Trusted Agent profile · Worksop

Gleeson Homes Yorkshire South Worksop reviews

3.6

★★★★★ Good

1,083 reviews across 2 platforms

Cecil Cl, Rhodesia, Worksop, S80 3HU

Part of Gleeson Homes Yorkshire South, see every office.

Gleeson Homes Yorkshire South's office in Worksop, at Cecil Cl, is rated 3.6 out of 5 across 1,083 reviews on two platforms, including 10 Google reviews rated 3.2.

Google logo

3.2 / 5

10

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,073

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Gleeson Homes Yorkshire South hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Worksop.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Worksop office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

DO NOT BUY FROM GLEESON

Starting to wish I’d never bought off of these cowboys. Got a list as long as my arm on defects for my house which aren’t getting sorted. I was told when I moved in I would have a 3ft fence to segregate the gardens so I opted to not upgrade to a 6ft one. Little did I know I’d be moving in to 3 posts on each side with a thin bit of wire on top of it as my “fence”. A few weeks back I had water come through my kitchen ceiling because the plumber hadn’t connected the overflow to the bath. I’ve had intermittent hot water with the heat pump we have and we’ve contacted Gleeson about this problem around 5 times. They just send the same guy round who reads a manual and doesn’t know what he’s doing. He isn’t a qualified heat pump engineer therefore the problem isn’t getting resolved. I’ve now had countless phone calls ignored even though there is a major problem (more house on our street having same issue). Had no hot water now for 2 days so unable to shower! My patience with them is now gone and I will now be contacting the new housing ombudsman to take this further as it’s disgusting how shoddy Gleeson workmanship is and their aftercare. If this gets responded to can I also have Gleeson head office contact details.

Elliot · 15 August 2024

5/5

Trustpilot

The Gleeson team I collaborated with…

The Gleeson team I collaborated with demonstrated exceptional performance. They promptly addressed all my inquiries and provided invaluable assistance, embodying the essence of outstanding customer service. I highly commend their efforts and encourage them to maintain their exemplary standards.

Tonia · 23 December 2025

5/5

Trustpilot

Brilliant Sales Rep Amaara

Currently in the process of buying our first home with Amaara over at Crown Gardens, she has been brilliant, even got us a better plot than what we originally looked at that suits our family better and gets us into our new home sooner. Looking to the rest of the process and on the path to our new first home.

Hamilton · 24 December 2023

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for your review.It's really positive to hear the value that Amaara had added to your purchase experience so far, and we look forward to you joining the Gleeson family very soon!Kind RegardsGleeson Homes

1/5

Trustpilot

Absolute rubbish!!

Absolute rubbish!!! Although we’ve been in our home for a few years. We’ve only been using our spare room really the last 9 months since our baby arrived! Today the handles on the door had decided to fail! Meaning that we could not get in to our baby! Luckily enough the monitor was on and I could see he was not in danger! We had to physically barge our way in! My partner is 6ft 2 and even he had a tough time time doing this! I feel sick at the thought if my baby was in danger! Awful doors from Gleeson!! Just be careful if you have little ones!! The door was closed as we have a cat and don’t want her in the room when my baby sleeps!

Nikki · 19 February 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi Nikki, thank you for your review. We are sorry you have had this experience and it has caused distress. If you are still within your warranty period, our customer care team can get a technician out to rectify the issue. If you could email them your details, the email address is customercare@mjgleeson.com. Regards

1/5

Trustpilot

Cowboy builders

The only reason they get one is for the sales team! Bent over backwards for us to buy the house but once you have it then they don’t care one bit! Terrible terrible after care, in fact they don’t have any. Once you comment on their social media they block you from commenting again so you can’t warn other people. Honesty I know they are cheap new builds but you will spend more rectifying all of the problems you have with their terribly build house. Pay a little more are go with a reputable builder.

