Every review we hold for the Salford office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI worked with Adam on purchase of flat he was very professional and went the extra mile to ensure completion. There were a lot of complications from my solicitors but Adam helped to ensure smooth transaction. Thank you Adam you are an asset to RW Invest.
Martha Β· 30 May 2025
Agent replied Β· 10 August 2025
Thank you for sharing your experience! We're thrilled to hear Adam went the extra mile to assist you through a complicated process. Weβll make sure to pass along your kind words to him. Wishing you all the best in your new flat!
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotVery professional and effective service
I have been working with RW Invest for quite a while for my international investments. The professionalism, the service, financial analysis, follow up have been great.I would like to thank Ryan Dunning for all his financial analysis and project walk through, for responding to all of my questions on a timely manner and Adam Burns for being a bridge between the solicitors and I, helping with questions that I had during contract phase, making sure that nothing went through the cracks. Thank you both for putting my mind at ease as an international investor! I love working with you guys..
Banu Β· 22 November 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Thank you, Banu
β
β
β
β
β
5/5
GoogleBrilliant support throughout the process of purchasing a new property, highly recommend working with RWinvest! Big shoutout to Adam Burns and Josh McIntyre who have been incredibly helpful!
Adam Β· 25 November 2025
Agent replied Β· 16 April 2026
Thank you so much for your kind words and recommendation! We're thrilled to hear that Adam and Josh provided such great support during your property purchase. If you ever need assistance in the future, feel free to reach out!
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotAfter sales service.
I took completion of my apartment in One Baltic Square last week. Kallum Holmes met me on time at the site to go through snags. There were only a few minor items and everything got rectified on the day. They could not do more to make sure I was happy with the apartment and nothing was too much trouble. This was after I had paid for completion so good and reliable after sales service. Thanks RW.
Tham Β· 5 February 2024
Agent replied Β· 15 June 2024
Itβs great to hear that youβre satisfied with our customer service, as it is something we pride ourselves on!All of our staff strive to meet the utmost standards of professionalism, and providing a seamless experience for our investors is our number one priority.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotDelightful experience
My wife and I were apprehensive at first,being overseas buyers. But RW Invest made it smooth and seamless thru ought. Michael Brailsford truly went out of his way to address all our concerns and questions and being available anytime we had to connect. After property selection he handed it over to Rachael Barkley from client care team. True to form Rachael is a thorough professional and has the clients satisfaction foremost. It was really re assuring to have her follow up on each and every step of the exchange process and making sure the process was smooth and easy.Her pleasant personality and attention to detail made it a delightful experience.If you ever get a chance to work with RW invest, make sure you ask for these 2 professionals. Thank you Rachael and Michael!-Irfan and Aneela
Aneela Β· 2 November 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Thank you, Aneela
β
β
β
β
β
4/5
TrustpilotCommunication
very poor communication initially (A 2-star rating). Our apartment at Element the Quarter is almost complete. I have sent an email ten days ago with some queries and received no reply. We also sent a number of emails last week to try to arrange viewing but again no reply neither to emails nor to voice mails. We only got an email reply today with apologies that the email went in Junk! I wonder why this happened specifically on this occasion although there were some previous communications using the same email? and what a coincidence to decide to check the Junk folder today! Not pleasant!!UPDATE on 26thOctober2023: Gary Clarke at RWinvest has been dealing with the issue mentioned above since this review was first published last month. He has been very professional in keeping me updated on the arrangements for viewing the property until a date was set for the visit on 25/10/23. He was there for us on arrival, showed us around the building and took us to view our apartment. The communication was brilliant and the development looks impressive with some brilliant on-site services such as the laundry room and the secured bike store room. He managed to make it up for us after the initial negative experience and hence I edited the rating to 4 stars! Thank you Gary!
M Β· 26 October 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Dear M AyoubThank you for your feedback and we are sorry that on this occasion there was a delay in responding to your email.As your review states, the email had unfortunately fallen in to the junk folder of your post exchange consultant. We can see that as soon as the email was located it was responded to immediately and we are in the process of arranging your visit to the property with the letting agents on site.A member of our Post Exchange team is in contact with you directly on this but should you require anything further in the meantime, please do not hesitate to contact us.RWinvest.
