Trusted Agent profile · Stoke-on-Trent

Verified

Belvoir Stoke on Trent reviews

4.6

★★★★★ Excellent

259 reviews across 4 platforms

8 Albion Street, Stoke-on-Trent, ST1 1QH

Part of Belvoir, see every office.

Belvoir's office in Stoke-on-Trent, at 8 Albion Street, is rated 4.6 out of 5 across 259 reviews on four platforms, including 189 Google reviews rated 4.5.

Google logo

4.5 / 5

189

Reviews on Google

This office

Facebook logo

4.5 / 5

40

Reviews on Facebook

This office

View Agents logo

5.0 / 5

3

Reviews on View Agents

This office

Direct reviews logo

5.0 / 5

27

Reviews on Direct reviews

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews by type

What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.

Reviews

Every review we hold for the Stoke-on-Trent office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

I just wanted to say thank you to Ramona. I spent over half an hour on the phone asking for advice on investing in Stoke on Trent and Ramona could not have been more helpful on what would and would not work in Stoke On Trent. Thanks again.

Kam · 2 January 2020

Agent replied · 31 December 2024

Thank you Kam. Hope you find the right buy-to-let property in Stoke. Give us a shout if you need help finding tenants. We have a comprehensive lettings service including Rent Guarantee.

5/5

Google

I cannot explain what a dream it has been to work with Ramona. She is polite, courteous and prompt in her response. Her professional manner and vast knowledge of her industry made her a delight to deal with and I wouldn't hesitate to recommend Ramona and her team to anyone!

Alex · 2 January 2019

Agent replied · 31 December 2024

Hi Alex Mackenzie, we are very happy to have pro Thank you so much again for your feedback! We hope you have a great day! vided you with such a positive experience!

5/5

Facebook

A review from one of our clients... I just realised I completely forgot to review you guys. I looked at your link but I haven’t a google account so couldn’t fill it in. Please find my review below and feel free to copy and paste it wherever you like. I would not hesitate to use Ramona and her team at Belvoir Hanley branch in future to sell any property I own. A fair valuation, great communication and always professional it was a pleasure to deal with them. Furthermore should I ever rent out any properties in the future I would utilise their services to manage. Many, many thanks. Annette

Vivien · 16 November 2018

5/5

Facebook

TESTIMONIAL BELVOIR STOKE Ramona Hirschi Having never sold a house before, I had no idea where to start! I had received so many leaflets through my letterbox from local companies I was pleased to not see Belvoir was one of them clogging up my front porch. Ramona came over to my property and sat down with me to explain the process and give me tips on not only how to present my house to sell quickly but also to help me get my new property! Her knowledge was outstanding, her advice practical and she used terminology I could understand. I had an offer for the full asking price on my house within 4 days of it going on the market and I couldn’t be happier. I have also recommended Ramona to clients of mine looking for help with selling or renting their property and they have been very pleasantly surprised to find an estate agent who cares. I have no hesitation in recommending Ramona and Belvoir Stoke to anyone looking for anything to do with property!

Carys · 29 May 2018

5/5

Google

Great experience, Cheryl was very helpful and responsive.

Diegis · 5 May 2024

Agent replied · 31 December 2024

Amazing. Cheryl will be pleased to hear!

1/5

Google

Mr. M !WARNING! DO NOT USE!!! I booked a viewing for a property on Sefton Street, Etruria recently, after my offer was accepted by the vendor and Cheryl-the grumpy estate agent was not helpful at all. I followed up with a voicemail after ringing in five times to go ahead with the sale, there was no response. I then tried with anonymous call and voila! surprisingly she answered. I explained the situation to her and she said I did not receive any calls or the voicemail, which was confusing. I told her I’d like to proceed with the sale and she said ok although we have accepted another offer the sale has not been agreed and she would phone the vendor to find out and get back to me. She then called back at the end of the day saying it’s too late the vendor has agreed and we’re sorry. Belvoir! is unfair and unprofessional when it comes to dealing with buyers. Estate agents these days think they can pick and choose in this current sellers market! I do not recommend Belvoir! Estate Agents at all!NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Mr · 1 January 2022

Agent replied · 31 December 2024

Dear Mr M, sorry you felt disgruntled as the buyer who has lost out on the property. Unfortunately there is only one house and one buyer who can be successful. As the agent for the seller we were successful in getting numerous offers on our client's property. Our ever helpful staff member Cheryl showed you the property at short notice. She submitted your offer to the vendor. You knew at the time there had been higher offers. She also called and emailed you several times about the property. As we are all busy in and out of the office at properties, it is not always possible to pick up the phone at the office instantly. I can assure you we do not ignore calls when we are at our desks and calling on anonymous makes no difference to us. Cheryl had informed you that she had found your phone message to proceed with your offer on her colleague's lettings phone messages (which is a choice you made). Cheryl also informed you that there was a higher offer that by that point had been accepted by the vendor. It is the vendor's decision who they want to accept when they have multiple offers on the table. We are sorry that you have lost out on this occasion. If the vendor had done a u-turn on the other accepted offer and continued negotiating with you, the other buyers would have also been unhappy and felt unfairly treated. Therefore, the decision was made by the vendor which the vendor and us stuck with. Your offer was never accepted by the vendor and simply beaten by someone else.

5/5

Google

Recently sold a property will Belvoir. The sales pack was first class (by Tom). Once the property sold, Cheryl did a fantastic job, regularly chasing solicitors - I got more updates from Cheryl than I did from my the solicitors. Very professional and offered a great service. My only gripe, I went with the solicitors recommended by Belvoir and felt they damaged the experience, leaving Cheryl and Belvoir filling the gap. Would definitely use again but with my own solicitors.PositiveResponsiveness, Professionalism

Mick · 1 January 2022

Agent replied · 31 December 2024

Hi Mick, many thanks for taking the time to put a detailed review. Tom and Cheryl will be thrilled that you are happy with the service they offered. Sorry about your experience with the solicitors, we're afraid we are still tearing our hair out with most solicitors in town. We have about 5 or 6 different local firms we refer customers to. That one is an archaic industry that needs some change ... we agree that sours the home moving experience. Anyway, if you have any further need for an estate agent or your family/friends are thinking of moving, give us a call!

5/5

Google

Excellent service. Clear, concise and with superb knowledge that would be Invaluable to those starting their journey into property. Bravo Ramona and team.

Akaiman · 1 January 2023

Agent replied · 31 December 2024

Thank you very much for your feedback. Happy to help you start your property portfolio building!

1/5

Google

Absolute waste of time, they nice to your face and while theyre getting rent money from you, the minute you leave one of their properties is when the problems begin. We found a property with another agent so we gave belvoir the required notice, when we left the property we handed in the keys a few days earlier than expected. We left the property in a better condition than it was when we first moved in, but the landlord decided to take a deduction from our deposit for nails left in the walls where we had pictures hanging, this is totally wrong as we spent thounsdands doing the property up while we were living there, now they have had a new tenant move in who is on benefits and has 3 dogs and calls for ambulances every night. Lets hope she loses her deposit when she moves out. To anyone wanting to rent from these avoid at all costs they are robbing b******s

Martyn · 1 January 2021

Agent replied · 31 December 2024

Dear Mr Walley, so lovely to hear your kind words. It's not common to hear good reviews from tenants as we as lettings agents have to follow all laws and regulations and stick with the terms of tenancy agreements to protect the landlord's house. Often, some tenants are unhappy when we do our jobs. We try to be fair and professional to everyone, so it's really really nice to read a positive review. My staff are absolutely delighted. Amendment (further to your changing of review) Dear Mr Walley, a decision to deduct from a tenant’s deposit is a landlord’s decision, not an agent’s decision. Our staff have always been polite and helpful to you, as you praised them in a 5 star google review years ago. It’s a shame you wish to tarnish our reputation when there is a fair and just system with the Deposit Protection Service, where their independent adjudicators decide whether what the landlord wants to deduct is fair and allowed. If the DPS award the deduction, that means the landlord is entitled to the money, meaning the house was not better when you left. If the DPS reject the claim, then you are right and the landlord isn’t entitled to the money. We are under a contractual obligation with the landlord (who is our client) to follow their instructions regarding submitting a deposit deduction claim. We have no right nor means to deduct your money ourselves. You make out as though we have some sort of personal interest in your money, and are two faced about it. That’s not true. We apply all laws fairly for landlords and tenants. You will have received by email full instructions on how to dispute a claim and go to the DPS adjudication, which is completely free for you. The DPS decides what to do with the deposit, not us. Please read guidance on this and follow the procedure. We only follow procedure and facilitate both landlords and tenants through the process, for a just outcome. One party will inevitably be unhappy and it’s a pity you are choosing to shoot the messenger. If you don’t understand your tenants rights, kindly seek advice from the Citizens Advice Bureau, the DPS website or contact our Property Manager for guidance through the deposit deduction process.

5/5

Google

We purchased our house through belvoir, I recommend using them to sell. We will definitely use them in the future should we wish to sell. They are extremely professional and very responsive to any questions we had regarding our purchase. They kept us up to date with everything that was going on, even more so than our own solicitors. Thank you all at Belvoir for the amazing service!! If we could rate you higher than 5 stars we definitely would. All the best :)PositiveResponsiveness, Professionalism

Bethany · 1 January 2021

Agent replied · 31 December 2024

Thank you very much for your review!

5/5

Google

Fantastic service from start to finish. The team at belvoir hanley have been fantastic. Making a very stressful time a lot easier. They were extremely fast and efficient. Extremely helpful cheerful and polite. I can’t thank them enough.

Dunny0405 · 8 October 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thank you for taking the time to write a review for us.

5/5

Google

Excellent service from the first contact, would definitely recommend. Special thanks to Cheryl who was brilliant throughout.

Mark · 1 January 2023

Agent replied · 31 December 2024

Hi Mark, many thanks for your kind words. Cheryl is a gem. If you have any further property needs, just give us a shout!

1/5

Google

Absolutely disgusting. I Sharaz took a property from belvoir. Was told that when i leave the property at the end of the tenancy, the landlord, someone from belvoir and myself would be there to check the property ON CHECK OUT. When it came few days before vacating..i was told 'oh just drop your keys off; at the branch. For 3 weeks not heard anything from the agent or even a call to raise any issues with me..they just swiped the 450 pounds deposit, No wonder they wanted me to just drop the keys off. The house was cleaner than they gave it. Just me living there and no damage or wear and tear what so ever, TOTAL RIP OFF. I AM TOTALLY SHOCKED. AVOID AVOID AVOID. ALL this happened with the so called 'NEW MANAGEMENT'

Automotive · 11 February 2018

Agent replied · 9 February 2025

It is common that tenants will dispute damage or deposit deductions, but the review is false. The tenant gave notice to leave his property on 4 September 2017. My staff sent him the usual communications regarding check out procedures and an appointment for them to attend the property. My staff attended the property that day and the tenant WAS NOT AT THE PROPERTY. My staff made a wasted trip due to the discourtesy of the tenant. Tenant then informed our office that he needed extra days at the house. We then agreed the extra days with the landlord with tenant paying the extra rent. Tenant failed to pay his rent as promised on time (citing bank transfer issues) and he kept moving the "move out date". The landlord agreed to his constant moving of check out date. Since no new tenant had been found yet for the property, the landlord did not mind letting the tenant stay extra weeks. In the end, this went on for 2 - 3 weeks of the tenant messing us around on his moving out date. He was therefore informed that he should return the keys to our office when he had moved out so we could carry out the check out inspection. There is no legal requirement for agents to accompany someone's moving out. In fact, when there is damage to the house, the presence of a potentially aggressive tenant hinders the staff's job to take photographs and record any damage. TENANT WAS OFFERED THE OPPORTUNITY TO BE PRESENT AT CHECK OUT. He did not take up that opportunity. As a top national brand of letting agency, we take FULL PHOTOGRAPHIC INVENTORIES of the condition of the house upon move in and again upon check out. The contents of the 2 documents are compared and any damage caused to the house by the tenant is then recorded and communicated to the landlord. Proper quotes are then obtained by contractors to repair the damage. Comparing the 2 reports, and taking into account fair wear and tear and the condition of the house upon move in, only the further damage caused by tenant was noted down as needing a deposit deduction. My staff put that proposal to tenant by email and also explained in the same letter that he should respond with his proposal so any deductions can be deducted. He failed to respond. As reputable agents, all our deposits are protected by the Deposit Protection Service and there is a time limit for deposits to be returned at the end of the tenancy. As that time limit was coming up, the correct legal procedure that my staff followed was to submit our claim for deposit deduction to the DPS. The tenant was informed by email that he should follow the procedure of the Deposit Protection Service to dispute any deductions. He was also given the DPS guidance leaflets. Rather than use the correct procedure, the tenant and his wife have chosen to use Google, falsely claiming the deposit had been wiped, to tarnish our reputation. We do not take deposit deductions lightly as the money is the client's and we only follow correct legal procedures. Tenant has also called our office this morning to agree some "damage" and put forward some proposals for the landlord. He also claims he put this review "not against us" but to show the landlord as a "tramp". This landlord is one of the nicest landlords we know; a trustworthy, honest man who is agreeable to any repairs to his rental property. This review is false. Tenant has threatened to put duplicate reviews should his deposit not be returned in full. He isn't following correct procedures, that he has repeatedly been advised to do, and is using Google as a means of putting pressure to escape paying to put right the items damaged in the house. We are only carrying out our jobs to a high professional standard. Ramona Hirschi Managing Director

1/5

Google

Not too happy with this agency as they are not organised, every time I spoke to a different person, was promised the property would be ready before I was due to start work and then was told that the current tenant was still living there, guess he did not have to give them any notice, caused trouble for me though, the property has still not been cleaned and issues fixed and I have been living here for a month. Staff is nice, but do not keep their promises.

Martina · 2 January 2018

Agent replied · 31 December 2024

Very sorry you feel you have had an unprofessional service. We ensure that all staff are trained to answer all calls and deal with all issues (and communicate to other staff) so tenants are not left waiting. We are sorry you feel like speaking to a different person is a bad thing. Property viewings are routinely carried out whilst tenants are still in properties, due to the demand from tenants to move in quickly. In your case, our staff and the tenant worked together to move him out so you could move in on the day requested. It was agreed by you and our staff that cleaning and maintenance would have to be done after you had moved in, due to your tight timescales. Please we assured that our staff have a thorough maintenance checklist on your property and are still in communications with your landlord to get those issues sorted. We believe many maintenance issues have been sorted and the rest are still being dealt with. Please feel free to call us at the office to report any further maintenance matters. We deal with all maintenance "complaints" within 24 hours and expect our tradesmen to attend within 2-3 days, provided the landlords consent to the repairs. Thank you.

5/5

Google

Ramona and her team are true experts in their field, always going above and beyond for their clients. I would highly recommend Belvoir Stoke.PositiveResponsiveness, Professionalism

Hannah · 1 January 2021

Agent replied · 31 December 2024

Thank you for your kind words!

5/5

Google

We have recently moved into a property rented through belvoir, from the very start they were very helpful and they made the moving process very quick and easy! They kept me updated with everything that was going on and if we had any questions they helped us. We went to look at a house before we moved in this one but unfortunately we didn't get it :( but we found this house and they just transferred everything no problem! I've got nothing but good things to say about this letting agents! Thankyou to all and we are very happy to be tenants of belvoir letting 😊😊😊😊

Louise · 2 January 2017

Agent replied · 31 December 2024

Great to hear!

1/5

Google

terrible letting agency. Failed to deal with gas servicing efficiently. Put in filthy tenants that ruined my property. I had to take them to the Ombudsman to get a refund of payments taken for a gas service that never took place. When dealing with Alejandra Garcia by email regarding my compliant I told her I would go to the ombudsman, she said "do it", so I did and I got my refund. I have asked a million times to be removed from their contacts database so that I stop receiving emails and texts, yet here I am still receiving them. No surprise there then!! Terrible, do not use

Michelle · 2 January 2017

Agent replied · 31 December 2024

We are glad to announce that Belvoir Stoke on Trent is under new ownership and management and Alejandra Garcia is no longer in the business. The new management has streamlined many processes and are making constant improvements. We have hundreds of satisfied customers and it's a shame the previous owner did not see fit to respond to this review to put forward her explanation.

5/5

Google

Very excellent service. Very friendly and approachable.I appreciate your service. I thank you very much and also thank you on behalf of my husband and child

Lincy · 7 December 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thank you so much for your kind words!

5/5

Google

Sold a property through Belvoir which I had been renting out. They were the best estate agents I have ever dealt with. They chased up the solicitors, who always seem to take their time, and made sure everything went through as quickly and as smoothly as possible and gave me regular updates. I will certainly be using them when I come to downsize my own property. Thank you Belvoir Your help was much appreciated.

Marlene · 2 January 2020

Agent replied · 31 December 2024

Thank you Marlene for your kind words. It was a pleasure to help you off load the property and move on!

5/5

Google

A good place to buy or sell or rent a house from. Very friendly and knowledgeable staff.

Gill · 21 March 2025

Agent replied · 28 March 2025

Thanks Gill, appreciate your efforts in writing a review for us.

4/5

Google

There was some complications and a certain women in the office that was very rude and unhelpful. But on the whole any questions we had or problems soon got answered.

Stokie · 2 January 2017

Agent replied · 31 December 2024

We are glad to announce that Belvoir Stoke on Trent is under new ownership and the certain rude person has left the business. It must be same person we're thinking of because the staff Josie and Adele are always friendly and helpful.

5/5

Google

Ramona and her team are amazing. I can highly recommend if you're looking to buy or sell a house.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Stephanie · 1 January 2021

Agent replied · 31 December 2024

Thank you and happy to help anytime you need to pick our brains!

5/5

Direct reviews

Absolutely brilliant service from Josie and her team nothing was too much trouble, they went above and beyond to help get our father in law settled before Christmas.

Natalie · 15 December 2023

5/5

Google

Belvoir Stoke-on-Trent have acted as agents for the two houses we have rented out over the past few years. They have always kept us informed in a timely way with all legal developments and dealt with any problems with our properties promptly and efficiently. They recently acted as agents when we sold these properties, providing a friendly, responsive and efficient service.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

David · 1 January 2022

Agent replied · 31 December 2024

Hi David, thank you very much for your kind words! It was a pleasure being your agent for years on lettings and sales. All the best with your home move, hope you are settling in well! If ever you are back in Stoke on Trent, please give us a shout!

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Belvoir's Google reviewsLeave Belvoir a review

Questions about Belvoir Stoke on Trent

How many reviews does Belvoir Stoke on Trent have?

Belvoir's Stoke-on-Trent office has 259 reviews across four platforms: 189 on Google, 40 on Facebook, 3 on View Agents, 27 on Direct reviews.

What is Belvoir Stoke on Trent's rating?

Belvoir Stoke on Trent is rated 4.6 out of 5 across all 259 reviews, and 4.5 out of 5 on Google from 189 reviews.

Where is Belvoir's Stoke-on-Trent office?

Belvoir Stoke on Trent, 8 Albion Street, Stoke-on-Trent, ST1 1QH.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.