Every review we hold for the London office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleHard to get a hold of and have had issues with landlord, move in and poor tenant customer service. Don't choose these guys
Samuel · 18 June 2018
Agent replied · 16 June 2024
Dear ‘Samuel Ruiz’
We are very sorry to hear that you had some issues with the Landlord after having moved into the Property. However, we are extremely surprised that you have written a bad review, suggesting that Helliwell & Co. are at fault and that we have been difficult to get hold of?
Having checked our system, which logs all calls and emails with our clients, we were in regular contact with you, predominantly on a daily basis throughout the whole Tenancy drafting process. Four days after your move-in, you contacted us to say that you had experienced a few maintenance issues (mainly in regards to cleaning), we advised you that as we did not manage the Property, you would need to bring this to your Landlords attention so that they could look into rectifying this for you. On this same day, we called the Landlord letting them know that you had expressed your concerns to us and that it was important that they get in touch with you. The Landlord confirmed that they would and then we did not receive a call or email again from either party in relation to this matter? If the issue had been ongoing or unable to be rectified straight away, I would have expected that you get in touch with us, to let us know?
I understand that you may have been disappointed and possibly upset when leaving this review, however due to the above, we would appreciate if you would remove your comments as is as it is an unfair and untrue account of our company, something I’m sure you would agree with? If you wish to discuss the above in further detail, please do not hesitate to contact me.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 5/5
GoogleWas very quick to respond and help all of my needs.PositiveResponsiveness, Professionalism
Vinyllector · 17 June 2021
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to write us a review. It was a pleasure dealing with you, and we look forward to working with you again in the future.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 5/5
GoogleVery friendly and helpful service. New to the area and they recommended good locations. I would definitely recommend their services.
Noor · 18 June 2016
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to write us a review. It was a pleasure dealing with you, and we look forward to working with you again in the future.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 5/5
GoogleBrilliant company, brilliant service, really professional, boutique style estate agency with integrity. Highly recommended.
Lizzi · 16 April 2020
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to write us a review. It was a pleasure dealing with you, and we look forward to working with you again in the future.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 5/5
FacebookDealing with Helliwell and Co was a great experience from start to finish. The service i received was warm and diligent and nothing was to much trouble for the guys there. I would definitely go with them again and have recommended them to lots of friends in West London. Cheers guys!
James · 18 January 2016
★★★★★ 5/5
GoogleGreat service, professional staff. Would definitely recommend!
Zaida · 16 April 2021
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to write us a review. It was a pleasure dealing with you, and we look forward to working with you again in the future.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 5/5
YellGreat service
I’m very happy with the service I received from Ramona, who helped me secure a flat. She was responsive, knowledgeable and very helpful. Would highly recommend.
NathanN-55 · 13 December 2022
★★★★★ 1/5
GoogleRude and unhelpful. Spoke to someone who sounded half asleep and not bothered.
L · 18 June 2017
Agent replied · 16 June 2024
Dear ‘L Belle’
This review has been reported as we believe this to be a false declaration. In order for us to look into your claims further, it would be beneficial if you provided the name of the consultant you spoke with? We have not conducted any business nor had any correspondence with a client named “L Belle”, could it be possible that you are referring to another Agency? If so, we would appreciate if you could please remove the incorrect review from the site. We are a professional Agency and treat statements such as this very seriously. Please feel free to contact one of the Directors of Helliwell & Co. at any time to discuss.
We sincerely apologise to genuine customers who are reviewing this site. The above statement has been reported as abuse and will be removed in due course.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 1/5
GoogleWorst letting agent I've ever used.
Jamie · 16 April 2020
Agent replied · 16 June 2024
Dear 'Jamie Rintoul'
We are both very sorry and surprised to hear that you found our service to be less than satisfactory? Was your grievance with the Landlord or ourselves, the Agent?
Due to the fact that your tenancy ended approximately 2 years ago and you have not rented a property or used our services since, please could you clarify the reasoning behind your claim (review)? We had always had a good and positive dealings with you throughout your tenancy, so I’m sure you can appreciate why we are a little confused by your comment.
Should you wish to make a formal complaint, then please email info@helliwellandcompany.co.uk for further details on this procedure.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 5/5
GoogleGreat service and professional people, would definitely recommend
Peter · 18 June 2019
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to write us a review. It was a pleasure dealing with you, and we look forward to working with you again in the future.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 1/5
GoogleExtremely rude and unhelpful barrow boys.
Steph · 18 June 2016
Agent replied · 16 June 2024
Dear ‘smanchet’
This review has been reported as we believe this to be a false declaration. In order for us to look into your claims further, it would be beneficial if you provided your name and the property address you are relating to?
We sincerely apologise to genuine customers who are reviewing this site. The above statement has been reported as abuse and will be removed in due course.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 1/5
GoogleBeware of these people.
Vera · 18 June 2017
Agent replied · 16 June 2024
Dear ‘Vera Christopher’
We have received a bad review from one of your very unhappy Tenants, this and numerous other reasons is why we no longer conduct any new business with you.
We would appreciate if you would refrain from making any further contact with our Agency.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 5/5
FacebookThe only truly family run agency in West London. Lovely, friendly guys with a passion for the highest quality service! Thank you!
Anna · 3 June 2015
★★★★★ 5/5
FacebookFriendly and professional service from start to finish. Highly recommend!
Bernice · 1 March 2017
★★★★★ 1/5
GoogleRating only, no written review.
Zoran · 21 August 2023
★★★★★ 1/5
GoogleRating only, no written review.
Shaw · 16 April 2020
★★★★★ 5/5
GoogleRating only, no written review.
Lili · 16 April 2020
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to write us a review. It was a pleasure dealing with you, and we look forward to working with you again in the future.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 5/5
GoogleAnna was great
Sav · 16 April 2019
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to write us a review. It was a pleasure dealing with you, and we look forward to working with you again in the future. … More
★★★★★ 1/5
GoogleRating only, no written review.
Tiaura · 18 June 2018
Agent replied · 16 June 2024
Dear ‘Tiaura Narbonne’
We are very sorry to see that you have given our company a bad review / rating, following all of the hard work and liaising that we did between yourself and your Landlord.
All of the team here at Helliwell & Co. with whom you had dealings with, always had a good working relationship with you throughout your Tenancy and I’m sure that you would agree that the only issues that arose were when the Landlord was involved. As you are aware, your Landlord made it extremely difficult for our Agency to Manage the Property and at times wanted to withhold permission from very reasonable requests from yourselves. Myself and my Agency worked hard to fight for your rights as a Tenant, although I am aware that most of this was done behind the scenes and not something you would have been privy to.
With this being said, once again we are sorry that you feel your experience with Helliwell & Co. was not pleasant throughout, we are no longer conducting business with this particular Landlord.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 5/5
GoogleRating only, no written review.
MAGDA · 18 June 2017
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to write us a review. It was a pleasure dealing with you, and we look forward to working with you again in the future.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 1/5
FacebookRating only, no written review.
Kristin · 23 March 2017
★★★★★ 5/5
GoogleRating only, no written review.
Official_cal · 18 June 2016
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to write us a review. It was a pleasure dealing with you and your transaction, and we look forward to working with you again in the future.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 5/5
GoogleRating only, no written review.
Anna · 18 June 2016
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to write us a review. It was a pleasure dealing with you and your transaction, and we look forward to working with you again in the future.
Kind Regards
Joshua Helliwell
Director
★★★★★ 5/5
FacebookRating only, no written review.
Rafid · 8 December 2015
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.