β
β
β
β
β
1/5
Trustpilotthey lie about the deal they make justβ¦
they lie about the deal they make just to get the sale so be carefull.the solicitors they recommend namely Excell law are in the developers side rather than your side,I am thinking of taking this matter up with Law society.The development overall is ok, the cinema rooms a joke, a tv with a couch in front lol π the rental return yet to be seen what amount will land in my account, aint got much faith in that too, in reality i just got tangoed.Louise Mcgibbon was excellent in showing us around and gets full marks β
Touchwood Β· 23 October 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Dear 'Touchwood Floors & Interiors',Thank you for your feedback, however we must stress that the contents of your review are inaccurate, and in parts, defamatory.RWinvest does not 'lie' about our products as your review claims. Information that you are provided at point of sale is entirely correct in line with business codes of practice. With regards to your assured rental returns, the figure agreed in your purchase contract is the amount which will be paid to you on a quarterly basis. We have spoken with the developer to ensure that your first payment due will be made on time, and in full. At this moment in time, there have been no payments due to you since the development completed so your account is currently up to date.If you do have any concerns, we would invite you to contact RWinvest at your earliest convenience to discuss these directly with a member of our team who are always on hand to assist you.RWinvest.
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotDO NOT invest your money with RW Invest - BUYER BEWARE
DO NOT invest your money with this company, their employees are pleasant and attentive until they have majority of your money, they then pass you on from pillar to post, recommend solicitors who keep 'shutting down'despite you having paid money upfront for their their services and after almost 5 years of being patient (Covid was taken into consideration) My GBP35,000 has been sitting in their bank account earning interest and the development is still not completed - the newly appointed solicitor has suggested all potential investors group together to sue the development at a further cost which goes into the thousands and the developer has emailed to advise against it meaning the purchasers are left adrift RW invest appear to have washed their hands of it and cannot help me apart from sending me further emails about other developments that they would like to fleece me for. At this stage it looks as if I have lost all of my money and have no asset to show for it. Absolutely disgusted with this firm and cannot believe that legally this could happen in the UK. Prior to making this investment I checked the internet for any bad reviews and could find none - the reality is the before sales service is good but unfortunately you will be scammed - I wish someone had written an honest review - as a single parent this money was meant to subside my son's university - due to the financial strain this put on me my son did not complete university. BUYER BEWARE !!
A Β· 19 October 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Dear A Christie,Thank you for your feedback. However we must stress that the information contained in your review is not correct. The development referred to in your review was a buy-to-let student property investment. The solicitors referred to in your email were unfortunately impacted heavily during the early stages of the Covid-19 pandemic due to national lockdowns and changes to working conditions. As a result they unfortunately made the decision to cease trading, as many businesses across the UK were forced to do through no fault of their own. When this happened, RWinvest worked with the developer to source alternative legal representation on your behalf to minimize any disruption caused by this - Please note this is not the 'newly appointed solicitor' you refer to.As Covid-19 heavily impacted the student rental market and many students returned home or had to study remotely, there was no occupancy level for the completed part of the development, as with the majority of student accommodation across the country, and due to the ongoing and ever changing nature of the restrictions of the pandemic there was no indication of when this disruption would ease. As such, RWinvest worked with the developer who has now reached a positive, private and confidential agreement with all original investors in respect of their deposited funds which you will be aware of.RWinvest has been in constant communication with all investors as well as the developer in order to provide updates where possible relating to the sale of the development and we have actively advised against the risks of proceeding with the course of action suggested by the second alternative solicitors (not appointed by RWinvest) as we do not believe their suggestion is the best course of action at this stage.Should you wish the above directly we would welcome you to contact us at your earliest convenience.RWinvest.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotDear RWinvest Team,
Dear RWinvest Team,I wanted to take a moment to express my gratitude for the exceptional service I received from Adam Burns during my recent property purchase.From the beginning, Adam demonstrated a high level of professionalism, knowledge, and efficiency. He guided me through every step of the process, ensuring that I understood all aspects of the transaction. His prompt responses to my inquiries and his willingness to address any concerns made the experience remarkably smooth and stress-free.I wholeheartedly recommend Adam Burns and RWinvest to anyone considering property investment. Their professionalism, transparency, and commitment to client satisfaction are truly remarkable.Thank you, Adam, and the entire RWinvest team, for your outstanding support during this journey...
Duygu Β· 10 October 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Thank you, Duygu
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotLiverpool - invest with Rwinvest
I've invested with various various companies and tried to diversify - Rwinvest are by far the safest and most professional in their field and most importantly keep their promises - the final product meets expectations, which I cannot say for others I have used - If I had known, I would have bought all the properties through Rwinvest. A thumbs up for Rwinvest. Daniel Chapman was our point of reference , so rest assured , they meet their clients full way.
Ernesto Β· 9 October 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Thank you for your feedback, Ernesto
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotA big no advice
During the purchase process in June 2018, I had an excellent service from RWinvest . However, I don't recommend at all to purchase! You might end up like me and the other investors who saw themselves frustrated and not even worth trying to have our money back because the invested amount is small considering the exorbitant price of legal fees and the chances to get your rights back because of the way the contract exchange has happened. Below is the story and you will know in the conclusion who their target audience to sell for. - First Promise Failure: Deadline of the completion date.After having the contract exchange processed, I was in continuous follow up as I could see that the completion date is impossible to be met which was April 2019. The excuses were many and my reply to them used to be "you promised to provide us trusted and well reputed developer" the answer used to come in a mean that the developer will anticipate....Of course the deadline delay was covered legally... therefore, we have been informed that definitely by September 2019 it will be finalized and they provided us at a later stage with a partial certificate of completion so we can pay the required amount to complete the 75% of the full value. However, the second deadline failed and they again promised us by March 2020. The reality is that the third promise was surely not going to happen but they collected the amount as per the contract and generated a completion certificate...- The First Shocking News!During March 2020 Covid-19 started to hit hard and they used this reason to buy more time. However, we understood later that the building can't be completed due to issues with the city council as it doesn't meet the regulation requirements!!!! We explored this reason after administration announcement done by the developer! - The Second Shocking News!After knowing that, we, as apartments' buyers, will get some of our invested amount returned as creditors (way less than 50%). I explored that the same project had issues and was bought by the developer and my apartment was registered under someone else's name and RWinvest didn't inform me about that! I leave it to you to imagine what kind of company is this!!!!- The Third Shocking News!The appointed solicitor didn't register my contract in the land registry!!! I leave it to you to imagine as well why this has happened?- The Fourth Shocking News!I will get 0% back from what I have invested because of the above reasons. My wife will write her review about the same experience in the same project (Fabric District) and about the second project called Hamilton Hub that we did invest in during summer 2018 as well ad we got 0 return to this moment...... and it has shocking news too...Majority of the investors that I got connected with were foreigners not living and residing in the UK and this might be a strategy and I let you imagine why RWinvest has done this....Note: I only highlighted some of the issues and there are more facts that I will be publishing.Watch out!Charly
Charly Β· 8 October 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Dear Charly,Whilst the developer for both projects did everything possible to mitigate the issues that Covid-19 presented, they were ultimately unable to continue with the projects, leading the first, Fabric District Residence, to be placed in to administration as a direct result of the impacts of the pandemic.RWinvest has been working on behalf of all investors in both developments to assist in facilitating the best possible solution.With regards to Fabric District Residence, RWinvest spoke at length with the administrators to find a solution and to broker the best possible outcome for all of our clients who have purchased in this development.RWinvest wrote to all investors to offer a proposed buyer-led purchase of the development. If the proposal was accepted RWinvest had agreed to work with investors to appoint the relevant Quantity Surveyors, Lawyers and Construction Managers who were professionally qualified to deliver the project and see it through to completion. Unfortunately, only around 50% of investors responded to the proposal and of those that did respond, not all gave their acceptance.In order for the proposal to move forward it would have required all investors to be in agreement. As such, the administrators remained the primary point of contact to facilitate a solution for the investors.With regards to Hamilton Hub, the developer with RWinvestβs assistance, secured a new buyer to purchase the development in its entirety, which will facilitate the return of all of the original investors deposited funds. Our understanding is that this sale is still in process and we are awaiting further updates from the developer.We understand that it is unfortunate that the developer for both developments, YPG, has gone into administration which no one could have foreseen prior to the Covid-19 pandemic.We are working tirelessly on all fronts to resolve these outstanding issues and will always do what we can to assist our clients.RWinvest has a dedicated post sales team to assist all of our clients once they have purchased a property through us. Should you wish to discuss any of the above in further detail, please contact us at your earliest convenience.RWinvest
β
β
β
β
β
1/5
GoogleIt was very disappointing when I made an enquiry to get a brochure. I was then called and emailed, stating that I would need to book a Teams call to understand my needs. I booked the call and received constant daily reminders. On the day of the Teams meeting, I was left waiting in the lobby with no communication about why I was waiting. I had to chase for feedback. This was very unprofessional.
Claudio Β· 25 November 2025
Agent replied Β· 25 December 2025
Dear Claudio,
We are sorry to hear about your recent experience and that the teams call did not go ahead as scheduled. Your feedback has been shared internally and will be addressed.
Should you still wish to discuss , please get in touch and a member of our team will be happy to help.
RWinvest.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotI had a viewing of the Baltic squareβ¦
I had a viewing of the Baltic square construction siteAccompanied by Lewis Kckibbin together with a charge hand from NexusI put questions across to Lewis on various details of the site and the apartment I am purchasing, Lewis is very knowledgeable and can answer straightaway with any concerns if not then he would do his upmost to get back to me with an answer very quickly by making contact with the right person in that departmentI was put at ease and like the personable friendly approach I feel that is important to me which is very welcome as a new client, nothing negative at all to saySo far happy with RW, may it continue
Alan Β· 26 September 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Thank you very much for your feedback, Alan
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotMy experience with RWinvest Liverpoolβ¦
My experience with RWinvest Liverpool has been so positive. I highly recommend these guys so professional and such friendly bunch of people. Rhys closed the deal for us in such a professional but friendly manner that we had no hesitation to purchase this property. Adam Burns been so helpful throughout the process. He is so professional but very friendly gentleman.
Consumer Β· 17 October 2024
Agent replied Β· 15 June 2024
Itβs great to hear that youβre satisfied with our customer service, as it is something we pride ourselves on!All of our staff strive to meet the utmost standards of professionalism, and providing a seamless experience for our investors is our number one priority.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotSupportive end to end service
The team at RW invest provided get service for initial contact to exchange, always available to answer questions and patient with me as a first time investor. Thanks to Aaron, Chloe and team.
NM Β· 16 September 2025
Agent replied Β· 24 September 2025
Thank you for your kind words! We're thrilled to hear that Aaron, Chloe, and the team were able to assist you effectively throughout your first investment journey. We always strive to support our clients with patience and care. Wishing you success in your investment!
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotGreat experience!
Based on my previous experiences; I can clearly say that Adam Burns is a brilliant client care professional who knows the nature of his job well, is knowledgeable, has good communications skills, follows the process for all parties and concludes it quickly. Whenever we had a question, we received a very polite and quick response from him. He is very competent in planning, explaining and implementing processes. By his assistance, we completed the purchasing process in the most comfortable and easy way. We would like to thank him and therefore, the entire RW family for the respect he shows to himself, his work and his clients. I hope we have the opportunity to work again in the future.
Esra Β· 17 September 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Thank you, Esra
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotEffortless & Well Managed Enablers
We are very happy to be able to be involved in the promising transition of the cityscape of Liverpool with purchasing a flat with the help of RW Invest. Had a fast & smooth purchase thanks to Adam who had his hands on the entire process and was eager to answer our all on the fly questions and coordinated different stakeholders to be efficient as possible in such a complex & important task. We certainly recommend anyone who is willing to be involved in this type of investment to reach out to RW Invest.
Efe Β· 17 September 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Thank you for your feedback, Efe
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotDream team!
Lewis and Peter were absolute stars. Theyβre both so accommodating and made me feel secure in my experience as a first time buyer. Lewis showed us the flat and let us take our time, answered our questions with patience, and even made it feel like a fun experience. If you sold tickets, Iβd be back! π
VICTORIA Β· 12 December 2024
Agent replied Β· 28 December 2024
Hi Victoria,Thank you so much for sharing your positive experience with Lewis and Peter! We're thrilled to hear they made your first-time buying experience enjoyable and comfortable. Your kind words have surely made their day. If you have any future needs or questions, feel free to reach out. Enjoy your new flat!
β
β
β
β
β
4/5
TrustpilotApartmenet in Liverpool
I recently had the privilege of working with an exceptional real estate client manager who played a pivotal role in helping me secure a contract to buy an apartment in Liverpool. special thanks to Kharym Rsool and Chloe. From our very first interaction to the moment the deal was sealed, their professionalism, expertise, and dedication were nothing short of outstanding.First and foremost, communication was a key highlight of this experience. My client manager was always just a phone call or email away, promptly addressing any questions or concerns that arose throughout the process. Their responsiveness instilled confidence and ensured that I was well-informed at every step. They not only communicated effectively but also listened attentively, understanding my specific needs and preferences to tailor their services accordingly.
