Trusted Agent profile · Redditch

Verified

John Shepherd Redditch reviews

4.4

★★★★★ Great

1,581 reviews across 3 platforms

The Old Church, Ipsley Street, Redditch, B98 7AA

Part of John Shepherd, see every office.

John Shepherd's office in Redditch, at The Old Church, is rated 4.4 out of 5 across 1,581 reviews on three platforms, including 198 Google reviews rated 4.6.

Google logo

4.6 / 5

198

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,361

Reviews on Trustpilot

Business-wide

allAgents logo

22

Reviews on allAgents

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

About John Shepherd Redditch

At John Shepherd, our Redditch letting agents provide top-quality expertise to landlords and investors looking to let a property. With 30 years of experience in the industry, we understand what you want from a Redditch letting agent, and our advice to you will be as unique as your property. Our dedicated team is here to seamlessly connect your property with the most qualified buyers and tenants. With our extensive knowledge of the local area, we take pride in showcasing your home or investment property to maximise its appeal.

Reviews

Every review we hold for the Redditch office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Great service from Mandi.She went…

Great service from Mandi.She went through all the requirements and importance of them in a calm and professional way.

SUKHVINDER · 20 February 2026

Agent replied · 24 February 2026

Thank you for your kind words. We are glad Mandi provided you with helpful and professional guidance. If you need anything further, please feel free to reach out to us.

5/5

Trustpilot

Faith was very helpful in the renting…

Faith was very helpful in the renting process. Thank you!

Helen · 19 December 2025

1/5

Trustpilot

Bunch of thieves

Do not, i repeat do not apply for one of their properties, regardless as to whether you need a guarantor and then pay them the over £100 for referencing checks to take place. Granted, a box I did not acknowledge on the paper original form provided, I notified goodlord referencing about prior to ANY checks. The estate agent seeing that this was the case said there was a way around it and asked the landlord if they would take a tenant with a guarantor. Due to the landlords refusal, they said goodlord noticed the difference between both applications and thats why I was declined. I notified them in their application, just missed it on the original document. Requested to pay over 100 even though referencing was cancelled in the middle of processing my application, with references due. DO NOT USE THIS ESTATE AGENTS, AT ALL- YOU'VE BEEN WARNED. EDIT: A over a year later a response, the typical display of the level of customer service to be expected. I went to the establisment in person to express my concern and no regard was given in the same way as this review. I can't emphasize my review enough and because I need to keep it clean, I will re-iterate DO NOT USE THIS ESTATE AGENTS, AT ALL- YOU'VE BEEN WARNED.

Jay · 20 November 2023

Agent replied · 9 April 2024

Thank you for taking the time to leave us a review, we’re sorry to hear your experience has not been as we’d hope at this point. We are very keen to speak directly to understand more specifically what the issues you have experienced are and how we can rectify them. Please email our Lettings Director at jack.spellman@johnshepherd.com and he will be happy to discuss more. Many thanks

5/5

Trustpilot

Senka was excellent the first time we…

Senka was excellent the first time we rented out our home, she was the same for the second time. She, and the team working with her, supported us through the process professionally. This time there were more problems but the processes at John Shepherds identified concerns and stopped longer term problems developing. This was frustrating but so glad that the measures worked. We now have tenants that we are confident will be as good as the previous ones.

Phil · 17 September 2022

5/5

Trustpilot

Would Recommend- Four Oaks Branch

Positives: they were very quick to get back to me when I applied for the flat I’m renting . Communication has always been very quick and efficient. Any issues I have had so far in my flat have been dealt with straight away. I would like to mention Leah who has been a star dealing with any queries and issues right from the very beginning. Leah is definitely a precious commodity to John Shepherd and the reason why I feel so comfortable and looked after during my tenancy. Leah is lovely and incredibly efficient at dealing with issues. Nothing is too much for her: I am feeling happy and very settled in my flat . ConsThe only issue I had , which is not John Shepherd’s direct fault, is the company they use to check references, Goodlord. I found it virtually impossible to speak to a human being. You can use the webchat. However , you “speak” to a bot after 5pm which proved a waste or time and it was incredibly frustrating. They use a software to collect information and documents and it is a straight forward if you upload exactly what they ask for. In my particular case , I have 2 different employers. One of them , BCC, had not issued payslips for the last 2 months ( they are revamping their payroll system and having issues with this) . So I wasn’t able to provide Goodlord with April and May payslips from 2 of my jobs as I didn’t have them. I emailed them via the Bot to inform them of what was happening. Someone from Goodlord left a message on my phone, suggesting to upload my work contracts and a letter from my employers, so I followed their advice and uploaded all the information as per requested. A few days later I was informed by John Shepherds that my salary did not match what I had stated in my forms when applying for the property ( Goodlord passed the information onto them)It was obvious that Goodlord was not looking at the contracts and extra information I had uploaded. They were still only taking into account the salary they could see from the payslips. The effort made to explain the situation, the contracts, the employers letter and the bank statements were not being taken into consideration. A simple 5 minute call with a human being would have been in enough to sort the issue out. In the end Sam from John Shepherd ,got in touch with them and sort it all out for me. It all got sorted out in the end but all the stress would have been avoided by speaking to a human being and not to a bot.

