Every review we hold for the Watford office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotRepeated requests for the same…
Repeated requests for the same information. Very poor communication. Employment reference sent several times and still they sent further requests for it. I wonder if anyone communicates with each other??Extremely frustrating process which added stress to an already stressful time. After a week of being continually ‘fobbed off’ by staff the manager dealt with my complaint in an efficient and speedy manner, just a shame the rest of the staff are not as diligent. Overall- very unimpressed. Interesting to read that the previous review seems to mention exactly the same issues!!
Lynnette · 3 September 2021
Agent replied · 17 June 2024
Hello Lynette,Thank you for contacting us to provide some valuable feedback on the service you have received. I am very sorry to hear of any frustration our processes or staff have caused.I have looked into your application and it looks like we did get quite a speedy response from your employer which was noted and actioned without issues, I am aware that there were multiple applicants on your application so I imagine this is referring to one of their applications.I would very much like to investigate this fully to see exactly what issues occured, due to GDPR I would only be able to discuss it with the applicant in question, but if they would like to contact me directly via Beth.McGuire@rightmove.co.uk, I would be very happy to offer some insight into what could have caused the delays.Best wishesBeth McGuire
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent aftercare!!
Sam was so lovely, professional and helpful with after care. She secured some excellent deals with services for my new home. Would highly recommend taking full advantage of the aftercare on offer. Thank you Sam!!
Louise · 15 January 2021
Agent replied · 17 June 2024
Hi Louise, Thank you so much for taking the time out to review your experience with Van Mildert and for your kind words about Sam - we've passed on your comments and know she'll be really pleased to hear them!
★★★★★ 1/5
TrustpilotHorrible company
Horrible company that acts like a mafia. We are all waiting for the day their dominance topples as there is zero loyalty to these bullies.
Chris · 31 March 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotJemma Holton
Jemma Holton - Very helpful and informative, did what she said she would do. Very good.
Elliot · 2 September 2025
Agent replied · 24 September 2025
Hi Elliot,
Thank you for leaving this 5 star review, we're so pleased to hear this and we'll be sure to pass this feedback on to Jemma.
Please reach out if there's anything else we can help with.
Many thanks,
Rightmove
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible Communication and timing
Literally the worst Communication from any form of business ever. provided all information requested instantly some even 5 times over, end up chasing them up for hours on hold and no replies to emails, using not just our time but also our employers with silly reference checks for 5th and 6th time. The worst part is we know we will pass everything after providing credit reports, contracts, payslips, bank details, national insurance numbers, letters from employers and landlords and still no movement (way too overboard).
Ashley · 27 August 2021
Agent replied · 17 June 2024
Hello Ashley,Thank you for taking the time to provide some feedback on the service you have received, and furthermore for taking some time to speak with me on the phone today.As discussed, August is our busiest period which means it can sometimes be more difficult to reach us via telephone, but I will certainly investigate the issues you had with sending emails and connecting with our colleagues when calling in. Although we are busy, we understand there is always ways and means we can work smarter to make every customer's experience a pleasant one.As confirmed your applications are now completed, we wish you the best of luck in your new home.Best wishesBeth
★★★★★ 5/5
TrustpilotFast response, good service.
The new letting agents we contacted use Rigthmove for credit checks and they were very quick and professional on the phone.They were also quite flexible and able to use overseas income, unlike some local credit agencies who are very rigid about local income only.I had 3 phone calls with them, everytime it was very professional and polite, and it was a nice change from a numer of phone services I have recieved previously from other service providers.
Nathan · 16 February 2022
Agent replied · 17 June 2024
Hello, Thank you for taking the time to leave us a 5-Star review. If you need anything else, please do get in touch at talk-to-us@rightmove.co.uk or give us a call on 01908 712 300. Many thanks, Rightmove
★★★★★ 5/5
TrustpilotRightmove are inclusive
My son and his partner have spent some weeks trying to find a rental property in an area that’s far more conducive to their future careers aspirations, and they used Rightmove to search for their ideal property.They recently found a property that meets their needs, and were lucky enough to be offered the tenancy, subject to reference checks etc. At this point they’re currently waiting on the final checks being carried out, and a minor hitch was thrown up - however the Rightmove team are endeavouring to do their best to ensure that the tenancy goes ahead as planned, and finger’s crossed all will be well.The point of my review is this: my son has Aspergers, and struggles regarding communicating via phone/email, as he can’t see who he is talking to. I stepped in on his behalf, advocacy is something he requires from time to time.Having explained why he needs (occasional) additional support, I cannot fault the Rightmove team for their attitude - they’re inclusive, patient, and genuine in my opinion. It’s a shame that they’ve received negative reviews, as my experience has been positive (albeit on my son’s behalf). Please be assured that Rightmove do not look to fail, rather I’ve found them helpful, responsive, and understanding - and I’m qualified enough to share my opinion because there have been occasions whereby companies/service providers have been sadly lacking when it comes to supporting those with additional needs.Don’t write Rightmove off based on some of the reviews on Trustpilot, they’re far more approachable than some would have you think.
AJ · 13 August 2021
Agent replied · 17 June 2024
Hello, Thank you for taking the time to leave us a 5-Star review, I'm glad you have had a good experience If you need anything else, please get in touch at talk-to-us@rightmove.co.uk or 01908 712300. Happy Home Hunting! Thanks, Rightmove
★★★★★ 1/5
TrustpilotPoor Customer Service
I would fancy understanding the solution provided by the team if they made better efforts to spell my name correctly over the exchange of emails. Didn’t know the staff is lazy enough to not double-check before responding.
Karan · 16 December 2024
Agent replied · 27 December 2024
Hi Karan,Thanks for taking the time to leave a review. I'm sorry to hear of the experience you've had and I appreciate how frustrating it can be when someone makes a mistake and gets your name wrong.If you still require some assistance with Rightmove, you can also give us a call on 01908 712300.Many thanks, Rightmove
★★★★★ 2/5
TrustpilotI love right move but jeeze i thought…
I love right move but jeeze i thought by now you would update your bloody site some of us dont want auction properties but they keep bloody poppin up can you not in 2022 just update the site so if 1 doesnt want to see auction properties or shared ownership they dont keep coming back Jeeezuz page after page its auction fs sort it out man.ps we love you tho but your slackn pull your weight up
James · 7 February 2022
Agent replied · 17 June 2024
Hello, Thank you for taking the time to leave us a review. We're always working on ways to improve our website. Whilst I cannot make any promises, I can certainly pass this feedback on to our development team for consideration in the future. If there's anything else, please do get in touch at talk-to-us@rightmove.co.uk, or call us on 01908 712300. Many thanks, Rightmove
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat Customer Service
Meghan was extremely helpful with helping me sort out my Insurance. She took the time to read through all the details with me and answered any questions on terminology I did not understand.
Sophie · 27 May 2021
Agent replied · 17 June 2024
Hello Sophie, Thanks so much for getting in touch to leave such a positive review. Here at Van Mildert we understand how important transparency and clear communication is, especially when it comes to insurance. We will ensure Meghan hears of your kind words as well as her manager.Best wishes Beth
★★★★★ 5/5
TrustpilotNatalie C was lovely with me
Natalie C was lovely with me, very friendly and helpful. She put me at ease with the information that she gave me and I would recommend Van Mildert and their team of professionals anytime.Thank you!
Teofana · 10 December 2020
Agent replied · 17 June 2024
Hi Teofana, thank you for leaving such a kind review - we think the world of Natalie and are glad she was able to put your mind at ease!
★★★★★ 1/5
TrustpilotLess than 1 star, is a waist of time, super incompetent
Less than 1 star. They are taking 3 days to open a file from my guarantor. Because of them, I will not be able to move into my house on Saturday. Employer super unexpert, I tried to speak with a manager or IT department and they never let me do it. They did not provide me with any solution, only complaints. Super slow and inappropriate IT system for today. Never use this service for moving, they will only make you lose your time (and home)
Irene · 29 July 2021
Agent replied · 17 June 2024
Hello Irene, Thank you for reaching out to provide valuable feedback, we are very sorry to hear of the issues you have experienced with Rightmove Landlord and Tenant services. We pride ourselves on fast and helpful service and we apologise if this has not been the case.In order for me to assist with your application, we would need further information from yourself to locate your reference. Please email RLTComplaints@rightmove.co.uk with your full name and the property address you have applied for and we will endeavor to carry out a full investigation on the issues you have experienced. Thanks,Rightmove
★★★★★ 4/5
TrustpilotKegworth is in Leicestershire !
