Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotHello my name is gerry phillips and i…
Hello my name is gerry phillips and i live at Rydal Court Morecambe. Can i through Trust Pilot thank the department responsible for the new decoration of the public areas of the complex, it has brightened the place up so much. I would also like to thank the dept that put up the new sky dish, i can now get all my channels after nearly two years yippee. Thank you all once again and to Julie Smith our scheme manager who has to put up with us on a daily basis.
Gerry · 15 April 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi GerryThank you so much for taking the time to share this with us.We're happy that we've been able to update your scheme and that the residents there are enjoying the benefits.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 1/5
TrustpilotComplaints get past round and round at…
Complaints get past round and round at the moment we are waiting for a reply to a letter from the independent complaints panel, which took 2 years to reach,Quote from AH Later life is for living.Helping people enjoy later life is our passion. It has been for more than 50 years. And today, we offer an impressive choice of housing, care homes and services at almost 1,700 locations across England.Buy or rent from us and you’ll enjoy a secure and welcoming home from a not-for-profit organisation that puts you at the heart of everything we do, a home where you’ll love living in later life.They are having a laugh.I like the bit about value for money, charging £141.to change a smoke alarm battery is not value !!!. I could go on but life is to short.
Audrey · 9 April 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi AudreyThank you for taking the time to raise your concerns with us.I have emailed you directly on Friday 16th April however, I've also requested further information from you via Trust Pilot just to ensure that my contact details for you are correct.I look forward to hearing from you soon.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 1/5
TrustpilotAH water rates complaint
AH water rates complaintI sent this request below, to AH customer service a few weeks ago, still no response yet! However I am not surprised, it will I am sure be passed down the line for someone else to deal with... I think we have a right to see the original bill from the water company! I have a question for AH accounts department about the total bill for South West Water, each individual flat at xxxxxxxxxxxxxx is charged £50.82 monthly, there are 28 flats in our complex, therefore the total payment monthly = 1,422.96 Annually = £17,075.52. Is it possible to confirm that AH are paying South West Water £17,075.52 annually? I just feel transparency is important in this case as tenants feel this charge is very high for a one bedroom flat, I have spoken to other households in this area and they are paying less, even for a 4 bedroom house with 4 occupants.
Alan · 7 April 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi AlanI look forward to hearing from you soon, hopefully we can find a conclusive response for all of the concerns that you have raised.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 1/5
TrustpilotI wonder why AH have a customer…
I wonder why AH have a customer relations department.I really think it should be renamed customer adverse department! Seriously though I have had to make a couple of complaints which I felt justified in doing, however instead of this department dealing with it, even after I specifically asked them to, each time they passed it down to an area manager, who did not deal the complaints, he just put the AH spin in his replies. They are I believe trained in this. I don’t mean to ramble on, and I am writing this out of pure frustration! The AH ethos is care of their tenants well being, I definitely feel my health and well being has been put in jeopardy due to AH customer relations lack of communication skills, professional conduct, and general apathy. I am sure they must respond to some feedback, perhaps it happens when they are paid the occasional compliment, what is going wrong with this housing association? Does anyone have any idea!
Alan · 6 April 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi AlanI have sent you a personal message in response to your previous review so I'm hoping that we can rectify everything collectively for you.In response to your query around how we manage complaints within Anchor Hanover, the Customer Relations team do have sight of each complaint. However, we route complaints to the most appropriate handler in all instances to ensure our residents receive a comprehensive response from the person who is best placed to provide that.If your concerns are focused on service charge increases then the Area Manager is the best handler for this as our operational colleagues work to set budgets each year.If you're not happy with the initial response that you receive this can be escalated to another colleague for review. This is something that I have touched upon in your previous review so I am hoping that we chat further about this.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 1/5
TrustpilotComplete lack of customer service skills and unresponsive complaints procedure
Email below sent to the complaints department on 11th March 2021, no response, follow up email sent 17th March 2021, still no response. Goes against their policy and has a complete disregard for the stress caused to elderly and frail people. Then after no response he receives a direct debit mandate addressed to him and my mother. My mother passed away in those very premises 3 years ago, not exactly tactful. Appalling customer service.To whom it may concern,I am emailing on behalf of my father regarding the recent correspondence relating to an increase in the service charge for his property. The current service charge paid is £485.00 per month, in January my father received the budget proposals for 21/22 with the proposed service charge for 21/22, which was much in line with the current payment. Following this, in February, an actual budget statement arrived stating that the service charge was to increase by over 22%. The difference appears to be in an extra homeowner's charge that had not appeared previously. An increase in service charge of over 22% is not a reasonable increase and my father was extremely stressed and worried. Therefore, on 4th March, my father, along with another resident's relative met with the area manager to raise the issue and share their concerns. The area manager stated that she knew nothing about the charges and said she had not seen the information that had been sent out. My father asked if the matter could be looked into and was promised a response.Today 11th March, my father received a letter (attachment 3) saying there had been an error in the service charge and that it should have been £568.00 not £593.00 and this was due to an administration error, however there are no figures that back up the information. A raise per month from £485.00 to £568.00 is still an increase of over 17%. We accept that there is likely to be a slight increase in service charges, but not to this scale. Although your complaints policy clearly states you do not accept a complaint if:The complaint is disputing the cost or reasonableness of a service charge or sinking fund/reserve fund contribution.An increase of this magnitude is unreasonable and there has been no concrete evidence to back this up with the figures supplied. The letter sent today is not only unprofessional but states that further information will be sent out regarding the rent increase, rent has nothing to do with this issue.I would like my father to receive a clear and concise breakdown of the increase and the reasons behind it. Please advise if you refuse to accept the complaint and we can then raise this with the housing ombudsman. I am deeply concerned about the stress this matter is causing my father, he suffers with a heart condition and the last thing he needs is to be worried about being able to stay in his property. I hope that this matter can be looked into as soon as possible to avoid any more stress and worry.I look forward to receiving your response.
