Every review we hold for the Kent office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAppalling
Appalling! Firstly phoned a local Orbit number, to be told they could help with absolutely nothing, nothing at all, apart from offering me the Orbit head office number. With my first call, despite being told I was number two and then number one in the queue, I was on hold for one hour at which point I gave up. Have called again at various points only to be told there are AT LEAST five people in the queue ahead of me. Have tried waiting up to half an hour on these calls but have now given up in disgust.
Peter · 15 May 2023
Agent replied · 11 June 2024
Good morning, I am sorry to hear about the difficulties you are facing. If you wish to talk to Orbit regarding these issues, please call our Customer Relations team direct line on 02476 438 244 to discuss further.Kind regards,Customer Relations team
★★★★★ 2/5
TrustpilotDisappointed with treatment
Despite rearranging my gas safety check in good time and having everything confirmed in writing, I received a nasty warning letter threatening court plus an engineer turning up on the wrong date and leaving stickers all over my door. I wrote a complaint to Orbit, and RH Heating, which was left unanswered. A distressing situation with bad communication from the company.
Mrs · 15 July 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi Natalie, thanks for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear about your experience and apologise for the inconvenience it caused you. Thanks, Orbit.
★★★★★ 5/5
TrustpilotHaving moved in to our Orbit home…
Having moved in to our Orbit home recent, we have found customer care to be responsive and am grateful to have a good experience, we treat the busy team with respect which is mirrored, thank you Karen
Nerd · 29 November 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hi Karen. Thank you for taking the time to leave this review and your kind comments. We're glad you have had a positive experience and will make sure to share this with our teams.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDisgraceful for a housing Association
Disgraceful for a housing Association. Refused to deal with ASB and the Heating Engineers Robert Heath tell lies to Orbit about attending checks which I missed one which I had called them about beforehand and now they have sent a solicitors letter threatening court action stating they have tried several times !! Lies. Orbit are worse than Slum landlords how dare they claim to be a housing association. No doubt they will reply about a complaints procedure but that is so complicated and stressful for an outcome that changes nothing. Fat cats creaming of the vulnerable in our society.
David · 13 May 2023
Agent replied · 11 June 2024
Good morning, I am sorry to hear about the difficulties you are facing. If you wish to talk to Orbit regarding these issues, please call our Customer Relations team direct line on 02476 438 244 to discuss further.Kind regards,Customer Relations team
★★★★★ 1/5
TrustpilotVery Poor Customer Service.
Well first Customer Services don't log calls correctly. Contractors don't respond and now even Customer relations fail to respond or reply to Stage 2 complaints. Orbit are a disgrace. Weekly calls and promised that I would be called back and have to have my Mother present to confirm I can speak on her behalf as 87 and hard of hearing. Still no response. Hours on the telephone and STILL no action. What is going on. Constant changing stories. Customer care and service is non existent. Communication is abissmal.
Chris · 5 May 2023
Agent replied · 11 June 2024
Good morning, I am sorry to hear about the difficulties you are facing. If you wish to talk to Orbit regarding these issues, please call our Customer Relations team direct line on 02476 438 244 to discuss further.Kind regards,Customer Relations team
★★★★★ 5/5
TrustpilotEngineer was efficient and respectful.
Engineer was very pleasant and respectful. Answered my queries. Worked efficiently and tidily.
Carol · 9 July 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi Carol,Thank you for taking the time to leave some feedback, we're glad to have helped and will share your comments with the team. Thanks, Orbit.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI have been waiting for orbit to help…
I have been waiting for orbit to help me and my children for 5 years and they haven’t they do bodge job and tell you everything is going to be okay when in fact it isn’t and the continuous problems affect your mental health they don’t care and tell you there isn’t anything they can do
Grace · 25 September 2024
Agent replied · 27 October 2024
Hi Grace, we’re really sorry to hear about the ongoing issues you’ve been facing. We understand our teams are in touch with you to work through this and we hope everything is resolved soon. Thanks, Orbit.
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service from MPS again
Excellent service from MPS again, really appreciate these checks that are carried out to ensure everything is running as it should be. Great reassurance and information given during the electrical safety check carried out earlier this week. Also the lady I speak to at MPS to arrange dates of attendance is a pleasure to speak to. Thank you.
Meriel · 22 August 2024
Agent replied · 28 August 2024
Hi Meriel, thank you for taking the time to leave some feedback and we're delighted to hear that you had a good experience. Thanks, Orbit.
★★★★★ 1/5
TrustpilotPoor booking arrangements.
After contacting Robert Heath TWICE they still came before the arranged time on both occasions. Then I get a letter saying I had missed my appointment and could get a fine!!! To top it all at the Third attempt they arrived TWO HOURS EARLIER then arranged. No problems with the engineers but surely the booking system could get better.
Jim · 1 August 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi Jim, thank you for taking the time to leave a review. We're sorry to hear about the inconvenience that was caused regarding your appointment and will share this feedback with the team. Thanks, Orbit.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDo not go with this housing association…
Do not go with this housing association if you can avoid it. I own a small percentage of my property, so they absolutely refuse to come out to sort any of my mould that is re-appearing on a daily basis. Apparently it’s a repair that I have to sort. However, they are more than happy for me to pay for everyone else’s fly tipping in the social housing building and more than likely fixing the same issues that they have for them. My daughter escaped out of the fencing they built around my garden as one gap was way bigger than the rest, found her running around the car park age 2. I continue to get parking tickets which again is their fault, as I haven’t been told where to park if someone goes in my space? They take days to respond, no help over the phone, so my home is slowly falling apart and they couldn’t care less, as long as they get paid!
Tayla · 13 April 2023
Agent replied · 11 June 2024
Good morning, I am sorry to hear about the difficulties you are facing. If you wish to raise a complaint regarding these issues, please call our Customer Relations team direct line on 02476 438 244 to discuss further.Kind regards,Customer Relations team
★★★★★ 5/5
TrustpilotSess is a very good engineer
Sess is a very good engineer, very professional
Mrs · 16 September 2024
Agent replied · 27 October 2024
Hi Roslyn,Thank you for taking the time to leave some feedback, we're really glad to have helped. Thanks, Orbit.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI was nominated through my council for…
I was nominated through my council for a property under Orbit Housing, I had an affordability assessment review with my council prior to being nominated for a property. However, when I done the affordability assessment with Orbit I had made a mistake on the assessment and because of that I was refused. I had appealed the same day and within a day of me appealing, they had already released the property without going through my appeal which I’m utterly disappointed about. The property I am currently renting has a high volume of anti social behaviour with myself being marked at urgent to get me out of where I am now. Two years I have been at my current residence, no rent arrears (always paid early) no arrears in any other bills. The colleague I had spoken with didn’t bother to get a reference from my current landlord. I am a single female in need to help to move out of a property that is not safe for me to live in and they refused to help, and didn’t follow through with my appeal. My current rent is relatively high in comparison to the property I was nominated for. Disappointed all round.
Hayley · 6 April 2023
Agent replied · 11 June 2024
Good morning, I am sorry to hear about the difficulties you are facing. If you wish to raise a complaint regarding these issues, please call our Customer Relations team direct line on 02476 438 244 to discuss further.Kind regards,Customer Relations team
★★★★★ 1/5
TrustpilotWhy can't i hive no stars
I have been and still am a tenant of Orbit. They may become vindictive after this honest review.
Norman · 9 December 2025
Agent replied · 25 December 2025
Hi Norman, we’re really sorry to hear about the ongoing issues with your heating and the stress this has caused you and your family. This isn’t the experience we want for any resident. Please reply to our Trustpilot request so our team can look into what’s happened. Thanks, Emma
★★★★★ 1/5
TrustpilotAppaling service yet again from Orbit…
Appaling service yet again from Orbit and their contractors. They left me and my disabled son without hot water and heating for twelve days and I received no phone calls or correspondence from them in that time. I had to chase the contractors and Orbit on a daily basis and had missed appointments but received no communication about missed appointments. Utterly disgusting and appalling service all round. No care whatsoever. Will be taking my complaint to Housing Ombudsman now. Update - I have already logged a formal complaint which is currently at stage 2 of Orbit's complaints procedure. I was utterly appalled at their initial response to my complaint and await their final response to my case. If still not satisfactory I will be contacting my local MP as well as the housing ombudsman.
Allison · 28 March 2023
Agent replied · 11 June 2024
Good morning, I am sorry to hear about the difficulties you are facing regarding your hot water. If you wish to raise a complaint regarding these issues, please call our Customer Relations team direct line on 02476 438 24 so that we can resolve this matter.Kind regards,Customer Relations team
★★★★★ 5/5
TrustpilotLady was very nice and polite
Mr · 7 October 2024
Agent replied · 27 October 2024
Hi Philip, Thank you for taking the time to leave some feedback, we're really glad to have helped. Thanks, Orbit
★★★★★ 1/5
TrustpilotMushrooms 🍄 growing
I am currently the proud tenant of a property that has been vacant for some time due to several problems that haven’t been fixed including a leak in the roof traveling in to the property creating mould and damp issues - i now have several mushrooms growing from my ceiling, structural surveys indicate movement and require urgent action-NOTHING! Please don’t not tell me to contact anyone else about this issue as I have been doing it for hours!
Hayley · 17 May 2023
Agent replied · 11 June 2024
Good morning, I am sorry to hear about the difficulties you are facing. If you wish to talk to Orbit regarding these issues, please call our Customer Relations team direct line on 02476 438 244 to discuss further.Kind regards,Customer Relations team
★★★★★ 5/5
TrustpilotDonna was very helpful with her…
Donna was very helpful with her information it’s the first person who has explained any think to us about help we didn’t no we could get
Linda · 4 September 2023
Agent replied · 11 June 2024
Thank you for your review Linda. We will share these kind words with the team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGas Engineer was so friendly and got…
Gas Engineer was so friendly and got the job done quickly
Jasmine · 11 July 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi,Thank you for taking the time to leave some feedback, we're glad to have helped and will share your comments with the team. Thanks, Orbit.
★★★★★ 1/5
TrustpilotNo support
Hi My fiancé who lives in Coventry in Katie LewisFLAT 5 CEPHAS COURTCHARLES STREETCOVENTRY CV1 5BFHas had no heating for the whole of winter ! Her housing association has sent engineers out 6 times to fix heating every time they say they can’t fix it and just leave her with an electric blow heater!! Today they sent another engineer ( gas) to fix an electric boiler!! The guy was gobsmacked she had been left with no heating all winter with two small children! I visited the flat and found mould everywhere! Above one window was a 20kg bit of render that could of fallen off and killed or serious hurt one of the children , I made her make a complaint to environmental health as these issues are dangerous, since she did that she has been threatened with eviction saying she hasn’t allowed access to flat to sort issues! She has! Stay’s in every day waiting for issues to be fixed! Toilets don’t flush !!! Hob doesn’t work And she’s constantly fobbed off!! The Damp in the place is off the meter! Unhealthy for anyone let alone young children! Now she has no hot water after gas engineer came to fix electric boiler!!!!Please can someone help her 🙏
Ro · 1 March 2023
Agent replied · 11 June 2024
Good Morning i have passed your details onto our complaints team who will contact you shortly to discuss this matter further.Thank you
★★★★★ 5/5
TrustpilotSpoke to Donna
Spoke to Donna, this lunchtime, after getting a missed call and text. Confirmed my DD for rent had been set up. Donna couldn’t have been nicer, such a credit to the organisation.