They agreed to change our village address from Kegworth, Derbyshire to Kegworth, Leicestershire. Our postcode is Derby but we're in Leicestershire. I know I'm being pedantic, but it could mislead customers, so I'm pleased they've changed it.
Andrea · 13 December 2024
Agent replied · 27 December 2024
Hi Andrea,Thank you for taking the time to leave us a review.I'm pleased to hear that we were able to assist you with the request you raised. If you need anything else, please get in touch 01908 712300, or email us on talk-to-us@rightmove.co.uk Thanks, Rightmove
★★★★★ 5/5
TrustpilotAs an estate agent
As an estate agent, Rightmove have been brilliant not only as a marketing tool but for the educational tools. Its features far exceed other marketing portals. Whenever I have an issue I can call the helpline and get instant response. They also offer training sessions for using the website to its full potential which has been so valuable for us as an independent agent.
Emily · 15 June 2023
Agent replied · 17 June 2024
Hello Emily, this is incredible! Thank you so much for leaving this review, we really apprecaite hearing feedback and it is kind of you to take the time to do so. Many thanks, Rightmove.
★★★★★ 5/5
GoogleOur experience with Taylors has been great, Lauren was always very helpful and got back to us quickly.
Aoife · 16 April 2023
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for your terrific 5* review. Best wishes, Lucy, Customer Relations.
★★★★★ 5/5
GoogleThe guidance you do is important and so appreciated, specially thank you Muhammed Njie for your great support.
Benoy · 16 April 2023
Agent replied · 16 June 2024
Thanks for the excellent 5* review! Best wishes, Lucy, Customer Relations.
★★★★★ 2/5
TrustpilotNo mention of Sale history!
Our property appeared on Rightmove and eventually we had a buyer. Interestingly, since we sold it, there has not been any mention of the price we bought it for( in 2008) nor the price we sold it for in 2020. Prices of other flats in the same street and in the same building which were sold after ours, do appear on Rightmove. Now our flat is being advertised again, by our purchaser, and there is no mention of its sale “ history”.Something must be wrong.The “reply” I received was not satisfactory.
Shlomit · 16 July 2021
Agent replied · 17 June 2024
Hello,Thank you for getting in touch and leaving us a review.There is sometimes a number of reasons why sold price history on a property isn't on our website. Please could you email us at talk-to-us@rightmove.co.uk or call us on 01908 712300 with more information? Many thanks,Rightmove
★★★★★ 1/5
TrustpilotSnobby Service
Really bad. Do not want to look after you if your a single mother...Was told that they had high interest in this even though I have universal credit and a very good salary and well with in my affordability told that I had to earn 23 k and have a home owning garantor was just shy of this and have had no call back what's so ever or help and left finding it very hard to find a home for me and my little boy even though I pay high rent and have great track record snobby girls in the caerphilly branch and I might even go to the papers about them
Emma · 15 July 2021
Agent replied · 17 June 2024
Hello Emma,Thank you very much for getting in touch to share the issues you have experienced with applying for a property. We can certainly appreciate how important it is to find a home for you and your child and we always try to assist in any way we can.I can confirm we are happy to accept almost all forms of income and savings, including but not limited to employment, universal credit and any other benefits, so we certainly would have been happy to assess your income and work with you and the letting agent to obtain a result that all parties were happy with.I have had a look into your issues and I can't seem to locate any references carried out for yourself, and we also do not have an office located in Wales at all. I would be happy to help if you would like to contact me directly Beth.McGuire@rightmove.co.uk to provide further information in order for us to assist as best we can and get to the bottom of who gave you this advice.Best wishesBeth
★★★★★ 1/5
TrustpilotLook for alternative search engines for renting
If anyone is looking to rent a property especially in the South Manchester/ Stockport Sk area
PFS · 26 August 2025
Agent replied · 24 September 2025
Hi,
Thanks for taking the time to leave a review and share your feedback.
Rightmove are not responsible for removing listings once they are let, or for updating them to "Let Agreed" status - this is something that should be done by the Estate Agent advertising the property.
I am sorry you have had instances where this has not been done, I appreciate how disappointing it is to see a property you have interest in, only to discover it is no longer available.
We can look into this in more detail for you, please can you contact the Data Quality team directly at dataquality@rightmove.co.uk or via phone on 01908 712220.
Many thanks,
Rightmove
★★★★★ 5/5
TrustpilotI asked their support team to remove my property purchase history.
I asked their support team to remove the purchase history of my property. As soon as I provided the requested information, they removed all my property purchase history within 30 minutes. Excellent service.My thanks to Caz Thompson.
Abbas · 13 March 2020
Agent replied · 17 June 2024
Hi Abbas,Thank you for your 5 star review.It sounds like you had a great experience with our specialist Caz and she dealt with your query very quickly. We'll make sure your feedback is passed on to her for you.Please let us know if we can help with anything in the future. Our email address is talk-to-us@rightmove.co.uk and you can always give us a call on 01908 712300.Happy home hunting.Many Thanks,Rightmove
★★★★★ 3/5
TrustpilotLog-in process is terrible
Log-in process is terrible. It took a while to recognise my non-google email address and even now, I go through a continual loop of having to re-enter my log-in until I clear my cookies. Sort it out!I'm supposed to enter the date of my experience here - but it's ALL the time.
Yana · 25 March 2024
Agent replied · 17 June 2024
Good Afternoon Yana,Thanks for reaching out. I'm sorry that you're having some issues with being asked to reenter your login details constantly. We'd like to look into this further for you, so that we can do this, please send us an email to talk-to-us@rightmove.co.uk and we can investigate this further for you.Many thanksRightmove.
★★★★★ 5/5
TrustpilotNo complaints.
Had no issues getting my referencing done and spoke to Paul about insurance and he was very helpful and efficient in helping me choose the right policy. Very good customer service so far.
Liam · 12 April 2021
Agent replied · 17 June 2024
Hello Liam, Thanks for taking the time to leave some lovely feedback for our service and also our colleague Paul. We pride ourselves on excellent customer service and are really happy to hear of the experience you have had with us.Best WishesBeth
★★★★★ 4/5
TrustpilotI think the website is fairly clear and…
I think the website is fairly clear and easy to use, I used to search few investment properties and publish few properties through estate agents....The amount of information and filters is fair and cover almost all the scenarios....Few things that I find a bit annoying 1) I do not like to see at the top of the search results the sponsored properties not respecting the sort parameter that I have set...2) in some scenarios the map view is confusing when there are two or more properties available on the same building....
Stelio · 19 June 2021
Agent replied · 17 June 2024
Hello, Thank you for leaving us a review. I have passed your suggestion to our developers, Whilst I can't make any promises, they look at all feedback when looking at future developments. If there's anything else I can help with, please do get in touch at talk-to-us@rightmove.co.uk or call us on 01908 712300. Many thanks,Rightmove
★★★★★ 1/5
GoogleEarlier today I visited this agency with my girlfriend to look for a property to rent. The letting agent had incredibly poor customer service. We felt incredibly unwelcome as he constantly avoided eye-contact and looked like he is holding back on laughing in our faces. He was so condescending and sure that we wouldn't be able to afford anything that he didn't even give us his card. When I asked him to email me some choices he said I should contact them later and gave me his colleague's card. Sadly the agency had several properties that we can afford, but we won't be coming back.NegativeProfessionalism
Ivo · 17 June 2021
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to leave this feedback, we take all comments seriously and this has been passed on to the Regional Performance Director to discuss with the branch to see how they can improve for the future. If you would like to go through this in more detail at all, please do email me at review@countrywide.co.uk
Kind regards, Lucy, Customer Relations.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.