Trusted Agent profile

Wards Rainham reviews

4.7

★★★★★ Excellent

2,145 reviews across 2 platforms

19 High Street, Rainham, Gillingham, ME8 7HZ, Medway ME8 7HZ

Wards's Medway office at 19 High Street is rated 4.7 out of 5 across 2,145 reviews on two platforms, including 147 Google reviews rated 4.7. The 1,998 Trustpilot count is for the whole business. Checked 9 October 2026.

Google logo

4.7 / 5

147

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,998

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Medway office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

We have recently used Wards of Ramsgate…

We have recently used Wards of Ramsgate to market/sell our property and have accepted an offer.We are extremely happy with the professional service we have received from Wards (particularly Billy and Natalie). We have been kept informed at every step of the process and been treated with kindness, respect and patience.We do not regret using Wards and would highly recommend them to anyone buying or selling a property. Thank you Wards for an excellent service

Jen · 4 October 2024

Agent replied · 30 October 2024

Morning Jen and Pat,Thank you so much for your lovely review. We’re pleased to hear that you had such a positive experience, and we’re especially glad to hear that Billy and Natalie were able to assist you so well. It’s wonderful to know you felt informed and respected throughout the process. We truly appreciate your recommendation.Best wishes, Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Alex and Tina did a fantastic job…

Alex and Tina did a fantastic job selling my property. The property was on for only a week with dozens of viewers lined and and an offer around the week mark. Alex and Tina were priceless in managing the soft elements of the legalities of the sale. As our buyers were first time buyers they were not sure what to do or what to expect; frankly their solicitor wasn’t much help and it was Alex and Tina guiding them on what they had to do and what to instruct their solicitor to do. Without them I’m sure we’ll still be on the market.

Mr · 9 July 2024

Agent replied · 30 October 2024

Good afternoon,Thanks for your kind review. We're delighted you received a fantastic experience with Alex and Tina, and it's great to hear that they were able to help manage the process through on your behalf. With kind regards,Wards of Kent, Ashford branch

5/5

Trustpilot

Nervous first timer for house purchase

As a first timer for house purchase I was nervous and unsure what to expect. Maisie M-J at Wards was assigned to me. Cant say a bad word about her, She was friendly yet professional, nothing was too much trouble for her. She answered all my queries, several times and if she didn't know the answer outright she found it out. Maisie talked me through the process of making an offer and subsequent actions, information on surveyors, stamp duty and such. Unfortunately the sale did not go through but Maisie kept in touch to offer further help and support. She put me at ease of the whole situation.

Lorna · 5 July 2024

Agent replied · 30 October 2024

Hi Lorna,Thank you for taking the time to leave such a detailed review. We're thrilled to hear that you had such a positive experience! We wish you all the best in your first home.Many thanks, Wards of Ashford Estate Agents

1/5

Trustpilot

Diabolically bad service.

Diabolically bad service.Made several promises about how soon I could move in that went unfulfilled. Then when I did move in the flat was a mess, they hadn't cleaned the bath room and even left the shower filter covered in the previous tents crusty old hair in the bathroom for me to clean. I still have no milky after living here for three months and chasing them up constantly. There was no move in guide with the basics on things such as bins electricity etc. They are no help at all with anything.

Jack · 4 July 2024

Agent replied · 30 October 2024

Dear Mr YoungThank you for your feedback. We understand how disappointing it must have been to find out that your move in date was delayed due to works required at the property. We are sorry to learn that the property was not cleaned to the required standard by the previous occupant and could have rectified this for you if it was reported when you moved in. We can see that our branch staff are chasing the management company to help you resolve the issue with your mailbox key and regret that only they can organise this. Please be assured that the branch staff will continue to assist you with any additional queries you have.Kind regards Wards

1/5

Trustpilot

Disgruntled Customer

I did a viewing with Abigail and I was treated very unfairly, 1. I was not even shown where to park my car ended up parking on the road just on the drive way. 2. She made the appointment but upon arrival she asked for my name so what was the point of the booking? If one has an appointment booked I assume both parties know who they are meeting at that particular time. 3. I asked if it was ok where I had parked and her response was ‘you have to view and make it quick’ how do I make it quick yet I am here to view and to make proper decisions???4. I wrote her an email after view and she never acknowledged. 5. Her body language and character showed that I was just wasting her time and I knew I was not going to get the place to rent and yes she did send an unfortunate you did not make it this time.I am not sure if there is discrimination or it was just my unlucky day. Viewing was in Downwood Grampian Way Kent with Abigail Cantrell

Daphne · 18 June 2024

Agent replied · 30 October 2024

Dear DaphneWe were disappointed to learn that you were unhappy with your viewing and subsequent interest in this property. Our Lettings Branch Manager was keen to contact you and we are pleased to note that your concerns have been addressed and the selection process explained. You are also welcome to email customer.support@arunestates.co.uk or telephone on 01702 540802 if you would like to discuss the matter further.Kind regards Wards

5/5

Trustpilot

Eysha Quinn is Amazing

Eysha Quinn has finally been able to close a long winded wait for a part deposit to be returned whilst liaising with the TDS. This has been ongoing for me (LandLady) since 2019. Eysha has been committed to seeing this through despite the fact I no longer use Wards as an estate agent due to various issues when I used them. Eysha has been knowledgeable and professional and a much needed advocate for landlords (which is refreshing for a change) she is an asset to Wards. Thank you

Consumer · 30 May 2024

Agent replied · 30 October 2024

Hi,Thanks for your kinds words about Eysha. We're happy to hear she's been able to help you with the deposit issue. Best wishes,Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Brilliant staff at Wards Gillingham

Who do you choose as an estate agent, I asked myself look at some reviews, so I did and one person stood out and that was the closer Kim. Adam and his team at Gillingham branch sold my house in less than a week. Thank you so much for all your hard work. The star of this company was Kim, extremely hard working, easy to talk to and so very efficient. She didn't let me down and everything ran smoothly. Thanks Kim, you are one in a million

Andrew · 25 May 2024

Agent replied · 30 October 2024

Hi Andrew,We'll pass your wonderful feedback on to Kim, Adam and the rest of the team. We pride ourselves on providing a great service, and are really pleased we could achieve such a speedy sale for you.Many thanks,Wards of Kent

4/5

Trustpilot

Fell short of 5 Stars!

I would have liked to left 5 stars, but from the outset and throughout the sale process, there were a number of minor niggly issues that made me feel dissatisfied. Calls were rarely returned and there were issues with the for sale board. There were also issues with the property description, which I had to raise for correction. Having said this the property sold quickly, so on that point alone well done Wards of Barnehurst.

Quattro · 10 August 2024

Agent replied · 30 October 2024

Many thanks for leaving us a review. We’re sorry we couldn’t earn 5 stars on this occasion, but we value your feedback and will make sure we pass this on to the team, so we can ensure we do better next time.Best WishesWards of Kent

5/5

Trustpilot

Effective, efficient, professional and fun!

For the last two months we have been dealing/communicating with estate agents - the majority have been quite irritating to be honest! Then I made a call to the New Romney WARDS ESTATE AGENTS office and spoke with a Michelle Carroll. From the get go she was fabulous. Informative, patient, listened to every word I said and gave me confidence that we were going to receive an effective and efficient service. She immediately tapped into the type of property we were looking for and arranged viewings on eight properties. Some of which she had chosen for us from her own recommendations. All our communications were excellent whether it was via emails or phone calls. On the viewing day we met Michelle at the first property - she greeted us with a big smile, a firm handshake, a friendly warm demeanour and wearing a really smart suit. All the viewings were timed brilliantly so we flowed from one property to another without any rushing. I felt that Michelle was honest, professional but she also gave her genuine personal opinion when I asked her for it. The process of viewing properties and deciding where you want to live is such an emotional journey but Michelle made it fun and we had such a laugh along the way. We hope to find our forever home soon. Thank you Michelle, keep doing what you’re doing, you are a great Ambassador for WARDS.

Fiona · 11 May 2024

Agent replied · 30 October 2024

Hello Fiona,Thank you for taking the time to leave such a detailed review. We'll be sure to pass your kind words on to Michelle!All the best, Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Sales Progression

Sales ProgressionMaria Meddings was our Senior Sales Progressor for our recent purchase. Coming into the UK from the US we weren't aware that this was a role! But I am so grateful that Maria was assigned to us. She kept on top of both parties to ensure that progress was constant; and communicated early and often. It helped us to understand the labyrinthine process of buying a house in the UK.

Chris · 30 September 2024

Agent replied · 30 October 2024

Hello Chris,Thanks for your review, we're delighted you're happy with our service. Great news that we could help find the ideal home for you! We hope you're very happy in your new home.All the best,Wards

1/5

Trustpilot

A grotesque experience

Update:Kenny George decided to call me today to rant at me about leaving a negative review and accused me of being 'triggered'. He implied I was "hiding behind emails" and said he was talking to me "like a man". He criticised me for having done my own research on the housing market and questioning his view on the survey we commissioned, which stated that the property had rising damp. Mr George lectured me about his feelings of being insulted by my emails but could not identify what I had done wrong. He referred to his Caribbean heritage repeatedly for some reason. He was unconcerned when I indicated to him that I am on the autism spectrum by way of reasonable explanation for doing my own research and coming to my own views on the property market. Apparently, Mr George is a human too and therefore entitled to harangue and argue with me or make his feelings known whenever he wishes, despite me being a customer (or, rather, not a customer anymore... even when ditching Wards, they seem to feel entitled to call up their ex-customers to give them a piece of their minds.)***In our experience, Wards of Walderslade was dreadful from start to finish, with a mixture of bullying, rude, and incompetent behaviour. It seems lost on the agents that a buyer is a customer, not an employee to be insulted or pushed into doing things against their interests. We pulled out of the purchase after one too many rude interactions with Wards staff.

Jamie · 26 April 2024

Agent replied · 30 October 2024

Dear Mr Williams, Thank you kindly for your review. We are very sorry to learn of the problems you have experienced with our Walderslade office and understand your frustration. It is disappointing to learn that you did not experience the high standard of service we aim to provide. We have been looking into your concerns and will contact you shortly to respond in more detail. If you would like to contact us in the meantime, our phone number is 01702 540802 and the email address is customer.support@arunestates.co.uk. Kind regardsWards Customer Support team

5/5

Google

We had a great experience with Wards Rainham and especially Judy. We was buying a house but had funds coming from another sale which unfortunately was through Purple Bricks. They were so bad that im going to refer to them as PB throughout this review. I would not recommend PB as i cant explain how bad their incompetence/attitude/professionalism was. Judy was very helpful in getting information and helping us get our first house. She made PB do their jobs and some, she went well above and beyond and made the experience of buying our first home as pleasant as possible considering the circus PB had us part of. If i ever buy or sell again i would be going to Wards straight away and would highly reccomend them to anyone needing an estate agent.

Ashley · 25 April 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Ashley, Thanks for your review and recommendation. We're glad that we were able to help you through a difficult situation. Thanks for choosing to buy your first home through our estate agency, we'll pass on your lovely feedback to Judy. Best wishes, Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Excellent experience at Kings Hill branch of Wards

Excellent experience with the Kings Hill branch in West Malling whilst buying a property from them, especially Be Chapman who went above and beyond with help and advice during the process and always kept in touch as well as being very knowledgable about the area.

Wiggywoo · 15 September 2026

Agent replied · 22 September 2026

We are so pleased to hear about your excellent experience with our team at Wards King Hill during your property purchase. It's wonderful to know that Be provided exceptional help and advice, making the process smooth for you. We truly appreciate your kind words and recommendation. Do you know someone who would benefit from our services? Refer a friend at the following link to receive £100* between you: https://ae0.uk/5014

5/5

Trustpilot

What raised our opinion of Wards in Tenterden.

What raised our opinion of Wards in Tenterden was the involvement of Rachael Ruocco Buchanan. She was very professional and kept us informed without any need to prompt her. She clearly understood the challenges with our particular purchase, and whilst working hard for the vendor helped coordinate all parties priorities efficiently.

Mr · 2 April 2026

5/5

Trustpilot

Smooth as butter

A big thank you to Wards Barnehurst team for making our experience such a smooth one.Ann,Rachel,Geoff, Debbie and Cameron were always ready to answer our questions and the time to respond was such a quick one. They really are professional and take care of you throughout the whole journey, don’t hesitate to pick up your phone to call them. Even the key handover process was so good.Will definitely recommend them to my friends & family.

Rohit · 29 June 2024

Agent replied · 30 October 2024

Hello Rohit,Thank you for taking the time to leave a review. We're thrilled to hear that you had such a positive experience with us!Best wishes, Wards of Ashford Estate Agents

5/5

Trustpilot

Just exchanged !

Just exchanged on our sale with the Rainham office- Darren and the team were helpful from day one and really worked hard in getting the house sold. If you want an agent that puts themselves out- rings out the property - then this is the agent for you . The sales progressor kept us informed throughout the sale and worked well with their recommended solicitors. can't praise them enough. Jonathan and Sandra.

Jonathan · 9 August 2024

Agent replied · 30 October 2024

Hi Jonathan,Thank you so much for your kind review, we're thrilled to hear that Darren and the team at our Rainham office provided such a helpful and dedicated service. We're always here to help you move forward and appreciate your feedback.Best regards, Wards

1/5

Trustpilot

Avoid Wards Of Ramsgate

Were do I startIt all started off well, with a very good valuation of our property, however after only a few weeks on sale, we were told to reduce the price by £25,000, reason was it looks expensive compared to similar properties in the area. We held out till after Christmas, until deciding to reduce the price, which actually generated a bit more interest.Things were going quite well, viewings booked in, however no firm offers on the tableThings unfortunately took a turn for the worse, after the branch decided to breach the Data Protection Regulations 2018, by passing personal data to a third party, without our written or verbal consent. Something that shocked us, a big company freely giving out this data! We are now very concerned and anxious, in case they have passed the details to others illegally We proceeded to report this to various members of the Ramsgate Branch staff, which was not acted upon, leaving me with no option but to send a formal complaint into Wards. This complaint was actioned the same day, receiving a call from a shocked member of the complaints department, we explained our dissatisfaction, directed at the branch for not following this up and having a cavalier attitudeIn fact it took a further email to the Ramsgate branch, issuing them notice to remove our property from sale, for them to actually call. The manager seemed dis interested just following procedure, clearly prompted by his head officeOnce we were released from our contract, to our surprise, we received an email, stating terms and conditions of their contract in relation to potential buyers they have shown round, demanding we pay them if they purchase our property elsewhere within 6 months!It seems contractual terms and conditions only apply one way with Wards! I was willing to let the matter drop, however I fully intend taking this further, Wards have not only broken their own contractual agreement with us but also broken the lawI would avoid at all costs, unless you don't mind who they are potentially sharing your data with

Christopher · 11 February 2024

Agent replied · 30 October 2024

Dear Christopher,Thank you for taking the time to leave a review. We're sorry to hear how disappointing your experience has been and we would like to assure you that our customers privacy is of the utmost importance to Wards and that your details will not be shared with any other third parties. We understand that you have been in contact with our team and the office that contacted you have also confirmed deletion of your information. Please do not hesitate to contact our Customer Support Department if you have any further concerns.Kind regards,Wards.

5/5

Google

Thanks to Darren, Natalie ,Judy and Ali. From initial valuation through too the whole sale process I found Wards excellent. Communication and transparency was excellent. Staff knew their business. Clear and fast response to questions. Staff liaison with other parties brilliant.

Sanpaul · 25 August 2025

Agent replied · 8 September 2025

Good afternoon, Thank you so much for your kind words and for taking the time to share your experience. We are thrilled to hear that Darren, Natalie, Judy and Ali provided such outstanding support throughout your property sale. Your feedback means a great deal to us, and we’re truly grateful for your recommendation. Wishing you all the very best in your next chapter. Warm regards, The Wards Team

5/5

Trustpilot

First time seller

We recently sold my mum's property through Wards New Romney and I can't thank Debbie Ludgate enough.Never sold a house before I had no Idea where to start and what to do.Debbie took the time to explain in great detail what was needed and I felt like no problem was too big or too small.She certainly put my mind at ease.I highly recommend Wards Estate Agent It has been an easy and smooth process .Thank you Steve and his team

MRS · 2 February 2024

Agent replied · 30 October 2024

Hi Sue,Thank you for leaving a review! We're delighted to hear how Debbie has supported you throughout the sale of your mum's property and managed to put your mind at ease to make it a smooth process.Best wishes,Wards.

5/5

Trustpilot

We found somewhere we loved and needed…

We found somewhere we loved and needed to sell quickly. The team at Wards were exceptionally helpful and so swift to get everything up and running. In fact Wards sold our property within the week! I felt quite anxious throughout the process and Natalie was so kind and understanding and guided me through everything every step of the way. Thank you Wards, we can't thank you enough!

Meg · 25 September 2024

Agent replied · 30 October 2024

Morning Meg,Thank you for your lovely review! We're glad to hear that you had such a positive experience with us and that we could help you sell your property so swiftly. Natalie will be delighted to know that her support and guidance made a difference during what can be a stressful time. Best wishes, Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Renting a property from wards was the…

Renting a property from wards was the best decision I’ve made in a long time. I found the process total stress free, Kayleigh was so helpful. On the day I moved in I had one issue which Kayleigh and David went above and beyond to deal with, not only where David and Kayleigh very helpful they were also very friendly. I would recommend renting a property from wards all day long

STEVE · 12 July 2024

Agent replied · 30 October 2024

Hi Steve,It's fantastic to hear that you made the right decision in choosing to rent from us! We appreciate that finding a new home can be a stressful experience, and aim to make the process as straightforward as possible. Thanks for your review and for recommending us. All the best, Wards of Kent

5/5

Trustpilot

I recently had an experience with wards…

I recently had an experience with wards team . From start to finish, the team was professional, attentive, and genuinely committed to making the process as smooth as possible.A special shoutout to Nicole Smith, whose exceptional service truly stood out. Nicole was incredibly knowledgeable, always available to answer my questions, and went above and beyond to ensure every detail was handled efficiently. Her friendly behaviour and dedication is commendable.Thank you, Wards

Vineeth · 11 July 2024

Agent replied · 30 October 2024

Dear Vineeth,Thanks for taking the time to let us know about your recent experience with our Ashford branch. We'll pass on your kind words to Nicole and the rest of the team. Best wishes,Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Amazing team

Amazing team, Aimi and Anna were brilliant!!! Anna also gave me ideas on how I can transform the bedrooms I.e. knock down a wall, go for a vertical radiator to fit the look I was going for which I hadn’t thought of. Honestly best service I’ve received from an estate agent. They both deserve a raise x

Afia · 15 January 2026

5/5

Google

Huge Thanks to the team @ Wards of Rainham, From the initial chat with Ali we knew that we had found someone who would do whatever they could to find us pur perfect property, Ali you are a wonderful kind person and would recommend anyone come see you to further their home buying journey, As predicted we found our dream home after many months of searching and once the offer was accepted Darren stepped in and facilitated the offers process extremely professionally and swiftly, so thankyou to him too, Finally another extremely friendly and hard working lady Judy took us through to completion with the upmost care and was always available to chat about updates, there was another young lady whom we passed our offer too but sadly dont have her name to thank. Thank you all Ali, Darren, Judy and "Young Lady" for everything Adam amd Georgie

Adam · 8 November 2025

Agent replied · 22 November 2025

Good morning, Thank you so much for your review! We’re delighted to hear that your experience with the Rainham branch has been so positive. Ali, Darren and Judy will be thrilled to know their hard work made such a difference. We’ll also make sure your thanks are passed on to the team. Your recommendation means a great deal to us, and we truly appreciate you taking the time to share your feedback. Warm regards, Wards of Rainham

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Wards's Google reviews

Questions about Wards Rainham

How many reviews does Wards Rainham have?

Wards's Medway office has 2,145 reviews across two platforms: 147 on Google, 1,998 on Trustpilot (across the whole business). Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is Wards Rainham's rating?

Wards Rainham is rated 4.7 out of 5 across all 2,145 reviews, and 4.7 out of 5 on Google from 147 reviews, checked 9 October 2026.

Where is Wards's Medway office?

Wards Rainham, 19 High Street, Rainham, Gillingham, ME8 7HZ, Medway ME8 7HZ.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.