Trusted Agent profile

Ocasa Homes reviews in Sunderland, Leek, Birkenhead and 2 more

3.2

★★★★★

168 reviews across 11 offices and 1 platform

Ocasa Homes has 11 offices, in Sunderland, Leek (two offices), Birkenhead (six offices), Birmingham and Castleford. Together they have 168 reviews on 1 platform, rated 3.2 out of 5 overall.

Trustpilot logo

168

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?

Our offices

Ocasa Homes's 11 offices, most reviewed first. Each has its own page.

Latest reviews from every Ocasa Homes office

Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.

3/5

Trustpilot

Decent

Decent for the prize, although the location is not well maintained. Good pick for young professionals.

TruShuffle · 28 March 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 28 May 2026

Hi Thank you for your review. We're pleased to hear that you find our properties suitable for young professionals. We appreciate your feedback on maintenance and will work on improving this.

2/5

Trustpilot

Expensive properties with cheap…

Expensive properties with cheap furnishings and some of the worst response times I’ve come across. Don’t get me wrong some things have been sorted sooner rather than later but mostly, not… lived in the property for a year and a half and there’s been a lift replacement sign and info of a ‘club house’ for all that time… paying for what… the only time they’re quick to contact is if it’s rent related, anything else don’t expect any assistance

R · 28 March 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue Road)

Agent replied · 23 September 2025

Hi, Thank you for your honest feedback. We're sorry to hear about your experience with our response times and furnishings. We take your concerns seriously and are working to improve our services. If you have any specific issues that need addressing, please reach out to us directly at contact@ocasahomes.co.uk

4/5

Trustpilot

My experience at Twany Place with Ocasa Homes

Lived here for nearly few years now and a roof over my head here does the job. Room small including bathroom and kitchen could’ve been bigger but it does the job on daily basis for one person living there.

Jake · 28 March 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue Road)

Agent replied · 23 September 2025

Hi Jake, Thank you for your review, and we're glad to hear that our property meets your daily needs.

5/5

Trustpilot

Good company

Good company, easy to contact and respond quickly

Louie · 28 March 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 28 May 2026

Hi Louie, Thank you for your positive review. We're happy to hear that you find our company easy to contact and responsive. Your feedback is greatly appreciated!

4/5

Trustpilot

Long process for paperwork but a great flat

The Ocasa team are quick to respond to maintenance repair issues if properly logged by the team. The maintenance people hired are very professional and do a great job. The property itself is brilliant for the price and is maintained very well. The initial paperwork process for renting the flat was long and tiresome having to constantly chase them up but I'm very happy to live in an Ocasa flat and I would strongly recommend them as the pros outweigh the cons.

Sushi · 27 March 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 28 May 2026

Hi Sushi, Thank you for your detailed review. We're glad to hear that you're happy with the property and our maintenance services. Your recommendation means a lot to us!

4/5

Trustpilot

So far so good

So far, any contact I've had has been dealt with swiftly and in a friendly manner.

Mark · 27 March 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 28 May 2026

Hi Mark, Thank you for your review. We're pleased to hear that your interactions with us have been swift and friendly. Your feedback is important to us!

1/5

Trustpilot

Trying to win a laptop.

Guess I'll just copy and paste the same review from last year.

Ry · 27 March 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 28 May 2026

Hi Ry, Thank you for your feedback. We're sorry to hear about your past experiences and the ongoing issues with communication, we will remove you details from our contact list to prevent this issue going forward.

5/5

Trustpilot

Towny Place, Cannock

The application process was seamless, viewing was precise. The proper is clean and moving in was without any hassle. The environment is serene and the property is located right in the town centre which is great for me.

Anesi · 27 March 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 28 May 2026

Hi Anesi, Thank you for your positive review. We're glad to hear that your application process and move-in experience were seamless. Your feedback about the property's location and environment is greatly appreciated!

4/5

Trustpilot

Great accommodation

Great accommodation. Very neat place and the price worth it. Though the documentation process is a little bit tiring but it worth it. I often have to remind them of every status I am.

Nicholas · 15 March 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

5/5

Trustpilot

Can't thank Harry from Ocasa enough!