Melanie · 18 February 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi Melanie, thank you for your review. We are sorry to hear about the experience you are having with Gleeson. I can see on the system that a member of our team contacted you on Friday and they have followed up with you today. Regards

1/5

Trustpilot

Completed 21/12/21 nough said

Completed 21/12/21 nough saidThey rushed it to get their bonus before XmasPaintwork appalling Doors didn’t open Electrics wrong fuses in them Lino cutBath cut Worktops chippedKitchen cupboards damagedToilet seat brokenShower not finishedNot cleaned filthy throughout Front door not finishedRoof not finished Garage roof not finishedExtractor fan kitchen not workingLino in bathroom cut too small/appaulingHouse in an incredibly bad stateWould never buy from gleesons or recommend them to anyoneThey have an incredibly low build qualityMy name is on the system Gleesons you have heard from me enough times following purchase. Macauley park Wexford semi detached Purchased 21/12/21Please check your records again

J · 18 February 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi, thank you for your review. We are sorry to hear you are not happy with your experience with Gleeson, we are unable to find your details on the system. Can you please contact our customer care team on customercare@mjgleeson.com or call 0114 261 2900 and a member of our team will be able to help you with your concerns. Regards

5/5

Trustpilot

Alex at Petersmith Park was incredible

Alex at Petersmith Park was incredible.

James · 27 July 2025

1/5

Trustpilot

If I had a negative rating I’d do it

If I had a negative rating I’d do it. Terrible company and when you put a negative comment on Facebook etc they just block you. They’re nothing but liars and there customer service is absolutely awful. Supposed to be 100% owner occupied but the house near me is rented . DONT WASTE YOUR MONEY!!! As per usual all they reply with is contact customer services. I have done this too many times I’ve lost count and half the time you don’t respond and when they do they just fob you off so the reply is exactly what I expected. NO I WoNT CONTACT CUSTOMER SERVICES !!! You’ve already got my complaints answer them

Customer · 18 February 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi, thank you for your review. We are sorry to hear you are not happy with your experience with Gleeson. Can you please contact our customer care team on customercare@mjgleeson.com or call 0114 261 2900 and a member of our team will be able to help you with any concerns. Regards

5/5

Trustpilot

Such friendly sales team

Our Gleeson experience so far has been a total joy! That’s completely down to Lisa at Maccauley Park. We’ve shopped around and all the sales people we’ve met have been so rude and snobby but then we met Lisa! What a breath of fresh air! She’s been so supportive on our journey to find the right home and is always on hand to answer any question. She’s so friendly and personable and we cannot wait to reserve our home and watch it be built!

James · 15 February 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi James, thank you for your review. We are happy you have had a good experience at our Macaulay Park development. Lisa will be grateful for the lovely feedback! We hope you enjoy your home buying journey with us and love your new home when you move in. Regards

5/5

Trustpilot

Moorland Green Chopwell

Moorland Green ChopwellWe initially were going to buy a Kildare and had reserved a plot. Rachael contacted us to say that a Renmore had became available and that she thought the size of the house would be more suitable for us. We thought this was very thoughtful and we’re touched that she’d taken the time to think of us. We have found all of the sales advisers we have met to be friendly, approachable and honest. Rachael and Jeanette have been brilliant with us.They are part of the reason we have decided to purchase a Gleeson home. A credit to the company.

Denise · 11 February 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi Denise, thank you for your review and your kind words. Your feedback will be passed over to the Sales department, they will be very grateful! Regards

5/5

Trustpilot

Gleesons the shore lands in skegness…

Gleesons the shore lands in skegness has an amazing young man called Liam Conneely . He’s very knowledgeable great people skills and answering all my questions that I asked with looking to buy I felt at ease no pressure sell and I was impressed by his ability. he’s a credit to this company

Yvonne · 12 May 2024

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for your review YvonneWe are delighted to receive such lovely feedback regarding Liam and how he was able to assist you recently.Thank you so much for taking the time to leave us your feedback - it really is appreciated.Kind RegardsGleeson Homes

