Trusted Agent profile · Skelmersdale, Lancashire

Verified

Your Move Skelmersdale reviews

4.3

★★★★★ Great

231 reviews across 1 platform

55 The Concourse, Skelmersdale, Lancashire, WN8 6LJ

Part of Your Move & Reeds Rains National Home Move, see every office.

Your Move's office in Skelmersdale, Lancashire, at 55 The Concourse, is rated 4.3 out of 5 across 231 reviews on 1 platform, including 231 Google reviews rated 4.3.

Google logo

4.3 / 5

231

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Skelmersdale office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Rachel Todd was great during the whole process. She kept us updated and informed at every step of the way and never made us feel like we were bothering her with our million questions!! Thank you for making things so easy. The moving in box was a lovely, personal touch too :)

Catherine · 30 June 2023

Agent replied · 6 February 2024

Thankyou for your kind review Catherine

5/5

Google

Very helpful staff with an efficient service. Thanks

Eva · 1 August 2026

Agent replied · 22 August 2026

Dear Eva Thankyou for your kind review, we always do our upmost to assist customers and make their property journey as easy and enjoyable as possible. We will pass your comments on to the team

5/5

Google

Really good expirience with the staff at Yourmove

Ellarose · 1 August 2026

Agent replied · 22 August 2026

Dear Ella thankyou for your kind review, we will pass your comments on to the team.

5/5

Google

Your move branch in Skem are a great help throughout the whole buying process. We have bought 3 properties off them this year and are very attentive in helping me find some more.

Macey · 13 December 2025

Agent replied · 13 April 2026

Thankyou Macey for your kind review, we are happy you have had a good experience from the team at Your Move Skelmersdale and we hope to see you again in the new year. All the best

5/5

Google

A massive thankyou to Rachel at your move. Rachel made the whole experience of renting my property out less stressful. Rachel was so proactive and helpful during the transition period and kept my upto speed at all times throughout the process. Highly recommend and professional service from start to finish. Thankyou so much Mark

Mark · 13 August 2024

1/5

Google

Never reply/email for requests to view or call me total waste of time.Manager Julie rang me last week,1st time in years asking did i want to stay on their waiting list,rang back and asked them to ring back as it went to andwer phone im still waiting 9 days later,u fill in the forms when u request to view ant properties one nvr gets a reply.Sorry but last time i heard from you was last week and that was the ist time in nrly 2yrs,i have moved three time in 20yrs so that isnt the problem,Ih ave had 11 buyers, all ran off as i couldnt find a place to buy or rent,I have good solicitorsacting on my behaklf.Ive asked and requyested only 2 days ago bout a house to let as always no one asks me to view thru fiulling in your online forms.Gosh ive worked there myself when it was Wallworks.no personal service now as i gave to customers and ive worked for a few agents,As for other reviews with other agent i find that very petty and and unproffesional .Im quite ill,i need to move from southport back to my home town of skelm/upholland but your no help.i see you have said yove done many viewings,,that was all b4 covid then half i get told upon viewing are "modern method of auction," which i cant do.since then uve done two or three rental viewings which i never get,Ive rung but your off work and the new girl didfnt know anything about this.I even ring and ask for rental appts,no ever gets back to me.shame on you,,amended 5/12/23 @13.22

ANDREW · 8 December 2023

Agent replied · 6 February 2024

Dear Andrew, we have noted you have changed your review. Julie has spoken to you several times over the years as have all the staff over the years. The company Your Move used to be GA Property Services, we are unsure of the company you mention but we aren't disputing that many years ago you worked for an estate agent. We have tried to help you many times and we are sorry you still havn't moved. You have enquired about mortgages, rentals, modern method of sale and residential sales. But as yet there is nothing you have satisfactorily found to buy or rent. At times you have enquired a little late once offers have been accepted or landlords have chosen other tenants. Julie isn't off work she had an appointment and the new girl isnt new, she has worked here since march. We have been kind, understanding and patient with you and we sincerely hope you find the right property for you. In the mean time, if you wish to view anything please call us and please be clear on your status of the property you live in and whether it is a purchase or rental you want to find Kind Regards

5/5

Google

Unbelievable service from a young lad call Ethan helped me out getting my first house would definitely recommend.

Max · 13 February 2026

Agent replied · 13 April 2026

Thankyou for your kind review Max we will pass your comments on to the Skelmersdale Office, much appreciated

5/5

Google

Great agent, Debra Bostock. Thank you for all your professionalism and support

Florina · 30 March 2026

Agent replied · 13 April 2026

Thankyou Florina for your kind review and good luck for your future property searches

1/5

Google

I asked for a valuation on a property I am selling with a tenant inside. I called my tenant after agreeing with Julie Peele that an appointment could be made for today or tomorrow. After speaking with my tenant, I called back, to which Julie had gone and done a valuation over the phone without my approval with the tenant directly. She then back tracked and told me they now wouldn’t do the viewing at all. When asked for an explanation I was told I was being “extremely abusive” but she couldn’t explain why or how, or even what “abusive” language I used. I told her that I have many properties in Skelmersdale and I wouldn’t be selling them with your move. To which, she told me “well you haven’t sold with us before and I’ve never heard of you.” So yes, Julie Peele broke data protection, lost you a house sale and further houses with me in the future and, for no reason whatsoever other than panic, referred to me as “rude and abusive” which is slander and a defamation of my character.

Hatty · 13 August 2023

Agent replied · 27 August 2023

Dear Hatty, thankyou for taking time to write a review. We are sorry you feel a staff member needs to lose their job but we will in turn explain the nature of the market appraisal you required and our recommendations to you. You asked for a valuation on a property you were selling to a tenant. We offered to help with this for you but unfortunatly your tenant didn't respond to the sales negotiator for a mutual time to attend. Julie then spoke to you to offer help and advice as this is an arrangement the agent sees quite often - whereby a landlord sells to a tenant. There is help with financial qualification, guidance on best practice and the next steps. You declined the help and advised we need to be there at 6.30pm this evening or 5.30pm tomorrow evening, which unfortunatly we didnt have availability for. We did however call the tenant to try and arrange other availability and to offer assistance and guidance but the tenant advised was doing his own thing with both the offer he was making to you and the financial qualification. He was aware of house prices in the area and julie didnt do a valuation for him. We sincerely hope you and your tenant come to a mutual agreement and this concludes in a successful sale for yourself and an acceptable purchase for your tenant. Kind Regrds Your Move

5/5

Google

Sold my house with the Your Move staff in the concourse. Only had it on the market for 2 days before it sold. Before that I had it on the market with another agent for 12 weeks so it shows your move Skelmersdale know there jobs. Special mention to Julie for her advice and Tom B for his professionalism on the phone to help me when I found things difficult being I’m 73 so thank you to you both

Dorothy · 16 March 2021

5/5

Google

Absolutely fantastic helping us get a new home for my brother. Sam went above and beyond any expectations! ALWAYS at the end of the phone to help with any questions/problems etc.. Extremely efficient and professional in every way possible. Thanks to Sam and your move my brother has a lovely new home . We would recommend your move 100 %. Big thanks to Sam !

Joanne · 1 January 2023

5/5

Google

James was really on the ball, while I was purchasing a house listed by Your Move Skelmersdale. A smooth and professional transaction.

David · 6 November 2023

Agent replied · 6 February 2024

Dear David thankyou for your kind review, much appreciated

5/5

Google

Daniel at Your Move went above and beyond to ensure a smooth and stress-free experience for both the buyer and seller. His communication was clear, honest, and remarkably transparent, making the entire process much easier and more …

Jesús · 13 April 2025

Agent replied · 13 April 2026

Dear Mr Garcia Thankyou for your lovely review, it is much appreciated and always lovely when a customer receives and appreciates a good service. We have passed on your kind … More

5/5

Google

James was absolutely amazing! Buying my first home and was super helpful and really informative. Thank you so much for everything

Rosie · 6 November 2023

Agent replied · 6 February 2024

Dear Rosie thankyou for your kind review, much appreciated

1/5

Google

FIRST TIME BUYERS BEWARE. Bought a house years ago with these. Told them we was first time buyers. And the house we wanted.. they said everyone was looking at the house. And there wasn't any slots to view it all week. Next day, Carly phoned me and said they'd spoke to the seller. And they can squeeze us in first thing Saturday morning. Liked the house but was a bit pricey. She really pushed us and said if you want it you'll have to give the asking price right away. We did and bought the house. Found out weeks later from the seller we was the only ones who viewed it that week. And they couldnt believe they got the asking price straight away. I only reviewed it now because I got a card through my door that says they have 4.7 stars on Google.. when it's only 3.9 or 4. Will never buy or sell with this company.

Brooky · 30 July 2022

Agent replied · 30 July 2023

Dear 'Brooky Rambo' We are sorry you feel you were poorly treated years ago. We cannot of course comment on your individual case as we dont have your details or the property you purchased but we will try to at least try to explain the process and why this may have happened. You spotted a house that appeared popular, the sales negotiator said ' people were looking at it' that can mean a variety of things i.e there are many people looking at it on line, ( there are means of getting click through rates on the internet) people are looking at the sales boards in the branch, people are driving by and clling the office asking for a price for example. All these things indicate popularity of a house. The seller fitted you in on the saturday morning, possibly because they were working in the week and hadnt given the branch availability in the week. A seller can indicate sometimes, that they will take no lower than asking price and that can be conveyed to a buyer, but that doesnt mean you have to offer asking price, you can offer lower and if it is rejected, it is up to you to increase if you wish to. It appears you offered asking price and purchased the house but it is always recommended that a buyer listens to the comments of their surveyor as to whether the house value is correct in terms of the price they are paying. If you purchased by means of a mortgage, the mortgage lender would have flagged up a problem and down valued the home if they deemed it too high. This doesnt however, appear to be the case. We hope this helps in explaining some of the process and sincerley hope that you have found your home to be suitable for your needs and wish you all the best for the future.

1/5

Google

Around Feb 2022 my son made an appointment to view a flat in Skem, they didn't realise they had made the appointment and sent someone at the last minute whilst we were waiting. He expressed an interest in the flat and I dont think they even told the landlord about him! Today 10/6/22, I made an appointment with them to come and value the house at 16:30, they then changed it to 16:00 and then to 15:00 on the same day. They then didn't even turn up!!! If they cant even be trusted with the simple things how are they going to handle selling a house?

Simon · 30 July 2022

Agent replied · 30 July 2023

Dear Simon, thank you for your review. We have looked into your sons viewing and unfortunatley he hadnt registered with the office for the viewing. He didnt put an offer forward on any property with Your Move and we havnt got a record of him registering to make further offers. We always pre call valuation appointments and on friday the valuer called to move the appointment to ensure more time was spent with you at the property, but unfortnatley the two times that were suggested werent suitable and when a third time that was given to you, Mrs Mehnert advised our sales negotiator that she would get back to us with a decision on that time. We didnt hear anything friday, or saturday. This morning we tried to confirm an appointment with Mrs Mehnert for today and she asked for tomorrow instead which we have accomodated for her. We trust that by asking Your Move to attend your property tomorrow to ask our expertise and advice for a valuation, you respect the services we offer, and we look forward to assisting you with all your home moving questions. We look forward to meeting with you.

1/5

Google

Must be a very successful and busy office as couldn't be bothered to get in touch as promised regarding marketing my property. Lost business to competition. Edit: Thank you for the response and insulting my intelligence. Photo suggests otherwise.

Al · 4 February 2025

Agent replied · 6 February 2024

Dear Allan We have tried to track down your enquiry. We have very little to go off with the … More

5/5

Google

Really happy with Your Move. Both Julie and Daniel made the sale process very easy. Wouldn’t hesitate to recommend Your Move Skelmersdale if you’re selling your home.

Mary · 5 December 2024

1/5

Google

Your move and some “financial services” company work together. All I wanted was to view a house they had listed (which they really don’t like you doing unless you get your mortgage “advice” through them) and I’ve been bombarded with calls ever since trying to make me sort my mortgage through them. If I wanted mortgage advice I would ask for it.

Liam · 8 December 2023

Agent replied · 6 February 2024

Hi Liam, Thankyou for taking time to write a review. We are just a bit unsure of the reason behind the review as we spoke to you earlier today on a friendly update call to see if we could help you look for houses as you are registered with us, to look for a property to buy. You mentioned you may have found one but you advised us to keep your details for now, in case anything happened with the one you wish to buy that is with another agent. We asked if you needed any assistance in looking for a mortgage and you advised you had looked at some options but was only at the decision in principle stage. We advised it was great you were taking those steps and if you wanted to compare, to make sure you had the best rate, a financial advisor ( not from Your Move ) but from a company who could do a comparison service, could call you and just make sure you are on the best deal, for you and make sure the years ahead of paying a regular mortgage were the best rate as possible. You said you would be interest at taking a call and we asked you when was best. You advised lunchtime today would be best. We asked an advisor, as we had discussed with you, to call you at lunchtime. You didn't answer the call so the advisor didn't take this any further. We have called you twice in the past for viewing feedback and we have called today to see if you are still looking for a house - to service your needs. But the final call from the financial advisor, to help to see if you had looked at all your options before tying to a lifetime financial transaction, was agreed by you and that is why it was made. As you can imagine this is upsetting for us as our intention was to make sure you get the best results for your housing search and your onward purchase. Sadly, you havn't processed our intentions well and we are sorry for that. If you would like to call the branch we would be happy to discuss anything at all with you. We wish you every success in the future with your property search. Kind Regards Your Move

5/5

Google

Thank you to the team at Skelmersdale, particularly Julie Peel. Who was fantastic at recommending properties for me, and guiding me with the sales process. Would definitely recommend

Warren · 18 October 2024

5/5

Google

Amazing, professional service from Julie and Daniel which made a potentially stressful process run so smoothly. Can't thank the team enough.

James · 3 August 2025

Agent replied · 2 September 2025

Thank you James, much appreciated and all the best with your sale. Kind Regards 'The Your Move Team'

5/5

Google

Great staff! Julie was really helpful and ensured everything ran smoothly. Daniel was a great help too. Would highly recommend using your move.

Kayleigh · 1 December 2024

5/5

Google

Rachel and her team was quite helpful. Needed to move in ASAP and fortunately i did

Farida · 27 July 2023

Agent replied · 6 February 2024

thankyou for your kind review Farida

5/5

Google

Went for viewing property and very helpful staff Deborah. Guided me re the area and showed me another property without appointment. A big Thank you to her

Muhammad · 2 May 2025

Agent replied · 30 May 2025

Dear Muhammad, Thankyou for your review, we have updated your viewings and will pass on your kind words to Debra. Hopefully we will find you the right house very soon Kind Regards The Your Move Team

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Your Move's Google reviewsLeave Your Move a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.