Every review we hold for the Poulton-Le-Fylde office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 4/5
TrustpilotReally pleased with our Jones Home
Really pleased with our Jones Home. There is a delay when needing certain jobs done but overall we are happy here at Sanctuary Mews, Bromley Cross. A small grumble just wish there were handles on bath considering house is for over 55's!
Patricia · 31 October 2023
Agent replied · 13 June 2024
Thank you Patricia for taking the time to leave a review. It's great to hear that you are really pleased with your new home.Thank you for the suggestion of handles on the bath. Please know, this has been passed on to our technical team. Thank you and all the best,Jones Home North West
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery professional and brilliant…
Very professional and brilliant throughout the process from start to finish. Very help full, kept up to date at all times, and nothing was never to much trouble. !!THANKYOU SANDRA!!
Mr · 29 January 2026
Agent replied · 31 May 2026
Thank you Mr & Mrs Vine for taking the time to leave a 5* review of your experience and the support you received from Sandra, she will be delighted to hear your feedback. It is great to hear your journey to your new Jones home went as smoothly as it did.
On behalf of all at Jones Homes, we wish you many happy years in your new home at Lambcote Meadows.
Kind regards, Jones Homes Yorkshire
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service
We have recieved great communication with all staff at Jones Homes. Penny was great and provided all info required and answered our queries. It has been a quick and easy process from start to finish which has been brilliant as first time buyers.
Christina · 5 October 2023
Agent replied · 13 June 2024
Thank you Christina for taking the time to leave a 5 star review and your compliments to Penny, I'll be sure to pass this on. It's lovely to hear that we have helped to make your first time buying a home a nice and memorable experience. Please know that I have shared your kind words and compliments internally.Thank you and all the best,Jones Home North West
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe moved into our beautiful new home 4…
We moved into our beautiful new home 4 weeks ago. There have been a few snagging points as to be expected with a new build property, but everything has either been dealt with or is in hand. Carl the site manager at the Bolsover site has been brilliant and very professional in every way. Nothing is too much trouble for him to make sure we are happy with everything. We would highly recommend Jones Homes to anyone looking to purchase a quality new build home.
Elaine · 24 May 2024
Agent replied · 13 June 2024
Thank you Elaine for your kind words! Carl and the team at Bolsover will be delighted. On behalf of us all, we wish you many happy years with your Jones home.
★★★★★ 5/5
TrustpilotAwesome build
Awesome build. great customer service so far.
CallistusIwuagwu · 21 July 2026
Agent replied · 10 October 2026
Thank you Callistus for your 5* review. Your kind feedback will be passed on to the team. Building beautiful, high quality homes is something we take great pride in and we’re delighted to know that you are happy with your new Jones home.
We wish you many happy years in your new home at Lambcote Meadows.
Kind regards,
Jones Homes Yorkshire
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat customer service
Great customer service and quick responses to all queries raised
Liz · 26 June 2026
Agent replied · 10 October 2026
Thank you Liz for your 5* review. It is great to hear your journey to your new Jones home went as smoothly as it did. We will ensure your positive feedback is relayed to the team.
On behalf of all at Jones Homes, we wish you many happy years in your new home at Gateford Park.
Kind regards,
Jones Homes Yorkshire
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat customer service
We have just visited the Alderley Gardens sales office. We were greeted with a warm hello and offered cake by the lovely Terri Stamp. We first met Terri about 4 years ago when we bought our home in Westlow Heath, Congleton. Terri is fantastic at her job. She always goes above and beyond and no question is too small. Her attention to detail is exemplary. She is a true credit to Jones Homes.
Jglo · 28 October 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotOur experience of owning a Jones Home…
Our experience of owning a Jones Home is beyond compare…the service provided is exceptional…the site foreman (Jamie) is a total gent…very caring, attentive and professional…the customer care team are amazing (Chris and all his crew) excel at what they do!!
Mark · 9 November 2023
Agent replied · 13 June 2024
Thank you Mark for taking the time to leave a 5* review and for your compliments to Jamie, Chris and the team. It's nice to hear how happy you are with the service you have received from them.Thank you and all the best,Jones Home North West
★★★★★ 5/5
TrustpilotAlderley Gardens has been a 5* experience
From the Sales office to the move-in and aftercare, my experience moving into my second Jones Home in April has been brilliant. You get a real sense of being treated like an individual rather than a “buyer”. Would highly recommend.
Sophie · 15 October 2023
Agent replied · 13 June 2024
Thank you Sophie for your 5 star review and great to hear you have chosen a Jones Home again. Thank you for sharing your experience and great to hear that you highly recommend us.Your kinds words and comments have been passed on to the team.Thank you and all the best,Jones Home North West
★★★★★ 5/5
TrustpilotDan has been very considerate with…
Dan has been very considerate with working in the house with our newborn, he has gone above and beyond with his work and done so in a professional manner.
Dan · 31 May 2024
Agent replied · 13 June 2024
Thank you Mr Bonett for your feedback and for taking the time to share your experience with us! Dan will be delighted with your kind words.On behalf of us all, we wish you many happy years with your Jones home.
★★★★★ 1/5
TrustpilotJones Homes poor customer service
We moved into our home in October 22, In Burgess Hill, Folders Grove estate. I am to say the least completely unimpressed but the lack of customer service, very unprofessional and actually rude. In August 23 we had our end of defects inspection and work was agreed that was below standard that needed repairing. I have had to constantly chase and chase to get even the basic repairs fixed. I am still awaiting my front garden to be fixed as it was creeping over the air bricks which is against CDM 15 regulations. Their ground workers also nicked the electrical cable into my property prior to us moving in which resulted in the front garden being dug up a month after us moving which was never fixed. Every time I email they ignore my emails. I am waiting on replacement drawers for my kitchen also.We had severe flooding in the bottom end of the estate where they employed more ground workers to come and complete some work which ended up in that company (a sub-contractor for jones homes) damaging my shed and doing a poor job on re-pointing my patio. I have had the customer care manager out who has seen all of this in Feb 24 and every time I chase for an update my emails are ignored. So I am living with a damaged shed and poor work on my patio and no answers as to what is going on and the fact all the work they did hasn’t fixed any issues.To say they are meant to be a well established company they are not professional in the slightest. I email every week and still don’t have any answers just a damaged shed, a front garden that hasn’t been fixed and poor work done to my patio. I would never recommend jones homes to anyone, as I wouldn’t wish this poor customer service on anyone.
Steven · 4 April 2024
Agent replied · 13 June 2024
Dear Steven,We are sorry to read your concerns. Your review is important to us, rest assured your feedback has been shared internally.Kind regards, Jones Homes Southern
★★★★★ 2/5
TrustpilotSnags unresolved so left with leaking shower
Unfortunately, we are waiting for snags to be resolved 4 years later. When we contact customer services they are less than helpful. On our first day moving in, our en-suite shower leaked into the hallway, thankfully the site manager came out straight away and had the plumbers from the site round the same day. However, as it was resolved the same day the job was not logged and we are now told it can’t be fixed as we are out of warrantee!
Claire · 14 March 2024
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your feedback. As mentioned, all Jones Homes include an industry-standard 2-year warranty and an insurance-backed 10-year Buildmark warranty from the NHBC. We are pleased our site team were able to address your early issues but after a 4 year period all homeowners are out of warranty unless the issue is a structural defect covered by your NHBC Buildmark policy. Jones Homes is absolutely committed to resolving genuine warranty defects for our customers which are reported within the two year warranty period, however, when customers approach us for assistance after that period has expired, our inability to assist then can cause unintentional offence. Our Customer Services Team have the unenviable task of declining such requests when approached but we would never fail a customer with providing supporting information which in this circumstance we have.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat experience with Jones Homes
Great experience with Jones Homes, from start to finish it has felt personal and Karen Brockett our Sales Adviser has been the most helpful person. Highly recommend, we have previously dealt with other house builders and this has been the best experience so far.
BILLY · 15 May 2023
Agent replied · 13 June 2024
Thank you Billy for your kind words! Karen and the whole team will be delighted to hear your feedback.On behalf of us all, we wish you many happy years with your Jones home.
★★★★★ 2/5
TrustpilotThis company are absolutely terrible
This company are absolutely terrible. We purchased our new build march 2022 and have had a torrid time. The windows are draughty and noisy. There’s a snag list not completed 2 years after moving in. I honestly don’t know where the executive part of there name comes from. I would strongly recommend against buying a property from this builder. Sub standard brick work. They take your money and have absolutely no after care. I have had to report them to the NHBC. Please do not purchase a property from this builder .
Jamie · 3 March 2024
Agent replied · 13 June 2024
Dear Jamie,Your review is important to us and we are sorry to read your concerns. Please rest assured your feedback has been shared internally. Kind regards, Jones Homes Yorkshire
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolutely appalling customer service!
Absolutely appalling customer service!! Been in the house since the 13th of April 2022. I have a snagging list that still has 100+ issues to complete, many of which were supposed to be resolved within the first seven days of moving in. Every single window and external door is too small for the openings they’re fixed. These have been poorly sealed, though in some cases not sealed at all. Not ideal when gas and electricity cost the same as a mortgage.The brick work is poor with massive gaps where cut’s haven’t been run through. In parts it looks like the bricks have been catapulted into place.The lead work is a shambles. It’s been cut short in places leaving large gaps above the fascia board. So no doubt I’ll end up with birds nesting in there. They’ll have to pay rent though to go towards the massive heating bills caused by the ill fitting windows.The ridge tiles sit around three inch lower than the hips. They sent someone round to look at the lead and tiling issues three months ago. He said he’d be back in two weeks to rectify. I can only assume he’s lost a couple of pages from his calendar.The same happened with joiner who came four months ago to replace soffits and fascias around the front entrance and garage. The soffits were replaced but not sealed and screw heads left on show. The fascia was removed but then put back out of position as the replacement board was the incorrect size. Due to the poor positioning of the fascia the first course of tiles has dropped significantly. I was was assured that the correct fascia would be fitted within 3-4 days. Four months later and we’re still waiting. All in all the standard of finish is just sloppy. As if the house was built on a Friday afternoon… by the apprentices.The most frustrating aspect of all this is the shocking communication. I’ve lost count of the unanswered calls made and emails sent. On the rare occasion you do get a response it’s never that persons responsibility. I’ve sent three emails in the past four weeks asking for a timeline of when these jobs will be completed. I’ve had zero replies.It really is very disappointing. I should be enjoying watching my kids grow in an amazing family home. Not spending countless hours trying to get my snagging list completed. But Jones Homes don’t care. They’ve already had their money so why should they care!!For anyone considering buying from this company my advice is don’t….. they are con artists who cease caring the second your money hits their account!
Joe · 20 February 2024
Agent replied · 13 June 2024
Dear Joe,Thank you for you bringing these matters to our attention, all feedback is important to us. Please rest assured we have passed on your review and information to the relevant department and they will be in contact.Kind regards, Jones Homes Yorkshire
★★★★★ 5/5
TrustpilotWhere can I start….
Where can I start….. Jones home have been fantastic throughout, we absolutely love the house and the kids and myself have settled in well. We purchased on sunfield in Wilmslow and the house is fantastic. Charlie (on the site) has been so accommodating and everything has been dealt with pretty much the same day.
Rachel · 21 February 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotJones Homes 5*
Wow! After visiting the Teasel Green site by Jones Homes, we were amazed, awed and astounded at the quality of the build of the site and show home. The site is prestige and is clearly kept neat and tidy by all who work there. Also, the show home is the best I have ever visited. In terms of quality the show home felt solid and in terms of decor it was tasteful and exquisite. We were amazed by the attention to detail in the kitchen and the quality of the fittings and the large appliances. After walking around the show home, Janet couldn’t have been more helpful. She was extremely knowledgable about the history of the company and each style of house that would be available on this site! We had an amazing experience and would recommend Jones Homes to friends and family, which we already have!
Lauren · 17 January 2024
Agent replied · 13 June 2024
Thank you Lauren for your 5* review, kind words and for taking the time to share your experience with us! The team at Teasel Green will be delighted to hear your feedback. Kind regards,Jones Homes Yorkshire
★★★★★ 1/5
TrustpilotSo you cannot complain as it touches a nerve with Senior Management
How I hope more senior….Board Members at Chairman Level …read these reviews…..So having been chastised from my previous review… here are the key points regarding the property bought from Jones Homes North West:Unfortunately cannot add photographs here:Can you get a definitive response from the appointed managing agents re problems…NOPaint failure to external windows…having confirmed it is a problem..now a maintenance issue at the cost of owners…within two years paint fails …answer this yourself….Issues with leak…still awaiting resolution after 9 monthsStonework needs attention…”sorry we are having difficulty finding a stonemason”…funny thought Jones Homes and the Emerson Group were experts in their field!!!Agreement to complete / rectify defective works in the basement now refused.Request to meet Board Members to discuss and move forward…no response.Works handed over that needed significant further works to comply with LA requirements…how is this possible?Read the review prior to this… yes not my property…but be aware…..
Ian · 13 September 2022
★★★★★ 1/5
TrustpilotI am very unhappy with Jones Homes
I am very unhappy with Jones Homes. I have raise a formal complaint - escalation via your complaint procedure, which has not ever been acknowledged. I raised this via the customer service office. I have now asked for who I need to contact to actually have my complaint looked into and to deal with my issues. I find this very upsetting.
Christine · 28 November 2024
Agent replied · 26 December 2024
We are sorry to hear you are not currently happy with Jones Homes. We are aware of issues you have raised regarding the management company appointed to maintain the public areas of the development and your complaint was forwarded to them for comment but we have yet to receive a response. We have contacted them again asking for an update on the issues you have raised and someone will be in contact with you about this as soon as we have received a substantive response from the management company. Thank you for your patience.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAppalling customer service
Appalling customer service. Still waiting on snags to be completed lived here nearly a year and now being told they will not be doing them! What happened to the 2 years grace of snags!
Tasha · 11 October 2025
Agent replied · 31 May 2026
Dear Tasha,
Your review is important to us, and we are genuinely sorry you feel your experience could have been better.
We would like to ask a member of the relevant department to contact you regarding these matters but are unable to match your details to our internal records.
We have responded via Trustpilot requesting further information from you. Please respond to the Trustpilot request with your name, plot number and development name so we may look into this for you.
Kind regards, Jones Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotCarol was very friendly
Carol was very friendly, informative and good with detail and specification. She took time with us and listened to what we said. Excellent.
Simon · 5 June 2024
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for taking the time to leave your review. We appreciate all feedback, and will surely pass your kind words on to Carol.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSpecial thanks to Gateford Lynn
Special thanks to Gateford Lynn, David and Graham Provide good service with following up and looking for their final items to finish up soon.
Mr · 15 May 2024
Agent replied · 13 June 2024
Thank you Mr Lam for your 5* review and kind words! The team at Gateford Park will be delighted to hear your feedback. On behalf of us all, we wish you many happy years in your new Jones home.Kind regards,Jones Homes Yorkshire
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe’ve just moved into our Jones Homes…
We’ve just moved into our Jones Homes and had a really positive experience from start to finish. The quality of the homes and attention to detail is excellent, and the whole process has felt smooth and well organised.
Lyndsey · 23 May 2026
★★★★★ 2/5
TrustpilotSales Process Disappointing
Having purchased 7 new homes this was by far the worst customer experience - I genuinely believe it is cultural in the sales/marketing process having felt as though they were doing me a favour in selling me a home - lack of clear engagement, moving of goalposts and general communication was poor.The house itself is beautiful and the builders/site team are fantastic as usually are construction teams - Gareth in particular was very attentive and responsive.Happy to provide more feedback as it is definitely a blind spot !
Mr · 1 November 2023
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review, we are pleased to hear you are enjoying your new home and we will ensure your comments are relayed Gareth.Your review is important to us, and we are genuinely sorry you feel your sales experience and communications could have been better. All feedback is important to us and this feedback will be passed to the relevant department in the relevant regional office in line with our business practice. However, on behalf of all at Jones Homes, we wish you many happy years in your new home.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.