Trusted Agent profile · Liverpool

Bluerow Homes Liverpool reviews

3.8

★★★★★ Good

148 reviews across 2 platforms

116 Duke Street, Liverpool, L1 5JW, L1 5JW

Bluerow Homes's office in Liverpool, at 116 Duke Street, is rated 3.8 out of 5 across 148 reviews on two platforms, including 128 Google reviews rated 3.8.

Google logo

3.8 / 5

128

Reviews on Google

This office

Yell logo

4.0 / 5

20

Reviews on Yell

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Liverpool office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Superb service, warm, friendly, expeditious and professional from start to finish. Always available to help with queries and provides timely solutions to any problem that may arise.

CathyMcCormack1 · 28 November 2023

Agent replied · 23 October 2024

Thank you so much for your kind words. It has been a pleasure working with you.

1/5

Google

my storage heater set alight in the night, i woke up to a smokey apartment and called Bluerow as soon as I realised how serious this was, Bluerow gaslighted me and accused me of turning on my own space heater, they are now charging me for the privilege of being completely traumatised by this. one colleague blatantly lied to her manger and accused me of being abusive to her over the phone when this could not be further from the truth. im absolutely besides myself and i couldnt feel more violated by a company. please take your business elsewhere. utterly vileNegativeQuality, Professionalism, Value

Becky · 24 October 2021

1/5

Google

Bluerow have been selfish my entire tenancy, only replied when it personally impacted them. Constantly rude and invalidating and absolutely no regard for any tenants needs or wellbeing, they quite literally told me the landlord is the only client that matters , only concerned with exploiting tenants for their money. utterly disgusting, and no regard for tenants ESPECIALLY STUDENTS . I beg you to not bother. I have presented with multiple mental health issues and not a single scrap of empathy has been shown. please do not work with theses.. people. it should be crime.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Rebecca · 24 October 2021

1/5

Google

Horrible customer service, blames tenants for faults that they have caused. Even after having blatant evidence still manage to blame the tenant. Surprisingly I'm not the only one who's had a bad experience with them, recently a friend of mine who lived here too. She was sleeping and the space heater came on even though there is no timer no pre set setting for it to come on and she has never even used the heater since moving in. It caused large amount of smoke to form in her flat and you can imagine how quickly the flat couldve gone up in flames. Furthermore the management were cheeky enough to blame her even though she has evidence that it was not her fault. How can this business continue to provide homes when they struggle to provide a safe living space? Please avoid using bluerow homes as they are after nothing but your money and would not care if anything happens to you as long as their rent is paid. You could be the perfect tenant and they'd still sleep well knowing the homes they provide are not safe.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Jaied · 24 October 2021

1/5

Google

Received absolutely terrible service from their maintenance management team on what I thought would be a routine matter for them to deal with. In the communications I had with them I was repeatedly met with incredibly unprofessional behaviour, with them being very dismissive of the issue I was experiencing with my flat. Would not recommend at all given the recent experience I’ve had with them which has made me very wary of raising any issues again in the future.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism

Nabeel · 24 October 2021

1/5

Google

Gaynor is as useful as a glass hammer.

Charlie · 11 October 2023

5/5

Google

Excellent service from Lauren who went above and beyond to get the sale through on my property purchase. Excellent communication and incredibly helpful.

James · 11 October 2023

Agent replied · 23 October 2024

Morning, James. Thank you for taking the time to review, as a small, independent business it really means a lot. We wish you lots of happiness if your new home!

5/5

Yell

Great personal, professional and friendly service

Great communication and speed responding to my enquiries and calls. Friendly and pleasant staff offering a personal service. I even received a call at 7pm to get a deal agreed which was refreshing. No frustrating 9-5 attitude with these guys!

HollyD-119 · 4 January 2022

Agent replied · 10 October 2026

Thank you so much for you wonderful review, as a small business we really do appreciate you taking the time.

1/5

Yell

Avoid at all costs

Don't believe the lies and fake reviews you see here. Bluerow is by far the worst estate agency I have had the displeasure of dealing with. They won't return your deposit and will make some trumped up charges to avoid paying out. They charged me £70 at the end of my tenancy for cleaning the apartment prior to my move in, without even asking me whether I was happy to pay it. They also charged me £20 to remove a working vacuum cleaner that I kindly left for the next tenant as the apartment didn't have one. I could've taken it downstairs and thrown it in the communal dump for free but no, £20 that costs apparantly.The apartments in View 146 in Liverpool are horrible. The windows don't work properly and leak water, which causes damp and mould. I told Bluerow about this on many occasions, even filling out the fixit reports and each one was ignored. They came round and said they would "look into it". Nothing was ever done, I had to live in a mould infested flat. AVOID!! .

ChrisM-2863 · 16 July 2019

1/5

Google

Worst letting agency ever dealt with. They cheated 600 pounds. 300 pounds fee charged to provide letting service and 300 pounds charged against loss to furniture while vacating the property. Please ensure all the aspects of deal before finalising any deal with them

Aadhya · 24 October 2020

Agent replied · 23 October 2024

Please can you confirm what property you believe us to have cheated you out of fee's (fee ban came in June 1st 2019 as such no fee's have been taken after that date) as you are not on our database as having been a tenant so can't confirm where you have checked out from. As we use independant check in and check out clerks all reports and findings are non biased and then processed through the DPS whom have a free arbitration service which tenants can use should they not agreed with findings. Had you had been in dispute then this process would have been open to you. Please can you confirm where you believe you were a tenant of ours either by phone 0151 709 9638 or email: rentals@bluerowhomes.co.uk as mentioned earlier your name is not on our system.

1/5

Google

Called 2 times and applied to view a flat via right move and had no reply. Cash buyer also so not even much work for them. If I was the property owner and you guys were looking after things I wouldn't be with you for long. Shambles

Abc · 25 October 2018

Agent replied · 23 October 2024

Good morning, so sorry if we missed you, I shall look into it on how that happen, please accept my sincere apologies. I have had a look on the email enquiries and have not found one which has been unanswered, as such I am unsure how else to contact/find you, please do contact me directly helen@bluerowhomes.co.uk or 0151 709 9638 and ask for me, I will personally assist you.

1/5

Yell

No help when we needed it...

Bluerow showed an inability to deal with any issues that arose during our tenancy. We loved our city centre flat when we signed with this company, however we instantly started having issues with noisy neighbours who insisted on having a PA system for music in their flat and no regard for what time they used it. Bluerow were of no help in trying to resolve this, past occasionally issuing letters which only worsened things, and we had to leave the flat after just 6 months (thankfully we only signed for half a year). The fact that we were the third tenants to move out of the same flat, after making the same complaint, shows their inability to resolve issues. Between this it was very difficult to get hold of anyone we needed in the office and we often had to wait days for call backs. I’d advise keeping a precise record of your inventory if you do sign up, as Bluerow tried to charge us for items we had requested resolving on our inventory upon moving in. Our worst renting experience so far.

MR-26 · 24 January 2017

3/5

Google

After being a tenant for nearly 6 years, I guess that’s a fair summary of my tenancy.

Karol · 17 April 2025

5/5

Yell

Simply the best out there!

I have used Helen and her amazing Bluerow team for both selling and managing my properties. I can say they have always gone above and beyond for me and my family.During this tricky time the team have always come through for me, doing the little things as well as anything major and that’s been priceless!I could not have got through these past few years without their help.

JoeR-296 · 22 December 2021

5/5

Google

Bluerow did a great job, they found good tenants for me and when it eventually came time to sell the apartment, they acted in the sale. Helen and Laurens experience and good advice throughout was instrumental in getting the deal done.

Finian · 25 October 2019

Agent replied · 23 October 2024

Thanks so so much Finian. It means so much to know our clients are happy. We are happy we sold for you but will miss you as a client. All the very best!

5/5

Google

Thank you to you and Bluerow, both the letting and selling departments, for your support and guidance over the years as my letting and estate agents. You have made a very stressful period of my life that little bit easier.

Michael · 25 October 2018

Agent replied · 23 October 2024

Thank you so much for your kind words. It has been an absolute pleasure working for you over the years. We wish you every success for the future!

4/5

Google

The location was good just a minutes to Moorfields station and Miss Danielle Thickett show her porfession on all detail to me.

TONY · 24 October 2022

Agent replied · 23 October 2024

Thank you for taking the time to review us. Your opinion is important to us abs very much appreciated.

5/5

Google

Lauren and Helen have been amazing in helping me get my flat! Thanks a lot to them and the team!

ShengJi · 24 October 2022

Agent replied · 23 October 2024

And you have been an absolute pleasure to help. We are so pleased you have now moved in to your amazing apartment, we wish you all the best in your new home!

1/5

Google

Building management is inefficient and terrible.

Aliya · 24 October 2023

Agent replied · 23 October 2024

We do not manage building. Block management is not something we do

1/5

Google

extremely rude and unreliable flat information

Shaoting · 11 October 2023

Agent replied · 11 October 2026

We are sorry you weren’t successful as the landlord didn’t wish to proceed with your application. Should any other properties come available we will let you know.

5/5

Google

Bought my city centre flat through Bluerow and they were very helpful every step of the way.

James · 24 October 2022

Agent replied · 23 October 2024

Thank you James for taking the time to review us. We were so glad we could assist you in buying your City home! Happy to help anytime you may need us again.

1/5

Google

28 days without heating and hot water. Bluerow refuse to class this as an emergency if though section 11 of the landlord and tenants act 1985 states that it is. Absolutely disgusted with how rude and dismissive their staff are and their lack of consideration for their legal obligations.

Kevin · 11 October 2022

5/5

Google

I HAD BEEN WITH ANOTHER SELLING AGENT FOR OVER 9 MONTHS WITH NOTHING HAPPENING, BLUEROW CAME ALONG AND I HAD A BUYER WITHIN TWO WEEKS. SO SO HAPPY, JUST COMPLETED GREAT SERVICE, GREAT TEAM. BLUEROW

SALLY · 25 October 2017

Agent replied · 23 October 2024

Thank you for taking the time to review us, your opinions and custom are very important to us and help us to keep doing the good things you have kindly stated we do.

1/5

Google

Time wasters and incompetent

Megastarbby244 · 11 October 2023

Agent replied · 23 October 2024

Sorry you missed out on a property, it was a popular one, with lots of offers on it. We understand it’s disappointing when people miss out but we hope it will lead you to find another great property

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Bluerow Homes's Google reviewsLeave Bluerow Homes a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.