Trusted Agent profile · Manchester

Philip James Manchester Manchester reviews

3.0

★★★★★

952 reviews across 3 platforms

293 Deansgate, Manchester, M3 4EW

Philip James Manchester's office in Manchester, at 293 Deansgate, is rated 3.0 out of 5 across 952 reviews on three platforms, including 608 Google reviews rated 2.5.

Google logo

2.5 / 5

608

Reviews on Google

This office

Facebook logo

5.0 / 5

2

Reviews on Facebook

This office

Trustpilot logo

342

Reviews on Trustpilot

This office

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Philip James Manchester Manchester hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Manchester.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Unresponsive, unhelpful and no contact options

I can't get in touch with anyone. The phones are unmanned, and the emails go unanswered. I've been trying for a week. When I finally got an email with a scheduled viewing, I got no response, confirmation or anything else, which means the viewing resulted in nothing. No one showed up. It's absolutely impossible to rent with this company. What's the point of the listings if you make it impossible for renters to get in touch with you?

DL · 22 August 2023

Agent replied · 26 August 2023

Dear DLWe are sorry to hear that you are struggling to reach our offices. Our phone lines can get busy at times and our staff are not always in the offices as they are busy attending viewings already booked.Please send us your contact details to marketing@philipjames.co.uk so that we can contact you as soon as possible to assist.Regards,

5/5

Trustpilot

Louis was very professional

Louis was very professional during the inspection at home. He did a meticulous. Very happy that he was the one doing the work.

Pablo · 3 February 2024

Agent replied · 21 March 2024

Dear PabloThank you for taking the time to review our service, Pablo. We are delighted to hear that you received efficient assistance from our team.RegardsThe Philip James Team

1/5

Google

i would give zero stars if i could- truly an awful estate agency. doesn’t respond to calls, don’t even try that form of communication. barely responds to emails if you are lucky to get one of the agents email address. I had nothing but a terrible experience with them, trying to organize viewings, sending countless emails. Really useless.

Alexis · 25 September 2024

Agent replied · 25 October 2024

Dear Alexis We’re sorry to hear about your disappointing experience, and we apologize for the lack of communication you’ve encountered. This is not the level of service we strive to deliver. Your feedback is important to us, and we want to address these concerns promptly. Please reach out to us directly at management@philipjames.co.uk so we can assist you and work to improve your experience. Kind Regards: The Philip James Team

1/5

Google

The agents don't seem to know what they're doing, they got the property info wrong and hence refused our viewing request, we sorted that out and finally got an appointment but were stood up keeping us waiting 30 mins at the door. No email nor voice message were left and they said the property was withdrawn from the market but the ad is still on all platforms. Nothing worse than wasting people's time these days. The way they handles landlords' preferences is so poorly executed, which could be done in much nicer ways, this is just embarrassing. Manchester deserves better.

L · 15 June 2023

Agent replied · 6 July 2023

Dear L Belbona. We are truly sorry to hear about your experience and that it was less than ideal. Can you please email us on marketing@philipjames.co.uk with the exact detail so that we can investigate this matter for you. Thank you in advance.

1/5

Google

AVOID My partner and I have just concluded a tenancy of an apartment managed by Philip James and in short, this is the worst company I have ever dealt with (professionally or personally). One issue from our time at the property relates to a major mould outbreak throughout the flat. The mould was truly awful, sat on our chests whenever we were in the property and was spreading rapidly. The response of Philip James...was to do nothing. Emails went unanswered, people didn’t answer the phone. When a plumber was eventually sent out (as it had clearly originated from a leak), he got it so hopelessly wrong that we had to organise for a second opinion. To make a very long story short, this took over two months to resolve. Philip James denied all responsibility, and so we took them to the Property Ombudsman and won. If you think you are right, keep fighting and take it all the way. It costs them time, hopefully money and you will eventually be compensated. But the level of client service (or indeed lack of) at Philip James is breathtaking. Emails to all staff members (Jodie and Lois get a special mention for being truly apathetic) do not get responded to unless you copy in senior management. It seems to be a game for them to provide the worst client service in Manchester. We were provided with our notice during the COVID summer. The notice they gave was legally fairly dicey, so I imagine all evictions they had given up to that point this were also questionable. During our notice period (in which time Manchester was in heightened restrictions), Philip James were happy to try and schedule viewings at the property and also arranged for someone to attend the property to carry out a survey. I say arranged as we were simply told that it was happening. However, when we requested to attend the inspection at the property after our tenancy concluded, we were told that they were not allowing this “because of the pandemic” - but they were happy to have multiple people attend when we were still in the property! My opinion is that they are taking advantage of the pandemic by doing this and it is just not right. To summarise - please avoid. No one needs any additional stress at the moment. If you have the misfortune of renting with them, make sure you keep a good record and note, always copy in management (try Rob Cuffe), and if they do something wrong, always fight them on it to protect yourself.

