have read your review with real disappointment, Pinewood have a very good track record with customer service and communication and it is never our intentions to provide anything other than a positive experience. With regards to the comments about staff I must point out this is not factual, our staff members have been in the property industry for numerous years and provide extensive knowledge to the company where customer service is at the heart of the business. Your complaint is being dealt with and will be replied to accordingly.
★★★★★ 1/5
Googlea warning to anyone considering renting a property through these cowboys - DO NOT TRuST what they may say to you and get the name of any of their staff who say they are going to do something on your behalf. On recently moving out of one of their rented properties i had asked their "accompanied viewer" who showed prospective new tenants around to check with the landlord re a shelf i had put up in the attic room, perfectly in keeping with the decor whether he wanted it taking down or not, she took photos of the shelf and said she would check and get back to me. As i hadn't heard anything within a few days i phoned their office and enquired re the shelf to be told i would be called if the landlord wanted i taking down.
On vacating the property Pinewood decided they would charge me £45 to remove the shelf and classed it as "damage"
These company is staffed by liars and cheats, approach with care.
Paul · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 19 June 2024
Thank you for your feedback and we are very sorry to hear that you are unhappy with the service you have received. None of the staff within Pinewood are liars, all the guidelines for renting are provided to you at the start and the ARLA AST that you signed at the start of the tenancy also provided you with comprehensive guidelines, along with the Inventory/Schedule of Condition. All of which clearly state that you should return the property with everything returned to the correct place and all damaged repaired. We would be more than happy to discuss this, please contact me on 01246 283908 or email stacey@pinewoodproperties.co.uk
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolutely rubbish service as a tenant, can't go on enough about how poor their customer service is. After moving out because of issues in the property the response to the complaint after has been shocking, dragged out and they only respond when you badger them to! Do not rent a property managed by Pinewood!
Alex · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
★★★★★ 1/5
GoogleBy far and away the worst letting agency I ever used as a tenant. Repeated problems with the electrics not resolved until I threatened them with legal action, and the first fix to the fuse box was judged "dangerously unsafe" by the next electrician to see it (who replaced it entirely). Water running down an inside wall was not fixed or even reported to the owner and caused considerable damage by the time we moved out. Only completed three "quarterly" inspections in three years, took the owner's mail but never forwarded it to her, and made deductions from the rent for repairs that had never taken place. Truly abominable and best avoided.
Clem · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 19 June 2024
We read your review with real disappointment, Pinewood have a very good track record when dealing with any maintenance issues, it is never our intentions to leave a tenant with unresolved problems nor does it benefit us in any way. Regarding the 'quarterly inspections' the number that a tenancy receives is purely down to the service level that your landlord has chosen and not dictated by Pinewood. The quote regarding charging for repairs that have not done is entirely untrue, our management software will not allow that to happen so we are again at a little bit of a loss as to where this information has come from. After all that has been said we cannot find you anywhere on our system as a tenant, applicant, landlord or vendor so we have to believe that this review is simply spurious, however if we are incorrect in this we would love the opportunity to discuss this with you and find out what did really happen. Please contact stacey@pinewoodlettings.co.uk.
★★★★★ 5/5
GoogleBoth girls are helpful and efficient in dealing with any inquiries you may have moving into a property. Kate showed us around and was informative and professional at all times, during the referencing process I called on regular basis to get an update and always found them helpful and friendly.
Stephanie · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 12 November 2024
Thank you for the positive feedback! We strive to provide informative and professional service at all times. We are delighted to hear that Kate and the team were helpful and friendly throughout the referencing process. If you have any more enquiries, feel free to reach out to us anytime.
★★★★★ 5/5
GoogleI have used several agents over the years and find Pinewood to be most professional and helpful. The person I have had most contact with is Rebecca Cooper, who is always smartly presented and does an excellent job in assisting clients.
Don · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 12 November 2024
Thank you for your kind words and for recognizing Rebecca's professionalism and helpfulness. We're glad to hear about your positive experience with Pinewood. We will make sure to pass on your compliments to Rebecca. Looking forward to assisting you again in the future!
★★★★★ 5/5
GoogleAs always all the staff at Pinewood are professional, responsive and excellent communicators. Jess & Rhiannon put up with a barrage of my enquiries with polite and prompt responses. I am so pleased Naomi is still there. After her superb help with my last property in Chesterfield she provides a sense of calm and confidence with a great friendly service. Thank you once again to all of you.
Steven · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
★★★★★ 1/5
GoogleWe rented a property through this agent for 12 months. Thankfully the actual landlord was wonderful. We experienced very poor communication from some of the staff, and downright rudeness from some others. They use any excuse to charge a fee. Be warned, they do not lodge your deposit with an independent body, as per The Law, but leave the name of the actual Landlord on the paperwork, so any comeback falls to them. Unprofessional practice and very poor customer service for both tenants and landlords.
Susan · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
★★★★★ 5/5
GoogleI have just signed for a tenancy managed by Pinewood, the first time I have ever rented a property. The staff always responded positively to my calls and enquiries during the process and I would like to say a special thank you to Naomi for her patience and professionalism from first viewing through to check in.
Andrew · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 19 June 2024
Hi Andrew, it was a real pleasure dealing with you and we hope that you will be very happy in your new home.
★★★★★ 1/5
GoogleWorst bunch of people I've ever dealt with. I have been at my property under 6 months & have an unuseable shower despite it stating 'good working condition' on the listing. The landlord and Pinewood have flat out refused to fix it or take any responsibility.
We have had an inspection to which they informed us by letter 3 weeks prior, I let them know we weren't going to be home and to let me know when they had been, I had no response to that email, they then let themselves into my house and did not let me know they had been in the property, I had to ring and find out myself - THEIR JOB NOT MINE.
The landlord sent a person round to fix our fence on a Saturday morning without letting us know he was going to be arriving, this lovely guy let himself into our back garden then didn't let us know he had left.
I have put complaints in, emailed, said they have breached tenancy with issues, all met with vague responses disregarding a lot of what I say and promises of calls back that never happen.
AWFUL LETTING AGENT. THESE PEOPLE DO NOT CARE ABOUT ANYTHING BUT THEIR SALARY AT THE END OF THE MONTH. AVOID AT ALL COSTS.
Most ignorant, unprofessional, immoral group of ''young professionals' I have ever come across.
I am disgusted with them.
** Also note how all the good reviews are from LANDLORDS, all the bad reviews are from tenants - proof of something there or an obvious giveaway they don't care about tenants, just the fees they accrue**
Terrible, terrible service.
Note to Pinewood - please don’t waste your time responding to this on the review to seem like good, caring people. The people on here that left bad reviews have all experienced your awful customer service and know its all a facade for the brownie points.
Anonymous · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 19 June 2024
We are very sorry that you feel that you have had to leave this awful review, we constantly try to resolve all issues but sometimes our hands are tied, at the end of the day most of the properties are not owned by Pinewood. We would normally contact anyone leaving a negative review to try and resolve the issue but as you have chosen to write it anonymously it makes it a little difficult to establish who you are. If you would like to resolve the issues maturely then please contact me at stacey@pinewoodproperties.co.uk and I will be more than happy to discus it.
★★★★★ 1/5
GoogleIf I could rate this as 0 stars or even minus stars I would.
I've had a terrible experience with this letting agent as a tenant. Over the 18 month tenancy I had a recurrent maintenance issue. Every single time it was reported I was met with rude and unhelpful staff members. Each time trying to blame us before resolving it thus delaying the time it took to get it resolved as this was the toilet you can imagine how disgusting it was to live in a flat that was essentially inhabitable whilst pinewood failed to resolve the issue in a timely manner. I've even gone through the complaints process following the end of our tenancy and they can't even be bothered to read and respond to the emails we've sent in line with their own complaints policy! Never received an apology for any of their failings they're just on the defensive straight away and it's just not good enough. Everything that's done with them has to be constantly chased up before anything is resolved so much stress living with them I can't believe the difference in our new letting agents they're a dream compared to pinewood so helpful and friendly that's how it should be! We were always good tenants the rent was paid we left the flat in immaculate condition and we were faced with the worst customer service ever. I would advise actively avoiding renting a property from this company!
Dannie · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
★★★★★ 5/5
GoogleI have rented my flat from pinewood for over 8 years. They provide an excellent maintenance service. I usually deal with Shane and anything is sorted out very quickly.
Never had a problem with anything through this agency. All round excellent service
Carla · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 19 June 2024
Hi Carla, thank you for your review, it is welcomed. We are very pleased that you have been very happy with the service you have received.
★★★★★ 5/5
GoogleI have rented through other agents before, but Pinewood has made the whole process so much easier. The initial stages were simple and were quickly processed by the ladies in the office. Even when I had a problem with some property damage, shortly after moving in, the maintenance department dealt with it quickly and kept me up to date with everything. Would like to say a special thanks to Naomi and Shane.
Alpha · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 19 June 2024
Thank you Alpha. We try very hard to ensure that things are right when you move in and the team work tirelessly to make it as smooth as possible.
★★★★★ 5/5
GoogleSo today I signed the contract on my new property, yes there were some teething problems on the viewing but the agent arranged to meet me again a couple of hours later and was so helpful and I can't fault him or the agency for the teething problems. Today the service was very professional and thorough when handing the keys over. Thanks Pinewood and keep up the good work 👍🏻
Mike · 21 June 2018 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 12 November 2024
Thank you for your kind words! We are thrilled to hear about your positive experience with our agent. We strive to provide professional and thorough service. Congratulations on your new property, and we look forward to continuing to serve you well in the future!
★★★★★ 1/5
GoogleAbsouloutly shocking thank god i didnt get a house from them i was sposed to veiw a house 2 time (being the same house) both times they cancelled not very professional!!!!!!!
Danielle · 21 June 2017 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 19 June 2024
I am sorry to read your review, I have checked you card and I can see that you booked to view a property that had to be cancelled but you have then booked to view again and this time you confirmed the appointment in the morning but then you did not show up, leaving our viewer standing outside so I am a little confused by the review above. I would love the chance to discuss it with you and hopefully we can resolve the issue you have. Please contact me at stacey@pinewoodlettings.co.uk.
★★★★★ 1/5
GoogleIt doesn't feel like they advocate for the tenant. Worst agency I've ever dealt with.
Claire · 21 June 2016 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 19 June 2024
I am sorry that you feel the way you do. I have just gone through the history log and although you have reported a few maintenance issue I can see that they were dealt with so I am unsure why you feel the way you do. I would like the opportunity to discuss your feeling so that I can establish were you feel we have let you down. Please contact me on 01246 224286 or my email stacey@pinewoodlettings.co.uk
Kind regards
Stacey
★★★★★ 5/5
GoogleWhile managing my house for me I've had good service from Pinewood. Within two weeks an excellent tenant was found who has maintained the property very well. I'd recommend Pinewood to other landlords.
Simon · 21 June 2016 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 19 June 2024
Thank you Simon for your review, it is warmly welcomed and very much appreciated. We are pleased that you are happy with the service you have received and we will ensure that it continues.
★★★★★ 5/5
GooglePinewood have managed our property for almost two years and overall we have been very pleased with the service we have received. When problems have been reported by the tenants, Pinewood have informed us immediately and the Maintenance department have always been very quick to offer advice and rectify the issues. The staff are very helpful and knowledgeable and in our experience we feel they provide a fair and unbiased service to both tenants and landlords.
Louisa · 21 June 2016 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 19 June 2024
thank you for you review and we are pleased that you have been happy with the service you have received from Pinewood Lettings. Did you know that we are offering a £50 cash back reward to anyone who recommends us to a landlord, the £50 is payable upon the successful let of the property and is paid on each property that the landlord brings to us. Thank you again.
★★★★★ 1/5
GoogleMy my partner and I had a terrible experience with Pinewood Lettings. We've rented for many years and we've always been good tenants and we're also both extremely laid-back people. I've never experienced customer relations like this before and I hope to God I never experience it again. Twice they put the phone down on my partner when she was trying to resolve a couple of issues concerning the property. Other times they were extremely rude over the phone. I'm sure they provide a great service for landlords but they care very little for tenants. They are an extremely incompetent and unprofessional company and I would advise anybody thinking about renting through them to look elsewhere. Nobody in the company knows what they're doing and they consistently pass the buck to somebody else, who in turn passes it to somebody else and it never ends. What a horrendous experience. I still have nightmares :)
James · 22 June 2014 · Pinewood Properties Chesterfield
Agent replied · 19 June 2024
I would be very interested to now who it was who put the phone down on you as this kind of service is unacceptable. We are in a customer service industry and we should always try and put the customer first. I would like the opportunity to discuss your negative experiences. Please contact me at stacey@pinewoodlettings.co.uk.
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.