Every review we hold for the Rochdale office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleEmma Hartley has made our experience with martin and co Rochdale! We rented with them from June 2015- June 2017! Emma has always been so helpful and kind! Dealing with any needs quickly and professionally! Thankyou Emma!
Rachel Β· 5 July 2018
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Rachel, thank you for your kind words, your comments are greatly appreciated! :)
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHad a viewing with daisy on Saturday, she was so warm and welcoming , patient and answered all our questions calmly. Keep it up π β¦
Wemimo Β· 13 February 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleViewed a property yesterday after seemless communication with the office. The agent was helpful, informative and extremely warm in her reception. Having viewed the property I am now in the process of making an application which again has been a very straightforward process.
Philip Β· 4 September 2025
β
β
β
β
β
1/5
GoogleIf I could give 0 stars, I would! I am absolutely disgusted in the way we were treated. Luckily we rang a day before to confirm our viewing just for the lady on the phone to say that there is no booking at all!! We were told everything was booked, so if I hadnβt rang we would have been standing outside the home oblivious. Can someone explain to me what the woman spent 20 minutes on the phone doing a week before? Asked about 30 irrelevant questions just for a house viewing Would not recommend this company at all.
Sidra Β· 4 July 2020
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Sid, having investigated your concerns I can confirm that the person who originally called to book your viewing was advised the property was proving popular and so a block viewing on Thursday had been arranged. However, having then answered our pre-qualification questions they were informed they did not meet our referencing criteria and so no appointment was booked. When you called back to check if you were booked in, you were informed the same. We are sorry you did not meet the criteria and decided to leave a 1* review. However, we have a set referencing criteria which must be adhered to and so by asking the questions upfront we save everybody time in wasted viewings. Had we not asked the questions and having driven to and viewed the property you wished to go ahead, but we then told you you couldn't, then that most likely would have deserve a 1*...
We wish you luck in finding a new home.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHad a great experience, thanks to the Daisy she was super helpful throughout the whole process of renting a place.
Smyle Β· 16 March 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI've started working with these guys recently with my company "The Security Hut" I mainly deal with the property manager Ben.
Very efficient, organised and all the staff are friendly.
Tom Β· 4 July 2020
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Tom, thank you for your 5* review and now as a landlord too! Best regards, Phil
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWithout the help of Martin and Co, specifically Cerys, this house sale would have took much longer and been more stressful. Thanks everyone for all your help. A great service.
Debra Β· 4 July 2020
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Debra, thank you for your 5* review. It did take a little longer than at first anticipated, as a number of hurdles cropped up along the way! But we got there in the end :) I agree, Cerys did a sterling job in progressing the sale and I will ensure she is aware of your feedback. Thanks again and all the best for the future, Martin & Co
β
β
β
β
β
1/5
GoogleArranged to view a property on Selbourne Close Westhoughton twice that we had seen 4 months ago.
It was difficult to arrange the first viewing due to me and my partner working shifts as they stated it was to far for there staff to travel to show someone around.
Second time we arranged they failed to turn up.
I feel sorry for anyone trying to sell or buy with this estate agent.
Total waste of time.
***UPDATE***
Martin & Co rang me to challenge me why I didnβt call them to let them know I had left after waiting for 45 minutes. They then proceeded to argue with me over the phone. Very unprofessional company.
There recollection of what occurred is very different to how it happened.
Word to the wise give this company a wide berth find someone more professional.
I will not be removing my review!
Jordan Β· 5 July 2019
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Jordan, we are sorry you felt the need to leave a 1* review. However, having reviewed our records can confirm the first first viewing was cancelled (due to your shifts, not because the property was too far away) and not rescheduled as the property was sold. As the purchasers sale fell through, the property came back on the market and a viewing was arranged for you today. Having confirmed the appointment, we called you fifteen minutes before the viewing to advise the viewing representative was running late (due to a previous appointment over running), to which you replied you would wait. When the viewing representative arrived you had already left. We then called and asked why you didn't stay, or call to say you were leaving, to which you replied you had others to view and you did not wish to reschedule. We are therefore confused as to what more we could have done and would be grateful if you would remove the review. Regards, Martin & Co
β
β
β
β
β
4/5
GoogleWe currently rent out one property (we did have two) through Martin and Co for the past 4 years as we use to be private landlords but had loads of problem tenants so we went with these and all we've had is top quality service Amy and the rest of the staff are always helpful and professional . We receive the rent on time and if the Tenant has a problem they are fast to solve it . i would recommend Martin n Co to any of my friends or family without a doubt.
Lorraine Β· 5 July 2019
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Lorraine, thank you for your review and kind words. Is it really four years! Doesn't time fly!!
β
β
β
β
β
5/5
GoogleOnly rented a place through M&Co for 6 months, unfortunately couldn't stay due to work commitments. Would have loved to stay longer as communication was quick and helpful, issues were resolved promptly, and I felt properly respected as a tenant as I feel I had in turn respected both the property and landlord.
