Trusted Agent profile

Robins Estates reviews

3.3

★★★★★

123 reviews across 2 platforms

5 Derby Terrace, Nottingham, NG7 1ND, Nottingham NG7 1ND

Robins Estates's Nottingham office at 5 Derby Terrace is rated 3.3 out of 5 across 123 reviews on two platforms, including 106 Google reviews rated 3.5. Checked 9 October 2026.

Google logo

3.5 / 5

106

Reviews on Google

This office

Yell logo

2.4 / 5

17

Reviews on Yell

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Nottingham office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

Avoid at all costs - awful service - awful experience. Incident 1: When coming towards the last few months of our tenancy. We were sent a check out list on the 11/06/2024, 81 days prior to our end of Tenancy. Freya Parsons then contacted us again on the 21/06/2024 asking us collectively when we were moving out of the property. We responded with the “31/08/2024”. However it felt as if she wasn’t satisfied with this; following up again again on the 03/07/2024 asking us individually when we were moving out. To which again we responded the “31/08/2024”. After confirming twice we were moving out at the end of our contracted tenancy agreement of 31/08/2024 - 42 days later; Ben Graham (property manager) contacted us on the 14/08/2024 when we were planning on moving out as he had the impression it was the 23/08/2024. Baring in mind we confirmed twice to Freya Parsons it was the 31/08/2024. I had then confirmed for the third time that it remained the same…”the 31/08/2024”. To which Ben wasn’t satisfied I had confirmed on behalf of the house and then asked me to get the others to confirm individually. It got to the point that this harassment of asking us to confirm confirm confirm; it drove us to the point of moving out 14 days earlier to the end of our contracted tenancy. I informed Ben of this to which he sounded very delighted as I can only assume it meant “the sooner you are out the quicker I can get deposits back to you” as he stated on his email on the 14/08/2024. However this made me personally feel very devalued as a tenant and rather than feel human I felt like a cash cow! ‘Out with the old tenants, in with the new’. Incident 2: We were abruptly emailed Saturday evening 31/08/2024 at 19:00pm about the keys of the property we were renting not being returned. Freya Parsons inappropriately stated that due to our actions by not returning the keys we have left the next tenants in a position of potential “homelessness”. This in my opinion is completely inappropriate and over exaggerated terminology - which in my opinion is fear-mongering. Freya had then followed up not long after sending that initial email maliciously stating we may have caused the next tenants to possibly become “homeless” - that in fact Freya had “received the parcel” (with our keys inside). The actions and inappropriate behaviour of the employees at Robins Estate we have dealt with have significantly impacted my view of this company and I am not satisfied with the level of service we have received.

Rob · 10 January 2025

1/5

Google

After renting with this company as a student, I would say that younger people/students need to be cautious before dealing with this company. It's also worth pointing out there is something fishy with their positive reviews as it seems they're almost sent out in batches... Communication was swift and accurate in the build up to sending in the deposit and as soon as money was sent over, it seemed all consideration was chucked out of the window. After signing the tenancy in the April and moving into the property in September, there was a unpleasant surprise of a hole in the wall in the living room. It was put down as part of repairing a leak, however, there was the entire Summer to get it fixed and I left the property a year later with it still there after being told several times that they would sort it out. This wasn't there at the time of the viewing so it shouldn't have been there on arrival. Additionally, one of the bedrooms had a missing door handle for the first month and was only told when picking up the keys for the house. On top of that, the downstairs storage cupboard and the outside shed was filled with the owners/previous tenants belongings for which I was also told would be collected and it never was throughout the entire tenancy. Another issue was that our bathroom lock was faulty upon arrival and actually led to one of our guests being stuck inside of the bathroom, which resulted in the fire brigade being called because nobody could open it. We reported this to them, but no effort was made to deal with the faulty lock at all. Keeping in mind that this is a fire hazard and worse. Additionally, the bathroom ventilation fan was not working and was never fixed either. The only solution they provided was to keep the bathroom window open during and after showering to prevent mildew forming. If you know how cold the Midland Winters can be, you'd know that it is extremely energy inefficient and is unacceptable to not even make an attempt to fix the issue. It's not the end of the world, but it's the lack of support you get as paying customers which is the concern.

Joshua · 10 January 2025

5/5

Google

Erica Williamson has been a wonderful professional agent who made our project easy to achieve. She is quick to respond to emails even on her away days from work. Very approachable and friendly.PositiveResponsiveness, Professionalism

Daljit · 25 October 2022

Agent replied · 24 October 2024

Hello Daljit, thank you so much for your review and we are really pleased that you are happy with the service you received from Erica. Thank you again and we wish you all the best for 2022.

5/5

Google

Excellent service from all the team at Robins, Arjun was incredibly helpful and explained everything start to finish. Exceptional service!

Grace · 25 October 2023

Agent replied · 24 October 2024

Dear Grace, We sincerely appreciate your generous review, and we are thrilled that our team was able to deliver exceptional service to you.

1/5

Google

DO NOT RENT WITH ROBINS ESTATES! Very quick to take your rent but ridiculously slow at dealing with issues (No shower for 4 days - had to nag to get this fixed, no access to rear garden through the house - never got fixed during the 12 months we were there, mattresses were completely deflated and out of order). Stay away from Arjun - the whole estate agent are thieves. Extremely poor communication, need to send at least 2/3 emails to get a one sentence reply. If only giving zero was possible.....

Manav · 25 October 2022

Agent replied · 24 October 2024

Hello Manav, thank you for your review. We monitor all our property maintenance issues weekly on a management level and our response time anything that gets reported it is resolved on the same day or within 24 hours depending when it was logged. The shower you are referring to is inaccurate. The electric shower you reported became broke, we ordered a new electric shower and replaced it with 48 hours, which we kept you in the loop at all times. However you had a bath which could be used in the meantime, whilst we were waiting for the shower to arrive. You never reported the mattresses and we would have been happy to replace them if they needed to be replaced. However, when you moved in and issued an inventory you did not ever bring this up. I have checked all the emails and the response time to you has been within the day and can not see where we have not replied to you promptly. I think were the issues are and why you have provided such a bad review is the fact that we had to make deductions to your deposit as you left the house in a very dirty condition, which was not suitable for new tenants to move in. It is only since then that you feel so annoyed with us that has sparked such an unjustified review. You have not ever complained or had an issue during the 12 months tenancy with us.

5/5

Google

I've recently moved into one of Robins rental property and excellent, lovely freshly decorated, newly carpeted and cleaned throughout. The oven was gleming. The staff have been amazing from the very start of applying for the property and the couple of teething problems you have when moving into a property have been dealt with quickly and efficiently and kept I've been updated from the office and the contractors have been really good too. Also loved the little welcome box, I received when collecting my keys. Overall very happy with everything

Emma · 25 October 2022

Agent replied · 24 October 2024

Thank you for kind review Emma. We are really pleased you are happy with the property you moved into and that we looked after you through out the process. Many thanks again and we hope you enjoy staying with us.

1/5

Yell

Beware of them keeping your deposit!

A very disappointing end to our son’s Uni tenancy year. Two student couples rented the property the year together and kept the house in a pristine condition, they even found new tenants for the landlord and gave the house a clean when they left yet we are still faced with Robins Estates trying to retain the majority of the deposit. When questioned about this, they said it was for cleaning, removing some freezer bits that were forgotten (fair enough) and not putting the bins out (when they left it wasn’t bin day and they’d have been fined if they put them out early). When you look at the supposed cleaning bill, it would equate to one cleaner on a usual rate of £12 ish ph being in the house cleaning for 2 and a half weeks!! This is a two up two down student house. They’re blatantly trying to ripoff students who they think won’t complain. Let’s hope the Deposit Protection Service take a proportionate view. Future uni parents beware - take photos of everything when the students move in

LindsayH-154 · 31 October 2024

5/5

Yell

WELL DONE

I would like to say a massive thank you to Angela having sold our house in just over 3 days of it being on the market. The sale was smooth and every thing Angela said she would do she did, despite our buyers trying numerous times to reduce there original offer. We were able to call her 24/7 which was great as we were away on holiday and had a time difference. I've used other agents in the past but there service and professionalism outshines them all. Well done.

SandraB-100 · 11 April 2017

1/5

Google

Toilet broken for 2 weeks called every day came out after a week and then it broke the same day again. Window also broken for 2 weeks. Not responsive would not recommend property should not be let unless basic amenities are in working order.

Seemab · 10 October 2024

Agent replied · 9 December 2024

Hello Seemab, Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize for the issues you experienced with the toilet and window during your tenancy. Basic amenities should always be in proper working order, and we regret that we fell short in addressing these concerns promptly. While we aim to respond to all maintenance issues as quickly as possible, it’s clear that in this instance, our service did not meet the standard we strive for. We will review this matter internally to ensure improvements are made to prevent similar delays in the future. We value feedback like yours as it helps us to improve our processes.

5/5

Google

Recently purchased a property through Robins Estate, Erica Williamson was excellent and helped get the sale through. She was very quick to replies to my questions and really helpful.PositiveResponsiveness, Professionalism

Rupesh · 25 October 2021

Agent replied · 24 October 2024

Hello Rupesh, we are so pleased to worked with you to assist with your purchase and thank you for your very kind words. We wish you all the best.

1/5

Google

Worst estate agent Ive had in my time at University. Inadequate maintenance throughout the tenancy and very poor management. I’d advise not cleaning before you leave because no matter how hard you try they’ll take your deposit anyway.

Ben · 17 October 2024

Agent replied · 9 December 2024

Dear Ben, Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your dissatisfaction with your experience. We take maintenance and property management very seriously and aim to resolve issues promptly. If there were specific concerns during your tenancy, we would have appreciated the opportunity to address them at the time. Regarding deposit deductions, these are determined based on the findings of independent inventory reports conducted both before and after the tenancy, and any charges are supported with evidence. Our goal is always to ensure fairness and transparency in this process. We wish you all the best in your studies.

5/5

Google

Had a very good experience with Robin Estates, any queries were dealt with quickly and the process of moving in & out were done without a hitch. Many thanks to Olivia!PositiveResponsiveness, Professionalism

Danny · 25 October 2020

Agent replied · 24 October 2024

Thank you Danny for your feedback. You've been a great a tenant and we wish you all the best.

5/5

Google

Issue was resolved fast. thank you

Jacob · 25 October 2023

Agent replied · 24 October 2024

Hello Jacob, thank you for your kind review. We are glad that we dealt with you matter quickly.

1/5

Yell

Shocking and Shameful. Landlords beware!

Avoid this lot (specifically Angela Robins and Ben Graham) An unprofessional bunch of letting agents. The list of improper and irregular practices they have subjected my business and tenants to is lengthy and numerous , to name a few1. Improperly retaining your monies2. Carrying out unauthorized works3. Dishonest with both Landlords and Tenants4. Unprofessional5. Will place misleading adverts6. UnknowledgeableNeedless to say, i have reported them to all relevant agencies.

MarcusW-197 · 16 September 2024

5/5

Google

Working with Alex at Robins Estates has been an exceptional experience. As a supplier, I had the pleasure of collaborating with with many professionals but Alex stands out with his remarkable professionalism

Jacques · 7 November 2024

Agent replied · 9 November 2024

Hi, Jacques. Thank you so much for leaving us a stellar review!

2/5

Google

Sorted to rent a flat through them, travelled over to them to pick up my keys early in the morning (at the time arranged) and was told they didn't have them and I would have to come back later. Many of the staff I spoke to didn't ever know what was going on and I had to explicitly ask them to go and find out for me. Not worth the hassle.

Cari · 25 October 2021

Agent replied · 24 October 2024

Hello Cari, can you please inform us who you are as we do not have you on our system as a customer and do not understand why you have reviewed us with 3 stars, as we have not dealt with you.

5/5

Google

I recently rented a property from Robins Estates and had an excellent experience. The staff was incredibly helpful and made the entire process easy. Any issues I encountered were promptly resolved, and I was kept well-informed throughout. I highly recommend Robins Estates for their outstanding service and commitment to customer satisfaction.

X · 25 October 2023

Agent replied · 24 October 2024

We deeply appreciate your valuable review as it holds great significance to us. We are delighted to know that we were able to provide you with an excellent experience and that our office delivered exceptional service. Thank you!

5/5

Google

Great professional service. They have been very helpful all way long through my tenancy period of 4 years. Anytime there has been an issue, they have been very responsive, sorting out things very quickly and well. Highly recommended.

Marta · 26 June 2024

Agent replied · 24 October 2024

Hi, Marta. Your feedback is highly appreciated. Thank you for the review!

5/5

Google

Erica's performance in the sale of my flat restored my faith in estate agents. Without her constant prompting and chasing, it would have taken double the time to complete the deal. She was very professional, on-the-ball, informative and an excellent communicator. Nothing was too much trouble for her and she operated in a pleasant, friendly methodical way.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Ian · 25 October 2022

Agent replied · 24 October 2024

Hello John Thank you so much for your kind review and we are really please you have been happy with our service. Thank you again and we wish you all the best for the future.

5/5

Google

I couldn't be more satisfied with the experience. From start to finish, their communication was outstanding. They were always available to answer my questions and kept me informed at every step of the process.

Kolawole · 26 June 2024

Agent replied · 24 October 2024

Hi, Kolawole. We are thrilled to learn that you had a positive experience with us!

1/5

Google

Scammers!!! Dont go anywhere near them. Properties are awful, they never help out with anything and charge stupid amounts when they do send someone

Yusuf · 24 September 2024

Agent replied · 24 October 2024

Yusuf can you inform us of the property you are referring during your tenancy so that we can look into the matter as we currently don't have you as a tenant. Many thanks

1/5

Google

Scammers!!! Dont go anywhere near them. Properties are awful, they never help out with anything and charge stupid amounts when they do send someone

Oselu · 10 September 2024

Agent replied · 9 December 2024

Yusuf can you inform us of the property you are referring during your tenancy so that we can look into the matter as we currently don't have you as a tenant. Many thanks

1/5

Yell

LANDLORDS BEWARE

LANDLORDS BEWARERENTERS BEWAREQuite simply put Robins Estates is not fit for purpose.Please read all the reviews across all platforms. I’m sure Angela will deny all knowledge of me and our dealings as she has other reviewers.1. Client money withheld2. No responses to emails3. Dishonesty4. Unhappy tenants being mis sold5. Misleading adverts To name a few.

MikaA-4 · 15 September 2024

5/5

Google

Great customer service and knowledge of the properties from Alex. Very smooth process of renting our first property.

Will · 19 November 2024

Agent replied · 23 November 2024

Hi, Will. We are thrilled to learn that you had a positive experience with us!

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Robins Estates's Google reviews

Questions about Robins Estates

How many reviews does Robins Estates have?

Robins Estates's Nottingham office has 123 reviews across two platforms: 106 on Google, 17 on Yell. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is Robins Estates's rating?

Robins Estates is rated 3.3 out of 5 across all 123 reviews, and 3.5 out of 5 on Google from 106 reviews, checked 9 October 2026.

Where is Robins Estates's Nottingham office?

Robins Estates, 5 Derby Terrace, Nottingham, NG7 1ND, Nottingham NG7 1ND.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.