Every review we hold for the Leicester office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHave been using Martin and Co Leicester well over 15 years now. Afy and the team are always there when you need them. Like a breath of fresh air, nothing any trouble and always professional.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Sue Β· 31 May 2021
Agent replied
Thanks Sue for your very kind review. It is a pleasure working with you too.
β
β
β
β
β
5/5
GooglePrakash and Sheila were very helpful!
Lily Β· 25 July 2025
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI've known Nahid Khan for many years, always pulls through on his word and I'm sure anybody who deals with Mr Khan will be very happy with his services and expertise. ππΎ β¦
Guled Β· 14 March 2025
Agent replied Β· 29 March 2025
Thank you so much for your kind words and support. Nahidβs commitment is a reflection of the values we aim to uphold across the whole team. Weβre really glad to hear your experience has been so positive, and we appreciate you taking the time to share it.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI rented a property from Martin & Co and found them very professional and polite. Special thanks to Affy for going the extra mile to get it all sorted so quickly. 100% recommend this agent.PositiveProfessionalism
Andrew Β· 25 June 2021
Agent replied
Thank you very much for taking the time to give us a review.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleBrilliant team. Very professional and efficient estate agents. Had my house sale completed very smoothly. Mr Afzal Hussain was very informative and kept me updated at every stage. Would highly recommend.
Rida Β· 6 January 2022
Agent replied
Thank you RIda.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleMartin&Co have looked after the rental of our property for 19 years and recently helped us to sell it. The service throughout has been excellent - prompt and knowledgeable. Many thanks to Affy, Prakash and the Property Management team. Would recommend them.
Pottengal Β· 8 December 2023
β
β
β
β
β
5/5
GoogleGreat team, helpful, polite and knowledgeable. Prakash helped me throughout the process of selling my flat which needed clearing out and had a short lease. Nothing was any trouble
Sue Β· 28 March 2025
Agent replied Β· 29 March 2025
Hi Sue, We really appreciate you taking the time to leave us such a positive review!
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI paid Β£150 deposit to rent a flat and I was rejected 5 minutes after I sent my documents, losing my money and they didn't even want to email me the receipt... just received a phone call saying that I was refused and that's it... easy money. I would advice to not pay any money to them until you didn't sign the rent agreement with them. Now I also receive all sorts of emails and phone calls from insurance companies. I didn't agree for them to forward my personal details to some random online insurance company... what this letting agency does to people is not legal! Stay clear!!!NegativeProfessionalism
Marius Β· 27 July 2021
Agent replied
Thank you for your review, however I must correct some inaccuracies. You were sent our terms of business before you paid your holding deposit (the Β£150 which you refer to) which clearly lays out the conditions under which you get a refund and the conditions under which you do not. This document also acts as your receipt for payment. We did not forward your details to any other company, you agreed yourself to be contacted by Homelet who carry out our tenant referencing and they followed up with some calls about their product range. The information you filled out on your application was what led to your rejection, this is not our fault or our decision and it is most definitely not illegal. The tenant fee ban clearly states that we are legally allowed to keep the holding deposit to cover our costs in circumstances such as yours. I suggest that you re-visit the terms of business that you signed and understand the facts of what actually happened, so that you do not find yourself in this position again. We wish you all the best in your search for a new property.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleLeaving house is an emotional thing to do and it's not easy
This house is with beautiful memories and we can't forget them
Nice view from windows and well secure flat
Thanks for Martin & Co.
Laxmikanth Β· 13 December 2025
β
β
β
β
β
5/5
GoogleThank you to Affy for helping me and providing me will relevant information when buying my property Martin & co have been consistent in keeping me updated on where I am at with my property and what are the next steps before completion. I definitely rate this company as it reassured me regularly doing everything I needed to before completion. Thank you so much
Ekta Β· 30 March 2021
β
β
β
β
β
5/5
GoogleProfessional and efficient service made the rental process smooth and hassle free.
Quick to respond and helpful throughout highly recommend.
Shaktisinh Β· 19 June 2025
Agent replied Β· 25 June 2025
Thank you very much. We hope you enjoy your new home
β
β
β
β
β
1/5
GoogleVery bad experience because this not mentioned me in any email unrefund holding deposit and I provide every document but no one ask me about UK guarantor before proceeding now this company colleague sent me email you have fail and not refund my holding fees. I
Harman Β· 17 August 2025
β
β
β
β
β
1/5
GoogleAvoid renting with them.
Immersion in the water tank broke down and Martin & Co send a technician that after couple of visits did not fix it. I warned Martin & Co that if the boiler were to break down (is an old one), I would have no hot water, but they disregard my email. 4 weeks after that the boiler broke down. I told them there is no hot water in the apartment but after a week they have done nothing and I am still with no hot water. When I meal them they reply with excuses saying they are tracking down the contractors to get an estimate or that they have contacted the landlord but got an out of office reply.
Avoid Martin & Co at all cost, they don't care about you they just care about not upsetting the landlord.
Check their reviews in Trustpilot for more accurate ones
Fran Β· 29 April 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI have been with Martin & Co since 2013 they have so professional in dealing with any problems I have come across .The staff has been amazing whether you talk to them on phone or nip in their office very friendly and always there to help you on the spot. I wish them all the best in future . Special thanks to Afzaal and Prakash .
Inderjit Β· 1 July 2020
β
β
β
β
β
5/5
GoogleExcellent and highly professional service.
Mandar Β· 22 July 2026
β
β
β
β
β
4/5
GoogleAdam Holley,
Review.
Adam worked very hard to let one of my properties.
The photos he took of the property showed it off well.
I was always informed when there was a viewing and Adam kept me regularly updated.
He is polite and personable.
He has now let my property and completed the new tenants move, providing me with all necessary paperwork for a smooth transition.
Many thanks.
Rosemary Β· 29 July 2019
β
β
β
β
β
5/5
GoogleGreat service from this lettings agent, Prakash was very helpful, responsive at all times and allowed us to move in smoothly.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Ibrahim Β· 2 June 2022
Agent replied
Thank you for such a great review!
β
β
β
β
β
1/5
GoogleAvoid renting with them.
Immersion in the water tank broke down and Martin & Co send a technician that after couple of visits did not fix it. I warned Martin & Co that if the boiler were to break down (is an old one), I would have no hot water, but they disregard my email. 4 weeks after that the boiler broke down. I told them there is no hot water in the apartment but after a week they have done nothing and I am still with no hot water. When I meal them they reply with excuses saying they are tracking down the contractors to get an estimate or that they have contacted the landlord but got an out of office reply.
Avoid Martin & Co at all cost, they don't care about you they just care about not upsetting the landlord.
Check their reviews in Trustpilot for more accurate ones
Francisco Β· 5 April 2024
β
β
β
β
β
1/5
GoogleFrom my personal experience I do not recommend it. They tell u something over the phone and by email they say something else. My issues with them as follow: 1. We have suffered from many sales viewing for more than 4 months and at the of the day the property was unsold until the last day we left the property which was really annoying for us as a tenant. 2. We have been told over the phone that we can give out the keys earlier than the end of the contract and they will provide us with the checkout report ASAP. However, when we gave out the keys they said that we have to wait couple of weeks until the contracts ends!!!. And when the contract ended they lasted another 5 or 6 days to issue the report. It was one of the worst experiences I have ever seen. 3. One day I was on a holiday. I received an email saying that there will be an inspection and they need access and when I granted them the access no body turned up. When I spoke to them when I am back from my holiday about the last inspection they said we do not know who asked for the access. If they donβt know who sent the email and why they need access who is supposed to know then???. In my view this agent does not work for the tenant interest. So I donβt recommend it at all. This is my own view and I hope they respect it.
A Β· 27 July 2020
Agent replied
You have already given us a bad review under a different account - please stop trying to bring our reputation down, there is no need for this. You have moved out some time ago and we dealt with all of your problems as best as we could when you were living in the flat, there are some aspects of being a tenant that you clearly do not understand but we have done our best to help you.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAfzaal is a pleasure to work with and has helped me go through a seamless transaction in selling my house. He knows the market in Leicester communicates so transparently and kept me up to date of the house selling process. I have no hesitation in recommending Martin and Co.
Thanks so much for such great service
KrishnaPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Krishna Β· 27 July 2021
β
β
β
β
β
1/5
GoogleConstantly cancelling viewings try elsewhere first
Theres no system in place if my veiwing had been in the morning like I'd asked I would have had the property and put down a deposit but I was placed last
Considering I had a veiwing at that same property a few weeks earlier and the same thing happened I though I was lucky because it came back on the market
On tip of that I had a text and email and a phone call all confirming the veiwing and then 2 phone calls after just to make sure I knew my veiwing was cancelled ( rubbing salt in the wound)
They really need to take a step back and look at there system because it's very unfair
your best off finding a different agency to rent with
Chillymermaid Β· 2 May 2020
Agent replied
Thank you for your comments. Our system is always under review, but unfortunately some properties are so popular that we just have too many people who want to rent them. We honestly wish we could provide a home to everyone who wants one. All the best.
β
β
β
β
β
4/5
GoogleAdam Holley, Review. Adam worked very hard to let one of my properties. The photos he took of the property showed it off well. I was always informed when there was a viewing and Adam kept me regularly updated. He is polite and personable. He has now let my property and completed the new tenants move, providing me with all necessary paperwork for a smooth transition. Many thanks.
Rosemary Β· 31 March 2018
β
β
β
β
β
5/5
GoogleGreat service when we rented the property and all the way through the sale. Afzaal was so helpful all the way through the process.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Nina Β· 20 July 2021
Agent replied
I am so pleased to hear this, thank you for taking the time to give us a positive review.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAfy recent helped with the sale of my property. He was extremely helpful, knowledgeable, and experienced in facilitating the sale. All of my queries were dealt with in a prompt and detailed way, as he advised on various matters relating to the sale and to the broader property market in general. Service was above and beyond what I had expected! I would highly recommend Martin & Co.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Chloe Β· 14 June 2022
Agent replied
Thank you so much for your kind words and for taking the time to review us.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.