Viv · 24 June 2022

5/5

Trustpilot

Fantastic Experience

Can't thank Maisy enough!

Emma · 5 February 2026

5/5

Trustpilot

Very patient reliable and helpful…

Very patient reliable and helpful throughout the process

Hell · 12 May 2026

Agent replied · 15 May 2026

Thank you for your review. We are glad that you found our team patient, reliable, and helpful. We appreciate your positive feedback and look forward to supporting you again in the future.

5/5

Trustpilot

Had a great experience getting my…

Had a great experience getting my property ready and rented in a short period of time. Michael Nabarro was very helpful and efficient throughout the process.

Annie · 20 March 2024

Agent replied · 24 April 2024

Thank you for your feedback.

5/5

Trustpilot

Amazing estate agents

John Shepherd estate agents are one of the best. Our application was easy, well-coordinated and stress-free. The staff are all professional and helpful, but Lily is outstandingly amazing. The apartments itself is what you see, what you get. We did an online viewing, and we decided to pay for the flats. We were happy when we saw the apartment physically. I will definitely recommend them to anyone.

Ayodele · 26 August 2023

5/5

Trustpilot

The chased and sorted my issue right…

The chased and sorted my issue right after they were made aware. Fantastic people and awesome service

UL · 26 February 2026

Agent replied · 28 February 2026

Thank you for sharing your wonderful experience. We are glad our team was able to resolve your issue promptly. We look forward to supporting you again in the future.

5/5

Google

All the staff are very friendly and patient with us. Offices easy to access and free parking there. We haven't moved for nearly 50 years, so a very big step for us. They explained things to us. Well done everyone.

Linda · 21 July 2025

Agent replied · 21 July 2026

Thank you for the kind words of feedback Mat Barnes, Director, Hunters Chesterfield

5/5

Trustpilot

We are very happy with our service

We are very happy with our service, especially from the team at the Burton branch who are excellent at looking after our properties and tenants in the local area. I would highly recommend.

Driver · 1 October 2025

Agent replied · 4 October 2025

Thank you for your kind review of our services. They are very much apprecaited!

5/5

Trustpilot

I am a first time renter and so was…

I am a first time renter and so was apprehensive at first with the process with it being around Christmas and also during these unprecedented times. However Brendan was extremely helpful and answered any questions I had, very responsive, and updated me throughout the process. I can’t recommend him enough, or John Shepherd as a company.

Liam · 24 November 2020

Agent replied · 9 April 2024

Thank you for your kind words, it was a pleasure to able to assist you. We hope to hear from you in the future.

5/5

Trustpilot

Excellent customer service from Lettings team

I would like to offer my sincere thanks to Ailish and Rickie in the lettings team for all of their hard work and perseverance in securing my new tenant. Despite all of the obstacles in play due to COVID, they showed completed professionalism and commitment throughout and have been a pleasure to deal with.Many many thanksChris

Chris · 20 November 2020

Agent replied · 9 April 2024

Thank you for your kind words, it was a pleasure to able to assist you. We hope to hear from you in the future.

5/5

Trustpilot

I’ve recently moved in to my new rental…

I’ve recently moved in to my new rental property thanks too Brendan Pearce of john Shepard’s .Brendan was really helpful through all the stages we needed to fulfil and was always on the end of the phone to talk us through any problems . I wouldn’t hesitate To recommend john Shepard and obviously Brendan ...thanks guys

Michael · 18 November 2020

Agent replied · 9 April 2024

Thank you for your kind words, it was a pleasure to able to assist you. We hope to hear from you in the future.

5/5

Google

Fantastic company, very professional and a solid no nonsense service. Very easy to use and understand from start to finish. Can't fault any of the team I dealt with.

James · 21 July 2026

5/5

Trustpilot

I had a viewing with Millie

I had a viewing with Millie. She was so helpful and kind, explaining everything very well, and following up with all details I asked her. Eventhough the landlord didn’t proceed with my application, but I am completely happy with Millie’s help and support.

Chiman · 11 June 2025

Agent replied · 7 July 2025

Chiman Hosseini, we're glad you had such a wonderful experience with us!

5/5

Trustpilot

Thanks kelvin

Thanks kelvin, for helping me out. The process was smooth and easy😊👍🏻

Nishita · 31 March 2026

Agent replied · 2 April 2026

Thank you so much for your review. We're thrilled to hear that the process was smooth and easy for you. Your feedback means a lot to us and we'll make sure to share it with Kelvin.

5/5

Trustpilot

First time tenant

Despite being unfamiliar with the letting process and searching for a student flat at a time when most properties were already taken, Kelvin Zakeyo from the John Shepherd Estate Agents guided me through every step as a first-time tenant.

Breann · 7 May 2026

5/5

Google

Very professional and friendly service

Glenn · 21 May 2026

Agent replied · 21 July 2026

Thank you for your kind words about our professional and friendly service, Glenn. Mat Barnes Director

1/5

Trustpilot

This is the worst place for tenants and…

This is the worst place for tenants and landlords❗️I did the application to rent a house (15 cherry walk) and I sent all the documents that I had to sent like payslips, p45, p60 and they took 4-5 weeks to proceed. The last thing they asked me is to give them access through a link to my online banking, this seem more like a fraud so be careful people. This people keep the properties of landlords on purpose for months and not renting them out as soon as possible so the landlords can pay their mortgage. If someone wants to rent a house don’t try it here because they’ll keep a deposit and make you wait a long time and they’ll find something so you don’t get a refund, so is not worth it the wait and for the landlords who want to rent out their property don’t waste your time here.

El · 26 September 2023

Agent replied · 9 April 2024

Thank you for your comments and we apologise that you have had a negative experience with John Shepherd. We pride ourselves on having a strict and robust referencing criteria which needs to be met in order to protect our landlords. You were kept updated on several occasions and requirements for referencing clearly outlined however, our referencing company have deemed that you have not met these requirements therefore, according to landlord instructions we had to withdraw your application for the property. If you would like to discuss our criteria further and why this was not met, please feel free to call us on 01217031850.

5/5

Trustpilot

Akeem has been so helpful

Akeem has been so helpful. He really helped my renting experience, he found me a great new flat after having to leave a previous one and went above and beyond to meet my needs.His communication between myself and the Landlord was handled very professionally and all made to be very easy! I am super impressed and really glad I have l continued renting with John Shepherd, Akeem really contributed to that.

Jessica · 10 March 2023

5/5

Trustpilot

My experience with John Shepherd has…

My experience with John Shepherd has been truly outstanding from start to finish. The company has been professional, organised, and supportive throughout the entire process, which made everything far less stressful and much more reassuring for us.

Azar · 18 May 2026

1/5

Trustpilot

My poor experience with John Shepherd was…

My experience with John Shepherd was nothing short of frustrating. From the moment I engaged with them, it was evident that their primary focus was on making a sale, and they were incredibly pushy about it.To add to the annoyance, they consistently addressed emails to me incorrectly, which demonstrated a lack of attention to detail and professionalism. It felt like they were more interested in closing deals than in providing a smooth and respectful customer experience.Overall, my interaction with this estate Agents' was marked by pushiness, careless communication, and an overall poor experience. I would caution anyone looking for a more client-focused and respectful real estate agency to steer clear of them.

No · 23 September 2023

Agent replied · 9 April 2024

Thank you for taking the time to leave us a review, we’re sorry to hear your experience has not been as we’d hope at this point. We are very keen to speak directly to understand more specifically what the issues you have experienced are and how we can rectify them. Please email our Lettings Director at jack.spellman@johnshepherd.com and he will be happy to discuss more. Many thanks

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read John Shepherd's Google reviewsLeave John Shepherd a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.