Trusted Agent profile · Southampton

Verified

Kings Estates Southampton reviews

4.2

★★★★★ Great

1,151 reviews across 1 platform

253 Portswood Rd, Southampton, SO17 2NG

Kings Estates's office in Southampton, at 253 Portswood Rd, is rated 4.2 out of 5 across 1,151 reviews on 1 platform, including 1,151 Google reviews rated 4.2.

Google logo

4.2 / 5

1,151

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Southampton office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

I visit this Sainsbury’s most weeks and just wanted to call out how great the staff are. We had a lovely woman called Beth serve us on the checkout who was so happy and positive it was so refreshing to see and also the lady on the travel money desk, just so friendly and lovely! They are an asset to the brand x

Beth · 14 October 2025

4/5

Google

V helpful assistant on the self scan checkouts. It's been a while since I visited this store and I was a bit fazed but she was v patient. The wall of noise that greets you when you enter from the car park towards the travelators is horrendous, especially if you wear hearing aids as I do or are noise-sensitive. I very nearly turned back.

BearlyThere · 1 October 2025

3/5

Google

just found out they don't have any quail eggs anymore possibly really liked when they had quail eggs sad to see it not there

James · 18 August 2026

5/5

Google

I recently had the pleasure of working with Amy at Kings Estates. From the very beginning, Amy showed amazing patience and dedication. No matter how many questions I had, she took the time to answer them all and made sure I understood every detail. It is rare to find a professional who truly cares about the concerns and needs of her clients. Amy's exceptional service made my entire rental process smooth and stress-free. I highly recommend Kings Estates, especially if you have the opportunity to work with Amy.

Flora · 21 September 2023

Agent replied · 17 June 2024

Hi Flora, Thank you for your kind review. Many thanks Kings Estates

1/5

Google

Usually only one checkout open, with long queues, sometimes none. Nearly £400m profit and not paying staff to scan our purchases. Please sort it out.

Tim · 2 August 2026

3/5

Google

Pink lady apples are usually always sold bruised here, it's almost impossible to find a pack without at least one bruised apple. Stock on Sundays is usually really poor, with lots missing

Marvels · 18 March 2025

5/5

Google

I recently used kings estate agents and was extremely happy with the way I was treated and how easy they made it seem as it was my first time moving into somewhere. Maddy, Kaci and Aaron were the few I dealt with when I was there and they were all top tier. Very easy to get a hold of and are always very happy to help. Thankyou everyone!

Harry · 22 April 2023

1/5

Google

I don’t even want to give 1 star- Kings are the worst student property agents we’ve ever encountered. Dina and Amelija are completely incompetent, rude and highly disrespectful. I cannot explain the huge number of issues we have had but do not use Kings! They have absolutely no regards for us as tenants, they have absolutely no communication skills. Please go elsewhere.

Willow · 1 October 2025

1/5

Google

Very unprofessional manner on the phone, not at all helpful. Demanded a guarantor even though I am well above the affordability, then when I didn't have one he basically hung up the phone on me. I have worked in Lettings for many years myself and know that you only need a guarantor if you are do not meet the affordability requirements. Can't imagine what their management service must be like if this is how they are on an initial phone call.

Emma · 17 February 2025

1/5

Google

Don't ever rent from this agent!My friends and I rented a house near the university from them and when we first moved in, the whole house was very messy not livable at all and it affected our move in without any compensation provided. My friend clearly paid the full rent in one month and had a bank transfer to show them, but the agent said there was 80 pounds missing. When we checked out, the agent found a lot of problems that were not caused by us at all and deducted the entire deposit. We plan to get a lawyer to deal with this matter.

1 · 18 June 2023

Agent replied · 17 June 2024

Dear Yui, Thank you for your review. The condition that you left the property in including cleanliness and damages has all been emailed to you and your housemates previously along with costings. You also had outstanding rent arrears. Kind regards Kings Estates

1/5

Google

Never choose this agency if you want to live in a safe and undisturbed house. They will start viewing after you move in two months, we were disturbed almost every day for eight months, sometimes even three times a day, the contract says "viewing"should be negotiated together, but in fact they only inform the tenant unilaterally, they don't respect the tenant's privacy, we sent a lot of emails trying to communicate this problem, but every time they only said they have the key to the house can enter on their own to threaten us. Because of their threat we had to install cameras in the room to keep our property safe. We can't rest peacefully every weekend because we are worried that they will open the door at any time to enter.

喵小鱼 · 18 June 2023

Agent replied · 17 June 2024

Hi, Thank you for your review. I must add some truth to your review. You were always provided with notice for viewings and you all repeatedly refused access which was always respected. We never attended or entered when you said we could not come round. You moved an animal in to the premise and you did not keep the property clean. You were made well aware of when viewings for the following academic year were to take place and the process was drawn out because you kept refusing access. If you had allowed access the property would have been let far earlier and we would not have had to keep trying to arrange viewings. All the best in your new property. Kind regards Kings Estates

5/5

Google

My very first time of renting and to be living by myself and I couldn't express enough of how supportive, patient and helpful the staff of Kings Estates are. Staff seem to pay much attention to detail and are generally kind and responsive. Big and special thanks to Simona, who has been super amazing from day in all spheres, being extremely supportive, very warm and welcoming, re-assuring, yet absolutely professional. I surely couldn't say it all with the great works of Kings Estates Team and my experience so far, including security and safety in the area, it's just been 👍🏽... another special thanks to Amy for all the hands-on support, kind efforts and re-assurance... I am Entirely pleased and very appreciative of it all. Great Team! Would highly recommend.PositiveResponsiveness, Professionalism, Value

Nana · 28 June 2021

1/5

Google

Being a delivery driver this Restaurant make your day worst. You have to wait one hour for 3 pounds. Always Riders weeping after accept order. Please change your staff

Abdul · 9 June 2026

3/5

Google

Quiet for a Saturday, found everything I wanted & excellent Nectar offers. Always use them.

Lesley · 11 August 2026

3/5

Google

Security is abit over the top and follow u. When not needed. And some staff members can be rude.

Xo_wave_oX · 22 April 2025

1/5

Google

The worst organised shop I’ve ever been to. I dread every occasion I shop here.

Kate · 27 July 2026

5/5

Google

James is one of the best agents I've had the pleasure of working with. I highly recommend him.

GRK · 22 April 2025

3/5

Google

This could be a nice store... The bathrooms are never working. I had to change a diaper outside on the ground because of this. I think it needs more diligent management. But it is a big store near downtown with a wide variety of products, so I will go back.

Dr · 9 October 2025

5/5

Google

Large store with good sized carpark attached, so visiting by car isn't an issue, though many in the area just come by foot. This Sainsburys has everything you could possibly need including anf Argos section in store.

Dee · 1 February 2026

1/5

Google

I bought organic dates. Unfortunately, when I opened one of them to remove the seed, I found that the inside was full of black fungus, possibly aflatoxin. I am very disappointed by the poor quality control

Keyvan · 6 February 2026

1/5

Google

Got rid of the Polish kefir so they can push their overpriced biotiful brand whose profit margins skyrocket higher. Now I get my healthy Yogurt from international foods where its half the price!

Mahck · 3 March 2026

5/5

Google

Kings Estate is a rare gem in the real estate world. They are knowledgeable, personable, and delivers results that exceed expectations!

Steffen · 12 February 2025

5/5

Google

The best Sainsbury’s on the south coast

Tom · 18 August 2026

5/5

Google

Has a free parking space underground

Ajiborisa · 20 August 2026

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Kings Estates's Google reviewsLeave Kings Estates a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.