Every review we hold for the Pontnewydd office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleDodged a bullet on this one! AVOID!
Hathways policy is bizarre to begin with - 6 month tenancies only on a reoccurring basis if agreed upon with the agent or it becomes a 1 month rolling tenancy. So don't get comfortable in case they pull the plug! The agency reserve the right to visit the property quarterly to 'check' everything is ok. I have rented for many years and never have I had someone check up on me as if to suggest I may be 'misbehaving'. Anyway, we're in a position where location was necessary and due to limited market availability, we proceeded.
Property 1 - After a successful viewing we proceeded to fill out the required forms. Began the process despite slow and very poor response times from the agency. Whilst browsing RightMove where we found the property, we discovered the listing had been removed. We contacted Hathways to ask why this was as we had completed the forms and not heard back. 2 days later, they email to say the property is no longer available as they were selling the property instead now. No apology whatsoever. We thought we'd look past this as this does happen with the market however the communication was shocking as we had found out through a 3rd party that we weren't going to be moving in after all.
Property 2 - We found another place in the location we wanted. Hathways again. At this point we were hesitant because of our experience but again, due to limited availability, we proceeded. We completed a whole new set of forms for the property and sent them off. Silence again... Now I'm beginning to get frustrated. No communication. So we checked the property listing on RightMove. Believe it or not - the listing had been removed! Honestly could not believe it. We contacted Hathways and waited well over a day to receive a response saying the property was off the market! NO apologies for either of these situations.
Terribly poor communication and lack of professionalism. Incredibly disrespectful in their handling of the situation. Needless to say we will ensure to stay well away from this company.
We found a property through a Competitor and completed the forms and deposit the same day. This competitor maintained constant communication with us the entire time. This is how it should be. Moving house is stressful enough at the best of times, this company will make you want to pull your hair out. AVOID.
Scott · 20 March 2021
★★★★★ 5/5
GoogleHathways have been Fantastic throughout selling our property. They did a excellent job with our home pictures and a great Video tour. Suzanne and all her team have always been very professional, proactive, prompt at getting back to us and …
Jenna · 22 April 2022
Agent replied
Hi Jenna, it was a pleasure to help you, thanks for your business and kind words. Good luck for the future! 😊 …
★★★★★ 5/5
View AgentsBrilliant service
I had all of the main Estate Agents out to value my house. I am delighted to say that my house sale has just completed with Hathways and they achieved £28,000 more for me than the lowest valuation I had from the other agents.
The quality of the photographs and the way they marketed the property made a huge difference. I’m so glad I made the right choice as I could have been substantially out of pocket if I had chosen one of the other Agents.
Bernadette · 14 April 2019
★★★★★ 5/5
GoogleHATHWAYS - The only name anybody needs to know about when it comes to property. The best service, amazing staff and great value. Currently in the process of renting a commercial property with the guys, I wouldn't go anywhere else. Why would I?
Thank Everyone!
Dale · 26 March 2020
Agent replied
Thanks for the review :)
★★★★★ 1/5
GoogleAwful awful service, my mother viewed a property on Tuesday, very happy with it, the agent Emily showed us around, and that day I made an offer and was told by carl pendry via telephone (I hope it's recorded) that my offer has been accepted and to pop in with my ID to finalise, the next day I went in as requested to be told that the house has gone to someone else, no phone call to see if I wanted to increase my offer, not even a courtesy call to tell me it had gone, was no explanation as to why I wasn't called to advise either me or my mortgage advisor, my mother had previously run in with the agent 'emily' so can't help thinking this was personal. Even my mortgage advisor said this was poor Pratice and shocking. I will be taking this further
James · 20 March 2017
★★★★★ 5/5
Googlefor the moment only good and positive opinion👍 …
Kar · 20 March 2024
Agent replied · 21 March 2024
Thanks for the 5 star review 💜🏠 …
★★★★★ 5/5
GoogleThis is the second time we have used Hathway's.
From the amazing photo s and video s to the excellent communication,we sold our home in less than a week. …
Sean · 22 April 2022
Agent replied · 19 June 2024
Hi Sean, thank you so much for your kind words. It really means a lot to us all. 💜 …
★★★★★ 1/5
GoogleEnquired about a property and was sent a full page of commands and conditions before we could view. Found them abrupt and rude….put us off the property altogether. Shame.
Miranda · 20 March 2022
Agent replied
Hi Miranda, we are truly sorry to hear you weren’t satisfied with the procedures we have in place to protect our staff and clients. … More
★★★★★ 5/5
Facebookkyle drew their mortgage advisor provided an exellent service went above and beyond to help us even helped us with a solicitor issue 5 stars top man thankyou⭐⭐⭐⭐⭐
Jonathan · 9 September 2021
Agent replied · 24 October 2025
Well done Kyle.
★★★★★ 5/5
GoogleHathways are soo amazing and helpful with any issues. All sorted quickly all the staff are friendly and knowledgeable always give great advice. Been renting from them for several years.
Katie · 20 March 2021
Agent replied · 9 November 2024
💜 …
★★★★★ 5/5
GoogleDuring unprecedented times Hathways Estate Agents maintained the level of communication and professionalism I would expect from the best performing pre COVID-19 Estate Agents from start to finish. …
Alexander · 22 April 2021
Agent replied · 19 June 2024
Thank you for your kind words, and for using our services. Good luck in the future 😊 …
★★★★★ 1/5
GoogleAwful website, found a possible house to enquire about and the website does not have any listing of the property. Only 3 houses shown and poor page layout.
Shane · 20 March 2021
Agent replied · 19 June 2024
Hi Shane, please can you confirm what property you are enquiring about ASAP so we can resolve this and you can amend your review as it appears quite harsh for a possible software malfunction that is out of our control? ASAP please, thanks.
★★★★★ 5/5
FacebookAn excellent experience at all stages of the property sale.From Valuation to sale we were kept informed at all times.A friendly professional service.
Highly recommended.
Martyn · 21 May 2021
Agent replied · 24 October 2025
Thank you so much for your kind comments, it is much appreciated 😊
★★★★★ 1/5
GoogleDon't bother using this company.
A big waste of time.
Never had an experience like it. We do not recommend.NegativeQuality
Dominec · 20 June 2021
Agent replied · 19 June 2024
Hi “Dominec”
We have checked all of our systems and have zero confirmation of ever dealing with you in any way. If you have a legitimate concern please email info@hathways.co.uk
When “people” post negative reviews with no information provided and a questionable profile, it doesn’t really have a negative impact as the public realise that you probably have some reason/motivation for the negative review.
★★★★★ 5/5
GoogleProfessional, friendly and very helpful staff
Raymond · 20 March 2023
Agent replied
Hi Raymond, thanks so much for the kind words. 😊 …
★★★★★ 1/5
GoogleDon't bother using this company.
A big waste of time.
Never had an experience like it. We do not recommend.
Fergal · 20 March 2021
Agent replied · 22 December 2024
Hi “Dominec”
We have checked all of our systems and have zero confirmation of ever dealing … More
★★★★★ 5/5
FacebookThey are very friendly, professional & knowledgeable, they go out of their way to get things done.
David · 8 January 2021
Agent replied
Thanks Dave for the great review, it really is appreciated 😊
★★★★★ 5/5
FacebookVery impressed with everything they’ve done so far & cannot fault the photos,video & description
Karen · 19 April 2021
Agent replied · 24 October 2025
Thank you Karen, we look forward to helping you to sell your property 😊
★★★★★ 5/5
Facebooktotally professional photos and video were excellent helpful and friendly staff would highly recommend their service
'gail · 2 October 2020
Agent replied
Thank you Gail for your positive feedback, it really is appreciated 😊
★★★★★ 1/5
GoogleLet down by this company for the 3rd time. They don't seem to know what they r doing. Very disappointed
S · 20 March 2019
Agent replied
Hi Samantha please can you e-mail info@hathways.co.uk with your concerns as we can see no record of you on our system?
★★★★★ 1/5
GoogleAwful, contacted them about selling house, they never got back to me.
Deborah · 20 March 2021
Agent replied
Hello Deborah
Please can you contact us on info@hathways.co.uk as we can’t locate your enquiry? Thank you
★★★★★ 1/5
GoogleGarbage service 12 years ago & still the same today
Michael · 11 May 2021
Agent replied
Hi Michael.
Thanks for the review. We have checked our systems and we cannot see we have had any contact with you, now or in the past? Could you please contact us on 01633870777 or info@hathways.co.uk so we can discuss your issues with our service.
PLEASE NOTE: If we don't hear from you we will put this down as another fake review, probably from a competitor or someone with a grudge. The fact that this is your only activity on Google reviews etc. would also point to this.
We look forward to hearing from you ASAP.
★★★★★ 5/5
GoogleProfessional, helpful and a pleasure to deal with.
Janey · 20 March 2021
Agent replied · 9 November 2024
💜 …
★★★★★ 5/5
GoogleRating only, no written review.
Юлия · 15 August 2026
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.