I guess your mileage may vary depending on how well you form your relationship with M&Co and the landlord, however I can say that the staff here are willing to help and answer any questions you have.
My small criticism would be one instance where I didn't receive prior notice to a requested viewing (They asked immediately if I wanted them to leave and apologised), however in my opinion this didn't spoil my experience with M&Co.
Berty Β· 2 June 2019
Agent replied Β· 1 June 2023
Hi Rob, thank you for your 5* review and kind words, which I will pass on to the team. All the best.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleTerrible service from the start. Wanted to purchase a property through the rochdale branch by without mortgage so I was accused of money laundering by sales agent at viewing.
Every time I would call to get update I was dealt with so unprofessionalally I didn't want to buy the property anymore. They are so abrupt on the phone, never call back when they say they will, dont even greet you properly, never available to talk all in all disgusting service dont recommend anyone to even try selling or buying property from them.
Junaid Β· 24 May 2019
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Mr Altaf, we are sorry you were unsuccessful in purchasing a property via our Rochdale office. Having investigated your claims I would like to clarify that you were not "accused of money laundering". However, I can confirm that as your offer was to be a cash purchase, the process, verified identification, proof / source of funds and documentation required as part of HMRC's Anti Money Laundering Regulations was explained to your cousin who attended the viewing and later to yourself upon submission of your cash offer. Unfortunately the offer you submitted was lower than the asking price and given you did not provide sufficient information / proof as requested, we were instructed by the vendor to continue with a scheduled block viewing. Higher offers were received and the property went to best and final offers. The vendor chose the offer they wished to accept and the property was sold subject to contract, which you were made aware of. The sale has since completed and although you may not be happy, we have a very happy vendor and purchaser. We are disappointed you chose to comment in this way, our staff are polite, friendly and genuinely care about our clients. That said, wish you all the best for the future, Martin & Co Rochdale
β
β
β
β
β
5/5
GoogleOnly rented a place through M&Co for 6 months, unfortunately couldn't stay due to work commitments. Would have loved to stay longer as communication was quick and helpful, issues were resolved promptly, and I felt properly respected as a tenant as I feel I had in turn respected both the property and landlord.
I guess your mileage may vary depending on how well you form your relationship with M&Co and the landlord, however I can say that the staff here are willing to help and answer any questions you have.
My small criticism would be one instance where I didn't receive prior notice to a requested viewing (They asked immediately if I wanted them to leave and apologised), however in my opinion this didn't spoil my experience with M&Co.
Laura Β· 20 April 2019
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Rob, thank you for your 5* review and kind words, which I will pass on to the team. All the best.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleThanks to the team at Rochdale for all their help in making my experience of renting from them so positive
A special thanks for their help when I lost my apartment keys recently!
Clive Β· 5 July 2018
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Clive, thank you for your 5* review and no problem regarding your keys! That's a part of what we're here for :) Best regards, Martin & Co
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI wouldn't even score 1 star tbh. Any issues I had with the property they took ages to sort out then tgreater me saying if I wasn't around when work me were there I'd be charged a fee. When I moved out I lost one of the keys so I told them and asked if they had a master key to pay for a key to be cut. They told me no so I had to pay Β£42 to be replaced. In the meantime I questioned this but my deposit was with the dps awaiting them to release my deposit. They didn't tell me but they had disputed this which meant they charged me an extra Β£50 as they had disputed it. Lots of hidden charges I had to pay Β£60 to renew my contract then when I was asked do I want to renew 6 months or 12 so I said 6 the they said no I can't and asked me why I wanted only 6 months. Staff have attitudes. I would not recommend them unless you want to get ripped off!
Louise Β· 5 July 2018
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Louise, thank you for your review. You left the property in February 2017 and we were unaware of any issues or concerns at the time. Having investigated your points above we can confirm we did ask you to be in the property during works, or to provide access (failure to provide access for repairs does incur a fee as your landlord would have been charge as such by the contractor). We can also confirm your deposit was returned in full. However, you were charge Β£15 inc VAT for a lost post box key and Β£42 inc VAT for a lost door entry fob. All fees are set out at the outset in your terms of business and to use the Β£60 inc VAT contract renewal fee as an example, we advised you to go with a 12 month renewal as opposed to a 6 month renewal to save you money... We therefore disagree with your 1* review and would respectfully request you remove it. Should you wish to discuss further, please do not hesitate to contact the office. Best regards, Martin & Co
β
β
β
β
β
5/5
GoogleMartin and co are extremely helpful when I need to get into contact with them regarding my property the only issues I do have is when I have asked for something to be looked at it takes a long time even if it's urgent and needs to be dealt with. But have to say I'm glad I'm renting with them. It's the first time living on my own and they have made it much easier by helping or giving advice when I've asked
Katrina Β· 5 July 2018
Agent replied Β· 4 July 2023
Thank you for your 5* review! It's a little frustrating for us too when repairs are not authorised as quickly as we would like, but we do our best :) Best regards, Martin & Co
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI rented a house of these clowns in bacup on onchan drive. They were ignorant arrogant and totally unprofessional. When I left they tried to keep my deposit saying I had done damage which was already there. This was after they had just done an inspection which we were rated excellent by them.the deposit protection scheme agreed with us and we received our bond back.phil the smiler in the picture was the one who inspected and then tried to keep our bond. Total cowboys stay well clear.
Mark Β· 24 May 2018
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Mark, we're sorry you felt the need to leave a 1* review. You rented Onchan Drive in Bacup from the 30th Sep 2008 to the 3rd Aug 2012. As you are aware for the deposit claims we act on behalf of the Landlord and if having compared the check in report (signed by you) and check out report (both completed by an external independent inventory clerk), the Landlord wishes to apply a deduction then we will submit that to you, or the DPS with the relevant evidence. Having checked the report it would appear the property needed a light clean, gardening and there was some damage to internal walls. The landlords would have been quite within their rights to claim for this. We do not complete "inspections" and we do not rate inspections, we simply conduct periodic management "visits" to the property and report back to the Landlord with our findings. FYI the most recent tenants to rent the property have just left after five years, they received their full deposit back and even called into the office to thank us for being so helpful during and at the end of their tenancy.
Best regards, Martin & Co
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI'm very very happy with the service, most expecially Abby cocker, thank you very much. Your service is π― good. Thank you β¦
Jamiu Β· 21 February 2025
Agent replied Β· 20 February 2025
Thank you for the great feedback, Abby will be delighted. Excellent service is what we strive for every day! Hope you will be happy in your new home!
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAll the staff have been most helpful right from the begining i was commuting from liverpool and i know they squeeed me in one day to show me the flat at the end of the day. I took the flat and they made it easy for me i needed a bit of help on the computer and i got it , All the staff are most helpful i have had help fro m Georgia ,Susan and most of all from Robyn Dodson GREAVES who made it all possible I STILL getting help with minor questions they really are there for me
CHRISTINA WALL tenant
Christina Β· 24 May 2017
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Christina, thank you for your 5* review and kind words! :)
β
β
β
β
β
1/5
GoogleMartin and co to sum up in 1 word would be dreadful. I did 7 years in the army and ive never been spoken to and treated in such an appalling manner. The staff are unhelpful and arrogant, The house in particular I was renting was full of damp, it actually caused my son to develop asthma and they have since relisted the property after just painting over it. RMBC came and had a look at the property and found it wholly unacceptable and emergency rehoused us, a complete waste of time and utter disgrace, avoid at all costs.
Ben Β· 5 July 2016
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Ben, thank you for your review. Having spoken at length with my colleague Emma, I called and spoke with your partner last week and reiterated the conversation you had had with Emma. She advised i would be best to speak with you. Unfortunately you have not called me back. So to clarify... 1. We did not manage the property and had provided a tenant find only service to your landlord, which you were made aware of prior to signing for the property. 2. I have personally visited the property prior to re-letting it recently and could see no sign of damp in the property at all (the mould you described to Emma is usually due to not ventilating or heating the property properly or wiping down condensation) 3. We cannot comment in relation to your landlords intentions regarding your deposit or their threats of legal action against you. We can only advise you to speak with the DPS and seek legal advice, which is what Emma did but you would not listen 4. I too am ex forces and from what Emma has informed me you didn't exactly speak to her very nicely, when all she was trying to do was explain the above to you. Should you wish to discuss further please do not hesitate to contact me. Regards, Phil Watson
β
β
β
β
β
5/5
GoogleMade the moving process simple and easy , would 100 % recommend these folks
Kelly Β· 30 March 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleGreat customer service from Ben McEneaney, quick response, much appreciated.
He is a credit to Phil Watsonβs brilliant team and is keeping up with Philβs high quality standards.
Asad Β· 5 July 2019
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Asad, thank you for your 5* review. It's been a pleasure knowing and working with you since we set up in Rochdale way back in 2007. I think you may even be our longest standing client! :)
β
β
β
β
β
5/5
GoogleBen at Rochdale Martin & Co made a difficult time feel very comfortable for me, he was very informative and very understanding. I couldnβt praise him enough.
Bethany Β· 5 July 2019
Agent replied Β· 4 July 2023
Hi Bethany, thank you for your 5* review! I will pass on your comments to Ben
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI can't thank Martin and co and cerys who I was dealing with enough,, as moving can be very stressful as we know , they have made my move go smoothly and any issues regarding my new property they have dealt with so five stars from me . πππ β¦
Tony Β· 7 July 2023
Agent replied Β· 8 July 2023
Hi Tony, thank you for your 5* review! π It really is appreciated. Best regards, Martin & Co β¦
β
β
β
β
β
5/5
GoogleOutstanding and very supportive especially one of there agent Daisy Pearce
Favour Β· 24 May 2025
Agent replied Β· 1 August 2025
Thank you. I will pass on your positive comments about your outstanding experience.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.