Can't thank Harry from Ocasa enough!! Excellent communication from start to finish with our complex case. Harry kept us informed from start to finish and was a great help securing my brothers tenancy. An absolute credit to the company!! Thanks Harry and keep up the good work!!

Edward · 28 November 2024 · Ocasa Homes Birmingham

1/5

Trustpilot

Pearson square Ipswich

Pearson square Ipswich. I went to support my friend, as she’s in a difficult situation within her living arrangements and basically needs to leave her current place for her own sanity and mental health. We arrived on time and was shown round by a lovely lady. But unfortunately what we were shown was NOT was advertised and furthermore the lady said, the same thing happened to her the day before with another tenant. The pictures on rightmove quite clearly show a very different set up!! - quite misleading. My friend is very anxious about making this decision and was really hoping it was as described, but it looked like a prison cell. The information on rightmove implied they have en-suites with a shared kitchen, but this wasn’t the case. The bathroom was dirty and there seems to be a damp problem in the room. Obviously at this point, my friend was quite disappointed, once this was explained to the lady, my friend was advised to call the head office to speak to them and the lady would also contact them too. So my friend contacted the Manchester head office, spoke to Sara and obviously vented her frustration as she was very annoyed as it was not as advertised. Sara had all the warmth of a dead person, as she’s obviously never been customer service trained. She started saying that my friend never stated she wanted an en-suite on her form, so I said how do you know who she is, to which she replied, rather curtly! I know who it is from the phone number! To which my friend said it never said on the form to state en-suite and that what she had applied for was a room with en-suite which was £575 and the room we saw was up for £525 and had a shared bathroom.Then Sara said, well I’m looking at your form and it didn’t state that you required an en-suite, but in the next breath she said you put en-suite or similar, even though en-suite and shared bathroom is not similar. Obviously my friend, who is super frustrated by now, explained that the lady showing us round at Pearson Square had said she had someone, the day before say that the room was NOT as described, to which Sara replied, they were not there yesterday so they couldn’t have shown someone round! My friend said to Sara, so you’re calling that lady a liar now! My friend hung up the call, as Sara was saying what is the purpose of your call, as I’m being tied up with arguing with you. If you’re going to employ people to deal with the public, teach some lessons in humanity. Some people are in desperate times and need support, not some sarcastic, jumped up jobsworth on a power trip! Let’s hope she doesn’t need help like that…just AVOID as they don’t give a flying feck!

Adrian · 14 November 2024 · Ocasa Homes Birkenhead (60 Old Chester Road)

1/5

Trustpilot

Avoid if possible

Ocasa Homes, Well where do I start they certainly cover The Good The Bad and The Ugly so let's start with the positives they serve a purpose in the HMO housing market a single room and ensuite with a shared kitchen with adequate essential furnishings internet and if your lucky window blinds, a shared fitted kitchen with std equipment fridge washing machine oven and hob but remember it's shared so it's upto everyone to keep it clean. Ocasa Homes have many properties across the country however this review is a reflection of my own HMO experience, Let's list some of the negatives there appears to be no real vetting of tenants so be prepared for anything druggies drunks and dropouts, poor external maintenance certainly with waste disposal and pest management they have a maintenance portal that is poorly managed and is often disregarded and issues summeraly removed, The installed fire alarms are not to code and erratic at best, All maintenance issues are slow to be dealt with at best, My building was subject to Grenfell type cladding issues it took the main contractor 18 + months to complete due to poor decision making and mis-management by Ocasa maintenance , You could have knocked the building down down and rebuilt it quicker. Where Ocasa really fail miserably is communication they stink at it, Unless they are chasing you for money of course but if it's you chasing them they are all useless from accounts to maintanance, complaints, tenancy renewals, lettings & tenancy management they NEVER get back to you, I ended my 2 year tenancy in August they refused to answer my emails and requests they changed my last 12 month contract to a 12½ month contract and when I finally left my unit it was left immaculate with pictures to prove the fact yet they tried to claim it wasnt and tried to withhold £100 of my deposit through the Tenancy Deposit Scheme, I naturally challenged this and it took the best part of 3 months for my full deposit to be returned to me yet again their communication was non existent towards myself and the TDS who asked them to provide evidence to warrant the retention of £100 they of course didn't bother to reply to them either, Ocasa Homes are just modern day charlatans and liars who don't give 2 hoots about their tenants and if possible should be avoided at all costs...

John · 10 November 2024 · Ocasa Homes Birkenhead (60 Old Chester Road)

1/5

Trustpilot

Awful customer service

Awful customer service and absolutely impossible to get through to. Went to view a property in Liverpool - first issue was that the flat I was shown was different to the one advertised. However, I liked the property so decided to apply. I created an account, made the application, and waited. For over two weeks I was chasing up as to the status of my application. It is near impossible to get through to anyone at the office (I tried all 5 options on the phone - all of which went to voicemail). Following a number of failed calls and emails I decided to withdraw my application. Based on this experience I feel I have dodged a bullet. Avoid.

Adam · 11 August 2024 · Ocasa Homes Sunderland

1/5

Trustpilot

Ocasa have ignored me, a tenant.

I would give 4.5 stars for living at Willow House based on the flats themselves, for the flats are wonderful and they are well placed by stores and transport. We've had few issues with other tenants, and we were really looking forward to renewing our tenancy for another year. With our tenancy ending on the 31st, we were hoping to get this done asap.I am providing a 1 star review because the Ocasa team are impossible to contact.I have sent several emails in the past month, submitted a complaint (which their automated response claims the team will respond to within 72 hours, I sent it a week ago without any response). I have called the head office at least once a day to attempt to get into contact with anyone at Ocasa. However, it is a phone service which either rings out or goes to automated responses asking to send an email to email addresses I have already sent messages to.It is a shame that Ocasa treats their tenants this way, but it isn't unheard of - from what I have gathered from other tenants and reviews it appears to be a common issue that their emails are never responded to, and that once you've signed a tenancy, Ocasa are largely indifferent to anything you have to say.I still want to renew the tenancy, but it appears Ocasa are not interested in doing so, or providing a reason why; and with my tenancy ending this month, I fear I'll never receive a reason at all.

Rory · 7 August 2024 · Ocasa Homes Sunderland

1/5

Trustpilot

Avoid Willow House and Ocasa

Following my initial 5* review at the start of my Tenancy, I would avoid Ocasa and this property Willow House at all costs.I have given them the benefit of the doubt on several occasions as you do because you just want to enjoy your home….but, I honestly feel that renters need to take great caution with Ocasa and renting this property:WILLOW HOUSE, L21The dog barking noise in the building and around the building outside from the houses which are closely situated next to it is honestly on another level. They bark all day and everyday and you will hear about four dogs barking at the same time, all day.They bark often from 6:00 AM in the morning to 3:00 AM.The normal response to such claims is to feel that they are an exaggeration.This is not a lie or an exaggeration and I have asked Trip Advisor to provide an ability for me to upload audio recordings of the dogs barking.You need to hear it, to believe it.It is unbelievable.And unliveable.Typically when you hear a dog barking noisily, you immediately hear the owners quick rebuke and silence from the animal.Not these dog owners.They will bark and bark for twenty minutes straight every 5 minutes. We have the audio recordingsThe Council, which is Sefton, do not do anything about it, yet the Council Tax for this area is extremely high which just shocks me because the place is a dump and dog pound. Sefton, where Willow House is, which was originally advertised as being in Bootle (I have the screenshot of the listing) is a hole.The soiling is so excessive you can smell it in the air and it fills the apartments in the evenings.The place is disgusting, unsanitary and full of dogs.As for the dogs, and dog owners Ocasa allow at Willow House, they are equally acrimonious.They bark ferociously and leap at you when you meet them in the lift or corridor and they bark loud. You often see dog soiling in the car park or by the bins outside. The entire place is revolting.Yes the rent is cheap per month but eventually you will see that you are paying cheap at the cost of your well-being and having a sound environment.There is a smell of fumes and waste from the industrial site also.OCASAWhere do I begin?Simply put Ocasa do not care.All the reviews about them are true:Unauthorised intruders with keys claiming to be inspecting the property without prior notice; repair issues, unsafe habitations, unlawful practices, cowboy behaviour and so on.The positive reviews about them are paid for or fake. I'm sorry, but they all start with "moved in the last two months" and all have 5 stars. Ocasa is not capable of 5 star management.It is not malicious commentary, but fact.I have tried to see past their poor landlord management but when the Complaints team asked me today to take pictures of the damaged bin lids which have been in this state for months, they unknowingly confirmed that they don’t check the property at all to maintain it.And it was the last straw.They don’t know what’s going on.For months the Security entrance doors were left wide open.We couldn’t close it, they didn’t fix it. This is the front doors to into the building. How can anyone being of a reasonable mind, not do anything in their power to fix such a dangerous situation immediately.Ocasa remained unmoved and left the doors like that for almost two months. And it wasn’t just a on one-off incident. It happened many times.The front doors that lead from the outside into the building would be wide open all day and all night while the security gate for the car park was left wide open also. From August 2023 to April 2024 months.It is such a serious security breach that stuns me to this day every time I think about it.During these periods Tenants were getting their deliveries stolen, someone left a dangerous blue bin full of a dangerous chemical that required the area be cordoned off for a while.As I write this, Ocasa are presently in breach of Housing, Anti-social, environmental laws and legislations as follows (and also in breach of their contractual duties):The bin lids are broken and have been broken for months.The front security gate no longer closes automatically or locks, so tenants have to put signs up for people to close the gate.The security doors inside by the entrance that lead to the lift and to apartments have not been locked since September 2024.There is an overflowing bins issue and Ocasa refuses to arrange and pay for additional collections which is what the council advises Landlords to do when met with such, instead they have told tenants that we should pay for private bin collections.I have been forced to arrange private collection of my bins since January 2024 in addition to paying the rent on account of this issue so I think Ocasa owe me compensation.The place is so unliveable I am departing the property early. Within days.Make of it what you will.

Lisa · 22 July 2024 · Ocasa Homes Sunderland

5/5

Trustpilot

Ocasa

Ocasa: A Game-Changer in Property RentingAfter months of frustrating searches for a decent apartment within my budget, I stumbled upon Ocasa, and what a difference it made! From the get-go, their team was incredibly helpful and proactive. They quickly arranged a viewing and kept me updated throughout the entire process.What stood out most was their attention to detail and the high quality of their apartments. The flat I rented is not just a place to live; it's built to last and meets all my needs perfectly. The personal service I received was outstanding - any questions I had were answered promptly and efficiently.One of the best parts? Their flexible deposit options. I appreciated having the choice between a standard five-week deposit or a reduced deposit arrangement. This level of flexibility is rare in the rental market.The referencing process was surprisingly fast and straightforward. In fact, the entire experience from viewing to moving in was so smooth that I was settled in my new home within a week!What truly sets Ocasa apart is their commitment to personal service. Having a dedicated point of contact who understood my needs made the whole process feel tailored to me. It's refreshing to rent directly from a company that prioritizes the personal touch over impersonal agency interactions.If you're tired of the usual rental hassles and want a more streamlined, high-quality renting experience, I can't recommend Ocasa enough. They've truly simplified the art of great living.

NAVEETHA · 13 July 2024 · Ocasa Homes Sunderland

1/5

Trustpilot

Still waiting for deposit!!!

I moved out from the Avonmore Court property on the 7th of June. I am yet to receive my deposit. I sent several emails to Lettings no response until I called and went through the apply to make an application section that is when I was told that this was the wrong email to send it to so was told to email accounts receivable and also to go through the accounts receivable section when I call. I have sent several emails to accounts receivable and no one has responded to me. I have called the accounts receivable section several times and no one picks up. I have requested for call backs but no one calls me back. I had to go through the apply to make an application section again, so I could speak to someone and I was then told that the lady that deals with this was on annual leave and was told several times that someone will call me from accounts receivable but no one has called me. It has been almost 3 weeks and I am still waiting for someone to call me in regards to my deposit. Meanwhile the guy who collected the keys on the 7th of June, took pictures of the property and said that he was sending it to Ocasa homes immediately. I am very disappointed by this act. Be very careful when dealing with this company.

Abena · 26 June 2024 · Ocasa Homes Sunderland

Agent replied · 23 August 2024

Dear Ms Serwah,Thank you for your feedback. We apologise for the inconvenience you have experienced regarding your deposit refund.We have received your emails and would like to assure you that we are actively working to resolve this matter. Our accounts receivable team is currently awaiting the necessary information to release your deposit. We will provide you with an update as soon as this information is received and processed.We appreciate your patience and understanding in this matter.

2/5

Trustpilot

Been a tenant for two months

Been a tenant for two months. Disappointed with facilities. No internet. Reported, but no action taken. I have had no tv for two months. Expected washing machine to have drying facilities and oven to have trays. Difficult to pay rent online without internet!

Julie · 23 June 2024 · Ocasa Homes Sunderland

Agent replied · 23 August 2024

Dear Julie,Thank you for your feedback. We are sorry to hear about the issues you've encountered. Your concerns about the internet and washing machine facilities have been noted, and we apologize for the delay in addressing them. We are working to resolve these issues as quickly as possible. For now, please contact our team directly at contact@ocasahomes.co.uk so that we can assist you further.

5/5

Trustpilot

Ocasa Homes 100% would recommend

Been a tenant now for 2 months I have had no complaints from the application process to the move in it was easy and any problems I called the team and they helped me out.Would definitely recommend.

Carl · 21 June 2024 · Ocasa Homes Sunderland

Agent replied · 23 August 2024

Dear Carl,Thank you for your positive feedback! We're delighted to hear that your experience from the application process to moving in has been smooth and that our team has been helpful. Your recommendation means a lot to us.

5/5

Trustpilot

It's been more than a year now I really…

It's been more than a year now I really enjoy staying in Ocasa and the environment is quite peaceful and clean....

The · 16 June 2024 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 24 August 2024

Hi,Thank you for your kind words. We are thrilled to hear that you have enjoyed your stay with Ocasa Homes for over a year and appreciate the peaceful and clean environment.

4/5

Trustpilot

They are generally ok

They are generally ok they respond on emails to issues but they take time to respond to maintenance issues one day our boiler was not working and it took them the whole day to attend had to bath with cold water.

Rugare · 16 June 2024 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue Road)

Agent replied · 28 August 2024

Dear Rugare,Thank you for your feedback. We apologise for the delay you experienced with the maintenance issue regarding the boiler. Your input helps us improve our response times. We are committed to providing better service and appreciate your patience.

5/5

Trustpilot

really enjoying my tenancy with ocasa

really enjoying my tenancy with ocasa , had no issues .everytime i had a issue it was resolved proffesionally,the staff are very friendly aswell ,would recommend ocasa 100%

Adam · 15 June 2024 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue Road)

Agent replied · 28 August 2024

Dear Adam,Thank you for your positive feedback! We are glad to hear that you are enjoying your tenancy with Ocasa Homes and that our staff has been friendly and professional in resolving any issues.

5/5

Trustpilot

Excellent

Excellent service

Vishnu · 14 June 2024 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue Road)

Agent replied · 28 August 2024

Dear Vishnu,Thank you for your review. We are pleased to hear that you have received excellent service from us. Your satisfaction is our priority!

2/5

Trustpilot

No one respond request for maintenance

Vi · 14 June 2024 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue Road)

Agent replied · 28 August 2024

Dear Vi,We apologize for any inconvenience caused by the lack of response to your maintenance request. This is not the standard of service we aim to provide. Please contact our team directly at maintenance@ocasahomes.co.uk and we will address your issue as soon as possible.Kind regards,

A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.

Questions about Ocasa Homes

Which Ocasa Homes office has the most reviews?

Sunderland has the most, with 168 reviews rated 3.2 out of 5, followed by Leek (Belle Vue) with 167.

Where are the Ocasa Homes offices?

The 11 Ocasa Homes offices, by town:

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent