Every review we hold for the Oldham office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDATA BREACH DATA BREACH
Megan today has kindly breached data protection and disclosed names to a unknown person on the phone without any security checks.
Thomas · 13 August 2026
Agent replied · 22 September 2026
HI Thomas,
Thanks for taking the time to leave a review.
We are sorry to hear about the experience you have had and will look into this as a priority.
If you could please get in touch to provide some more information on your call, that would be appreciated.
We can be reached at talk-to-us@rightmove.co.uk or called on 01908 712300.
Many thanks,
Rightmove
★★★★★ 5/5
TrustpilotSearch filters greatly improved.
A long time ago, I raised an issue re Homewise properties appearing as retirement homes when in fact Homewise is a shared ownership buying scheme for older purchasers. None of the Homewise properties were actually designed or intended as being suited for Retirement. Recently, I found that the search filters now allow me to exclude ‘Buying Schemes’ so I no longer see those properties. Well done Rightmove.
Mandy · 27 March 2023
Agent replied · 25 October 2024
Hello Mandy, thank you for this great review. We're so pleased you were able to use our Filters to get the information you needed, quicker. Many thanks, Rightmove.
★★★★★ 5/5
TrustpilotDanni about insurance policy
Danni exemplifies humility and cooperation in her role as a representative. I was truly impressed by her thorough explanation of the entire policy and her unwavering patience in addressing all of my inquiries. She not only provided exceptional service but also made me feel valued as a customer. Thanks Danni
Imran · 10 May 2024
Agent replied · 25 October 2024
Hi Imran,Thank you for taking the time to leave us a review. It's wonderful to about your experience with Danni and the service you received.If you need anything else, please get in touch 01908 712300, or email us on talk-to-us@rightmove.co.uk Thanks, Rightmove
★★★★★ 5/5
TrustpilotProperty Listing Resolved Immediately
Property Listing, resolved immediately! Had an issue with the date on our RM listing, contacted the customer service team and within 24 hours the property had been updated. Super easy and quick to get resolved. Thanks Rich
Alex · 21 November 2024
Agent replied · 28 December 2024
Hi Alex, Thank you for taking the time to leave us a review. We’re thrilled to hear about your positive experience with Rightmove and Rich who dealt with your query. If you have any further feedback or require assistance, please email us at customersupport@rightmove.co.uk. Thanks. Rightmove.
★★★★★ 1/5
TrustpilotMisleading at best
Was approached by this company for references for tenancy. There was an error on one of the forms which was immediately rectified by email. Application was titled' please take the next steps towards your new home at....' which was never further from the truth. We were clearly referenced, along with others for one property by the agent, which in its self is poor practice. VM bombarded us with texts over the bank holiday weekend, demanding references and more information, we don't all work on weekends and bank holidays, yet when we emailed the correct email address for one of the applicants, we received no response. So, customer demands only on their terms. Whilst a lot of this is down to agent not following a first come first served basis, I can't give any credit for this company at all. It felt rather like being subject to a debt collection agency, when we've done nothing wrong.
A · 5 May 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hello,Thank you for taking the time to reach out with some feedback on your experience with Van Mildert. I'm really sorry to hear your experience was not a pleasant one.A lot of our initial communication on a reference when at completing the application form is automated but you should not have received multiple communications as you have so I would really like to look into what went wrong with the text messages and emails you received. If you would like to contact me directly at Beth@vanmildert.net and provide your name and/or the property you applied for and a bit more information, I would be happy to investigate this further to prevent this from re-occurring.Best WishesBeth
★★★★★ 1/5
TrustpilotWorst experience ever.
Several things about working with Rightmove were stressful including being put on hold for over an hour and a half. Additionally, I was told at least 4 times for over a week that they didn't need any more information from me then at the last second before I was meant to move I was told they still hadn't recieved my employment reference. I have been running around trying to solve this which all could have been avoided.
Molly · 8 November 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hi, Thank you for reaching out to provide valuable feedback, we're very sorry to hear of the issues you have experienced with Rightmove Landlord and Tenant services. We pride ourselves on fast and helpful service and we apologise if this has not been the case.In order for me to investigate your issues, we would need further information from yourself to locate your reference. Please email RLTComplaints@rightmove.co.uk with your full name and the property address you have applied for and we'll carry out a full investigation on the issues you have experienced. Best Wishes, Rightmove
★★★★★ 5/5
TrustpilotExtremely helpful and very nice
I am moving into my first own place and have previously not had to deal with any setting up of accounts for bills etc. The consultants from Rightmove were extremely helpful and walked me through every step of the way in a calm and easily understandable manner. They responded to every question with expert knowledge and provided me with all the information I need.They were also very nice and easy to talk to, even making the conversation enjoyable!
Eric · 11 August 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hello Eric,Thank you very much for your glowing review of your experience with Rightmove. Our staff work really hard to make everyone's experience as stress-free as possible, we understand moving home and all that comes with it can be a minefield so our aim is to make things as clear and transparent as we can.We wish you good luck in your new home.Best WishesBeth
★★★★★ 5/5
TrustpilotGemma Lazzari - Our Hero!
My first few experiences with VM were challenging as I felt I wasn't being supported with solutions, I had called up at least 4-5 times until the wonderful Gemma Lazzari picked up, understood our situation with a difficult rogue landlady and went onto get us a positive reference. I want to call her a miracle worker but she is just doing what comes natural to her by being helpful, listening, having a calming approach and providing solutions. She took our case upon herself and became our main contact until we resolved it. Cannot recommend Gemma enough, she has the professionalism, attention to detail, empathy and due care that you would want to be welcomed with when making a call. Thank you Gemma, we love our new home xx
Reju · 15 March 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hi Reju,Thank you so much for taking the time out to leave such a wonderful review. We're so pleased Gemma was able to understand your unique situation and provide you with the support you needed. I've passed the message on to both Gemma and her manager - both will be incredibly happy with your kind feedback.Congratulations in your new home!Best wishes,Vicki
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe received great service from the…
We received great service from the Vanmildert team (thought this was a clothes company at first). We were assisted by Lewis H who was very well mannered and seemed like he knew everything and anything about the process. He managed to complete the application for us and contacted us after the companies closing time to let us know he had assessed our statements and gathered our references. He went out of his way for us to make sure everything was in order. We tried calling after 5 once we finished our shift but couldn’t connect with them being closed. Very grateful that he went out of his way for us. Process was pretty quick once the agents had processed our forms. Would use them again if we were able to in the future.
Jake-s-n · 27 February 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hi Jake,Thank you for taking the time out to leave such a kind review! We do sometimes get clothing reviews, which we can only assume is down to our excellent sense of style. Thank you for saying such lovely things about our colleague, Lewis, it's lovely to hear that our team are willing to work beyond office hours to support tenants where they can and I'll be sure to pass this onto Lewis' manager!Best wishes,Vicki
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat Service - Don't Believe The Negative Reviews
Well what can I say. When I found out Van Mildert were referencing for my new property I naturally went to the reviews as I do with everything. I was really nervous when I read some of the reviews but I needn't have been.This team were professional from the outset. They do not try to sell you anything, as some of the reviews say. They ask at the start in the reference form if you'd like a quote and you choose yes or no, nothing is ever forced upon tenants. I wanted an insurance quote for my new property and was delighted with the quote. I spoke with them a few times and each time we got nothing but professionalism from them, very polite and courteous. The process was very quick and painless. I can't speak for anyone else but we are very happy with this service. Thanks Guys Love Margaret & Russell G
Margaret · 22 February 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hi Margaret & Russell,Thank you so much for taking the time to leave such a kind review! We really do appreciate any and all feedback, but it certainly means a lot to each and every one of us when we see those five stars!Congratulations on passing your reference - we all wish you the very best in your new home!Kind regards,Vicki
★★★★★ 5/5
TrustpilotAimee at right move is 100/100
The woman that assisted me is named Aimee. I’m not great with reviews but if im here for a rating then I rate Aimee 10/10 and 100/100 my experience was smooth from start to finish and Aimee was on job! I had some issues with my boss finding time for me and Aimee was patient the whole and had no problem checking in with me! I felt like she was on my side!
Diego · 3 May 2022
Agent replied · 25 October 2024
Hi there, Thank you for taking the time to leave us a review. Its wonderful to hear of your experience with Rightmove and with Aimee. If you need anything else, please get in touch at talk-to-us@rightmove.co.uk or 01908 712300. Thanks, Rightmove
★★★★★ 5/5
TrustpilotChris.F.
Chris. F. Was brilliant, super friendly and very helpful, and so were all the other people I dealt with. They supported me, and basically held my hand through the whole process. This can be a stressful situation, but everyone at Van Mildert made it easy and efficient, even chasing me up offering help.Brilliant job everyone, very impressed, a great company obviously for encouraging perfect customer service, thank you!Ref. Reply.You are welcome guys, it's just the Truth, you took off a big weight, cheers!
Had · 13 February 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hi there, Thank you so much for taking the time to leave such a kind review. You're absolutely right that referencing can be stressful, and we're so proud of Chris and the team for being able to guide you through that process as smoothly as possible. Take care,Vicki
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have dealt with Van Mildert for less…
I have dealt with Van Mildert for less than 5 days and they have been nothing but friendly and professional. But, the thing that stands out the most has been their communication. They didn't only keep me up to date with every step, their response were immediate and they offered other options (proof of evidence) before being asked. They responded in a more than expected time frames. I can not rate the employees enough. Thank you, I couldnt recommend you enough
Lynette · 25 January 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hi Lynette,Thank you so much for taking the time out to leave such a kind review - it really does mean the world to us!Kind regards,Vicki
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolutely awful experience
Dealing with Van Mildert has been the single most stressful experience I have ever had when trying to move house.We received an email from them and began to fill in the Referencing forms which were sent back, we then received several emails and phone calls asking us to send supporting information, which we did, we sent exactly what was asked for then received an email saying they needed something else which we sent and then received a call asking for something else.Each time we were contacted we were told something different. At one point one of their employees told me that he had sent an email to my Wife detailing exactly what we needed to send but when we checked she had had nothing at all from them.At one point I was asked by them to contact my employer and ask him to hurry up with his reference, firstly they did this the day after contacting him and secondly they are being paid to gather the reference so its down to them to do this not me.Then when my employment reference arrived with them they stated they "didn't belive it was credible" and asked for payslips and a copy of my signed employment contract, by this time I'd had enough of their BS and demanded to talk to a Manager who, of course, didn't contact me. I then rang the Estate Agents with the intention to cancel the move due to stress and hassle of dealing with this company, whilst I was in the phone Van Mildert emailed the Agent saying we had passed the referencing - I had not sent the Contract so they obviously didn't really need it. Once all this was over they then rang me to offer me insurance! NOT A CHANCE! the issues I'd have with this company I would never, ever, ever use them for something else.
Daniel · 23 January 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hi Daniel,I'm sorry to hear you've had a negative experience when being referenced by Van Mildert. We take any and all complaints very seriously, and have looked into this for you. One of our team leaders, Niall has tried to call you a few times and has sent through an email, but we haven't heard back.We would love to speak to you about this and find out what has happened, and talk through our decision making with you. If you could please get in touch, either by contacting referencing directly or by getting in touch with customerservice@vanmildert.netKind regards,Vicki
★★★★★ 5/5
TrustpilotVan Mildert Great Service!
In my 6 years in Manchester and 4 times moving previously, I've never had such a smooth and quick experience regarding tenant referencing; neither have I met a group of people who actions things as rapidly. The team were understanding to my needs and above all welcoming, polite and funny. Thank you Danielle, Jared, Jonathan and I think Chris who I also spoke to! Get them a pay rise aha :) Honestly, credit to the Van Mildert company and to the job.
Shan · 15 January 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hi Shan,Thank you so much for taking the time out to leave a review - and for your kind words about the members of the team you've spoken to! I know they all keep an eye on our review page and that kind words really do mean the world to them, so thank you again! :)
★★★★★ 1/5
TrustpilotLove Rightmove, HATE the new website
I have been using the RM website on a daily basis for years and years and have always found it to be a pleasure to use. The new website is a disaster. It's so bad that I am exploring other providers to get away from the frustration of clunking around the new RM format. It's not just that it is different, it is inferior to the previous website in multiple ways. I rarely write reviews but this is so annoying that I have to feedback. Where to start?1. As soon as I click on a property I lose the '2 bed detached' strap-line and have to go searching for that information.2. There is no logical, intuitive layout to the page. My eye doesn't know where to look for new information. I use this site daily and I still don't know where to look. A line of tabs is so simple and so quick to use, why change it? 3. With each new area that I click on I end up with a totally new layout, further frustrating my desire to know where to look for information.4. If I click on photos, I cannot step through the images with a single click, I have scroll. I should be able to do either. It feels cheap and crude.5. If I now want to go from images to a map I have to go 'back' and then search for a map link somewhere and then click that. There should be a direct link. Having clicked the map link, surprisingly it doesn't take me to a new page but drops me down the same page at which point I lose the header information. I now have to click again to go to the actual map page.6. OK, now I'm ready to look at the floor plan. I can't go straight to the floor plan from here. OK I'll go back to images first. I click on the small image at the top which takes me to... the map link?! and I have to scroll back up to the top of the page to get to the header and now search for a link to find the floor plan that I was originally looking for. As I walk through this process for the sake of the feedback I realise that once again I can't find the floor plan. Ah, I have to scroll further down the page as the floor plan link is off screen...As an aside, I also find the two images to the right of the main image on the homepage irritating in the way that they scroll as I index through but this may just be personal preference. Shall I go on? It just defies belief that this format could have been approved and released on such a major site.Just bring back the old one. Maybe do a survey of people that regularly use the site and see if there are a few tweaks to improve it?Sorry to be so negative but I am being driven away as a RM user...
Andrew · 9 January 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hi Andrew, Thank you for contacting us about our recent update. We make thousands of big and small changes to Rightmove every year so that it stays quick and easy to use to find your next home. We know how important the property listing pages are and we took extra care when redesigning them, and they went through lots of testing with home-hunters. We’ve given them a fresh new look, and the pages are faster to load. Our aim for the new look page is to give home-hunters a better view of a property’s features all on one page. We’ve been switching on the page to people using the site gradually so that we can make changes as we go based on people’s feedback, as we know we don’t get it right first time. We have passed your feedback on to our specialist Development Team to take into consideration.If there's anything else we can help you with please get in touch on 01908 712300 or talk-to-us@rightmove.co.uk.Many Thanks, Rightmove.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat customer service (new tenant point of view)
Seem some negative reviews about this company, however this was not my experience. Lucy called me this morning to get some additional details about my landlord to complete the referencing check. She was very professional and friendly to talk with. As I was a bit nervous about my landlord dragging their feet, I asked about other methods to verify, and she explained all steps to me to put my mind at ease. I called back to update them on the information required, this time I spoke to Danielle. Danielle again was super friendly and updated me that my current landlord had been in touch. Just wanted to give a shout out for both of the team members I spoke to. Thank you for making the process easy and uncomplicated!
Andy · 5 January 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hi Andy, Thank you for taking the time to leave such a kind and detailed review! We especially appreciate the comments about Danielle and Lucy and that the process was made so easy for you as a new tenant!
★★★★★ 5/5
TrustpilotI recently had the need to contact…
I recently had the need to contact Rightmove about an error on a listing (not caused by Rightmove).I was very impressed to be replied to within 20 minutes and the problem completely resolved within the hour. I had a further reply advising all had been resolved. I have never dealt with Rightmove before and was impressed with the way things were handled, especially the politeness of how they dealt with it.Thank you to 'Jamie' for handling this. So refreshing to receive this level of professional customer service.
Vanessa · 22 December 2020
Agent replied · 25 October 2024
Hi Vanessa,Thank you for the amazing 5 star review. It's so great to hear when you contacted us you got a fast response and your problem was resolved just as quick by Jamie, we will make sure your feedback and lovely comments are shared with them. If there's anything we can do to help in the future please get in touch on 01908 712300 or talk-to-us@rightmove.co.uk.Have a good Christmas and New Year. Many Thanks,Rightmove.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSam Crawford was totally lovely
Sam Crawford was totally lovely! So nice to talk to and she explained everything really well as getting a shared/communal Sky for my new flat was all a mystery to me. I felt like I received a great deal, from someone who really knew what she was talking about.We also had a great conversation about Harry Potter and we could have talked for hours (good job we did not start talking about GoT as well!) Cannot wait to start using my new package and my thanks to Sam for being so nice and for getting me all set up with the right package for me!Give her a payrise! #gryffindorforever
Jeanette · 14 December 2020
Agent replied · 25 October 2024
Hi Jeanette, Thank you for leaving such an excellent review! Sam loved it so much she hasn't stopped talking about it!As a forever Slytherin, I can't quite bring myself to say '10 points to Gryffindor' but we're definitely pleased you had a positive experience! 😁
★★★★★ 5/5
TrustpilotReview of conversation with Lewis Taylor.
I would like to thank Lewis Taylor from Van Mildert for all his help and assistance in sorting out my necessary requirements to cover my rent etc. Very polite young man, a credit to your company - very professional. Was very clear and precise with explaining everything to me. Made me feel at the end of the conversation that I knew I was dealing with a very professional and worthy company. Thanks once again for your help.
Teresa · 8 July 2021
Agent replied · 25 October 2024
Hello Teresa,Thank you very much for taking the time to leave such a glowing review for our colleague Lewis and the service you received. We understand that insurance, most importantly needs to be easy to understand, good value for money and offer you peace of mind. We are really glad you feel we were professional, friendly and helpful.Best wishes Beth
★★★★★ 1/5
TrustpilotUnprofessional
I purchased a property in 2022 and the sold price was £725K but Rightmove have the sold price as £645K obviously being £80K less than I paid for it, I have endeavoured to get the correct information added including a copy of my Land Registry which trumps their information.
Tracey · 10 December 2025
Agent replied · 22 December 2025
Good afternoon Tracey,
Thank you for your message.
I would like to discuss this in more detail with you so we can look into this further and assist where possible.
Please contact on 01908 712 300 and ask for Rich, or share your contact number to talk-to-us@rightmove.co.uk
Many thanks,
Rich
★★★★★ 1/5
TrustpilotRightmove, What Have You Done?
In respect of your new layout I totally agree with every comment other people have fed back to you. There was absolutely nothing wrong with the previous layout. I always use the picture enlarger and zoom facility on the floorplans and like to have the map and pictures viewable on the same screen but this isn't possible anymore. When using the new layout on my mobile in landscape mode half the picture is missing, lost to banners at the top and bottom of the screen. I have searched all over your website to see how it can be reverted back to the previous layout with no joy. Can this be done? If not can you please give us the choice or revert it back to how it was. I have been using Rightmove for many years and through personnel and business use I have viewed many properties in the UK and Europe via your website and purchased, rented and offered for rent many properties too. I don't really feel your competitors have been able to compete with you until now and I for one will wait to see what you do but will also try out the competition to make my life easier.
Dave · 24 October 2020
Agent replied · 25 October 2024
Good Morning Dave, Thanks for getting in touch and leaving us a review.We do currently have a feature where you can enlarge the floorplans to look into it more closely. We're sorry to hear the pictures are missing when your phones in landscape, we'd like to look into this and get things back to normal for you, if you could email talk-to-us@rightmove.co.uk with some screenshots we can absolutely get this resolved for you. There isn't a way of reverting back to the old layout, your feedback has been shared with our specialist development teams to take into consideration. Many Thanks, Rightmove.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThey allow fraudulent adverts to be advertised
Careful with them. They allow agents to post fraudulent pictures stolen from other flats to rent theirs, in occasions hilarious attempts to defraud renters like posting in a ground flat pictures of a flat with balconies and great views.
Jaime · 4 March 2026
Agent replied · 20 March 2026
Hi Jaime,
Thank you for your message and bringing this to my attention.
Please, can I ask you to contact our Support Team, providing some further details on your query, by emailing customersupport@rightmove.co.uk so we can investigate?
If there is anything else I can help with, please let me know.
Many thanks,
Rightmove
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery Professional
Having read some really poor reviews on Van Mildert, I was incredibly apprehensive when my partner and I were being referenced for a rental application through them. I thought after so many bad reviews it would be fair to balance the feedback with a good review! Everyone I dealt with at Van Mildert was efficient and polite. The feedback from my employer and personal referee regarding VM was also good. The referencing was done quickly and professionally and was not "invasive" as had been claimed by previous reviews. I would have no hesitation in recommending Van Mildert.
Marie · 5 October 2020
Agent replied · 25 October 2024
HI Marie, Thank you so much for your wonderful review of Van Mildert's referencing service - we really do appreciate it so much!I will pass this wonderful feedback onto the team and onto our head of referencing, who will be incredibly pleased to hear you have found our service professional and that you'd have no hesitation in recommending us - that really does mean the world.If there's anything else we can help you with, please do not hesitate to get in touch.Kind regards,Jenny
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.