Trusted Agent profile

Verified

Northwood Truro reviews

4.1

★★★★★ Great

68 reviews across 2 platforms

3 Frances Street, Truro TR1 3DN

Part of Northwood, see every office.

Northwood's Truro office at 3 Frances Street is rated 4.1 out of 5 across 68 reviews on two platforms, including 50 Google reviews rated 4.0. Checked 9 October 2026.

Google logo

4.0 / 5

50

Reviews on Google

This office

AllAgents logo

18

Reviews on AllAgents

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Truro office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

The all round experience was second to none in terms of letting agents in Truro. Our agent, Cadan was really there for us and it felt like he was part of the family moving in. The care he showed and keeping us informed was excellent. Didn’t expect such quality service from one so young and I can see him having a very bright future in his chosen profession.

Michael · 10 November 2025

Agent replied · 9 November 2025

Dear Michael, Thank you for your fantastic review! We’re thrilled to hear about your positive experience with Cadan and how he made you feel at home during your move. His dedication and care truly reflect our commitment to providing exceptional service. We'll be sure to pass on your kind words to him. Wishing you all the best in your new home! Warm regards, Margaret

4/5

Google

The Northwood team in Truro provided us with a very good support and friendly service for our long term tenancy recently . Tamsin, Caden and Mark all worked professionally to ensure our stay was hassle free . Any problems were resolved quickly and effectively . We would definitely use Northwood again .

Geoff · 2 December 2025

Agent replied · 4 December 2025

Hi Geoff Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear that you had such a positive experience during your tenancy. Tamsin, Caden and Mark will be thrilled to know their support made your stay smooth and hassle-free. We really appreciate you taking the time to share your feedback, and we’d be very happy to welcome you back to Northwood again in the future. Warmest regards, The Northwood Truro Team

4/5

Google

Cadan made everything seamless. The application process, although seemingly endless was actually simple and thorough. It's reassuring to know that they take such care in processing applications for both the landlord and tenant. The property I'm moving into represents a new chapter in my life and I'm glad I used Northwood.

Ian · 30 November 2025

Agent replied · 2 December 2025

Thank you for your lovely feedback. We’re so pleased to hear that Cadan and the team made the application process smooth and that you felt well looked after. Wishing you every happiness in your new home!

1/5

Google

Awful letting company. We've been renting for a combined 16 years, never missed a rent payment or had deposit deductioned, yet northwood are by far the worst "company" we've had the pleasure to rent from. Most positive reviews are from landlords they represent, not tenants they let to. Will regularly break contractual clauses, no check-in inventory given, harasses tenants with near monthly inspections. Refused to fix the mold issue at the property and try to charge you for the damage. Tried to keep over half the deposit but when disputed kept less than a quarter. Con artists. House was freshly painted when we moved in and they did the same when we left. Painting over the mold and rising damp in the process. Paint would drip off the walls with amount of damp, mold and water ingress. Avoid letting from them, and if you have to, take lots of photos, document any problems you have with them because you'll need it when you move out. Good luck Edit after your lovely reply: It is clear there was no inventory when moved in as there is no tenant signature on this document. Checks were conducted much more frequent than 3 monthly. In the last 6 months of tenancy, when you realised you were losing good tenants, these checks were, on average, every 4 weeks. They were also, clearly, not for the benefit of the landlord given the state of the property as seen in the pictures. The property was correctly cared for whilst occupied by us. As you'll be aware, the adjoining cottage (different local landlord) does not suffer from these mold and damp problems as money has been spent improving insulation and installation of a positive input ventilation system. We also had a dehumidifier running 24/7, which, when I told you we had it on and it was costing us money, you emailed back and kindly broke down the cost of electricity, kW/h of our machine etc and worked out how much it would cost us exactly. Clearly demonstrating your lack of care or compassion to the great outlay of cost to buy and run this machine. As the property was painted before our tenancy and after our tenancy, it's clear painting over the mold is your forte. You are correct, after disputing the costs you wished to withhold from our deposit, you were awarded only half what you claimed for. As for the half we had to pay, we were advised, it was a matter for court and the third party couldn't intervene as it was outside their jurisdiction. This is aside from the fictional invoice you requested us to pay to have the septic tank emptied, just 5 months after paying to have it emptied ourselves. 16 years of renting across the country and you're the first letting agents we've had to leave feedback for. So yes, unfortunately we wouldn't recommend this company in the slightest and if you want to discuss this further, you have my contact information

Ben · 10 December 2024

Agent replied · 31 December 2024

Hi Ben Thank you for taking the time to leave a review. We welcome all feedback, which helps to continually improve our service. You have highlighted some good points and why it is wise to use a reputable agent such as Northwood. You make reference to not receiving an inventory at the start of your tenancy. You are absolutely right, tenants should get a copy of the inventory and have an opportunity to review it and add any comments that they would like recording. The inventory is used as the baseline for the condition of the property when a tenancy starts. I can see on your file that you signed confirmation of receipt of your inventory at the start of your tenancy. It is standard practice to carry out property inspections on behalf of landlords and agents are contractually obliged to carry out property inspections every three months. If there is cause for concern at an inspection, then we will return to make sure any concerns raised have been addressed. I am sorry that you feel that is harassment but is it actually us just looking after the property, the landlords interests and doing our job. The property that you lived at was on older type of cob construction, and unless properly ventilated and heated would show signs of condensation through excessive moisture, which your pictures show. The property was painted before you moved in, not to cover anything up as you have suggested, but to provide you with a good clean home to move into. At the end of your tenancy we arranged for some cleaning to be done and requesting you pay the invoice for the cleaning, I am not sure that makes us con artists as you suggest but more of a responsible agent ensuring that the property is left in the condition as it was at the start of the tenancy. We followed the correct procedure in relation to your deposit, you disputed it and it rightly, went to independent arbitration through the Government approved deposit scheme that your deposit was registered with, for a decision. The deposit adjudicator agreed that you should pay for some of the cleaning bill. You have advised other tenants not to rent from Northwood because we follow procedures, ensure that deposits are properly registered and ensure that our landlords properties/ tenants homes are taken care of. I would say that these are very excellent reasons to rent with Northwood. We wish you all the best in your new home.

5/5

Google

I was apprehensive about finding a rental property and with a letting agent I would feel comfortable with. After contacting several and having varied level of responses, I found a beautiful property with Northwood and have received excellent service from everyone I have spoken to and met. I have received prompt responses to any queries and have been kept up to date and informed with each step, making a difficult and stressful time much easier. My main contact has been with Cadan whose friendly and calm approach has been very much appreciated, although the whole team have been great. I now have a beautiful home with an agency I feel I can trust. Would highly recommend!

Natalie · 11 December 2025

Agent replied · 13 December 2025

Hi Natalie, Thank you so much for taking the time to share such a wonderful review. We’re delighted to hear that your experience finding a home with Northwood was smooth and reassuring, especially during what can often be a stressful process. It’s fantastic to know that our team was able to support you every step of the way, and we’ll be sure to pass your kind words on to Cadan and the rest of the team, they’ll be thrilled to hear the difference they made. We’re truly grateful for your trust in us and are so pleased that you’ve found a home you love. Thank you again for the recommendation, and please don’t hesitate to reach out if there’s ever anything we can help with in the future. Warm regards, The Northwood Team

5/5

Google

Northwood Truro are the best when comes to supporting their tenants and quick response to service calls and support their tenants .

Jeremiahonuh · 23 December 2025

Agent replied · 24 December 2025

Hi Jeremiah, Thank you for the lovely review! We’re delighted to hear that our support and service response have met your expectations. Our team always aims to be there when our tenants need us 😊 …

1/5

Google

I have rented a fully managed property in the past with this estate agency. It was a shamble from start to finish and we ended up having to leave the property due to ongoing issues always overlooked and never taken care off seriously neither by the estate agent and the landlord alike. Only interested in the rent being paid. Never was helpful in trying to solve problems that are of the agency/landlord responsibility. I would never recommend them. Have been using many other estate agents and this is the worse experience I ever had with an estate agent.NegativeQuality, Professionalism

Sébastien · 13 April 2021

Agent replied · 31 December 2024

Hi Sebastien, thank you for leaving a review and we are sorry to hear that you didn't think that the service you received was up to standard. I can see from our records that it was 4 years ago since you were a tenant with Northwood. I can also see from our records that you were given notice by the landlord to leave the property so perhaps the landlord felt that you weren't the right tenant for the property. Since that time, there has been a change in ownership and full change of staff here at Northwood Truro. The Northwood Truro team strive to provide excellent service to all our customers as the other reviews show. We hope that you have now found somewhere that you have been able to settle down.

1/5

Google

How Northwood have such good reviews I don’t know ! Horrific from start to finish as a letting tenant . One would guess the reviews are the agents themselves writing them under different names . Let a house for an extonionate price that wasn’t fit for living in . Wouldn’t carry out repairs . Severe mould . Couldn’t use some of the rooms due to this . All repairs when finally carried out were carried out by the owner who had no idea how to repair anything but refused to pay to have things fixed properly . Windows were illegally sealed shut which they denied but stated in the tenancy they were sealed . Gave notice on property , refused us giving the notice due to it being less than a month as we payed rent on a different day to moving in originally . But they accepted this notice the same date the month before , we’d had problems finding another property so had to later retract notice . When it came to check out day , tried to bill us for a light that wasn’t working - as also wasn’t working when we moved in . While in property they sent out contractors to look at mould who northwood still try to charge us for to this day , when it’s the owners responsibility to pay . We moved out 2 years ago ! . Steer clear at all costs , will never use Northwood again . Extortionate rent prices and deposits , which they’ll try their best to deduct from for anything possible . Also the manager is extremely rude at every opportunity and very argumentative

S · 19 May 2019

Agent replied · 31 December 2024

Dear Sadie, thank you for taking the time to leave a review. We are aware that you are currently being pursued by a contractor for an invoice which you did not pay when you were a tenant of ours until 14 months ago. When a tenant calls out a contractor for damage which has been caused by themselves, then their tenancy contract stipulates that they are responsible for that call-out and repair cost. You reported a water leak from the attic. A contractor was requested to investigate. There was no leak to be found and it was diagnosed as inadequate condensation management. Therefore under the terms of your contract, you were and remain liable for the bill you have not paid. We wish you all the best for the future.

5/5

Google

From the very first meeting with Roger from Northwood it just felt comfortable and easy! Three years later and after a brief interval in buisness we returned to Northwood and picked up exactly where we left off renting our property out. Highly effecient and professional, attentive and easy to talk too to name only a few of the qualities we have enjoyed whilst doing buisness with Northwood. I highly recommend them to any landlord looking for a stress free letting agency! Thankyou Northwood especially to Roger and the whole team at Truro, Cornwall

Simon · 2 January 2019

Agent replied · 31 December 2024

Simon Dowell, we're so glad that we were able to go above and beyond your expectations! Thank you again for the great review!

5/5

Google

What a professional and friendly team to work with! Northwood Truro have both sold and rented out houses for me - they are efficient and get property moving quickly. They have found me excellent tenants and their advice and attention to detail is faultless. They provide guidance and help throughout the process and are really knowledgeable, managing to pay attention to the needs of both the landlord and the tenant. I would throughly recommend Northwoods, whether you are selling or renting your property - I would never go anywhere else!

Jane · 2 January 2019

Agent replied · 31 December 2024

Jane Rylatt, thank you for the high star rating! We hope to see you soon!

5/5

Google

We had Mark as our estate agent and we were so happy with our decision to buy through Northwood Truro. He was very communicative and helpful and we would highly recommend Mark to anyone buying / selling their house :)

Clare · 19 July 2025

1/5

Google

We had a viewing on Flat 3 Rayworth Court in Truro on the 31st of March. I gave my email address, wrote on the paper, because I dont really think I got an email from them confirming the viewing appointment so I gave my email address again. Me and my husband were waiting whole day for the application form, I even rang them that day about the application. Didnt receive any.

Tiffany · 19 November 2023

5/5

Google

Brilliant. We've had Caden through the whole process since day one of the viewing. He's very helpful, easy to talk to and proactive in his job. Really glad to have him as our agent.

Nicholas · 17 October 2025

Agent replied · 18 October 2025

Dear Nicholas, Thank you for your stellar review. We are thrilled to hear about your positive experience with Caden. His dedication to offering helpful, approachable, and proactive service reflects our commitment to excellence. We're glad he's been with you every step of the way and appreciate you choosing us as your letting agents. Warm regards,Margaret @ Northwood Truro

5/5

Google

Moving to a new county is nerve-wrecking enough, but moving to a new town was incredibly overwhelming. The staff were very kind, and introduced me to a few towns that I felt I could familiarise myself. Also, due to my work commitments, I wasn't always available. They were welcoming to my mum, and we found the perfect rental home for me to settle in. During my stay, if I had any issues they were quick to respond, even during the COVID-19 pandemic. On moving out, Northwood Truro staff made it easy - no complicated papers, no fuss. Highly recommend Northwood Truro if you are new to Cornwall, and need someone to ease you in.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism

Anna · 15 April 2022

5/5

Google

What a brilliant team- as a first time landlady I was apprehensive. I needn’t have worried. They found a tenant quickly , and from day one took care of everything.They are professional,friendly and provide a top class service. If you’re thinking of letting a property, you won’t do any better than Roger and his team.

Debra · 19 May 2019

Agent replied · 31 December 2024

Hi Debra Marland, we are very happy to have provided you with such a positive experience! Thank you again for the great review!

5/5

Google

Northwood Property Management Services, TRURO, have exceeded our expectations once again! The rental market is becoming something of a minefield, & we highly value their professional help in successfully re-letting our property. Communication at every stage of the process has been excellent, & every detail covered, so that we felt safe in the knowledge of complying with current legislation. Huge thanks to MARK, ADRIAN & KIRSTY at Northwood, Truro, what a great team ! We have no hesitation in recommending Northwood for every aspect of their services. Janice & Peter Lane

Janice · 13 April 2021

1/5

Google

We had a viewing on Flat 3 Rayworth Court in Truro on the 31st of March. I gave my email address, wrote on the paper, because I dont really think I got an email from them confirming the viewing appointment so I gave my email address again. … More

Tiffany · 27 February 2024

5/5

Google

We rented a house from Northwood Truro for 3 years and have recently moved out. I do have to mention that there was a point in the beginning in which I found a manager incredibly patronising and arrogant, but my understanding is that he has left. Regardless of this, it doesn’t take away the fact that the day-to-day staff that I have dealt with in my time as a tenant have always been kind, helpful and accommodating. We have always found the online reporting system for any faults in the house to be very efficient, and Northwood passed on the issue to contractors promptly. On the odd occasion the contractors themselves may have been slow or hard to contact, a quick call to the office and the contractors would quickly be in touch as the agency had got on the case straight away. The property inspections every 3 months can be a bit annoying as I know some agencies do it 6-monthly instead, but the staff were always polite and quick in inspections and the feedback allowed us to maintain so much of our deposit when moving out. I had seen family and friends move out of rented houses in the past and have nightmares with agencies charging hundreds of pounds for minor issues, and was advised to be stern from the offset when it came to us checking out. However, there was no need with Northwood as they helped us every step of the way when we were getting ready to move out and we’re extremely fair and prompt with our deposit return. On the whole, regardless of who is or isn’t the office manager, all of the other team members are fantastic!

Rose · 18 May 2020

5/5

AllAgents

Service way beyond

From day one meeting Billie to view the house, I found the whole team at Northwood Truro to be absolutely amazing. I have spent my whole career in a service industry. I have to say that I was incredibly impressed with the thought, care and consideration that I received throughout my tenancy. Letting agents generally have a reputation for looking after the Landlord better than the tenant, but I can honestly say that as a tenant, I could not have wished for higher standards of care and service. You guys exceeded my expectations at every interaction, and I truly felt looked after as a client, and you went beyond the call of duty right up to the end. Fantastic service.

Justin · 22 July 2019

5/5

AllAgents

"Service way beyond..."

From day one meeting Billie to view the house, I found the whole team at Northwood Truro to be absolutely amazing. I have spent my whole career in a service industry. I have to say that I was incredibly impressed with the thought, care and consideration that I received throughout my tenancy. Letting agents generally have a reputation for looking after the Landlord better than the tenant, but I can honestly say that as a tenant, I could not have wished for higher standards of care and service. You guys exceeded my expectations at every interaction, and I truly felt looked after as a client, and you went beyond the call of duty right up to the end. Fantastic service.

Justin · 22 July 2019

5/5

Google

Now we are several months into our new property, I thought it was time to write a quick review about Northwood in Truro. We had been hunting a house to let close to family and were on several agents books. Northwood were very proactive in helping us get a property to suit and Billie phoned us to say she had something suitable within a few days! Normally, having to chase other agents in the past for updates, this was a refreshing and pleasant change!! We went through the application process (as we fell in love with the house after Billie showed us round). It’s all very professionally done in the office and compared to previous agents the whole team were helpful from start to finish. Overall, my wife and I feel comfortable knowing that if anything goes wrong, everything is in place to get resolved very quickly (be it a leaky pipe or a boiler service). So big thank you to you guys and especially Billie for such a warm and friendly customer experience. Hope we are here for a long time. 😀😀😀

Stacey · 19 May 2019

5/5

Google

Northwood Truro have always offered a superior quality service since I started renting from them over 4 years ago. Having had mediocre experiences with most estate agents, we found Northwood to be much more caring, friendly, detailed and personal in their approach towards customer service. They will not hesitate to go out of their way to assist you in searching for a suitable property for your needs. Maintenance issues are dealt with promptly. They are flexible and always give their best to offer great value for both tenants and landlords. Northwood's manager, Roger is a sincere, generous, courteous and responsible professional who will ensure all transactions and dealings be done pleasantly and efficiently together with his superbly-trained team of lovely staff members. As a customer, I would like to thank Northwood for all their help and kindness over the years and will continue to enjoy renting with them in the future. I sincerely wish them the very best in growth and prosperity - They will always be my first choice in Cornwall!

Humanity · 19 May 2018

5/5

Google

Great professional service from the whole team at Northwood Truro. We rented through them for a year and a half and would highly recommend their services to anyone. They have always been friendly, fair and very easy to contact whenever we have had a problem or question.

Robyn · 2 January 2019

Agent replied · 31 December 2024

Hi Robyn Raxworthy, we are very happy to have provided you with such a positive experience! We hope to be of service to you again in the future. Best wishes, Northwood Truro

5/5

AllAgents

We rented a property through

We rented a property through Northwoods for just over 18 months and lived in the flat above their branch in Truro! We cannot fault the service we were given by all the staff - it was friendly, professional and thorough. They were always quick to respond to and act upon any queries or concerns we had. Any issues that arose with the property were resolved within a matter of days and we couldn't have asked for a better relationship with Roger (our landlord) and the other Northwoods agents. We were sorry to have to leave such a friendly agents.

Matt · 9 March 2018

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Northwood's Google reviewsLeave Northwood a review

Questions about Northwood Truro

How many reviews does Northwood Truro have?

Northwood's Truro office has 68 reviews across two platforms: 50 on Google, 18 on AllAgents. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is Northwood Truro's rating?

Northwood Truro is rated 4.1 out of 5 across all 68 reviews, and 4.0 out of 5 on Google from 50 reviews, checked 9 October 2026.

Where is Northwood's Truro office?

Northwood Truro, 3 Frances Street, Truro TR1 3DN.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.