Every review we hold for the Newcastle Upon Tyne office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleRight from the start Eve and Maria showing me the apartment they have been brilliant, I would 100% recommend this company. Sophie and Eve throughout my stay have been spot on, always happy to help with anything, any issues they have been very prompt and got them sorted straight away, very easy to get in touch with and very good at communicating for anything, honestly would recommend
Aj · 14 June 2023
Agent replied · 13 June 2024
Hi Aj,
Thank you so much for your kind review, we're so glad you enjoyed your experience with us!
Kind regards,
Eve, Sophie and Grace
★★★★★ 1/5
GoogleThis property agent is awful. Problem after problem with no help or support. The management is a joke. No communication between us or even between themselfs. Will rip you off when it comes to your deposit so take videos and pictures of everything when you move in. Never go through this company
Joe · 16 April 2024
Agent replied · 25 October 2024
Hi Bob, sorry to read this bad review however I think you may have the wrong Agent as we can't see a tenant with your name on our system. Please contact me on 0191 269 9920 if you wish to discuss anything further. … More
★★★★★ 1/5
GoogleAt the end of our tenancy, Exchange Residential suggested massive deductions from the deposit we were due to be returned.
After quoting the relevant legislation, and providing excerpts from the deposit protection scheme that Exchange Residential choose to use; Exchange Residential agreed to reduce the deductions.
I personally struggle to understand how £45 for the replacement for 3 ordinary lightbulbs is justifiable, for example. To me, it's either ignorant at best, or fraudulent and malicious at worst.
Strangely I never received an apology for the inflated chargers either.
Thankfully I received legal advice in the background whilst dealing with ER, I suspect many low-income professionals or students might not fare so lucky.NegativeQuality, Value
Frazer · 27 August 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello Frazer,
I am sorry you feel disappointed in the service you received with Exchange Residential. I understand you were present at your move out inspection so any initial proposed costings would have been discussed at this point.
I have reviewed your file and can see there was a small charge for itemised cleaning along with replacement bulbs and a minor painting charge. As a result, approximately 90% of your total deposit was returned to you via the deductions you agreed.
We’d like to reassure all of our clients that there is no incentive for us as a company to charge tenants unfairly for works or cleaning that is not required. Any charge is simply to cover the costs of the contractor performing the works to ensure the property is in the right condition for incoming clients. As is the case with any deposit return, should there be any proposed deductions, all tenants then still need to agree to these. As a company we are always happy to chat about prices and provide evidence of what works have been carried out and why in order to try and resolve any disputes amicably and fairly.
If it isn’t possible to reach a resolution directly you always have the Tenancy Deposit Scheme where an independent assessor looks at the claim and makes a decision regarding the deposit. The TDS is the deposit scheme we use to register the deposit and is a recommended Government scheme.
If you wish to discuss further don't hesitate to let me know, Kind regards, Rachel, MD, Exchange Residential
★★★★★ 5/5
GoogleSophie and Eve were very helpful, the apartment was neat and clean.
Bonnie · 17 September 2023
Agent replied · 13 June 2024
Hi Bonnie, thank you for your kind words, we are glad you liked your apartment!
Thanks
Eve & the team
★★★★★ 5/5
GoogleBeen with exchange for a fair few months now never once had a big problem and anything we did need help with always got dealt with.
Want to praise Maria especially, after daft me left my keys at work and not realising til I got home (7pm). My last hope was to text Maria to see if there was anything she could do for me. And being her lovely little self she headed to the head office for me to pick up some spare keys and came and dropped them off right to me straight away. Couldn’t thank her enough as I thought I was going to be sleeping on the park bench for the night😂.
10/10 in every respect😊PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Shaun · 14 June 2021
Agent replied · 13 June 2024
Dear Shaun, thanks so much for the great feedback. Customer care is so important to us so we're really pleased you've had a good experience with the Exchange Residential team. I'll also make sure I thank Maria for helping out when you misplaced your keys! If we can help with anything else don't hesitate to let us know. Many thanks, Eve, MD, Exchange Residential
★★★★★ 1/5
GooglePaid £1000 deposit on a flat and was offered a total of £36 back after deductions. The flat was in great condition, and even professionally cleaned prior to our move out date.
They then somehow spent £220.80 on another "professional clean", as well as £180 on "redecoration" - despite being in touch with the new tenants whom have assured us that there in fact, has been no redecoration which has taken place.
They also included £85 charge for "personal item removal". What was the item in question you may ask? A hook for a tea towel which we put on one of the cupboards.
They also charged us £86 to replace a Freezer door, which sustained a mild crack - due to the fact that the freezer regularly turned on/off, and as such developed a large amount of Ice above the drawer.
Avoid at all costs. They give estate agents a bad name. Scum.NegativeQuality, Professionalism
Diego · 14 June 2021
Agent replied · 13 June 2024
Dear Diego, we are sorry to see your review and keen to rectify any issues, especially, as we know your flatmates have recently been in touch with the team and agreed to the deposit return. If there are proposed deductions that you don't agree with we would welcome the chance to speak to you about this. Please contact us on 0191 269 9920 to discuss and rectify. Many thanks, Rachel, ERL MD.
★★★★★ 5/5
GoogleI read a lot of bad reviews on here before I signed my contract, which made me nervous. But, I cant say a bad word about the Exchange girls. They are very friendly and literally nothing has been an issue! Few things needed some attention in the studio, and it was sorted in hours. And i read people ranting about "protecting themselves" with pictures when you move in....you should do this in any agency! Honestly, both Rachel and Eve are mint, great banter and super helpful.PositiveProfessionalism
Arthur · 14 June 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Arthur, thanks so much for the positive comments. We're really pleased you've had a good experience with us. If you do need help with anything else don't hesitate to get in touch with us. Thanks, Rachel
★★★★★ 4/5
GoogleI’ve had a great experience with Exchange Residential. The agency is very quick to respond and solve any issues that come up. The team is easy to talk to, always helpful and makes the whole process smooth and stress free. They also offer affordable properties which is a big plus, highly recommended.
Adeeb · 27 June 2025
★★★★★ 5/5
GoogleGreat and friendly communication. Michelle was great at responding to any queries and was very helpful through the process of getting my deposit return.
Kate · 14 June 2022
Agent replied · 13 June 2024
Thank you so much for your comments Kate, I'm so glad you had such a positive experience.
Thanks, Eve
★★★★★ 1/5
GoogleI just want to warn anyone wanting to rent a property from this agent. Please, take photos and videos of the place when you move in and when you move out!This will help you later on to get your deposit back or fight for your case.
Also, if something is not perfect/wrong ( spots on the floor, nails in the wall or even the smallest paint scratch) just email the agent straight away showing the evidence, how it was when you moved in to the property.
I am advising email because it will work later on as a proof for you (if you have any dispute). Again, DO NOT FORGET TO do the same when you move out. So you have proof that the place was clean when you left.
Please, guys protect yourself.
I feel like this company is very dishonest and they will do everything and anything to take as much money from you as they can.
Good luck.
P.S. Good reviews are usually from people who work for the agency or are their contractors.
Lina · 14 June 2020
Agent replied · 13 June 2024
Dear Lina, We are sorry that you have been unhappy with the service you have experienced with us. We understand that there was an issue when you moved out of the property but that this was resolved and we thank you for the information you provided in order for us to do this. If we can help with anything further please do not hesitate to let us know. Kind regards, the Exchange Residential team.
★★★★★ 5/5
GoogleI’ve been a landlord with exchange residential for 18 years and had the pleasure of Eve managing our property . Every time we here needed her help she has been there with answers to all our questions. I cannot recommend this company and Eve …
Robert · 16 April 2024
Agent replied · 13 June 2024
Hi Mr Hall, thank you so much for the kind review. I am so glad you are happy with the service provided. Many thanks from Eve & the Exchange Residential Team
★★★★★ 1/5
GoogleThis property agent is awful. Problem after problem with no help or support. The management is a joke. No communication between us or even between themselfs. Will rip you off when it comes to your deposit so take videos and pictures of everything when you move in. Never go through this company
Bob · 16 November 2023
Agent replied · 13 June 2024
Hi Bob, sorry to read this bad review however I think you may have the wrong Agent as we can't see a tenant with your name on our system. Please contact me on 0191 269 9920 if you wish to discuss anything further.
Thanks
Eve
★★★★★ 5/5
GoogleHi peeps I’ve worked with this company for many years as a white goods contractor, and I want to share my opinions with you .. they have always been first class to work for , and I’ve found they are very fair and reasonable with tenants and my self alike , there property portfolio is excellent compared with a lot of agents I work for and as for my own trade , repairs and replacement machine are usually replaced or repaired within 48 hours . Again cannt speak highly enough and would recommend them to anyone.
Darran · 28 August 2019
Agent replied · 26 August 2024
Thank you for your review Simon. We’ve loved working with you and hope that we can continue to for many years. Our tenants are always happy with the work that you carry out and our landlords can’t thank you enough. Becki
★★★★★ 1/5
GoogleDon’t rent from them! They are a joke. The building they rented to us was condemned and deemed unliveable so we were evicted in the night but they didn’t offer any alternative accommodation or give us any money back!! They just keep saying …
C · 16 April 2024
Agent replied · 13 June 2024
Hi Charlotte, I am sorry to read this review. Exchange Residential don't own or manage the freehold of Rialto and were not aware of the issues until it was closed down by the fire brigade when you were evacuated by them. Exchange … More
★★★★★ 1/5
GoogleThey care far more about money than customer satisfaction. I had to live for 8 months with black mould. Their attempt to reticfiy it was to simply paint over it, the mould would then just reappear 1 week later. After living for months with issues we had raised with Exchange Residential at the beginning of our tenancy. They then charged us 80% of our deposit to amend issues we inherited with the property, with no other option to appeal apart from court. Avoid this bent company at all costs!
Bowden · 15 June 2019
Agent replied · 13 June 2024
Dear Bowden, I am disappointed to see this review as we feel it really doesn’t reflect the high levels of customer service that the team at Exchange Residential have built. May I remind you that the mould that you have mentioned was as a result of condensation, not rising damp. Furthermore, a large proportion of the deposit was deducted due to the property being left very dirty and with personal belongings in, broken furniture, non-return of keys and a fob and multiple late rent fees. We are not in a position to fabricate anything as we document all items using photographs and detailed inventories. At all stages of the deposit return process, my property manager notified all tenants by email what was happening and also your legal rights if you were unhappy with the way your tenancy was handled (including advising the use of the TDS dispute service). We can only take end of tenancy inspections at face value and complete works accordingly. It will always remain the tenant’s responsibility to return the property to us in the correct condition. If you wish to discuss further, please call me on 0191 2699920 (Becki, Managing Director)
★★★★★ 1/5
GoogleLike many others I would give no stars to exchange residential if I could. They are the worst estate agency I came across my three years at university. They seem great at the beginning but after a couple of months you realise what an incompetent agency they really are. For once they seem to have a very high staff turnover, making it very difficult to know who to e-mail if you don’t have the time to call them up. However even the ones that still work there never reply their e-mails and then when you finally decide to just straight up call them, the staff is incapable of even looking at the correct property details. And then when you finally move out they are very to quick to try and add a few additional costs to take off your deposit (e.g. the “replacement” of your tenant welcome pack even though you returned it) but when it comes to actually returning the rest of the money they give you excuse atfter excuse. It has been 6 weeks now since we moved out and two weeks have past since we were promised to definitely get the money returned to us but still nothing - not even a call or e-mail to apologise. Absolutely pathetic and disgusting!
Hannah · 15 June 2019
Agent replied · 13 June 2024
I am disappointed to see your review posted online and that you were unhappy with the service received by my team. We strive to provide the best levels and ensure that we have happy customers. From looking at the records, I can see that you received your deposit back in full. I apologise for the time it took to do this and can assure you that this was not meant to be the case. If you wish to discuss further, please do call me on 0191 2699920 (Becki, Managing Director)
★★★★★ 5/5
GoogleHaving worked with Exchange Residential now for a number of years ,
i have found them to be very professional ,the team have always dealt with issues promptly and very efficiently, which makes my job and the tenants life a lot easier .They are definitely one of the best lettings agents in the area. I have worked for many agents locally and have a good experience of the properties available locally to students and professionals which can be below standard at times. The accommodation that i see in Exchanges portfolio is excellent, i think it speaks volumes that my own daughter has recently been helped by Exchange finding accommodation for her 2nd year at Northumbria university.I would not hesitate to recommend them to any tenants or Landlords.
Kevin · 15 June 2019
Agent replied · 13 June 2024
Hi Kevin, Thanks so much for the feedback. It really is appreciated and we look forward to carrying on working together going forward... and of course if we can help with your daughter's accommodation at the moment or when she begins to look for somewhere new in the future don't hesitate to let us know. Thanks, Becki
★★★★★ 5/5
GoogleHi peeps I’ve worked with this company for many years as a white goods contractor, and I want to share my opinions with you .. they have always been first class to work for , and I’ve found they are very fair and reasonable with tenants and my self alike , there property portfolio is excellent compared with a lot of agents I work for and as for my own trade , repairs and replacement machine are usually replaced or repaired within 48 hours . Again cannt speak highly enough and would recommend them to anyone.
Mason_ · 15 June 2019
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review Simon. We’ve loved working with you and hope that we can continue to for many years. Our tenants are always happy with the work that you carry out and our landlords can’t thank you enough. Becki
★★★★★ 5/5
GoogleVery kind and helpful letting company is always happy to help in both terms of money and service, all problems with them are easily solved, very responsive and helpful. Also quickly responds to email messages.
I spent my first year living in Exchange Residential and I am staying for a second, they make it comfortable for you, the agreement can be signed quickly and no UK guarantor needed if the rent is paid on time.
If some problems are going on in the property they are ready to help, as example we were having heating problems last December so we made a call to Exchange Residential, the same day the man with the necessary post arrived at us, explained the problem, showed us how it works and fixed it really quickly. Very kind.
Exchange Residential makes it easy :)
Daniels · 15 June 2019
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your positive review Daniels. It’s been great having you as a tenant and we’re thrilled that you have renewed for another year. If we can be of any further assistance, please do let me know. Thanks, Becki
★★★★★ 5/5
GoogleExchange Residential has been my letting agent since September 2015.
Last year I lived in Union Square in a shared flat with 5 other students, and this year I live in an apartment at Union Studios by myself. I really love my studio: it is spacious, comfortable, well insulated, it has plenty of light, and I look after it as if it was my “home”.
The team at Exchange Residential seems to be really friendly and professional. They are easily approachable, and when I’ve contacted them for whatever reason they have always got back to me really quickly and effectively.
When I’ve had maintenance issues both at Union Square and Union Studios, the team has always tackled the problem as soon as I have reported it. And I feel that the team is really effective at trying to get to the bottom of things even if the solution is not straightforward.
I’ve also had some issues with local neighbours and noise at night, and the Exchange Residential team has always been there for me, understanding that sleeping time should be protected for all residents both at Union Square and Union Studios.
So to conclude, my overall experience has been great so far, and I’m delighted with the team as a whole!!
Barbara · 15 June 2019
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your great feedback Barbara. We have loved having you as a tenant and it is always a pleasure to see you and help you out when needed. Thanks, Becki
★★★★★ 5/5
GoogleWould recommend exchange residential to anybody! The agents genuinely care for you as a tenant and will always do their best to help or support you. Any issues are dealt with quickly and professionally, the property is lovely and great value for money.
Can’t say enough about Maria, she’s absolutely wonderful. Always so lovely to see in person, very responsive and professionally handles all enquiries/issues amazingly!
Anoushka · 14 June 2022
Agent replied · 13 June 2024
Hi Anoushka, thank you so much for the kinds words and positive feedback. I have passed your comments onto Maria too, thanks Eve
★★★★★ 1/5
GoogleHorrible management, when we got removed from the building (rialto embassy), exchanged residential acting as the agent did not even bother doing anything, they told us to find a way ourself. For any students in the future finding for a Uni Accom or a Professional Accom, I do not recommend you choose this agent.
Ivan · 19 July 2023
Agent replied · 13 June 2024
Hi Ivan, I am sorry to read this review. Exchange Residential don't own or manage the freehold of Rialto and were not aware of the issues until it was closed down by the fire brigade. I explained how to get re-imbursement from Persimmon. I'm sorry you had this experience but I hope can you understand we did our best.
Thanks
Eve
★★★★★ 1/5
GoogleCompletely unprofessional, unorganised agency whom mislead their tenants with inaccurate information to later claim otherwise. An example of that is that they offered to drop contract to 10 months, however instead of informing all tenants they decided to mislead two from which they did not inform them the rent would increase significantly. They make promises but later claim no such promises were made, an example is claiming the house will have certain features installed prior to moving in but when called upon it they denied and refused to accept the fact that they made such a promise.
They did not seem to prepare the house for the new tenants what so ever. Wasted our time by having to email them about a variety of cases that should have never been there in the first place had they carried out a proper procedure to prepare the house for the new tenants. An example is damaged features and furniture which should have been fixed before we moved in. Nevertheless there are countless negatives with this agency... Should have took the previous reviews more seriously because I'm experiencing exactly what the reviews below have warned us about. Would advise that you search the whole net for other agencies before making a mistake to follow through with this agency.
O · 15 June 2017
Agent replied · 13 June 2024
Hello,
Sorry to hear you feel you've had a bad experience with us.
We've checked our database and can't seem to find a record of you as a tenant in one of our properties.
Please get in touch with the team on 0191 269 9920 or email us at lets@exchangeresidential.com as we'd really like to help resolve these issues for you.
Thanks, Exchange Residential
★★★★★ 5/5
GoogleI have been a customer of Exchange Residential for many years, and while I have dealt with several different staff in that time, they are always helpful and professional. Communication is courteous, and any questions raised are answered promptly. I recently visited their office in Newcastle and received a warm welcome from Sophie, Eve and Maria. My property is in safe hands. Thank you.
Mark · 14 June 2022
Agent replied · 13 June 2024
Hi Mark,
Thank you so much for the kind review. Your comments and your loyalty to Exchange Residential over the years is much appreciated.
Thanks,
Eve
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.