Paula · 22 March 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hello Paula, Thank you for getting in touch and I am really sorry you haven’t received a reply.We are extremely keen to obtain some further details in order to assist, could I ask that you please contact our Customer Relations Team directly at customer.relations@anchorhanover.org.uk or 0345 602 5516 so we can investigate this further for you.We are open Monday, Friday 8am-6pm.Alternatively we have a contact form which can be found here https://www.anchorhanover.org.uk/guides-and-support/customer-relations-complaints-feedbackLooking forward to hearing from you Kind regardsMaggieAnchor Hanover
★★★★★ 1/5
TrustpilotBelow standard
Anchor Housing, you have dirty and damp areas covered in silverfish, communal shower disgusting you end up standing in people’s dirty water because the drain is blocked
Jen · 14 March 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi JenThank you for taking the time to leave this feedback for us,I have sent you a personal message so that I can understand which location you are referring to better understand how your concerns have currently been managed by us as an organisation.It instances where pest control or repairs are taking place within a location, you should receive a clear timeline on when it will be resolved and what that will look like. Where we don't get it right the first time, we should be keeping you informed right through to resolution.If you'd prefer to contact us please call the Customer Relations team on 0345 602 5516, we're open Monday to Friday, 08:00 - 18:00.Alternatively you can email the team at customer.relations@anchorhanover.org.uk. Please reference trust pilot in your email and I'll ensure that I review it personally.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 1/5
TrustpilotDon't do it!
My mother lives in Moat Croft, Shoeburyness. She is 88 years old and bed bound. She has been having boiler problems for years and keeps being told 'it'll be replaced in the next financial year'. They are happy to see her with no hot water for days at a time while they find someone to bodge up the boiler to work for a few days before it goes again, and the latest episode is to leave her without heat for 2 days over last weekend. Any complaints are fobbed off with the same old 'next financial year' tripe. They were telling my Dad that when he was still here and he's been dead 5 years! It takes so long to get anything done and it all has to be done on the cheap. As soon as you become a bit of a problem needing more help they want to shove you into one of their homes - and I wouldn't wish that on anyone. Mum had respite at one of these homes and came home with plenty of other peoples clothing but not all of her own! The only good thing to come from my parents living there is that it has definitely made us know we will NEVER go in anywhere run like this.
Anne · 3 March 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi AnneThank you for taking the time to share these concerns with us.We work to be incredibly transparent with our residents, this applies to planned works and repairs at our properties. I'd really like to put you in touch with an Operational Manager who should be able to give you a timeline that you have faith in.We endeavor to accountable in all that we do in Anchor Hanover and I feel like if this has been an issue for more than five years, you are due a clear timeline.I have sent you a personal message so I can better understand the concerns that you have raised, it would also be really useful to have a really clear picture about the message you have received from us an organisation.I'd also like to address your Mother's visit to one of our care homes for respite. Care is a huge part of our organisation and its something that we take great pride in. Its really important that we feedback your experience with us there too.If you'd like to contact us in the meantime please call the Customer Relations team on 0345 602 5516, we're open Monday to Friday, 08:00 - 18:00.Alternatively you can email the team at customer.relations@anchorhanover.org.uk. Please reference trust pilot in your email and I'll ensure that I review it personally.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 3/5
TrustpilotMy father has been in anchor housing…
My father has been in anchor housing independant living for many years. They are good but when something goes wrong they are useless. Takes weeks to sort out problems.
Linda · 27 January 2021 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi LindaThank you for taking the time to feed this back to us. I'm happy to hear that your Father is enjoying living with us but I'd really like to look into your concerns for you.In instances of repairs or complaints you should be provided with a clear timeline of a resolution and what that looks like for you. If that's something that you haven't received from us I'd like to pinpoint where we aren't delivering for our residents.I have sent you a personal message to better understand this although you are welcome to contact the Customer Relations team directly on 0345 602 5516. We're open Monday to Friday, 08:00 - 18:00.Alternatively you can email the team at customer.relations@anchorhanover.org.uk. Please reference trust pilot in your email and I'll ensure that I review it personally.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 1/5
TrustpilotSt Clements Court Clacton on sea Phase 1
St Clements Court Clacton on sea Phase 1. My partner had to move out of here. The 2 managers are useless & dont help with ongoing problems. Dont even know how they both got a Scheme managers job with no managerial experience or training at all. They both lie just to keep their jobs easy and minimal amount of effort put in. Mainly on private phone calls and generally unapproachable. That's when they are in work! Always late. I know there's many unhappy tennants. We are glad to be gone.
Mr · 24 October 2020 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi Mr WilliamsThank you for taking the time to share your concerns with us. I have sent you a personal message so that I can better understand these issues.It's disappointing to hear that you feel any concerns you raised were not addressed in a responsive and timely manner. These are principles set out within the Housing Ombudsman code and they are something that we endeavor to deliver on as an organisation. We work hard to continually invest in our colleagues development and training and I'm sorry that you do not feel that you have experienced the benefits of these investments.Whilst I appreciate that yourself and your partner have since left Anchor Hanover I would still like to provide answers for you if I am able to do so. If you would like to contact the Customer Relations team at a time that is convenient for you then please call on 0345 602 5516, we're open Monday to Friday, 08:00 - 18:00.Alternatively you can email the team at customer.relations@anchorhanover.org.uk. Please reference trust pilot in your email and I'll ensure that I review it personally.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotWhat can I say tony law house anerley…
What can I say tony law house anerley fantastic scheme managers Jennifer and claudette always seem to get things done so glad to be living here
Mick · 30 July 2020 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi MickThank you for your lovely review.I'll make sure that Jennifer and Claudette receive this a compliment.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 1/5
Trustpilotthey dont care about the people
Our beloved mother and grandmother moved to anchor homes heather court in Rotherham about 6 months ago. She was told they had group activities and social events and this was paramount to her moving in. Once in she discovered that the manager had actually stopped all activities and when they asked if they could arrange a craft meeting they were shot down with an absolute no! Margaret passed away two months ago and we respected the request not to enter as people were vulnerable. However, last month the manager called and demanded we empty her flat within one week. This was while lockdown was still fully in force but the clearly only wanted the money to rent the room out. She demanded we remove brand new carpets and also the ones that were there before Margaret arrived. Al involved people walking to and from through the care home corridors and social areas and seating. MAny elderly people came into close contact with removals workers and me and my family as we have rushed inbetween working from home and educating our children etc with nobody who could take or kids. I find it strange that they say it was definitely safe for us to do so as its still not safe for us to be near our familes. While emptying we met an 87 year resident trying to move bits of carpet by carrying on and using her walker at the same time. She has to cut with scissors piece by piece, getting on the floor to do it. The manager demanded her to get all carpets moved and refused to offer any assistance or help. The manager is working from home to keep herself safe but has no interest in the safety of the residents. I feel this care home could be fantastic but not under teh current manager and the current situation.
Po · 4 June 2020 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi PoI am very sorry to hear about the passing of Margaret. I genuinely empathise that clearing a loved one's property is difficult in normal circumstances and in your case, made even more so by COVID.I would really like the opportunity to be able to discuss this with you in more detail and to understand the experience that you had whilst clearing Margaret's property. I have sent you a private message but if you would prefer to contact Customer Relations when it is convenient for you please call 0345 602 5516, we are open between 08:00 - 18:00, Monday to Friday.Alternatively you can email the team at customer.relations@anchorhanover.org.uk. Please reference trust pilot in your email and I'll ensure that I review it personally.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotSilver Court East Grinstead RH19 1PD
Visited the establishment Friday morning 10-30 with my Wife & her sister to see her husband Phil Gardiner who is 83 & now suffering from Dementia & is in here for a stay of 2 weeks to give her a rest. On entering you get a feel about a place it was very clean, well lit, no unpleasant odours.walking to the day centre we met carer Jane White who made us very comfortable offering us refreshments. We soon found Phil doing a puzzle wth another patient, you could see he was enjoing himself. We all finished our coffees & went to look at his room. Excellent in every way. The weeks food menue for choice looked very apertising. As was the entertainment programme. All the staff very helpful polite & well dressed. an excellent well run establishment hence my 5 star rating. From Albert Jones
Albert · 8 March 2020 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi AlbertThank you for the lovely review. Its great to see that we were able to provide some valuable respite for Phil and his wife, during what can I only imagine is a difficult time for your family.Kind RegardsChantelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe first thing that struck was the…
The first thing that struck was the security, it made me feel safe.The staff - what an amazing group of people. They could not do enough for the residents. The activities were lovely to watch, to see the residents happy. The jukebox I thought was a lovely touch with the music matching their age group. Meal times I've noticed they are so aware of the residents' needs as individuals. The staff are so polite and respectful of the residents, they knock and shout before they enter their rooms. The family are always made welcome to join in all they do. I feel strongly my mum is in the right place.
Amanda · 15 February 2019 · ANCHOR LIFESTYLE DEVELOPMENTS LIMITED Hook
Agent replied · 12 June 2024
Hi AmandaThank you for the lovely review. Kind RegardsChantelle
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.