1/5

Trustpilot

A big regret

I purchased my first home from Fretson Park in Sheffield in 2020 and if I can bring back the time I would never ever buy from them again! First of all they work with the cheapest subcontractors for all the jobs and the quality from the base to roof is less that satisfactory - all walls are horribly finished with lumps and marks - most of them tried to be covered with paint that have made the mistakes even worse and more obvious.When it comes to my experience, I had a heating issue upstairs when I first moved in that later on I had a visit and they fixed it...until I realised that the smallest bedroom's radiator is still not working. I kept booking this as an issue at their online defects portal and I was receiving funny comments such as an advice to drain the radiator and rejecting the issue couple of times. It was one winter season without working radiator in that bedroom, and then I decided to report it again in 2021. I had a visit and I was told that I need to empty the whole room that I already furnished in order to let them find the pipe issue therefore this visit was advisory and no job was carried on this date. Later we booked another date, I did everything as requested and they found the issue...guess what? ...The pipe for this room has never been connected under the floor! I spend two winters waiting for them to find out why it's all about.And the latest issue is the gutter leak that I have right on my front elevation. As said before Gleeson never cares about your issue - they pass the ball to the companies they work with and never check about the resolution, nobody even gives you a call to ask about your experience and they are also unreachable.My gutter leaks horribly and I am now booking the third visit and I have no idea if they will fix it this time. The first visit I had the plumber stated that it’s full with fallen leafs from the tree on the front of my house and he cannot do anything until it’s cleared, I paid for a gutter cleaner but the gutter was still leaking. I have been reporting this with all the photos and videos that clearly show how bad damage I’ve got from this leak. I currently have a massive damp mark on the front of the house that looks horrible and if the gutter keeps leaking like this, it will get worse and worse and I can get damp wall inside as well.I am utterly disappointed the sad about all my hopes and dreams about the new house that thanks to Gleeson is almost ruined in two years.I've asked so many times if I can be contacted by any of the managing representatives, if my emails can be forwarded to them and I never had any luck speaking with someone so my complaints at least be heard and understood.Rather than paying for insta brand ambassadors to bring your reputation up and asking people put positive comments on Trustpilot try speaking to existing customers instead and understand them, they are the ones that will give the value you deserve, not the fancy décor photos on Instagram.

Semat · 9 February 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi Semat, thank you for your review. I am sorry to hear about the experience you are having with Gleeson and that you are not satisfied with your experience with us. I have spoken to our Customer Care department and they have confirmed when the plumber is booked in for you, someone will be in contact regarding this. All of our brand ambassadors are customers who have purchased a Gleeson and are happy with there homes. Regards

3/5

Trustpilot

We had a appointment booked for 10 am…

We had a appointment booked for 10 am regarding reserving a plot for a house which we want to purchase the advisor was helpful but ran off her feet people just walking in the office when there was confidential information about advisor having to answer phones and I could see she was getting stressed I don’t think it was a good experience and my wife was not happy surely if there is more staff on there would possibly more sales I just found it very awkward I am not blaming the advisor at all it is Gleason homes staffing issues

Colin · 31 January 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi Colin, thank you for your review. All feedback is taken on board and we are sorry you had this experience. This will be passed over to our regional team so these issues can be looked into. Regards

1/5

Trustpilot

My previous review got removed

My previous review got removed. It nice terms I got The money I was owed yesterday after I rang up customer care and was past to the accounts team. I found out that the people telling me they’ve sent my invoice over lied, and not just once, MANY times Iv given them the invoice and been told they’ve got it. Trust me when I say this…. I promise you’ll regret it, if your a first time buyer think before you buy, as it could turn out to be the worst decision of your life and be hell. If you do go ahead and buy then good luck that’s all I can say, if you don’t buy then well done! Worst company ever trust me

Kamran · 26 January 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi Kamran, thank you for your review. I can assure you your review has not been removed if you scroll further down the page it is still visible. I can now see on the system the reimbursement has been finalised. If you have any further concerns you would like to discuss, please don’t hesitate to contact our customer care department. Regards

5/5

Trustpilot

Would 100% recommend buying a Gleason

Would 100% recommend buying a Gleason, we’ve never had any major faults and the little snags we have had they’ve got it sorted straight away.Our sales advisor Karen at beacon park, has never let us down once always at the end of a phone call. She’s the reason we bought on the beacon plot. Couldn’t do more to help, nothing was to much and still comes an checks on us now. For a first time buyer she’s made the experience amazing. She’s included all our family when coming to visit the house build even our family from Scotland she sat an spoke to them while they waited for us. Amazing service.Gleeson also offer large garden areas. When looking at other new builds they couldn’t compete with the amount of land you get with Gleeson.Will definitely be buying again in the future and recommend to family and friends.Thankyou gleeson x x x

Chloe · 22 January 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi Chloe, thank you very much for your review. We’re delighted you have had a positive experience with Gleeson. We will pass your feedback over to Karen, she will be very grateful. We are happy you love your new home and all the best.

1/5

Trustpilot

You’d regret it if you bought of gleeson.

