Trusted Agent profile · Manchester

Property Genius Manchester reviews

3.7

★★★★★ Good

100 reviews across 2 platforms

424 Barlow Moor Road, Chorlton Cum Hardy, Manchester, M21 8AD

Property Genius's office in Manchester, at 424 Barlow Moor Road, is rated 3.7 out of 5 across 100 reviews on two platforms, including 38 Google reviews rated 3.9.

Google logo

3.9 / 5

38

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

62

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Excellent Service as Before

I use Property Genius for all new rentals and existing tenancy renewals. They fully manage one of my properties too. They are always responsive and have meticulous attention to detail especially with regards to documents. Great value for money too!

Peter · 27 November 2024

Agent replied · 27 July 2025

Thank you so much for your kind words and for sharing your positive experience with us! Providing excellent value for money is always our goal, and your feedback inspires us to maintain and exceed these standards. We look forward to continuing to assist you and ensuring your property management experience remains seamless and stress-free. Thank you for choosing us.

5/5

Google

Cheers! to all the Staff of Property Genius they have a very straight forward system when it comes to renting a property very friendly staff specially Graeme! cheers to Sir thank you for taking care of our application back then more power to property genius!!

Kert · 20 August 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you so much for your wonderful review! We’re thrilled to hear that you had a positive experience. It’s great to know that your renting process was smooth and pleasant. We truly appreciate your kind words and support. Cheers to you as well Kert, and we wish you all the best in your new home!

1/5

Trustpilot

Every time we had an issue it would…

Every time we had an issue it would take weeks for agency to contact us back, and sometimes months even for somebody to actually come and fix issues. They usually message when they need something from the tenants but not when tenants need them. We reported a problem and even called them about it and they didn't reply for a few days but messaged when they had to inform about the changes in the deposit scheme, and then not reply about the issue again. We have been dealing with this for the past year and a half and I feel this agency is one of the least reliable ones that don't quite care about the tenants. Hopefully we just got a bad branch 🤷🏽‍♀️

Jas · 5 October 2020

Agent replied · 14 June 2024

Hello Jas, I'm sorry to hear this has been your experience. If you could please write in to us we will gladly look into this further for you.

5/5

Trustpilot

Excellent company

We've worked with Graeme for a number of years with a range of rental properties and property sales and he has always provided an excellent professional service. We would have no hesitation in recommending Property Genius.

Gill · 27 February 2018

Agent replied · 14 June 2024

Thank you so much Gill! Glad to be of service.

1/5

Trustpilot

Unacceptable experience which led to starting a legal dispute

AWFUL AWFUL AWFUL!!! Very rude, unresponsive and unhelpful employees. Never known a company quite like it, 1 star is way too generous to give to them. Had an awful experience with Graeme in particular, would not recommend these people to anyone! Quite possibly the worst customer service I've ever experienced and the communication from PG is horrendous, slow and rude. Legal action even had to be instigated to get our deposit back. Do not rent with these guys, it's not worth the hassle.

Jess · 21 November 2018

Agent replied · 14 June 2024

Hello Jessica. I'm genuinely sorry you feel that way - I remember carrying out your initial viewing and how excited you were about the property. I know you disagreed with us withholding £34 from your deposit to cover the cost of cleaning the oven, but the evidence by way of the inventory does show it was justified. We had explained that your deposit cannot be returned as soon as you vacate, as if works are required (such as cleaning) we have to wait for that work to be carried out, and then receive the invoice form the contractor. In this case, it took 27 days for your deposit to be returned, and as we have your agreement in writing you were eventually satisfied the £34 needed to be deducted, there is no dispute here. I do acknowledge it took me 5 days to respond to your email through and understand that is why you contact the Tenancy Deposit Scheme, who fairly quickly determined there was no dispute there.

1/5

Trustpilot

Awful service

Awful service, charging unreasonable charges for agency listing fees to the tennant and general wear and tear. Refusing to return deposit even when property was vacated when they agreed and property left in acceptable state. Be aware not to use them! Rude, arrogant owners.In response to the reply which is a complete lie! The agreement ended 3 weeks BEFORE the new agreement was due to start and considering it wasn’t due to start until 22nd jan and it is now March, your information is clear evidence of the lies and manipulation your company displays. The company have failed to provide receipts for anything even though it has been requested more than once. All rent has been paid and up to date, I have not disputed any rent. The landlord agreed for the new contract to end and YOU gave me a date to move out (no abandonment) which was adhered to! I was asked to leave the wardrobes and then you charged me for leaving them, clear manipulation again. Finally, since the contract ended I have not contacted the deposit scheme yet so I fail to see how you came to the conclusion that they dismissed the claim! The response you have made has demonstrated the behaviour of the company.

Siobhan · 9 March 2018

Agent replied · 14 June 2024

I'm sorry you feel that way. We've tried to work with you but you've been quite hostile towards us. As had been explained, you abanded the property three months into a new 12-month agreement. The fee of £225 was agreed between the landlord and yourself to remarket the property and find new tenants to reduce your otherwise 9 months rent liability.However, once new tenants had moved in, you left with £452.05 rent arrears, a £60 cleaning bill including removal of several stickers from the wall and we had to arrange for the large items of furniture that you had abandoned to be collected by a local charity. In addition, the cost of replacing an otherwise beautiful solid block-wood kitchen worktop had been totally destroyed by water damage through your misuse and neglect. The total cost for replacement was £375 but this we apportioned to take into account current wear and lifespan to £186.64. You filed a claim with the Tenancy Deposit Scheme to claim your deposit back and arbitrate the dispute, however THEY dismissed your claim in full.I'm sorry again you feel you've been unfairly treated, but the evidence shows the contrary​.

4/5

Trustpilot

Property Genius - Debbie and Jon Badrock

Property Genius provide an excellent service. We have used two other property management companies and neither come close to Property Genius. The company utilises all the latest technology to record and provide every relevant detail of a tenancy, acts quickly to address problems and takes its responsibilities as an agent very seriously and professionally. In addition, its agents always take fair and balanced position when dealing with landlords and tenants and are always available to provide advice when required.We would have no reservations recommending Property Genius to landlords and tenants alike.Debbie and Jon Badrock

Jon · 27 February 2018

Agent replied · 14 June 2024

Thank you so much for your comments Jon & Debbie. We’ll work hard to get that extra star!

1/5

Trustpilot

Deposit Still Not Returned Months After Tenancy End

My tenancy ended on 19 January, yet months later my deposit is still unresolved.

Dellisenthilkumar · 13 March 2026

5/5

Trustpilot

1st class professional service

Graeme & the team offered a profession service at a fair price marketing the property & preparing the inventory , I have used property genius on several occasions to let properties in Chorlton & Stretford

Steven · 1 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you so much for your fantastic 5-star review! I’m delighted to hear that you’ve had such positive experiences with us. It’s always a pleasure to assist you with letting your property. We look forward to continuing to provide you with professional and reliable support in the future.

5/5

Google

They know their stuff. Graeme is a top guy.

Frank · 9 December 2022

Agent replied · 8 December 2024

Thank you frank! 🙏 …

5/5

Trustpilot

highly recommend!

Very easy and pleasant experience from start to finish. Staff have always been polite courteous and attentive. Graham is always responsive and prompt to respond which is rare in my experiment in the renting game. Helpful from day one to the return of my deposit. I would highly recommend property genius to anyone. Keep up the good work!

Dalal · 8 April 2019

1/5

Google

Extremly unprofessional people , booked a viewing at central place appartments waited there for 25 minutes no body came and when i called them again and again finally they picked up and giving lame excuses. I would never call them again for anything they wasted my day and time. Worthless!

Taimur · 16 June 2023

Agent replied · 15 June 2024

I wanted to personally reach out to you and apologise for the inconvenience caused today. I understand that you were scheduled for a property viewing today at 11:45am, but unfortunately, while my colleague carried out two successful viewings before yours, she hadn’t seen you arrive at your appointment time. She waited 15 minutes before having to set off for her next appointment with other clients. I wish I could have answered your call sooner, but I was speaking with another client at the time who needed my help. While we are unable to arrange another viewing today due to our other appointments, we would be more than happy to arrange another viewing on a different day that is more convenient for you. Once again, please accept our apologies for any inconvenience caused. We value your interest in our properties and we hope to make it up to you.

1/5

Google

Absolutely shambles! We were given 2 months notice to leave even though they new about the landlord selling the house way before Christmas so they could of give us months and months worth of notice as they knew we have children! Made the experience even worse by constantly calling me everyday and emailing me in between, harassing me at all costs and now blaming me that the keys arnt in their hands when I offered them to come and collect them but THEY said put them in the post! Yet I maybe charged! Towards the last year of the tenancy they did no work to the property and we had a leak coming into the kitchen that they pretended to ignore, a door kept coming off and got someone in that didn’t have a clue what they were doing! I told them I had a pre booked holiday and a hospital visit yet they still rang which was inappropriate and certainly unprofessional! If I could give them no stars I would!

Georgia · 16 June 2023

5/5

Google

They know their stuff. Graeme is a top guy.

Frank · 16 June 2022

Agent replied · 15 June 2024

Thank you frank! 🙏 …

5/5

Trustpilot

Another superb tenancy turnaround

Another superb tenancy turnaround from Property Genius. Re-let in no time to a top applicant. I really find Property Genius hard to fault. And thats based on knowing them for years now, not just 5 mins. James Paterson

James · 6 January 2024

Agent replied · 14 June 2024

Thank you so much for your kind words and continued trust in Property Genius, James! We're thrilled to hear about your positive experiences with our tenancy turnaround services. Your satisfaction is our top priority, and we're glad to have been able to serve you well over the years. Looking forward to many more years of partnership!

5/5

Trustpilot

Landlord Let Only Service

First time using Property Genius for letting out a property, quick turnaround from handing over keys, to advertising and getting new tenants in.

Bilal · 4 October 2024

Agent replied · 25 August 2025

Thank you so much for your wonderful review! We’re thrilled to hear that you had a great experience with us and that our team was able to meet your expectations. We look forward to working with you again soon!

5/5

Trustpilot

Excellent Service

We have been with Property Genius letting and managing our properties for the past 5 years and are delighted with the team.

Julie · 26 September 2024

Agent replied · 24 December 2025

Thank you so much for your kind words and for being with us! We’re delighted to hear that you’re happy with the service, and it’s always a pleasure working with you. Your recommendation means the world to us, and we look forward to continuing to manage your properties with the same dedication in the future!

1/5

Trustpilot

Unpleasant phonecall with the Manager

Spoke to Graham on the phone and found him to be very rude, patronising and condesending. Sadly a very unpleasant experience. More professionalism would have been appropriate and it costs nothing to be nice.

JD · 12 October 2022

5/5

Trustpilot

Always very knowledgable

Always very knowledgable, helpful and accommodating to both Landlords and Tennants. Have worked with Property Genius for many years and plan to continue.

David · 12 August 2024

Agent replied · 14 June 2024

Thank you so much for your review! We’re thrilled to hear that you’ve found us knowledgeable, helpful, and accommodating. It’s been a pleasure working with you over the years, and we’re delighted that you plan to continue with us, we look forward to many more years of collaboration!

2/5

Google

Based on limited interaction, rude and condescending telephone manner of the staff member I dealt with. Looking at other reviews, this is not just my experience

Adam · 29 May 2024

Agent replied · 15 June 2024

Thank you for sharing your feedback with us. I’m sorry to hear about your experience and would like to address your concerns. We aim to provide a warm and professional service to everyone. It seems like there was some confusion during our recent conversation, and I’d love to clear things up. When I called, it was based on an application form we received, which included a request for a rent reduction. Since we had already received five applications at the asking price, I wanted to confirm if that was still your offer. I understand that you’ve been applying to multiple properties, and it can get quite confusing. When I mentioned the application submitted 25 minutes before our call, you said your girlfriend might have submitted it. I appreciate that this situation could be overwhelming, especially if you weren’t fully aware of the application details. You mentioned wanting to view the property first, despite the application indicating agreement based on the virtual tour. I assured you that while a viewing was possible, we needed to prioritise the other offers ready to proceed immediately, which meant your offer would be considered afterwards. I’m sorry if this added to your frustration. It’s never our intention to cause stress, and we appreciate that circumstances can sometimes be complicated. Your feedback is invaluable, and we’re here to help. If there’s anything more we can do or if you have further details to share, please feel free to reach out directly.

1/5

Trustpilot

Once again another bad review

Once again I’m having to write a terrible review due to no one offering a solution, landlord is CHARGING ME for the removal of there stuff! When I have sent proof in that a collection was made and no one turned up on there behalf, rang up the agency and obviously nothing was noted down so we put in the outhouse no one contacted us in regards to setting up a new collection date etc, now where moving out there charging us £100 for a new £30 door! £255 for removal charges of 9/10 of it was there stuff I offered to pay £100 for the things I left behind due to it being accidental but had limited time and space to move out! Landlord and the agency has left me exhausted from the situation and no one has ever been on my side from the off set! People have been rude to my mother who has tried to help me due to the stress behind this! If you want someone in your corner then I would look somewhere else at a different estate agents or go bloody private because they cause nothing but stress!! We are now over 3 months of not living there and they have only just brought the deposit amount of being deducted and now having to go through tenancy deposit scheme to try and get this resolved which can take months and I offered like said to pay £100 (not a 100 worth of stuff) but thought I would be generous even though I shouldn’t have to be! They are really going to put me in a early grave!

Unknown · 13 September 2022

5/5

Google

Property genius have been great, really helpful and accommodating. They are responsive and extremely organised. I would highly recommend.

Tanya · 20 August 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you so much for your kind words and recommendation!

1/5

Trustpilot

AVOID

Absolutely shambles! We were given 2 months notice to leave even though they new about the landlord selling the house way before Christmas so they could of give us months and months worth of notice as they knew we have children! Made the experience even worse by constantly calling me everyday and emailing me in between, harassing me at all costs and now blaming me that the keys arnt in their hands when I offered them to come and collect them but THEY said put them in the post! Yet I maybe charged! Towards the last year of the tenancy they did no work to the property and we had a leak coming into the kitchen that they pretended to ignore, a door kept coming off and got someone in that didn’t have a clue what they were doing! I told them I had a pre booked holiday and a hospital visit yet they still rang which was inappropriate and certainly unprofessional! If I could give them no stars I would!

Georgia · 14 July 2022

5/5

Trustpilot

Property Genius are Geniuses with Property

I have been using Property Genius for many years to manage me rental property and only have good things to say about Graeme and Niels. As a I am a remote owner they have gone above and beyond to ensure my property and my tenants are well looked after.

KatieJo · 29 April 2022

Agent replied · 14 June 2024

Thank you very much for your kind words, and it's been a pleasure to work with you for so many years 🙏

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Property Genius's Google reviews

Questions about Property Genius Manchester

How many reviews does Property Genius Manchester have?

Property Genius's Manchester office has 100 reviews across two platforms: 38 on Google, 62 on Trustpilot.

What is Property Genius Manchester's rating?

Property Genius Manchester is rated 3.7 out of 5 across all 100 reviews, and 3.9 out of 5 on Google from 38 reviews.

Where is Property Genius's Manchester office?

Property Genius Manchester, 424 Barlow Moor Road, Chorlton Cum Hardy, Manchester, M21 8AD.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.