Trusted Agent profile

Ocasa Homes estate agents in Sunderland, Leek, Birkenhead and 2 more

3.2

★★★★★

168 reviews across 11 offices and 1 platform

Ocasa Homes has 11 offices, in Sunderland, Leek (two offices), Birkenhead (six offices), Birmingham and Castleford. Together they have 168 reviews on 1 platform, rated 3.2 out of 5 overall.

Trustpilot logo

168

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?

Our offices

Ocasa Homes's 11 offices, most reviewed first. Each has its own page.

Latest reviews from every Ocasa Homes office

Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.

5/5

Trustpilot

My experience

My experience has been awesome. The support I get especially since i moved in from Yan Malboeuf has been amazing. He’s always there and attend to me just when I need it. Since I moved in, I’ve booked the club house twice which has been another experience that makes the stay here at park place different.

David · 27 March 2026 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

5/5

Trustpilot

The new property manager

The new property manager, Yan, has been incredibly helpful since joining the company. He listens to concerns, takes complaints seriously, and works hard to resolve issues as quickly and efficiently as possible. I would happily give Yan 5 stars for his efforts

Stephen · 27 March 2026 · Ocasa Homes Birkenhead (60 Old Chester Road)

5/5

Trustpilot

Park Place - Ocasa Homes

I’ve lived at Park Place for just over 12 months, and the difference since Yan Malboeuf took over management in November ’25 has been genuinely noticeable. The overall standard of service has improved across the board. Yan is consistently responsive, communicates clearly, and deals with any issues promptly and professionally. Nothing ever feels like too much trouble, and it’s reassuring to know there’s someone reliable overseeing the building. Great service from Yan all round, his approach has made living here a far smoother and more positive experience.

Dan · 27 March 2026 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

5/5

Trustpilot

Rebeca was a diamond

Had a viewing on 26th with Rebeca, they had shown me three properties within the Pearson Square area of Ipswich. After viewing the first two, seeing the third option which was the one I'd been viewing for a little while online, I was thrilled with it, a lot of jokes were made and I believe they could see the excitement on my face with how much I liked the property. They are very well informed about the properties and it was an honour to be shown around by them. Thank you Rebeca.

Adam · 27 March 2026 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

1/5

Trustpilot

Avoid avoid avoid

Avoid avoid avoid! I was offered a bills included package in April 2023 for a studio flat by the regional manager. I had no issues until October 2025 where I got slapped with nearly £3000 of bills!!!!!! Turns out, Ocasa’s most basic service, providing a tenancy that reflects the current offer, is NOT a skill of theirs. They are trying to weasel out of the bills included offer due to giving me a contract that does not reflect the bills included offer I was told I would be getting with the flat they offered me. My outgoings for them alone have now gone up by 44% in the last year due to their negligent incompetence.

LJ · 26 February 2026 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue Road)

Agent replied · 21 March 2026

Hi there, We’re sorry to hear that you feel this way, and we understand how concerning unexpected charges can be. We take billing transparency very seriously, and all utility arrangements are clearly outlined within the tenancy agreement and supporting documentation provided at the start of the tenancy. We have reviewed your account and can confirm that charges have been applied in line with the agreed terms. This matter is currently being handled through our formal complaints process, and our team remains in direct contact with you. Kind regards, Ocasa Homes

5/5

Trustpilot

Smooth communication,all queries were…

Smooth communication,all queries were answered and as a first time Tennant yennick was very helpful with everything with getting me started.

Brandon · 24 February 2026 · Ocasa Homes Birkenhead (33a Grosvenor Road)

5/5

Trustpilot

Lounge room offered by Yannick

Although the apartments are great there is no place really to socialise with friends, so the lounge room has been a welcome addition to the building & allows residents to unwind. The friendly building manager Yannick offered it readily to us all, & graciously showed us around. It allows us to entertain guests outside of our apartments which are often too small to accommodate everyone. Yannick has been prompt with booking requests which streamlines the whole process.

Zeshan · 24 February 2026 · Ocasa Homes Birkenhead (33a Grosvenor Road)

1/5

Trustpilot

STAY AWAY THATS ALL I CAN SAY!!!!!WOULD…

STAY AWAY THATS ALL I CAN SAY!!!!!WOULD NEVER RENT PROPERTY OFF THUS RENTALS PROPERTY AGAIN!!!!! Wouldn't give then 1 star but I had to

Michelle · 10 February 2026 · Ocasa Homes Birmingham

1/5

Trustpilot

Issues with deposit

At tenancy end company kept 60% of my deposit due to minor cleaning issues and for the removal of furniture from the flat. Curiously their own inspection report pictures show an empty flat with no furniture and I left the flat in even cleaner condition than when I moved in. Frustrating as I've been always complimented by my previous landlords for returning their properties in pristine conditions. Unfortunately I didn't noticed how much bad reviews they have online before I signed up for the contract. I surely have gone elsewhere.