Mo Β· 16 September 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Thank you for your feedback, Mo
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotTiarnan Carlin (Sales) and Rachaelβ¦
Tiarnan Carlin (Sales) and Rachael Barkley (Client Care Executive) are the best estate agency team I have worked with.I had already planned to invest in another development before Tiarnan approached me, but finally decided to invest in a new program through RW Invest due to Tiarnan`s professional and informative introduction and analysis of property investment market. When I struggled to understand the purchase process as it involved a tax complication, Tiarnan patiently explained to me repeatedly, helping me to be able to move on with the process especially as the exchange date was close.Rachael is very competent in her work, supportive, thoughtful and trustworthy. I felt being well looked after during the whole process. She has been in constant communication with me and taken extra work to help to coordinate between me and solicitors. I truly appreciate what she has done to smooth the process and freed me from the stress of unresponsive solicitors.Tiarnan and Rachael give me more confidence to invest through RW Invest this time and in the future.
Property Β· 8 September 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Thank you very much for your kind feedback
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotThe Client Care Manager at RWInvest wasβ¦
The Client Care Manager at RWInvest was amazing in follow-up calls. Transparency and communications were key across oceans and cultures. She makes things simple and effective. Remember, we never met, which makes Psychology 101 of dealing with international investors a very tricky business. But Chloe made it so simple. Another person that eased the process and made it real from day one is Alexio Vieira. Every time I had a question, a clarification, or help in matters beyond the ordinary, Alexio answered my WhatsApp messages almost on the spot, even on weekends. For international investors, this is soooo important. I salute his positive motivation
Michel Β· 12 August 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Thank you for your comments Michael
β
β
β
β
β
5/5
GoogleThe team has been absolutely fantastic in terms of providing support and keeping on top of things related to closing the sale, exchanging of contract and all other related matters. Special thanks to Adam for the patience and constant communications and status, including facilitating changes to the letters and dates. Alexio was great to provide all pre-sales materials and answering questions. Thanks to RWinvest.
Chun Β· 27 June 2024
Agent replied Β· 26 August 2024
Thank you Chun!
Our Client Care Team works tirelessly to support our investors through every step of the investment process, including post-exchange and throughout construction. We understand that keeping investors in the loop and being available for communication at every step is key to a stress-free investment, so we are over the moon to hear about your positive experience!
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotBEWARE!
BEWARE!I would avoid any purchases using this company.I was persuaded by a very pleasant selling agent, to invest in two properties over 5 years ago both were being developed by YPG. One went bankrupt and the other one has been continuously delayed again and again. I must warn anyone contemplating in investing in any YPG project or in any RW Invest promoted scheme! I have completely lost any faith in humanity
Amber Β· 5 February 2024
Agent replied Β· 15 June 2024
Dear Amber,Thank you for your feedback.When we initially agreed to market these properties all relevant due diligence was carried out and the developer had a proven track record of completed developments in the same area which were fully tenanted and paying assured rent in full and in a timely manner. Given this was the case, there was no cause for concern. Whilst it is regrettable that the projects referred to in your feedback later encountered difficulties, those difficulties were as a result of various economic factors, including but not limited to the Covid-19 Pandemic which impacted the construction industry across the UK, and the continuously changing nature of the pandemic and restrictions imposed on the construction industry further compounded these difficulties. Given the above, these difficulties could not have reasonably been foreseen at the time the properties were marketed. The first development referred to in your feedback faced challenges as a result of rising material costs combined with supply chain issues throughout the global pandemic, amongst many other challenges arising throughout that period. These difficulties occurred throughout the Covid-19 pandemic, and at the time RWinvest reached out to all investors to inform them of this and worked with closely with the administrators in an attempt to facilitate the best possible solution and attempt to achieve the best possible outcome for investors. One proposed solution was, without obligation, to assist investors to purchase the site out of administration using deposits already paid, and we would then help in appointing the relevant professional team of Architects, Quantity Surveyors, and Construction Managers etc. to finish the development. Unfortunately we did not receive sufficient response to this proposal and therefore the development remained with the administrators who are still in communication with all investors. The second development referred to in your feedback encountered almost identical issues, however as the construction on that development was further progressed, several blocks were able to be completed using materials already on site, and we will continue to monitor the situation to assist wherever possible.Please be assured we do understand and share in your frustrations, and whilst it is regrettable that you remain unhappy with the progress so far, we can assure you that our clients best interests are always our focus and we will always do everything possible to assist in any way that we can. RWinvest.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotKallum Holmes exceptional customer
Kallum Holmes provided me with an exceptional customer service ie timely responses even at late hours, clear guidance on needed actions results in completion of contract exchange in a smooth and timely manner.
Elie Β· 2 September 2026
Agent replied Β· 24 September 2026
Thank you for your fantastic feedback. Weβre delighted to hear that Kallumβs clear guidance, responsiveness and support helped make your contract exchange smooth and timely. Weβll be sure to pass your kind comments on to him.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.