Rose · 28 February 2023
Agent replied · 11 June 2024
Hi Rose, thank you for your kind words, we will make sure this is shared with Donna.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI'm a new tenant to orbit I waited 6…
I'm a new tenant to orbit I waited 6 weeks for hot water to be sorted floorboards all going through upstairs on one bedroom floor thin plyboard ongoing complaint and still awaiting the matter of urgency to get this fixed properly to make it all level and not raised up like how fortems have left it with disabled children in my household they don't care I've stressed how unsafe it is to be leaving a Tennant like this and I've been like this since 27th January I'm disgusted I really wish orbit would help and sort the matter.out surely health and safety is a concern and people with vulnerabilities they priorities you have to contact them to get blood out of a stone they give you mix match communication I'm sick of waiting in all day and no one turns up you have to injure yourself before safety is there concern pay my rent on time and they expect people families live like this oh I need to contact repairs well isn't that your job orbit that's why I've raised a urgent repair they send me a inspector who goes banging around the house and goes oh I go back to fortem still waiting for this got told today this afternoon 1 till 5 someone will come out oh look no body does to many coffees break are needed before work is done
Charlotte · 20 February 2023
Agent replied · 11 June 2024
Hi Charlotte, Thank you for taking the time to raise these issues with us. This is not the level of service we expect our contractors to provide. Can you either contact us directly so we can obtain further details and then feed this back appropriately. You can reach us on 02476438244.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDISGUSTING
DISGUSTING. To list the number of problems that we have had with orbit would take too long. But our biggest problem was our neighbours who had 5 dogs constantly barking. Repeatedly begging intimidated and bullied by them. Tenants were commuting tenancy fraud. Racist - with a video recording as evidence. Rubbish outside their garden. Photos taken. Foul use of language and continuous argue if- evidence if this all. Tenancy fraud- evidence of this too. Cameras over looking my own front and back garden. Breach of tenancy. The above is a small list of issues I’ve had with my neighbours. Despite the evidence provided to orbit. Nothing has been actioned by then but in fact they have been victimised. The entire estate has had rat problems - despite endless reports this has still not been sorted or even looked into. We literally had rats in our loft which was confirmed by a pest control agent but this was completely ok for orbit and they have still not been out to clean the rat droppings or disinfect the place. I have two children under two and I have been forced out of my house because of my neighbours. Orbit never took the time or cared to investigate my issues with them. I have been a victim of threats, verbal abuse everyday for a year, name calling, racial abuse and physically being blocked in my parking bay by my neighbour. Despite the number of complaints not only by me but other neighbours. I have been forced to be homeless with my children because orbit simply do not care for nothing other than their rent. They are a racist company or at least one particular agent is and a horrible organisation to see to your problems. They are the problem. Honestly wouldn’t recommend or praise them on absolutely anything.
Brati · 7 September 2020
★★★★★ 1/5
TrustpilotDon’t bother putting in any complaints…
Don’t bother putting in any complaints about Orbit as not even the complaints department cares. I have an ongoing issue with Orbit service charge team since 2018, and it has still not been resolved. I have put in a complaint on the 01/06/2021and still waiting for a reply, now my second complaint (06/11/22) still about the same issue, is also unanswered. If you want to be overcharged for service charge fees for things that do not even exist or have not been maintained as promised, Orbit is the right place for you. Absolutely shambles!Update: Dear Orbit, thank you for your reply on Trustpilot, would be great if you could also finally reply to my complaints which I sent to this exact email address you have provided on this platform. Seriously, if I could give Orbit minus stars they would receive the highest mark! This company is beyond a joke!
J · 1 February 2023
Agent replied · 11 June 2024
Good Morning,I am really sorry to hear of all the issues you have faced and that you have been made to feel we don't care. Would you contact us directly so we can resolve these matters for you. You can reach us on Customer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI was left waiting for 40mins on the…
I was left waiting for 40mins on the phone to speak to someone, 40mins!!! After getting through I requested an update on a complaint I had started 6 working days previously, to be told it hadn't been signed off/started.....she said she would leave a note to say I was chasing it up. Then I requested an update on the outstanding work I'm still waiting to ge done, as the subcontractors have yet again cancelled and rebooked,now they have me booked in for 2 different dates and she didn't seem to understand that I need to know which date they are coming? She told me to ring back to get an update, 40mins no way!!!! Terrible customer service 😡
Sam · 28 January 2023
Agent replied · 11 June 2024
Good Morning, I am sorry sorry to hear of the service you have received. Could you contact our Customer Relations Team directly on 02476438244. We currently have no wait time. I will ensure the team are aware of your call and that your complaint is picked up urgently. Thank youChelsee
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.