Oliver · 6 July 2021

1/5

Google

I’m actually shocked by how our tenancy changeover is being handled. I’m due to be moving in soon and the agency is yet to perform reference checks or even hand over a document to sign (in person or electronically.) We’ve emailed, called, even the tenant i’m replacing has gone into the office twice and we keep getting told that we’d get the information or documents ‘by the end of the day.’ We we’re told that a month ago, a week ago, yesterday. Still waiting. Not sure what excuse there is as several of the team members, including the one directly handling our changeover (Amber), over the phone have confirmed that the landlord has approved the changeover. We don’t know what the hold up is. With this holdup, the person i’m due to be moving in with (who is a current tenant) doesn’t know if they’re going to be still living there by the time it comes for renewal as there is so little communication from the team- even when you are actively trying to get through. (Good luck getting through on the phone, it’ll take a minimum of 5 tries when it comes to the tenancies team- this being written after attempting to call several times). Genuine nightmare, I feel bad for the landlords also, they’re being represented awfully by this agency as it’s almost like they don’t want us to sign on and pay rent.

Jody · 8 June 2023

Agent replied · 6 July 2023

Dear Jody. We are truly sorry that the service you've received was less than ideal and did not meet your expectations. Please email marketing@philipjames.co.uk providing more information so we can investigate this matter for you and get back to you as soon as possible. Your concern has also been sent to the relevant manager.

1/5

Google

I would strongly avoid using these people at all costs!! They will randomly ring you claiming that you have a viewing but they have communicated any details about the viewing. The estate agent won’t even let you ask any questions as to why you never got any information, he will rush you off the phone being rude and condescending. I genuinely think I’ve dodged a bullet not viewing the flat they were offering - these guys are doing landlords dirty!

Nicsphere · 8 June 2023

Agent replied · 6 July 2023

Dear Nic. We are truly sorry that the service you've received was less than ideal and did not meet your expectations. Please email marketing@philipjames.co.uk providing more information so we can investigate this matter for you.

1/5

Google

Truly awful company. It's impossible to contact them via email or phone. My partner and I must have tried the lettings department 30 times a day for 2-3 days, have left multiple emails and enquiries through Rightmove and their website, but still haven't got through. Then I tried the sales department once and got through in seconds (but of course they can't put me through to the right team), it really shows where their priorities lie... If you were allowed to leave 0 stars then this would sure be the case.

George · 6 June 2023

Agent replied · 6 July 2023

Sorry to hear you are having difficulty reaching our lettings office. Their phone lines can get busy, but you can email: marketing@philipjames.co.uk with your name, phone number, and email address and our lettings team will get back to you as soon as possible. Many thanks

1/5

Google

I've had a terrible experience with this agency. They nearly scammed me and my homemate, as we requested to move in on a certain date, but they started the contract 10 days earlier under the justification that " this is the landlord's request". During our stay at the apartment we booked sometimes they didn't even bother checking their emails regarding a few issues at home. As a result, I called them,but they made fun of my English. Terrible terrible experience. They should have shut ages ago.

Christina · 6 June 2023

Agent replied · 6 July 2023

Hi there Christina, we're sorry that you had a less than desirable experience when deal with us. Please can you email marketing@philipjames.co.uk providing more information and we will investigate this matter for you. Many thanks

1/5

Trustpilot

Appalling Communication and Knowledge

Very poor communication - They never respond to emails and they rarely answer the phone or respond to voicemails. When I did finally speak to someone (after two days of trying) the lady I spoke to had a complete lack of understanding with regard to Leasehold properties and the potential issues with them. She had no idea that ground rents are explained in detail within a lease (of which the leaseholder would have a copy of). When I started to ask in depth questions, she simply put the phone down. This is basic information and It is high time that estate agents began to understand the key aspects of Leasehold properties before taking them to market rather than leaving it to solictors much further down the line and potentially wasting everyone's time and money.I have since sent a couple of emails to their marketing department as requested by them but still haven't heard a thing! Utterly useless. I certainly wouldn't want them selling my property. How they ever manage to find anuy buyers is beyond me.

Ian · 25 May 2023

Agent replied · 6 July 2023

We are truly sorry that the service you've received was less than ideal and did not meet your expectations. Please email marketing@philipjames.co.uk providing us with more information so that we can investigate this matter for you.

5/5

Trustpilot

sale of residential flat Heaton Moor

we have just completed the sale of our flat via PJK. throughout the process the whole team at PJK have been incredible. from the marketing to negociating a sale with a good buyer, through to completion of the actual sale, we have had service of the highest level, professional, friendly and extremely helpfull. i would not use another agent, ever!

Catherine · 1 August 2024

Agent replied · 21 March 2024

Dear CatherineThank you so much for your wonderful review! We're thrilled to hear that you had such a positive experience with our team. From marketing to negotiating and finalizing the sale, it's fantastic to know that our professional, friendly, and helpful service met your expectations at every stage. Your trust and recommendation mean the world to us. If you need anything in the future, please don't hesitate to reach out. Kind Regards: The Philip James Team

1/5

Google

They have been advistising a lot of properties recently and I'm suprised they even let or sell them as they don't reply to emails or answer there phones... I happen to be lucky once to view a property and when we went we saw a few problems already and when telling the lady showing us around she rudely turned round and told us that if we want perfection then we should increase our budget (bare in mind they wanted £900 as it was which is a lot) and that this clearly isn't the house for us. I found this very rude and unprofessional.

Bekki · 7 May 2023

Agent replied · 6 July 2023

Hello Kerri, I am so sorry that you have had a bad experience with Philip James Lettings, we always aim to provide the best service possible but the rental market is extremely busy so getting back to everyone who calls or emails isn’t always a possibility. Please can you email me , I am the Lettings manager, so that I can get a better idea of what happened on the viewing (of who conducted it and what property it is you saw). My email is [email removed] Thank you for your feedback

5/5

Trustpilot

Flat inspection

Louis was great. Approachable nature and took the time to listen to any maintenance issues we had in our apartment.

Jordan · 26 February 2024

Agent replied · 21 March 2024

Dear JordanThank you for taking the time to share your experience with us. We truly appreciate your 5-star rating and positive review.Regards,The Philip James Team

5/5

Trustpilot

Dealt with Amy to get my maintenance…

Dealt with Amy to get my maintenance sorted in my flat and she was so helpful! Turned it around so quickly.

Roxanne · 1 February 2024

Agent replied · 6 July 2023

Thank you for your 5 star review!

4/5

Google

Great onboarding experience, Max has been very friendly when doing the house viewing

Daniel · 27 June 2024

Agent replied · 25 October 2024

Dear Daniel Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that you had a great on boarding experience and that Max was friendly and helpful during the house viewing. We strive to provide excellent service and it’s wonderful to know that we met your expectations. If you have any further questions or need assistance, please don't hesitate to reach out. Kind Regards: The Philip James Team

5/5

Trustpilot

My house viewing with Maria was lovely…

My house viewing with Maria was lovely as she was soft spoken, welcoming and friendly.The property is nice, matches the detailed information attached and worth the price allocated.Generally, my experience was amazing.Thank youOdiase Onyinyechukwu

Osuji · 28 January 2023

Agent replied · 6 July 2023

Thank you for your 5 star review!

1/5

Trustpilot

AVOIDDDDDDDD

AVOIDDDDDDDDIf you're a landlord, get the hell away from this company. Communication is terrible. Staff are useless. They book things and charge you without your permission. Put rent up without telling you and then you miss out on a month's rent because they can't fill the place. Not worth the high fees at all.

Sarah · 17 October 2024

Agent replied · 24 October 2024

Dear SarahThank you for bringing this to our attention, and we sincerely apologize for the inconvenience caused. We understand your concerns, and we will look into this matter immediately to ensure it is addressed properly. Your feedback is important to usKind Regards: The Philip James Team

5/5

Trustpilot

painting and decorating contractor

worked as a painting and decorating contractor for the past 3 years for the company runs smoothy from the 2 girls in reception through to the office and especially the 2 girls who do the move outs..they know who they are never had no problems in 3 years one of the most efficient letting agencies I have worked for In 25 years of being self employed nigel burnyeat

Nigel · 30 January 2024

Agent replied · 21 March 2024

Dear NigelThank you for your positive review and 5-star rating. We appreciate your effort and time and we are glad to hear this!Regards, The Philip James Team

5/5

Google

Great experience with Lyn, very helpful

Sam · 24 March 2026

Agent replied · 14 April 2026

Dear Sam Thank you for your feedback. We’re glad to hear that you had a great experience with Lyn and found her helpful. Kind Regards: The Philip James Team

5/5

Trustpilot

I had a viewing today conducted by Titu

I had a viewing today conducted by a lovely estate agent, Titu. The viewing went well, and the property had already been cleaned and prepared for viewings. This was beneficial as it provided a clear idea of how the property looks and what furniture will be left for the tenants.

Tanya · 10 December 2024

Agent replied · 22 December 2024

Dear TanyaThank you for your wonderful feedback! We're delighted to hear that Titu provided such a positive viewing experience and that the property was clean and well-prepared. It's great to know this helped you get a clear idea of the space and the furniture included.If you have any further questions or need assistance, don’t hesitate to get in touchKind Regards: The Philip James Team

5/5

Google

Had a couple viewings with Titu today. He was professional, friendly and very helpful responding to any questions I had regarding the properties. Makes a massive difference when the agent goes out of their way to help - especially when you're looking at moving - which can be a stressful experience

D · 19 November 2024

Agent replied · 23 November 2024

Dear DG Thank you so much for your thoughtful review! We're so glad to hear that Titu made a positive impact on your property search with his professional and friendly service. We understand moving can be stressful, so we're thrilled to know he helped make the process a bit easier for you. If you need any further assistance, we're here to help! Kind Regards: The Philip James Team

1/5

Trustpilot

Philip James Property is a horrible…

Philip James Property is a horrible agency for people who wish to take property on rent from them . They take huge amount of money in the name of contract breaking and then they unnecessarily telling that the flat was not clean and it needs cleaning for which they charge huge amount of money . I was pregnant when I moved into their property for rent . People who are working in this agency are very good in extracting money from their clients claiming different reasons . I have nearly spend my one month salary for vacating their property before term. Which was quite a shock and stress for me during my pregnancy

Jasmine · 27 August 2020

5/5

Google

Excellent company for Lettings and management

Philip · 14 March 2026

Agent replied · 14 April 2026

Dear Philip Thank you for your feedback. We’re pleased to hear you had a positive experience with our lettings and management services. Kind Regards: The Philip James Team

1/5

Trustpilot

Bad service, expect trouble.

Unresponsive team who will try to dock your deposit for the slightest thing (e.g., in my case, washing machine drum left with washing powder in, tried to charge for professional cleaning!). Flat was actually dirty when I moved in; left spotless when I moved out. Unsurprisingly offered no help in COVID situation. I had to go via deposit protection scheme after agent ignored my messages for (literally) weeks after I moved out. Check the reviews others have left for the Manchester Philip James in error on the Essex Philip James Estates team if you want to see plenty more evidence. Rent with someone else in Manchester unless you want trouble.

Duncan · 21 July 2020

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Philip James Manchester's Google reviewsLeave Philip James Manchester a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Philip James Manchester Manchester hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Manchester.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent