Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
★★★★★ 5/5
Trustpilot5 star
So I have bought a Gleesons Kerry at Linkswood Park in Rotherham. I move in April. The customer service I’ve received from the sales executive Christine has been above and beyond! She’s always answered the phone and my emails to the best of the her ability. She’s always very informative! I’ve always received photos of my house showing me the progress. The house looks amazing from what I’ve seen so far! The craftsmanship of the work looks very good. I’m so excited to move in! I would definitely recommend buying from Gleesons!
Amber · 4 March 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Amber, thank you very much for your review. We are pleased to hear you are happy with your experience and home buying journey. We hope you love your new home when you move in! All the best
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreencroft view
So happy with our new home on the Greencroft development. Sales advisors Dianne, Natalie and Lisa were fab and kept us informed every step of the way, always helpful and friendly sending pictures and updates. Since moving in we have dealt With Dave and Andy who again could not be more helpful. We onlyHad a few minor cosmetic defects which were resolved quickly and efficiently, and they always say hi whenever passing and checking all is ok! The site despite being under development is clean and tidy and I would recommend Gleeson to anyone looking for a new build home.
Rach · 4 March 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Rach, thank you for your review. We love to hear about our customers experiences and their home buying journey. We are happy you love your new home and all the best for the future! Regards
★★★★★ 5/5
TrustpilotAmazing service from Sharon at Hill Top…
Amazing service from Sharon at Hill Top Park. Since I purchased my dream home she has been amazing, would definitely recommend.
John · 1 March 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi John, thank you for your review. We are glad you are happy with your experience and your new home. Your kind words will be passed over to Sharon. All the best. Regards
★★★★★ 1/5
TrustpilotDoesn’t deserve even 1 star
Doesn’t deserve even 1 star. Complete mis-sell. Cowboy company. Horrendous quality… divisional managers reply to my escalated complaint “Gleeson are lower cost houses so the quality and standard isn’t going to be there”. No aftercare, 2 year post buying customer service is a scam. You’ll wait 10 months for something to be done for someone with no qualifications to do a crap job and damage a further 3 things while on job. Stay away from this company
LAUREN · 28 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Lauren, thank you for your review. We are sorry to hear about your experience with Gleeson. I have spoken to our Customer Care department who you have been dealing with and they have advised that there are no outstanding defects, but if you wish to speak to a member of our team please email customercare@mjgleeson.com. Regards
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf we could refund our house we would
If we could refund our house we would. In all honesty we have not had a pleasant or enjoyable experience since our purchase in December 2020. We were hopeful due to all the positive instagram accounts (be aware their brand ambassadors receive "thank yous") and didn't worry too much about the negative reviews...however: Our roof was built wrong, it should have the soffit vents exposed but ours are covered by bricks. Our windows are wonky.There's a gap in our dormer windowOur upstairs toilets were broken for MONTHSI could go on..........We have snags reported in November 2020 at our final inspection still outstanding October 2021. Our development has had issues since day one and at least two or three site managers in a year. There doesn't seem to be enough resources for them to fix existing residents snags and continue building the development, with new houses being their priority. I've been holding off writing a review hoping things would get better...Positives:The house style is niceWarm homeElectric car chargerNegatives:Snag listCommunication The customer portal - you upload a snag and have to chase for any action Shocking brickwork Hide behind NHBC as an excuse And before anyone says these are budget homes - what budget? It's £100K more than the last property we owned which was also a 3 bed.We thought this was going to be a worry free easy move and it has been anything but. Sorry Gleeson - but I'm at the end of my tether with it all now. Sort my roof out! I hope things improve but buyers beware - it might not be the stress free journey you think it's going to be. I will update my review if/when things change but for now - not a happy customer.13.11.2021 - no progress despite emails to Customer Care.11.01.2022 - still awaiting fixes24.01.2022 - no progress fed up of this house.27.02.2022 - no progress despite many emails and attempts on our behalf.
Matterson · 27 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi, I am sorry to hear about your experience you are having with Gleeson. Could you please email our customer care team with your full name, plot number and site. The email address is customercare@mjgleeson.com. The team will be able to assist you further with this matter. Thank you.
★★★★★ 4/5
TrustpilotRainsborough Park - FTB’s
Moved into our new home back in December and I have fallen completely in love! Sharon has been nothing but the best in helping us throughout the whole process, and we cannot thank her enough! Since moving in, we’ve had a few minor issues, and the Gleeson team have been absolutely amazing in trying to get them resolved. Would highly recommend, especially for first time buyers. They made the process such ease and made time to explain anything we were unfamiliar with. Massive thumbs up guys, thank you for everything!
Chantel · 21 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Chantel, thank you very much for your review. We are pleased you love your new home and are settling in well. Your feedback will be passed over to Sharon, she will be grateful for your kind words. All the best in your new home.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolute rubbish!!
Absolute rubbish!!! Although we’ve been in our home for a few years. We’ve only been using our spare room really the last 9 months since our baby arrived! Today the handles on the door had decided to fail! Meaning that we could not get in to our baby! Luckily enough the monitor was on and I could see he was not in danger! We had to physically barge our way in! My partner is 6ft 2 and even he had a tough time time doing this! I feel sick at the thought if my baby was in danger! Awful doors from Gleeson!! Just be careful if you have little ones!! The door was closed as we have a cat and don’t want her in the room when my baby sleeps!
Nikki · 19 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Nikki, thank you for your review. We are sorry you have had this experience and it has caused distress. If you are still within your warranty period, our customer care team can get a technician out to rectify the issue. If you could email them your details, the email address is customercare@mjgleeson.com. Regards
★★★★★ 1/5
TrustpilotCowboy builders
The only reason they get one is for the sales team! Bent over backwards for us to buy the house but once you have it then they don’t care one bit! Terrible terrible after care, in fact they don’t have any. Once you comment on their social media they block you from commenting again so you can’t warn other people. Honesty I know they are cheap new builds but you will spend more rectifying all of the problems you have with their terribly build house. Pay a little more are go with a reputable builder.
Melanie · 18 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Melanie, thank you for your review. We are sorry to hear about the experience you are having with Gleeson. I can see on the system that a member of our team contacted you on Friday and they have followed up with you today. Regards
★★★★★ 1/5
TrustpilotCompleted 21/12/21 nough said
Completed 21/12/21 nough saidThey rushed it to get their bonus before XmasPaintwork appalling Doors didn’t open Electrics wrong fuses in them Lino cutBath cut Worktops chippedKitchen cupboards damagedToilet seat brokenShower not finishedNot cleaned filthy throughout Front door not finishedRoof not finished Garage roof not finishedExtractor fan kitchen not workingLino in bathroom cut too small/appaulingHouse in an incredibly bad stateWould never buy from gleesons or recommend them to anyoneThey have an incredibly low build qualityMy name is on the system Gleesons you have heard from me enough times following purchase. Macauley park Wexford semi detached Purchased 21/12/21Please check your records again
J · 18 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi, thank you for your review. We are sorry to hear you are not happy with your experience with Gleeson, we are unable to find your details on the system. Can you please contact our customer care team on customercare@mjgleeson.com or call 0114 261 2900 and a member of our team will be able to help you with your concerns. Regards
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf I had a negative rating I’d do it
If I had a negative rating I’d do it. Terrible company and when you put a negative comment on Facebook etc they just block you. They’re nothing but liars and there customer service is absolutely awful. Supposed to be 100% owner occupied but the house near me is rented . DONT WASTE YOUR MONEY!!! As per usual all they reply with is contact customer services. I have done this too many times I’ve lost count and half the time you don’t respond and when they do they just fob you off so the reply is exactly what I expected. NO I WoNT CONTACT CUSTOMER SERVICES !!! You’ve already got my complaints answer them
Customer · 18 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi, thank you for your review. We are sorry to hear you are not happy with your experience with Gleeson. Can you please contact our customer care team on customercare@mjgleeson.com or call 0114 261 2900 and a member of our team will be able to help you with any concerns. Regards
★★★★★ 5/5
TrustpilotSuch friendly sales team
Our Gleeson experience so far has been a total joy! That’s completely down to Lisa at Maccauley Park. We’ve shopped around and all the sales people we’ve met have been so rude and snobby but then we met Lisa! What a breath of fresh air! She’s been so supportive on our journey to find the right home and is always on hand to answer any question. She’s so friendly and personable and we cannot wait to reserve our home and watch it be built!
James · 15 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi James, thank you for your review. We are happy you have had a good experience at our Macaulay Park development. Lisa will be grateful for the lovely feedback! We hope you enjoy your home buying journey with us and love your new home when you move in. Regards
★★★★★ 5/5
TrustpilotMoorland Green Chopwell
Moorland Green ChopwellWe initially were going to buy a Kildare and had reserved a plot. Rachael contacted us to say that a Renmore had became available and that she thought the size of the house would be more suitable for us. We thought this was very thoughtful and we’re touched that she’d taken the time to think of us. We have found all of the sales advisers we have met to be friendly, approachable and honest. Rachael and Jeanette have been brilliant with us.They are part of the reason we have decided to purchase a Gleeson home. A credit to the company.
Denise · 11 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Denise, thank you for your review and your kind words. Your feedback will be passed over to the Sales department, they will be very grateful! Regards
★★★★★ 5/5
TrustpilotHays Park a tranquil place to be
We are in the process of buying a Gleeson home at Hays Park. Our sales lady Sarah is very approachable and never too busy to answer any of our questions as daft as some of them maybe. Paul the site manager and his team are great too. These people are contributing to making our home buying experience as smooth as possible. The area is lovely and is so peaceful. The house style we have chosen (kilkenny) is perfect for our needs and we will have a lovely back garden with lovely views. All in all a great experience for us buying our first home. I would definitely recommend Gleeson Homes to anybody who is looking at buying a new build.
Mary · 11 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Mary, thank you very much for your review. We are pleased to hear you are happy with your experience and home buying journey. We hope you love your new home when you move in! All the best
★★★★★ 5/5
TrustpilotSo far so good with Gleesons
So far so good with our Gleesons experience. The sales lady Shelley is just awesome, so informative and kind. She talks you through everything and if you need a breather from all the info then you can get up and plod round a bit or she is more than happy to book a few appointments in. Nothing was too much trouble and made our experience all the more positive. The site man, Rick, though quite quiet, easily knows the ins and outs and shows you everything in the house. And Tony the other site guy (dont tell him i thought his name was Tom for about 2 month lol) is just as amazing! So polite and no matter what i raise on the app he turns up smiling and willing to help! Nothing has been too much trouble for him even though i feel like an idiot with some of the little niggles i had raised. For example i had a loose switch socket in the kitchen which i called Tony out for, he just tightened it up with a screw driver and i felt like such an idiot as i could have done that lol but he did it with a smile and was polite about it. Secretly i bet he thinks im a crazy Yorkshire lass and probably refers to me as that pain in his butt but you wouldn’t ever know ha ha ha. So far my experience has been great and i would recommend Gleesons to anyone because of these 3 employees. They have made a wonderful family home for us and i am thankful for that! Will miss them when they leave :-(
Sian · 10 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Sian, thank you very much for your review. We love to hear about our customers experiences and their home buying journey. Our sales and site teams are always happy to help, I will pass your lovely feedback over to the teams, they will be very pleased. We are happy you love your new home, all the best!
★★★★★ 1/5
TrustpilotA big regret
I purchased my first home from Fretson Park in Sheffield in 2020 and if I can bring back the time I would never ever buy from them again! First of all they work with the cheapest subcontractors for all the jobs and the quality from the base to roof is less that satisfactory - all walls are horribly finished with lumps and marks - most of them tried to be covered with paint that have made the mistakes even worse and more obvious.When it comes to my experience, I had a heating issue upstairs when I first moved in that later on I had a visit and they fixed it...until I realised that the smallest bedroom's radiator is still not working. I kept booking this as an issue at their online defects portal and I was receiving funny comments such as an advice to drain the radiator and rejecting the issue couple of times. It was one winter season without working radiator in that bedroom, and then I decided to report it again in 2021. I had a visit and I was told that I need to empty the whole room that I already furnished in order to let them find the pipe issue therefore this visit was advisory and no job was carried on this date. Later we booked another date, I did everything as requested and they found the issue...guess what? ...The pipe for this room has never been connected under the floor! I spend two winters waiting for them to find out why it's all about.And the latest issue is the gutter leak that I have right on my front elevation. As said before Gleeson never cares about your issue - they pass the ball to the companies they work with and never check about the resolution, nobody even gives you a call to ask about your experience and they are also unreachable.My gutter leaks horribly and I am now booking the third visit and I have no idea if they will fix it this time. The first visit I had the plumber stated that it’s full with fallen leafs from the tree on the front of my house and he cannot do anything until it’s cleared, I paid for a gutter cleaner but the gutter was still leaking. I have been reporting this with all the photos and videos that clearly show how bad damage I’ve got from this leak. I currently have a massive damp mark on the front of the house that looks horrible and if the gutter keeps leaking like this, it will get worse and worse and I can get damp wall inside as well.I am utterly disappointed the sad about all my hopes and dreams about the new house that thanks to Gleeson is almost ruined in two years.I've asked so many times if I can be contacted by any of the managing representatives, if my emails can be forwarded to them and I never had any luck speaking with someone so my complaints at least be heard and understood.Rather than paying for insta brand ambassadors to bring your reputation up and asking people put positive comments on Trustpilot try speaking to existing customers instead and understand them, they are the ones that will give the value you deserve, not the fancy décor photos on Instagram.
Semat · 9 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Semat, thank you for your review. I am sorry to hear about the experience you are having with Gleeson and that you are not satisfied with your experience with us. I have spoken to our Customer Care department and they have confirmed when the plumber is booked in for you, someone will be in contact regarding this. All of our brand ambassadors are customers who have purchased a Gleeson and are happy with there homes. Regards
★★★★★ 4/5
TrustpilotLow price
The sales managers were nice and honest in the Skelmersdale. They played with my kids and told me that I could not change the garden at the first five years. The price of houses are lower than other developers.
Hokit · 7 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi, thank you for your review. We love to hear about our customers experience and that the Sales Managers were helpful. We will pass this feedback over. Regards
★★★★★ 1/5
TrustpilotTake your hard earned money elsewhere! This company does not care. Don’t purchase a gleeson homes unless you want hell on earth.
Do not ever buy a house from gleeson homes! Take your hard earned money elsewhere. They are an absolutely disgusting company to deal with, they always deflect blame onto the customers rather than admitting liability themselves.We have had blocked toilets for 7 months BECAUSE OUR PIPES WERE FILLED WITH EXPANDING FOAM! It took them 7 months of over flowing toilets, a huge leak on Boxing Day, my cat sick and admitted to the vets for them to actually discover they had filled our pipes.I made a complaint and the response I got was that it happened because too many people were involved... too many people were involved because nobody in this company responds to you so you take things further. I had the blocked toilets logged for over a month the last time until someone actually did anything and still then they did nothing. They left us over the whole Christmas period unable to use our upstairs facilities!!! We could use the downstairs toilet and all this while we have a young baby in the house.I’m currently contacting all local papers and radio stations to make them aware and others aware of this awful company.
Emily · 2 February 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
★★★★★ 3/5
TrustpilotWe had a appointment booked for 10 am…
We had a appointment booked for 10 am regarding reserving a plot for a house which we want to purchase the advisor was helpful but ran off her feet people just walking in the office when there was confidential information about advisor having to answer phones and I could see she was getting stressed I don’t think it was a good experience and my wife was not happy surely if there is more staff on there would possibly more sales I just found it very awkward I am not blaming the advisor at all it is Gleason homes staffing issues
Colin · 31 January 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Colin, thank you for your review. All feedback is taken on board and we are sorry you had this experience. This will be passed over to our regional team so these issues can be looked into. Regards
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe love our new gleeson home
We love our new gleeson home, this is our first home together and I can honestly say that all the staff could not have been more helpful they made our customer journey as smooth as possible and any small problems we may have had with a new build was sorted out straight away they are all a good set of people and I would just like to say a big thank you to Debbie and Wayne for making it a wonderful experience for us, I definitely highly recommend gleeson home developments thank you so much
Tracey · 31 January 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Tracey, thank you very much for your review. We love to hear about our customers experiences and their home buying journey. We are happy you love your new home, all the best!
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe are currently buying a property from…
We are currently buying a property from Gleeson’s Home Development at Middletone Meadows and Jane has been an amazing help even when we called on the off chance that she would be free.Thank You for the continued support and help Jane.Lisa Benton and Andrew Purvis.
Lisa · 30 January 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Lisa, thank you very much for your review. We love to hear about our customers experiences and their home buying journey. We hope you love your new home when you move in. Regards
★★★★★ 4/5
TrustpilotRainsborough Park Phase 3
Finally moved in and settled into my new home. Completion date was always up in the air, not knowing when it would be and the time was getting closer to Christmas and still no confirmed date. Finally got the keys 22nd December (no chance of being in for Christmas). There were snagging which needed rectifying but this would be done after the Christmas break which was no issue as I wasn’t living in the house. Snagging has now all been completed. The site is still requiring finishing off where we are in terms of tarmac and footpaths but it is being addressed. Ideally a quick fix with the street lamps would be ideal as it’s very dark but we have a temporary measure at the minute. I had a pleasant buying experience just the fact that completion was up in the air for so long was frustrating as nothing could be planned or booked in which led to having an empty house for 3 weeks.O
Bee · 29 January 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi, thank you for your review. We are happy to hear your snagging has now been resolved. We will pass this over to our site team. If you have any concerns, please don't hesitate to contact us. Thank you for choosing Gleeson. All the best in your new home. Regards
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat help and advise
I recently went to the show houses in Middlestone meadows near Spennymoor the advisors called Jane she went out of her way to show me what houses are available at this time and general advice Regards Colin
Colin · 28 January 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Colin, thank you for your review. It is much appreciated and Jane will appreciate the great feedback. Regards
★★★★★ 5/5
TrustpilotMiddlestone Meadows Gleeson
We are customers at Middlestone MeadowsCounty Durham- Jane is our sales contact. Full professionalism, service at the highest level. She is happy to help with everything and explains everything in detail. positive and energetic person, I only wish such more people like her in customer service! We were in 3 different Gleeson locations, a service unmatched, very poor and ignorant .due to a partnership with Jane a decision was made to buy in this area despite being the farthest from our current residence. We are impressed!Kate
Katarzyna · 27 January 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Katarzyna, thank you for your review. Jane will be very happy with the lovely feedback! In the meantime we are sorry to hear you had a poor experience with our other developments, the feedback will be passed over to ensure this doesn't happen again. Thank you for choosing Gleeson.
★★★★★ 1/5
TrustpilotMy previous review got removed
My previous review got removed. It nice terms I got The money I was owed yesterday after I rang up customer care and was past to the accounts team. I found out that the people telling me they’ve sent my invoice over lied, and not just once, MANY times Iv given them the invoice and been told they’ve got it. Trust me when I say this…. I promise you’ll regret it, if your a first time buyer think before you buy, as it could turn out to be the worst decision of your life and be hell. If you do go ahead and buy then good luck that’s all I can say, if you don’t buy then well done! Worst company ever trust me
Kamran · 26 January 2022 · Gleeson Homes Tyne and Wear Widdrington
Agent replied · 13 June 2024
Hi Kamran, thank you for your review. I can assure you your review has not been removed if you scroll further down the page it is still visible. I can now see on the system the reimbursement has been finalised. If you have any further concerns you would like to discuss, please don’t hesitate to contact our customer care department. Regards
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.