Every review we hold for the Liverpool office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleTerrible agents for letting. Prospective tenants be careful!! Extremely bad experiences of a family member in dealing with them. Non-responsive, lazy and will find reasons to try and keep as much of your deposit as possible. Very unprofessional and callous. Some government body should do a thorough audit on them. Wish there minus stars!
Reza · 24 October 2023
Agent replied · 23 October 2024
Good afternoon,
Sorry your friend has had a bad experience, we do not look to with hold funds from deposits. We use underspent check in and check out clerks to elimate bias opinions. As we lodge all deposits with the DPS there is an arbitrary service free of charge to use to allow all parties to have their disputes considered. For us to claim monies we must satisfy arbitration . We do not therefore just create reason to claim funds, we must have evidence. We understand it can be upsetting when one party has a differing of opinions but that is why we use independent assessors so that it is not a personal attack on the way one party has handed back
★★★★★ 5/5
GoogleLauren and Helen are highly professional and competent Bluerow seem to be an estate agent that actually cares about its customers.
Vanessa · 17 April 2025
Agent replied · 23 October 2024
Thank you so much for taking the time to review us, your kind words really do mean a lot!
★★★★★ 1/5
GoogleOn Friday me and my partner arranged a viewing of a property with this estate agents, and after months of searching it appeared as though we had finally discovered our perfect flat.
A member of staff from Bluerow homes showed us around, and our decision was made - this was the place for us.
After some back and forth between ourselves and the estate agent, we were told that there were no other viewings arranged of the property until next week, and encouraged to take the weekend to apply and think about our decision. I reiterate - we were encouraged that it would be absolutely fine, and that we would still likely get the flat should we apply on Monday.
As soon as we received our application form by email we began filling it out, and wanting to be certain we got this flat, we sent the application back, fully completed, Sunday afternoon, safe in the mind it would be in Bluerow's inbox when they open Monday morning.
Imagine our surprise when we receive an email in reply later on Monday - the property we were assured we had time on has been sold to someone else, despite us being told we had time.
Very disappointed that this has happened as we were ready to go on Friday but we told by the agent to take the weekend.
To add insult to injury we are now forced to continue to look for somewhere, and the property in question is still listed as available on several property sites. This, coupled with losing out on our ideal home after following staff advice, has made us weary of enquiring about any future properties we may find that are listed by Bluerow, and it is unlikely we will choose them again in future.
In reply to your response
The fact that there was other pre-applications is information that would have been useful on Friday, especially considering the fact that we delayed our application, and reduced the asking price, on the advice of your member of staff. We were ready to go for the full amount but were advised by him that it would be a good idea to try to reduce it to £700." I would’ve totally accepted if we had made a mistake but it’ was entirely your fault and to try and blame it on us and our application is disrespectful and down right disgraceful.
Leah · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Hello Leah,
I am sorry your pre-application wasn’t successful this time. Our landlord client had three pre-applications on the property to consider and choose to go with another party simply as your offer was below the asking price yet the other parties offered the asking price.
Please be aware that until a holding deposit is paid, a property can not be held for any party I’m afraid, no matter how much we would like to, we must await our clients instructions before confirming the acceptance of an offer.
We will of course let you know if any other properties come available in that development for you to then to decide if you would like to view.
Again we apologise your pre-application hadn’t been successful and wish you all the very best with your further searching.
Kind regards
★★★★★ 1/5
GoogleDon't believe the lies and fake reviews you see here.
Bluerow is by far the worst estate agency I have had the displeasure of dealing with. They won't return your deposit and will make some trumped up charges to avoid paying out.
They charged me £70 at the end of my tenancy for cleaning the apartment prior to my move in, without even asking me whether I was happy to pay it. They also charged me £20 to remove a working vacuum cleaner that I kindly left for the next tenant as the apartment didn't have one. I could've taken it downstairs and thrown it in the communal dump for free but no, £20 that costs apparantly.
The apartments in View 146 in Liverpool are horrible. The windows don't work properly and leak water, which causes damp and mould. I told Bluerow about this on many occasions, even filling out the fixit reports and each one was ignored. They came round and said they would "look into it". Nothing was ever done, I had to live in a mould infested flat.
They will argue to their teeth but you will never get an apology. AVOID at all costs.
C · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
We do not argue over disputes but rather we use the free arbitration service offered by the DPS whose decision is impartial and final. As you Arbitration went in favour of our claim on behalf of your landlord.
★★★★★ 5/5
GoogleI have been with Bluerow (as a rather reluctant Landlord) for a number of years and have always been very impressed with their service throughout this time. They were a huge improvement on another well established estate agent in Liverpool city centre. When I decided the time was right to sell my apartment they stepped in and provided an excellent service providing expert guidance when required. I'd like to thank each and every one of the team for their assistance with the lettings over the years and this sale. It's been greatly appreciated so please pass on my regards to each and every person that has helped. This sale has certainly been a challenge so it's wonderful to finally get closure. Thank you and all the very best for the future.
Ray · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Thank you so much Ray, sending you and your family our very best wishes
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent service from Helen and her team with the purchase of my first home! Assisted in having the deal moved quickly, and nothing was every too much to ask! Thanks, Ben.
Pearsonsglass · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Morning Ben, thank you so so much for your review. It really means a lot. We wish you the very best in your new home!
★★★★★ 5/5
GoogleMany thanks Helen! Yourself and sales team have been excellent.
Very thorough and professional in your approach big during letting and the sale of our property.
All the best.
Sabah · 25 October 2018
Agent replied · 23 October 2024
Thank you so much for taking the time to do us a lovely review.
Its been a please to help you and if you ever need our help again we would be delighted to assist
★★★★★ 1/5
GoogleI’ve booked a viewing and arrived 5 minutes early, the agent took over 20 minutes to arrive, extremely late. I call and say I am leaving and all I get is “Okay, sorry about that!”. Complete waste of time.
Helena · 26 April 2024
Agent replied · 23 October 2024
Hi, firstly we apologise for running late, over previous appointment was running late which see us back. We did speak to you at 11:00 to advise we where on our way and then at 8 minutes late I called advise I was going to be another 5 minutes as turned out the lights where on our site and I was a further 3 minutes. We appreciated you had another appointment as such confirmed you could not wait. We understand it’s frustrating and we never endeavour to be late and we wish to apologise again for being 12
Minutes late. It really couldn’t be helped but understand you had to be elsewhere.
★★★★★ 5/5
GoogleJohn Kildare is a fantastic contact at Bluerow homes delivers 5 star service and quick responses. Just an overall outstanding letting agent. Would highly recommend to anyone.
Amie · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your review. We shall be sure to let John know of your kind words!
★★★★★ 2/5
GoogleCommunication was often poor:
--Our details were misplaced numerous times by bluerow and letalliance,
condescending emails towards us followed.
--The contracts were wrong multiple times and there were delays in
sending corrected ones.
--We would advise that the blanket contract be reviewed to clarify certain
points, such as the inventory fees.
The showings were good. The apartment was lovely and well priced.
Overall the experience was borderline acceptable, we would rather not use bluerow homes again.
Harry · 25 October 2018
Agent replied · 23 October 2024
Good evening Harry,
I have had a look into your claim re: delays and in doing so referred to all communication. I note the major delay in processing your tenancy was due to the fact you where away travelling, which meant you didn’t complete your application form for almost three weeks, you kindly noted this and apologised for your delay, we then had to turn around your paperwork for electronic signing to then be advised your guarantors where then unreachable as such, we managed to arrange with the landlords a move in date at the end of the month to ensure paperwork could be signed.
Harry, I am at a loss to see how we could have moved it quicker given neither the information nor documentation which are required to be completed, successful and signed before tenancy can been done.
With regards to our tenancy agreements they are a standard AST approved by our legal and professional bodies, as such special conditions can be added through agreement only.
Harry I’m very happy to have a chat with you directly as we are always willing to hear our tenants and clients thoughts/queries and comments. Your opinion does matter to us and we appreciate the time you have taken to leave feedback. Please call me on 01517099638, we wish to have good open lines of communication with our tenants at all times.
Kind regards
Helen
★★★★★ 5/5
GoogleI wanted to extend my sincerest gratitude for all your assistance and support over the past three years as our property agent. Your professionalism and dedication have made our tenancy experience smooth and enjoyable.
Deepak · 26 May 2024
Agent replied · 23 October 2024
Thank you so much Deepak, it means a lot to us. The past three years have been an acolyte pleasure. We wish you all the very best in your new home.
★★★★★ 1/5
GoogleThey forced me to make my own tea when selling my home.
Huw · 17 April 2025
Agent replied · 8 November 2024
You are not a client of ours, as such never have acted on your behalf. We are not nor have we sold a property of yours. You have the wrong agent.
★★★★★ 5/5
GoogleHelen and Lauren provided a first class service throughout in achieving and closing a sale, even going above and beyond in resolving several issues. We appreciated their experience. Their communication was excellent and we would not hesitate to recommend them.
Neil · 24 October 2023
Agent replied · 23 October 2024
Thank you so much Neil, for your review (and of course your business). We are so pleased to have gotten it over the line. We will look forward to continuing working for you with your next property!
★★★★★ 5/5
GoogleA professional team with a group of lovely people. Helen and her members were very efficient, friendly, and responsible from the house viewing to completion. Answered the emails quickly and got the request sorted out in a short period of time. It was an extremely pleasant experience with the Bluerow team. I would definitely recommend this agency to other people who are looking to rent or buy your property.
Chaoyun · 25 October 2018
Agent replied · 23 October 2024
Thank you so much for taking the time to review us, its important to us that we do a good job, our clients are at the heart of everything we do
★★★★★ 5/5
GoogleNo matter what my query or what advice I require Helen, Donna and the team are always professional helpful and knowledgeable.
Any problems are dealt with quickly and efficiently which ensues a smooth relationship between me and my tenants
I would recommend Bluerow Lettings as they are reliable and issues are dealt with promptly
Martyn · 25 October 2016
★★★★★ 5/5
GoogleAmazing service from Lauren as always, supported me with my sale and purchase, helped with solicitors and advice right throughout the process! Can’t recommend her and Bluerow enough! Thank you for all your help 🙏🏻 …
Ben · 24 October 2023
Agent replied · 23 October 2024
Thank you so much Ben, for your lovely review. We really appreciate you taking the time. We hope you’ll be very happy in your new home!
★★★★★ 5/5
GoogleI rented an apartment in Liverpool with Bluerow Lettings agency for nearly two years and it went without a hitch. The agents I was in contact with, Helen and Donna, were always professional and responsive. The fees were clear from the start, I had no issues during the inventories or the tenancy renewal. I would recommend this agency for anyone looking to rent in Liverpool.
Christophe · 25 October 2017
Agent replied · 23 October 2024
Thank you so much for your kind review. It has been a pleasure to have had you as our tenant. Best of luck for your onward move
★★★★★ 1/5
GoogleAvoid them. One out of plenty examples, they gave us an unbelievably dirty house and at the end even though we left it cleaned they charged us for cleaning services! I have many of examples to mention... Raising again and again the same tickets because we had no response was a fun way to fill our days.
Eleftherios · 24 October 2020
Agent replied · 23 October 2024
We are sorry to hear you are upset the landlord was not willing to have jobs completed which are deemed work under 'behaving in a tenant like manner' Also can you confirm when you will be paying your arrears?
★★★★★ 5/5
GoogleI have used Bluerow Homes, both the sales and lettings team, for many years now. They are always helpful, professional and efficient and I can't recommend them highly enough.
Deb · 24 October 2023
Agent replied · 23 October 2024
Thank you so much for you lovely review. It’s been an absolute pleasure working on your behalf over the years!
★★★★★ 5/5
GoogleSuperb service, warm, friendly, expeditious and professional from start to finish. Always available to help with queries and provides timely solutions to any problem that may arise.
CathyMcCormack1 · 28 November 2023
Agent replied · 23 October 2024
Thank you so much for your kind words. It has been a pleasure working with you.
★★★★★ 1/5
Googlemy storage heater set alight in the night, i woke up to a smokey apartment and called Bluerow as soon as I realised how serious this was, Bluerow gaslighted me and accused me of turning on my own space heater, they are now charging me for the privilege of being completely traumatised by this. one colleague blatantly lied to her manger and accused me of being abusive to her over the phone when this could not be further from the truth. im absolutely besides myself and i couldnt feel more violated by a company. please take your business elsewhere. utterly vileNegativeQuality, Professionalism, Value
Becky · 24 October 2021
★★★★★ 1/5
GoogleBluerow have been selfish my entire tenancy, only replied when it personally impacted them. Constantly rude and invalidating and absolutely no regard for any tenants needs or wellbeing, they quite literally told me the landlord is the only client that matters , only concerned with exploiting tenants for their money. utterly disgusting, and no regard for tenants ESPECIALLY STUDENTS . I beg you to not bother. I have presented with multiple mental health issues and not a single scrap of empathy has been shown. please do not work with theses.. people. it should be crime.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Rebecca · 24 October 2021
★★★★★ 1/5
GoogleHorrible customer service, blames tenants for faults that they have caused. Even after having blatant evidence still manage to blame the tenant. Surprisingly I'm not the only one who's had a bad experience with them, recently a friend of mine who lived here too. She was sleeping and the space heater came on even though there is no timer no pre set setting for it to come on and she has never even used the heater since moving in. It caused large amount of smoke to form in her flat and you can imagine how quickly the flat couldve gone up in flames. Furthermore the management were cheeky enough to blame her even though she has evidence that it was not her fault. How can this business continue to provide homes when they struggle to provide a safe living space? Please avoid using bluerow homes as they are after nothing but your money and would not care if anything happens to you as long as their rent is paid. You could be the perfect tenant and they'd still sleep well knowing the homes they provide are not safe.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Jaied · 24 October 2021
★★★★★ 1/5
GoogleReceived absolutely terrible service from their maintenance management team on what I thought would be a routine matter for them to deal with. In the communications I had with them I was repeatedly met with incredibly unprofessional behaviour, with them being very dismissive of the issue I was experiencing with my flat.
Would not recommend at all given the recent experience I’ve had with them which has made me very wary of raising any issues again in the future.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism
Nabeel · 24 October 2021
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.