I bought a house in April & a month after a big black patch appeared. At first we was fobbed off by the site manager, for months, until I got the building manager involved. They came round and told us to take the floor up and allow it to dry to check for leaks. Ultimately nothing was found but they screened the floor. The building manager promised us a check of the value of the floor which he failed to do so. I had to email the CEO to get help as non of them really care once they’ve got your money. Still waiting and being given excuses. NEVER BUY OF THESE

Kamran · 18 January 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi Kamran, I am sorry to hear about the experience you are having with Gleeson and that you are not satisfied with your experience with us. I just wanted to reassure you that your details have been passed over to the regional team and someone will be in contact shortly.Many thanks

5/5

Trustpilot

Kirstine and Daniel were very helpful…

Kirstine and Daniel were very helpful we bought a Brandon on Grange moor park we did have a couple of teething problems but were dealt with with in a couple of weeks Angela Kelly

Angela · 20 September 2021

Agent replied · 13 June 2024

Hi Angela, thank you very much for your review. We love to hear about our customers experiences and their home buying journey.

2/5

Trustpilot

We moved into our new home on monteney…

We moved into our new home on monteney park end of November 2021, from the day we signed for key the sales team don't want to know, everytime we try to ring just ignore the phone (personal mobile). We have still got lots of so called snagging to be done but if they didn't fit damaged worktops and kitchen cabinets to start with then wouldn't have to replace them. I could keep going with all things that need sorting but tbh just bad workmanship all together. Plus road constantly full of muck and sludge which where told would be road swept daily but never happens. We was told garden would be rotovated and topsoil same week we moved in but still waiting. Just so disappointed with the service as we where 1st time buyers and so looking forward to our new family home

Steven · 12 January 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi Steven, I am sorry to hear about the experience you are having with Gleeson and the issues in your new home. I have passed your details over to our customer care department and the regional team and someone will be in contact shortly. Thank you.

5/5

Trustpilot

Meadows at Rosebank

Myself and my partner bought a house on the Meadows at Rosebank estate. Originally, completion was scheduled for June 2021, then October, and finally we got our keys in December 2021. We had Wenda who was our sales representative, honestly she was the friendliest person I've ever met, she truly deserves recognition by Gleeson and a promotion. I know she was covering maternity leave but she should be given a permanent role, we had updates, advice and just a general decent person to talk to. I'm so glad we had her to guide us through the entire process. The house itself was finished beautifully. Every one of our families and friends have complimented on what such a great deal we had, (3 bed semi with a garage for 156,000), other developers in the area were 190,000+ for a 3 bed semi without a garage. Obviously there were concerns, how can a developer make a house so cheap? I don't know myself, but the location is stunning (facing a park) and the houses themselves are finished exceptionally. We had a snagger visit, as like everyone else we've heard 'new-build' horror stories. The only 2 major issues which he raised was a crack in a window bay, and a leak (which we later discovered was actually not a leak, there HAD been a leak there which was repaired before our keys were given to us). Every other snag we uploaded the entire report onto the MyGleeson portal, just before December 2021. Mid January 2022 around 5 different workers knocked at our door, and fixed absolutely every issue that was on that list. Site manager Neil should be recognised for this, he's no nonsense, he'll tell you everything about your house, how everything works and he will put your mind at ease about everything. Also any issue he solves within days, if it involves electricity or gas or a leak he will solve it within hours. Reading all of the reviews on here, my anxiety was through the roof, the developer does get things wrong (absolutely nothing major though) and holds themselves to a high standard. Every person we have dealt with has just been an asset to the team. We are so blessed to have received this amazing home and to have had Gleeson to guide us through also.

Chloe · 12 January 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hi Chloe, thank you very much for your review. We love to hear about our customers experiences and their home buying journey. The feedback is appreciated and I have passed your comments over to the Rosebank team and the Senior team.

5/5

Trustpilot

Deborah Kirtland is an absolute star…

Deborah Kirtland is an absolute star and always helpful.

Mr · 6 February 2024

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for your review LeeWe will be sure to pass on these these lovely words to Deborah who will be delighted!Kind RegardsGleeson Homes

1/5

Trustpilot

Bought a house from Gleeson in Burnley…

Bought a house from Gleeson in Burnley in 2015 and for the first 4 years everything was ok then this year 2021 we have had nothing but trouble first we lost out electricity as the electricity box outside blew from a poorly fitted cable installed by a contractor when the electrics where installed I have photos which show the electrical box almost set on fire with us in the house nightmare and even better the customer service people thought it was us the caused it to blow my electrician that came to make it safe would tell otherwise. Secondly we had some bad rain over the summer months which caused a leak in our bathroom which also caused the extraction fan to blow up turned out to be a cracked roof tile tried to get help from Gleeson but they didn’t want to know couldn’t give us any advice so sorted it ourselves. The third problem this year was our thermostat on the wall in the hall way which stopped working over the winter months is very cold so as we have zonal heating managed to replace the downstairs with the upstairs thermostat temporarily until the new one arrived then installed a new one myself but my question is should these issues be occurring only 5 or six years in a property NO probably not after 40 years in a house my mum and dads electricity box as never blown nor thermostat not working or leaks the the roof I know it’s hinges aren’t built to last these days but I also think they use contractors who are on a tight deadline and rush to complete a job also.AVOID THESE HOMES ALOT OF HIDDEN DEFECTS.

Ian · 19 December 2021

Agent replied · 13 June 2024

Hi Ian, I am sorry to hear about the experience you are having with Gleeson. Please can you contact our customer care team to discuss your concerns further on customercare@mjgleeson.com or call our Head Office on 0114 261 2900. Thank you

1/5

Trustpilot

Buyers with disabilities beware

Terrible company/people. Very upsetting experience dealing with Gleeson's customer care. Threatening letter sent to a elderly (60) customer/resident with limited mobility and partial site about bins being in breach of some covenant, despite the bins not obstructing anyone being placed in front of the garden gate for easy access and numerous other residents having bins in similar places.Gleeson’s cannot fix a chipped tile or replace a plug for a kitchen sink but are fully prepared to write threatening letters to vulnerable people about bins.Please, please do not buy a Gleeson home.

Morpheus · 8 December 2021

Agent replied · 13 June 2024

Hi, thank you for your review and your comment has been taken on board. This was a standard letter sent to an alleged breach of covenants. We are sorry you feel this way, if you have any further concerns please contact our customer care team on customercare@mjgleeson or call our Head Office on 0114 261 2900. Thank you

1/5

Trustpilot

Do not buy a home for this builder

Do not buy a home for this builder. In the past year I have had a list as long as my arm with regards to issues with my home. From flooded garden for over 4 months. Looked like a swimming pool. Soil that you couldn't grow anything in as it was solid with clay and builders waste. Heating that still doesn't work right. Cooker hood that works as and when it fancies. Building rubble under carpets. flooring very poorly fitted in every room. My neighbours house has mould, the fix for this was to wash it with bleach and paint over the stains. Shocking that it came back. Poorly fitted doors. Drafts from Windows and doors. Beyond disappointed with the while experience.

Nicola · 4 December 2021

Agent replied · 13 June 2024

Hi Nicola, I am sorry to hear about the experience you are having with Gleeson. I have passed your details over to our customer care department and someone will be in contact shortly. Thank you.

1/5

Trustpilot

During a slightly windy day 4 fascia…

During a slightly windy day 4 fascia boards fell off my roof narrowly missing myself and my 18month old grandson . As you can imagine I was not very happy as this is the 2nd time this has happened in a year . The first time this happened the roofer that turned up told me the fascia boards were not fitted correctly. I contacted Gleeson homes about this matter to be told I would have to claim on my house insurance. I was fuming and My reply was if I’d Av known when the weather was bad I’d have to pick pieces of my roof out of the garden I wouldn’t have bought the property. I don’t know what roofers they use but they should be on rogue traders Gleeson homes after customer care is shocking . Steer well clear of these cowboys as all they are interested in is getting your money and over charging you for optional extras any decent handy man would do at half the price .

Jason · 1 December 2021

Agent replied · 13 June 2024

Hi Jason, I am sorry to hear about your experience you are having with Gleeson. Could you please email our customer care team with your full name, plot number and site. The email address is customercare@mjgleeson.com or contact our Head Office on 0114 261 2900. The team will be able to assist you further with this matter. Thank you.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Gleeson Homes Yorkshire South's Google reviewsLeave Gleeson Homes Yorkshire South a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Gleeson Homes Yorkshire South hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Worksop.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent