Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotThis is a lovely place to live I should…
This is a lovely place to live I know I live at rossefield manor here very friendly people and staff and management and the chef
Keith · 17 June 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi KeithThank you for taking the time to leave some positive feedback for us.Its really wonderful to see that Jane is doing such a great job with the location and that residents and family alike want us to know this.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe best care home anyone could wish for.
My brother in law has unfortunately had to move into a nursing home,but lived at Rossfield Manor for 3 years and he was so happy there,I cannot recommend it highly enough,the care is excellent,the food is first class,the building is like a hotel.Everyone from management to cleaning staff are like one happy family,we are sad that my brother in law has had to move.
Jeanne · 17 June 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi JeanneThank you for taking the time to leave some lovely feedback for Jane and the other colleagues who work at Rossefield.We're glad that we were able to provide a happy home and family, to your brother-in-law whilst he lived with us.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotWonderful place to live
My mother is 94 and is a resident of Rossefield Manor a Hanover assisted living home. I feel so lucky that my mother lives here. It has such a caring supportive and safe environment. It is a wonderful place.
Linda · 17 June 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi LindaThank you for taking the time to leave some lovely feedback for us.It's great to hear that your Mother enjoys living with Anchor Hanover and that Jane is doing such a great job with the location.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have lived at chell green court for…
I have lived at chell green court for almost 11 years.i could not have moved to a better housing organisation. It has everything I need. It is a safe and secure scheme, which helps me immensely. My on site manager, Maggie Fletcher is always on hand for help. She has helped me through some basic times. She is professional and sociable. Since she became manager, she has made changes(for the better), I hope she remains here for many years to come. She is a very valuable asset to AnchorHanover group. Thankyou.
Cfc · 17 June 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi Cfc MrsamThank you for taking the time to leave your lovely feedback.It's great to hear that Maggie is doing such a fantastic job and that you're happy living with Anchor Hanover.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotPerfect environment for our Mum
My Mum lives at Gainsborough Lodge in Worthing and I visit her regularly. Each time I notice that everything is clean, quiet and orderly. Nicola, the Estate Manager, does a fantastic job and she is always very helpful and cheerful whenever I need to speak with her during working hours. Mum is happy and quite often comments on how pleased she is that she moved to GL almost 6 years ago. We, (my sister, who visits Mum almost every day, and I), are confident that Mum is safe and secure at GL and that help is always available if necessary.
Ms · 7 June 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi ClaireThank you for taking the time to leave your lovely feedback for us. Its great to hear that your Mum is happy living with Anchor Hanover and that Nicola does such a fantastic job with the location.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 1/5
TrustpilotI do not trust them after they have…increase in water charge for 2021 to 2022
I do not trust them after they have increased my water charge from £14.27 to £32.50 this year an increase of £18.23 per month how do they justify this.
Gill · 6 June 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi GillThank you for taking the time to leave your feedback for us. I have sent you a personal message so that I can ascertain which scheme you live at.If you haven't already queried this will your local manager, they are the best place to start. Alternatively, if you're not getting the answer that you need, please contact Customer Relations directly on 0345 602 5516, Monday to Friday, 08:00 - 18:00.You can also email the team at customer.relations@anchorhanover.org.uk. Please reference trust pilot in your email and I'll ensure that I review it personally.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotCoatham Lodge , Redcar
My parents moved into their flat over 10 years ago. Initially I was sceptical this was the right move at the time. However it has turned out to be the best thing they could have done. Sadly Dad passed away 9 years ago leaving Mum on her own the flat. Allison the manager couldn’t have been more supportive which helped us all feel much better about Mum being on her own. Having your own front door is fantastic , giving privacy and independence. Security when going away . And peace of mind for the family if we are away on holiday that Mum is safe and secure.The social club is second to none and gives residents a variety of things to join in with throughout the year if they want to. I personally can say I’ve had some great New Years Eve celebrations there. Throughout lockdown Allison and her husband have been fantastic and made sure all residents have had access to food and any other essentials they required. My Mum and family could not recommend this particular Anchor development enough, it provides wonderful support to everyone when required whilst everyone keeps their own independence.
Jayne · 5 June 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi JayneThank you for taking the time to leave your lovely feedback for us.Its great to hear that your Mum is happy living with Anchor Hanover, and that Alison has done such a fantastic job during a difficult time for all.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 4/5
TrustpilotDisabled parking
I’m happy to live in an AH flat, however some residents want the manager to strictly enforce residents only parking. That’s fine with me. I don’t have a car, and have great difficulty walking. Several residents have harassed my daughter when she comes to pick me up or deliver shopping, telling her she can’t park here. This was especially upsetting during lockdown. I’m classed as vulnerable. Now a resident tells me that AH Handbook lists priorities for parking, and disabled residents is bottom of the list. Most of my neighbours are excellent and help me in many ways. It’s unfair and may be discriminatory to exclude drop off/pick up or short term parking for disabled residents. I’d welcome any advice.
Sylvia · 5 June 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi SylviaThank you for taking the time to provide us with your lovely feedback, and of course, we are happy to provide some additional advice.I've sent you a personal message so that I can give you some further information regarding the parking at your scheme, as well as Anchor Hanover policy.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotGainsborough Lodge Worthing
I often visit a friend who lives in Gainsborough Lodge in Worthing and have always been impressed by the cleanliness and tidiness of both the communal areas and the gardens. Everything seems very well organized and structured around the well being and comfort of the residents. I feel assured that my friend is safe and happy and has a kind and friendly manager to call on if necessary.
D · 28 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi D.FennessyThank you for taking the time to leave some great feedback for us.It's good to know that our focus on resident wellbeing is apparent to our residents and visitors alike.Kind RegardChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotThank you Anchorhanover
I have lived with Anchor prior to the company becoming anchorhanover, and during what was a confusing time for us, our new manager came in and has been absolutely fantastic, he has always been open and honest and regardless of anything going on; he does what he can for us specifically over this past year he has been outstanding, going the extra mile. Even getting my shopping and even got me a free computer screen tablet device from the big shop around the corner so I can now do my own shopping. A true testament to this organisation and the reason why I continue to live in an Anchorhanover property. Thank you from myself and I’m sure all at Phoenix Court.
John · 28 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi JohnThank you for taking the time to leave some lovely feedback for us.Its great to hear that you're happy living with Anchor Hanover.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe have lived in Ashby House for two…
We have lived in Ashby House for two years and have had a very happy experience with a wonderful Manager and great people who live here
Lorna · 27 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi LornaThank you for taking the time to leave your great feedback for us.Its great to see that you're happy living with Anchor Hanover.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotHappy, safe retirement living
I have lived in an Anchor property, in Redcar for many years I find it a happy place to live. We have Our own apartments but can get together for a chat, hobbies or entertainment. Our scheme manager and her husband could not be more helpful, they were wonderful during lockdown, going the extra mile to help vulnerable tenants to cope. Repairs are dealt with promptly, there is a tenants forum so we can have our say about things that are happening or being considered generally by Anchor.
Fran · 26 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi FranThank you for taking the time to leave your lovely feedback for us.Its great to see that you're happy living with Anchor Hanover.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotSince they put in bii_mas heating they…
Since they put in bii_mas heating they have taken off the heating off our rent and we have to pay it ourselves and it is now costing me another £22 a month rent and £30 a month heating this bio mass was supposed to be cheaper for us. When I first came anchor was brilliant but since July2020 it has gone down the drain. Nobody can give us a straight answer why we are having to pay so much.
Joan · 26 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi JoanI have sent you a personal message so that I can better understand your concerns. It would be good to understand what has impacted your perception of Anchor Hanover and what we need to do to change that.I look forward to hearing from you soon.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotMy mum is happy and so am I.
My mum has lived in Gainsborough Lodge, Worthing now for nearly 6 years. She is happy in her flat and Nicola the Manager is very approachable and extremely helpful when on duty. If there is a problem Nicola will sort it out. The communal areas are always clean and tidy, and the gardens are well kept. Through lockdown I felt mum was safe. Information leaflets have been up to date and distributed around to keep everyone in the loop. I have found the other residents friendly and chatty when I visit my mum most days. All in all this is a great place for my mum.
Rachel · 26 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi RachelThank you for taking the time to leave your feedback for us.It's great to read that your Mum is happy living with Anchor Hanover and that Nicola is doing a great job at Gainsborough Lodge.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 4/5
TrustpilotA model for adult social care
A model for adult social care. Quality and generous accommodation, well maintained, on-site care 24/7, main meals and coffee bar, spacious outdoor grounds and social activities.
R · 26 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi R. ButterfieldThank you for taking the time to leave your lovely feedback for us.Its great to read that you're enjoying living with Anchor Hanover.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotMy parents live in the Hordle Anchor…
My parents live in the Hordle Anchor accommodation. They have been there for 17 years and have been happy and contented living there.Now they are finding they need more help with daily life as they get older, the managers past and the present ones, John and Francis are always willing to help and advise if possible.They have been a big help recently while my Dad has been in hospital with lots of unexpected things cropping up.Many thanks to them
Jane · 26 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi JaneThank you for taking the time to leave your lovely feedback for us.We hope your Dad is feeling well again soon.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat Retirement Apartments.
Apartments are great and any problems are resolved straight away. Care facilities are first class and nothing is too much trouble for the Management, Care Staff and Restaurant Cooks and waitresses. Meals have more than 4 choices including vegetarian options. Am extremely happy to highly recommend the Popplewell Springs Retirement facility on the edge of Tadcaster.
Chris · 25 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi ChrisThank you for taking the time to leave some lovely feedback for us.It's great to hear that our colleagues in Popplewell Springs are taking good care of you.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 4/5
TrustpilotWhitethorn Close Clayton le Woods
My mum lived at Whitethorn Close for 10yrs and was very happy there The scheme is well maintained and is a safe quiet environment for the over 55s She was very happy there until she required 24hr care and had to leave the home she had loved. Andrew the scheme manager ensures residents are safe and well on a daily basis and most problems sorted quickly and professionally The scheme has a good. social side and enjoy days and lunches out The area is close to two large supermarkets and two pubs and there is a local bus service into Leyland and surrounding areas. I would recommend this scheme for anyone who needs a little extra support whilst maintaining their independence of their day to day lives.
Linda · 21 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi LindaThank you for taking the time to leave your feedback for us. It's lovely to hear that your Mum felt safe and supported whilst she lived with us.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe power of kindness.
I was struggling with filling in a very long,complicated and important form which could only be completed online. I mentioned my difficulty to our scheme manager who immediately offered to help me when she had finished work that evening. She spent two long, laborious hours completing the form, with patience, knowledge and good will and made me feel that she was very happy to help. I had been struggling on my own and her unhesitating help was heart-warming. Thank you Kate.
Cheryl · 6 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi CherylThank you for taking the time to leave your great feedback for us.Its great to hear that Kate has been able to provide some valuable support for you.Did you also know that our BeWise service can provide free and confidential support to all of our residents when applying for, and understanding benefit entitlement?They're also great for switching energy companies, getting our residents safe and secure online and supporting with adaptations.You can contact BeWise free on 0800 023 4477.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotLiving in Denham Garden Village
I moved into Denham Garden over fifteen year's ago as it was being built. I have never regretted my decision to live here. For years, I felt as if I was on holiday as we have many great facilities here. There is a swimming pool, gym, restaurant, hairdresser shop, care service and a good friendly community spirit within the Village. We have many activities going on during 'normal' times. Also, I feel safe living here as we have a security guard on duty every night and during the day at weekends. Made the right decision to move here, it's a lovely place to live during my retirement.
Jenny · 3 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi JennyThank you for taking the time to leave some great feedback for us.Its great to hear that you're enjoying Denham Garden Village and hopefully, we'll all the back to normal soon.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 4/5
TrustpilotDENHAM GARDEN VILLAGE
WE CHOSE TO LIVE AT DENHAM AND MOVED HERE ABOUT THREE YEARS AGO.THIS A RETIREMENT FACILITY THAT TICKED MOST OF OUR BOXES AND WE ARE HAPPY WE MADE THE MOVE.THE MISSING STAR IS FOR THE INABILITY OF MANAGEMENT TO KEEP THE ROUTINE MAINTENANCE TO THE SAME STANDARD IT WAS BUILT. ANCHOR: PLEASE DO NOT MIX THIS UNIQUE FACILITY WITH OTHER HOMES THAT APPEAR TO PRODUCE CONSISTENTLY POOR REVIEWS.
GN · 1 May 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi Gn GuraThank you for taking the time to leave some great feedback for us, we're glad to hear that you're enjoying Denham Garden Village.In reference to the routine maintenance, whilst we always promote local resolution in the first instance, Customer Relations is always available to handle any concerns or queries that you feel need escalating.They can be contacted on 0345 602 5516, Monday to Friday, 08:00 - 18:00.Alternatively, you can also email customer.relations@anchorhanover.org.uk.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 1/5
TrustpilotHow you get to view a property is a mystery!
Hats off to anyone who actually got to view a property with Anchor nevermind rent one!I've been trying for over a week just to speak to someone about a flat they are advertising as available. Voicemails go unanswered, the lettings team do not ring back and even the customer service team have no response to the emails they send!This one star is a gold one for Alice(customer service) who did her best for me yesterday, sending emails and trying various phone numbers. All to no avail.I hope they are a lot better if their residents have an emergency!
Sue · 29 April 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi SueThank you for taking the time to leave feedback for us.I have sent you a personal message so that I can review your application and the difficulties you have had in viewing a property with us.I'm very sorry that you have had a poor experience with us whilst trying to secure a viewing, I hope we can work to remedy this for you.I'll also ensure that I pass on the lovely feedback to Alice on your behalf.I look forward to hearing from you.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 3/5
TrustpilotNot enough support for many residents
I have been living in an Anchor property in Northumberland for two and a half years. There are several aspects of the setup I'm critical of, but I want to focus on one thing that particularly bothers me. This scheme has several residents with learning disabilities who moved here from a specialist residential setting. There are also a number of residents in the early stages of dementia. I am fairly sure that the managers have not had any special training in dealing with people like this who need more support. When the pandemic started and the managers were moved off site, residents who lack the mental capacity to understand social distancing, masks, etc, were left wandering around in a confused state putting themselves and others at risk. I feel strongly that the decision to take the managers off site was mistaken and that Anchor could and should have made the case that this is an essential job that cannot be done from home. Anchor have provided almost no help or support with Covid. It took them two months to distribute a list of phone numbers of local organisations that could help and three months to place a bottle of hand sanitizer beside the door. All they do is stick up notices reciting the latest government rules, and when the rules change they don't take down the old ones. I did email customer relations about my concerns in the early stages of the pandemic and they sent me a reply in an encrypted form that I couldn't read without downloading some software I didn't trust.
Elaine · 26 April 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi ElaineThank you for taking the time to raise these concerns with us. I have sent you a personal message so that I can better understand which scheme you currently live at.We accept that COVID has presented unprecedented challenges for our residents and throughout, we have tried to balance prioritising the need of our residents, colleague safety and maintaining government guidelines.I'm really keen to speak to you to better understand this situation and ensure where we need to make improvements, we do so immediately.In response to your query around encrypted emails, we do use an application called Egress where personal data is concerned. However, if you're not comfortable with this, Customer Relations are able to send their responses in the post too. If you came back to us and queried this I can certainly look into why you didn't receive follow up correspondence.If you would prefer to contact Customer Relations when its convenient for you to do so, please call 0345 602 5516, Monday to Friday, 08:00 - 18:00.Alternatively you can email the team at customer.relations@anchorhanover.org.uk. Please reference trust pilot in your email and I'll ensure that I review it personally.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotAffordable safe inclusive living for the Older Person
I have lived in Anchor now AnchorHanover for 10 years. I feel completely safe and secure. The property is clean and well maintained. I am so grateful to have found my last ever home.
Susan · 17 April 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi SusanThank you so much for taking the time to leave your feedback for us. Its lovely to hear that you're enjoying your time with us.Kind RegardsChantelle
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.