Utsa · 27 December 2025 · Ocasa Homes Birkenhead (Egan Court)

Agent replied · 25 January 2026

We’re sorry to hear about your experience. At Ocasa, we take complaints seriously and aim to resolve concerns promptly and transparently. As we’re unable to investigate individual cases publicly, we ask that you contact our Customer Resolution Team at complaints@ocasahomes.co.uk, including your flat address so we can identify your tenancy and review the matter fully. All complaints are acknowledged within two working days and assessed by our team. Thank you for raising this with us. Ocasa

1/5

Trustpilot

STAY AWAY!!!!!!!!

As a tenant, I had an extremely stressful experience with Ocasa Homes in Norwich, UK at 12 Foundry Court, from day one through to the end of the tenancy. After one year, Ocasa Homes proposed a 10% rent increase tied to a 12-month contract renewal, which I found unreasonable given the ongoing issues throughout the tenancy. From the outset, it took over a month to resolve basic energy account problems due to poor coordination between Ocasa Homes and the energy supplier, including confusion about the property no longer having a gas installation. No clear instructions or manuals were provided for the use of the new and modern heating and hot water systems, which resulted in very high initial energy bills that I had no option but to pay. Day-to-day building management was also quite unsatisfactory. There was no access to recycling bins, rubbish collection was almost non-existent, and food waste was frequently left deteriorating in common and parking areas that residents have to walk through, creating unhygienic conditions and an obvious risk of attracting pests. Plus the hall and stairs have never been cleaned or vaccuumed, resulting in an unhealthy environment. Pictures are available. At the end of the tenancy, despite a check-out inspection report supported by comprehensive photographic evidence showing the property in good condition, Ocasa Homes attempted to retain a significant portion of my deposit, including vague charges listed as “Other” with no explanation whatsoever. The inspection photographs clearly do not support the deductions being claimed. Overall, this experience left me with the strong impression that deposit deductions are treated as routine rather than evidence-based, forcing tenants to pursue formal dispute procedures to recover their money. Based on my experience, I would strongly advise prospective tenants to stay away from this company.

Maria · 19 December 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 23 February 2026

We’re sorry to hear about your experience. At Ocasa, we take complaints seriously and aim to resolve concerns promptly and transparently. As we’re unable to investigate individual cases publicly, we ask that you contact our Customer Resolution Team at complaints@ocasahomes.co.uk, including your flat address so we can identify your tenancy and review the matter fully. All complaints are acknowledged within two working days and assessed by our team. Thank you for raising this with us. Ocasa

1/5

Trustpilot

Incredibly corrupt agent, avoid

Been renting with Ocasa for 2 years and they have never been perfect but we have given them the benefit of the doubt for so long until recently, when they decided to find excuses to charge us for every single thing they could get away with as well as finding ways to shift blame onto tenants and avoid doing maintenance. Our rent has gone up which we had to firm due to the cost of living crisis. Felt forced to resign to keep our property, and days after we resigned, they announced they will now charge us £20 per car for a car park that used to be free and one of the reasons we chose to keep the property. Their sister company runs the property bills and has consistently been overcharging us (£100 for water used by 2 people) under claims that they cannot meter it more accurately. And on top of everything, they have now started issuing emails implying a lot of maintenance requests received are not important enough to warrant their attention and threatening to charge for maintenance, but at the same time complain that tenants do not report issues that need resolving quickly enough. It genuinely feels like the direction the company is going towards is so money driven without any care and consideration for their tenants. We feel deceived and forced to stay for another year in a place with a rent that went up from £900 to effectively £990 which is way too much for the area we live in, not to mention the overpriced bills on top. Being cheated like that as long term tenants has been disheartening and we don’t think well rent with them ever again.

JC · 4 November 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 23 November 2025

Hi JC, Thank you for taking the time to share your comments. We’re sorry to hear you feel this way after being a long-term resident, and we’d really like the opportunity to go through the details with you directly. Just to clarify a few points you’ve raised: - Utility billing - We don’t operate a sister company. Bills are managed by an external provider, and charges are calculated fairly, usually based on the flat’s size and usage allocation. - Parking - The updated car park policy was introduced due to ongoing misuse, and the fee helps ensure availability and proper management for residents who need a space. We never want any tenant to feel deceived or unheard, and we take concerns like these very seriously. If you’re open to it, we would appreciate the chance to review this in more detail so we can resolve any misunderstandings. Thank you again for raising this - we genuinely want to help. Ocasa Homes

5/5

Trustpilot

Ocasa homes are one of best place i…

Ocasa homes are one of best place i lived and stay currently. Recommend the agency and homes , facilities they provide. M. Danish at Foundry Court

Mohammad · 1 November 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

5/5

Trustpilot

Elizabeth Okah at willow house

Elizabeth Okah at willow house I’ve really enjoyed living here. The house team does a great job keeping everything clean and well-maintained, and they’re always quick to respond if something comes up. The place feels comfortable and well looked after, which makes it easy to feel at home. Overall, it’s been a very positive experienc

Elizabeth · 30 October 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

5/5

Trustpilot

lovely!

Great service, updates were frequent when there was any minor snags. Great little place to call your own for lower rent than the current market. Rachel at The Picture House

Rache · 29 October 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

4/5

Trustpilot

Good management and easy communication…

Good management and easy communication I have been at Ocasa homes for a year now and all I can say was good experience for me (Olayinka Apartment 405A )

Olayinka · 28 October 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

5/5

Trustpilot

Rent with peace of mind

Rent with peace of mind. Prompt and timely response to enquiries. Quality supports . Good parking space. All these and more make Ocasa the right place to rent. Tried and trusted

Timi · 28 October 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

1/5

Trustpilot

Issues with Move In and Refund Process

Terrible Experience

Tee · 17 October 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 23 November 2025

Hi Orah, thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry for the experience you had. Unfortunately, due to an unforeseen emergency situation, the flat you had initially applied for became unavailable at short notice. Our team offered several alternative options to try to accommodate your move-in, but we completely understand that this was disappointing and not what you had planned. We’re glad your refund was successfully processed, and we appreciate your patience throughout the process. Your feedback has been shared with our team so we can continue improving our communication during exceptional circumstances.

1/5

Trustpilot

Avonmore Court

Avonmore Court. I have been a tenant for just over 5 months, all that time I have had issues, mainly with repairs, fire alarms, noise. I went down the correct channels reporting the issues and yet nothing gets done. Due to the reason I moved into the room and the ongoing issues I suffered with my mental health. Ocasa belittled me, talked down to me, lied to me regarding this then tried gas lighting me. Even after an official complaint I still got spoken to like I was lying. I asked a member of staff if I could switch my tenancy from a room to a Flat. This would have solved all issues including helpibg with my mental health, They stated YES. I was then told by another member of staff "no she wouldn't have told you that" . I havnt had a working dryer since I moved in and put maintenance tickets in on a weekly basis yet nothing is done. Having to hang wet clothes all round my room. The SECOND i can leave i will be gone.

Andrew · 14 September 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue Road)

Agent replied · 23 September 2025

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about the difficulties you’ve experienced and understand the impact this has had on your wellbeing. We’re committed to continuing to work with you to ensure any outstanding matters are followed up appropriately.

1/5

Trustpilot

AVOID AVOID AVOID

Emma · 26 August 2025 · Ocasa Homes Birkenhead (Mersey Walk)

Agent replied · 25 December 2025

Hi Emma, Thank you for your review. I appreciate that this was a really frustrating experience, and I acknowledge the additional stress caused during the move out process. We are taking this feedback onboard to improve our internal processes and inform our service to our tenants. I wish you all the best for your tenancy journey.

5/5

Trustpilot

Very happy from Ocasa!

Дарин · 16 July 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 24 August 2025

Thank you so much for your kind words! We're really pleased to hear you're happy with your experience at Ocasa. If there's ever anything more we can do to support you, just let us know. Wishing you all the best in your home!

5/5

Trustpilot

I decided to rent a bedroom with an en-suite to save up…

I decided to rent a bedroom with an en-suite so I could save up money to buy my own property one day, whilst also having privacy: I've lived here for 3 years and it's so convenient that I've bought a house here. Having my rent and bills all go out of my account in one payment p/m has helped me to budget and although things are rarely perfect when lots of people live in a place, Ocasa have been helpful and having an out-of-hours number means I've always been able to get help if there's a maintenance problem. It's been a really interesting journey and I would recommend Ocasa :)

Danielle · 15 July 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 28 May 2026

Hi Danielle, Thank you for sharing your journey with us, it’s wonderful to hear how Ocasa has supported you over the past three years, especially as you worked toward buying your own home. We're glad the all-inclusive payments and out-of-hours support made a difference. Congratulations on your new home, and thank you for recommending us!

1/5

Trustpilot

Was the first person to view 2 flats…

Was the first person to view 2 flats told the lady who showed me around I would take either of them took me a lot of emailing and ringing the ocasa office for them too send me an application form staff where that slow in processing my application the 2 flats went too someone else so I lost out don’t bother with this company they just build your hopes up and waste your time.

Jenny · 13 May 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 28 May 2026

Thank you for your feedback. We're sorry to hear about your experience. While we aim to process applications as quickly as possible, demand for our properties can be high, and unfortunately, we cannot guarantee availability until an application is fully completed and approved. We wish you all the best with your property journey.

5/5

Trustpilot

Cannot fault Ocasa

Cannot fault Ocasa. Process nice and simple. They did all the running around. Couldn't have had a more seamless move.

Simon · 9 April 2025 · Ocasa Homes Leek (Belle Vue)

Agent replied · 28 May 2026

Hi Simon, thank you for letting us know and it is great to hear you had a seamless move!

4/5

Trustpilot

Never had a problem with Ocasa

Never had a problem with Ocasa, had some funeral expenses which left me short on rent for a month or two, they were great helping me with this!

Rhys · 2 April 2025 · Ocasa Homes Birmingham

Agent replied · 11 June 2024

Hi Rhys, Thank you for your kind words and for sharing your experience. We're glad we could assist you during a difficult time. Your feedback means a lot to us!

A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.

Questions about Ocasa Homes

Which Ocasa Homes office has the most reviews?

Sunderland has the most, with 168 reviews rated 3.2 out of 5, followed by Leek (Belle Vue) with 167.

Where are the Ocasa Homes offices?

The 11 Ocasa Homes offices, by town:

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent