5/5
Very professional service, the senior branch manager Andrew is very helpful and I would highly recommend them to anyone looking at selling! I wish I could give 6 stars!
Agent replied
Thank you for your review and for choosing Whitegates.

Trusted Agent profile · Leicester
★★★★★
224 reviews across 2 platforms
3 Halford Street, Leicester, LE1 1JA
Part of Whitegates, see every office.
Whitegates's office in Leicester, at 3 Halford Street, is rated 3.9 out of 5 across 224 reviews on two platforms, including 218 Google reviews rated 3.9.
218
Reviews on Google
This office
6
Reviews on Trustpilot
This office
Every review we hold for the Leicester office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Very professional service, the senior branch manager Andrew is very helpful and I would highly recommend them to anyone looking at selling! I wish I could give 6 stars!
Thank you for your review and for choosing Whitegates.
5/5
Great Estate Agency! Easy and Stressfree. Dealt with Scott from start to finish and he made the process seem so smooth and easy. Great Customer Service from him!
Thank you for choosing Whitegates
5/5
Professional and clear service we sold our house quickly through Whitegates. Valuer Ian Ratcliffe was very pleasant and reassuring throughout the whole process. Great agent many thanks x
Thank you for choosing Whitegates!
1/5
Worst experience iv ever had with an estate agent paid holding deposit for a house for them to keep changing what they needed for us to rent the property we did everything they asked then to be told another applicant had the property even though I had paid the holding deposit so they shouldn't of let another person apply until our application had been finished. Also.wouldnt give holding deposit back.
Our tenancy referencing is outsourced to HomeLet and we trust them to conduct due diligence on our behalf. This may require further information should they need. We are sorry you were not able to secure the property but we have to ensure we protect landlords and take HomeLet's recommendations. With regards to holding deposits, in the vast majority of cases we refund them. You are only not entitled to a refund should you fail referencing for not disclosing a material fact. We act in accordance with the legislation.
5/5
My Partner and I have recently rented a property through Whitegates in Leicester. We cannot honestly have asked for a better service. Professional and efficient staff! From the viewing that was arranged at a time suitable for both of us to attend, to the swift referencing and move in date. Nice straight forward service and got us into our new place within seven days. We will certainly be recommending to friends!
Thank you for your review
1/5
Trying to get the deposit back been 11 days and still not answering. No update from the property management Mitul Gaddi or how is he called .. really is not nice ! Worst agency smooth !! Rules surrounding returning a deposit If your landlord holds your deposit (so should be protected in the Insured scheme), the landlord should pay your deposit back within 10 days of your request for the deposit to be returned. A tenant cannot request the return of their deposit before the tenancy ends.
4/5
Having changed Agents a couple of times, we decided to give Whitegates (Leicester) a chance as a newer name on the market. They succeeded in selling our house within a few months whereas their more expensive high street competitors significantly failed over an 18 month period. I would strongly recommend anyone locally to consider Whitegates, their footprint locally is visibly increasing as with the 'SOLD' banner on their boards !
Thank you for your review
4/5
Having changed Agents a couple of times, we decided to give Whitegates (Leicester) a chance as a newer name on the market. They succeeded in selling our house within a few months whereas their more expensive high street competitors significantly failed over an 18 month period. I would strongly recommend anyone locally to consider Whitegates, their footprint locally is visibly increasing as with the 'SOLD' banner on their boards !
Thank you for your review
4/5
They were actually good which is a nice surprise, with a mature approach and seemingly no silly games. Well done for your perseverance and patience, we sold our house! Would suggest being slightly more influential during the negotiation process but I understand it is a sensitive process, but that's just a personal preference no reflection on the quality of service. Use them to sell your house!
Thanks for your feedback Sam! It's been our pleasure!
1/5
Trying to get the deposit back been 11 days and still not answering. No update from the property management Mitul Gaddi or how is he called .. really is not nice ! Worst agency smooth !! Rules surrounding returning a deposit If your landlord holds your deposit (so should be protected in the Insured scheme), the landlord should pay your deposit back within 10 days of your request for the deposit to be returned. A tenant cannot request the return of their deposit before the tenancy ends.
4/5
They were actually good which is a nice surprise, with a mature approach and seemingly no silly games. Well done for your perseverance and patience, we sold our house! Would suggest being slightly more influential during the negotiation process but I understand it is a sensitive process, but that's just a personal preference no reflection on the quality of service. Use them to sell your house!
Thanks for your feedback Sam! It's been our pleasure!
5/5
Ian and the team at Leicester we’re great, would highly recommend using Whitegates to sell your house.
Thank you for your feedback!
5/5
Brannon was really helpful throughout the process, will definitely recommend Whitegates to friends in the future.
Thank you for your feedback Ross!
5/5
I recently had a valuation through Whitegates of Leicester. I dealt with a member of staff called Ian, they turned up on time and gave me a detailed valuation of my property. Ian provided a very professional service without resorting to any hard sell techniques. I will definitely be using them when I come to sell my property.
Thank you for choosing Whitegates!
5/5
Thank you Scott Haines, very professional and helpful.
Thank you for your review and feedback Chris!
1/5
Absolute sham of a company, well, one of many companies under different trading names with 2 common denominators, 1) They keep re-inventing themselves in the same offices with the same staff. 2) The are all ran by Mithul Gadhia. (Remember the name for the pic below...) NOW REINVENTED AGAIN AS SMOOTHS ESTATE AGENCY IN SILEBY & HALFORD STREET LEICESTER BEFORE YOU INVEST YOUR MONEY OR YOUR TRUST IN BODEN SAMUAL OR SMOOTH ESTATE AGENCY, take a moment to Google "Business Live Mithul Whitegates" - Yes he owned Whitegates too until recently.... But the most amazing fact is even with debts of over £850000, someone managed to park a very smart Range Rover outside his premises with a lovely private registration on it a couple of weeks ago...... What's the chances of that??!!!!!
5/5
Scott has been great help. Fantastic service.
Thank you for your review and for choosing Whitegates.
1/5
Health warning do not use
If you are a tenant and want a hasslefree tenancy and the ability to have your deposit returned at the end of the tenancy do not use whitegates. If you are a landlord and want to have a hasslefree tenancy because you are paying a fee to a letting agents do not use whitegates. If you want your telephone calls returned and your emails responded to, if you do not want to be told stuff and nonsense lies and have to encounter and uncover scams do not use whitegates for example a departing tenant hands the keys to my property to Whitegates they email me tell me they have the keys I ask them to keep hold of them until I am able to go into Leicester to collect them. I telephone to say I will be in Leicester the following day for the keys I arrive to be told no one is available I go back an hour later to be told there is no one available I come home I call them after five calls I speak to someone and I’m told that the keys have been handed to a new letting agent. What absolute nonsense firstly Whitegates would not be able to hand my keys to another agent or indeed anyone else without my instructions and authority otherwise they are acting unlawfully secondly if that had been the case they would have (or ought to have) told me when I rang to say that I would be going to Leicester the following day. When I eventually spoke to the managing director/owner Who told that the keys had been destroyed. An absolute shambles you will get more sense and more satisfaction Talking to a tree. Avoid like the plague they will promise you the Earth and serve you the sewer.
5/5
Whitegates have been really great throughout our moving process. Mahul has been super helpful with all our queries and made sure we were able to collect our keys on the day we needed them!
5/5
Visited recently as was thinking of moving and wanted to see what was on the market. Spoke with Matt who was very professional and knowledgeable about what properties they had available in the areas I'm interested in. I didn't feel rushed and overall had a very good experience. Well done. Highly recommended.
Thank you for your feedback and we look forward to helping you move!
5/5
The experience at Whitegates for my mother and I was wonderful. The agent Mahul was very pleasant and always answered our many queries clearly and promptly. Definitely recommend!PositiveResponsiveness, Professionalism
5/5
Mohamed Panjwani Has been such an excellent help throughout my entire move! Right from the viewing he has given nothing but a polite,helpful and quick service meaning I could move in within 2 weeks! Would highly recommend this letting agent! And definitely ask for Mo! Very happy in my new home!
Thank you for your feedback and for choosing us
1/5
I regret choosing this company to sell my house, I have had very little viewings, very bad service all round. Viewing appointments being the most inconvenient EXPERIENCE I have ever had, agent not turning up to the booked time slot, … More
Sorry to hear of your dissatisfaction. I'm sure you'll understand we have little control of punctuality of the public and if some of our clients are willing then we advise to allow you to let clients view without us to minimise the amount … More
5/5
Mohamed Panjwani Has been such an excellent help throughout my entire move! Right from the viewing he has given nothing but a polite,helpful and quick service meaning I could move in within 2 weeks! Would highly recommend this letting agent! And definitely ask for Mo! Very happy in my new home!
Thank you for your feedback and for choosing us
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Whitegates's Leicester office has 224 reviews across two platforms: 218 on Google, 6 on Trustpilot.
Whitegates Leicester is rated 3.9 out of 5 across all 224 reviews, and 3.9 out of 5 on Google from 218 reviews.
Whitegates Leicester, 3 Halford Street, Leicester, LE1 1JA.