5/5
Juliette was an absolute dream to work…
Juliette was an absolute dream to work with. She made the entire process stress-free. Highly recommend! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Agent replied · 24 October 2024
Thank you for the 5 star review!
Trusted Agent profile · Islington
★★★★★
2,773 reviews across 3 platforms
327-329 Upper Street, Islington, N1 2XQ, N1 2XQ
Part of Chestertons, see every office.
Chestertons's office in Islington, at 327-329 Upper Street, is rated 4.5 out of 5 across 2,773 reviews on three platforms, including 580 Google reviews rated 4.5.
Tell us what you need and we'll put you in touch. Chestertons Islington hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Islington.
Every review we hold for the Islington office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Juliette was an absolute dream to work…
Juliette was an absolute dream to work with. She made the entire process stress-free. Highly recommend! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Thank you for the 5 star review!
1/5
Absolutely disgraceful treatment of…
Absolutely disgraceful treatment of tenants. My tenancy ended in August 2022 and I still have not had my deposit back. They failed to inform me that tenants only have 3 months to refer to TPS, but constantly ignored messages or take ages to respond, meaning when it became clear the matter could not be resolved between us, i was out of time and could only resolve via court proceedings.I issued a letter before action and they quickly sent the funds back to the landlord (who lives in australia) and told me I am on my own in resolving it with them, whilst refusing to provide me with their contact details. They are untrustworthy and incompetent. They admitted I was dealing with an individual who was new and did not know the rules, but I am the one left with a poor outcome, due to their inability to train staff to have sufficient competency to deal with tenants.
Hi Dean, we're sorry to read of your experience. You should receive an email from Trustpilot asking you for further details. Please do fill this out at your earliest convenience so we can look into this for you as soon as possible.
5/5
Rental renewal 2024
Tamara was helpful with my current rental renewal. She listened to my requirements and answered all my questions.
Hi Sonu, thank you for sharing your experience with us. We're happy to hear your tenancy renewal went smoothly and Tamara was on hand to assist with any questions you had. Wishing you all the best!
5/5
Great experience
William and Suzan were incredibly supportive and responsive throughout the letting process, making the entire experience stress-free.
Dear Ollie,Thank you for your 5* review of the recent service you received from our James Pendleton team. We are delighted to hear of your positive experience and cannot thank you enough for taking the time to feed this back to us. We wish you all the best for the future.
5/5
Thank you Chestertons
Chestertons was a tremendous help when we looking to move home, and their employees were all very helpful and concise. In particular, we have to thank Bradley for his immense patience, in helping us out during the moving process. We'll be sure to use their services again in the future.
Thank you for taking the time to leave a review, we are so pleased to read how helpful and patient Bradley was.
1/5
SCAMMED OUT OF 750£
SCAMMED OUT OF 750£Was about to rent a flat, they told me that I just had to get back home and pay a reservation fee of 750£ and they assured me that once that was done I would get the flat under the terms we had agreed on and that I had noting to worry about. I completed the payment as soon as I got home and right after they received it they called saying that that the terms had changed and if I wanted to rent it I now needed to pay a year upfront and also more importantly pay more then the original price we agreed on , these two things made the deal completely different then what it was originally meant to be and made it lose all of it's value so I told them that I couldn't go with these new terms and they refused to go back to the original ones. When I asked them to give me back the amount of reservation fee they refused and said that it was my fault if I didn't accept the new conditions and that they would keep the money. I kept asking them politely many times and pleading my case to get the money back but nothing. They kept saying that I was the one who pulled out when in reality they just came up with some new terms that were simply impossible to accept and they know it. Just a all around nightmare to work with from start to finish (hard to join/uncooperative ect...) and got scammed out of 750£
Hi Rayan, we’re sorry to see you have left us this rating, we have since spoken with the team to clarify the situation. We’re aware that you had made an offer on the property in question and had signed the terms of offer, which included the price, payment structure and T&Cs regarding the handling of deposits. The landlord had also turned down another competitive offer to proceed with yours. After a few days, you notified us that you were no longer able to meet the agreed payment terms and decided to not go ahead with the tenancy. Our team tried to contact you on several occasions, as the landlord was willing to work out a suitable payment structure, however we did not hear back from you. Based on the terms and conditions and given the costs the landlord had incurred by rejecting another offer, your deposit was retained.
5/5
Great letting experience - Thank you very much Juliette
Juliette was very resourceful and helpful in my property search. She gave me great tips and helped me find my flat in this very competitive markets giving me advice throughout the negotiations. Very professional and responsive to my questions.Definitely recommend to anyone looking to rent a flat.
5/5
Conor has been the most amazing help…
Conor has been the most amazing help throughout this entire process! Highly highly recommend Conor!
Hi Lulu, this is amazing to hear. Thank you for sharing this feedback with us and if you need anything else, please let Conor and the team know.
5/5
Sharon has been really helpful with…
Sharon has been really helpful with changing tenants in our apartment. Her communication was great and she explained everything clearly and patiently. Thank you Sharon!
Dear Paula,Thank you for your 5* review of the recent service you received from our Lettings Department. We are delighted to hear of your positive experience and cannot thank you enough for taking the time to feed this back to us. We wish you all the best for the future.
5/5
Fast & knowledgable support
Tamara Price has been great at guiding us through and helping us to get the property we wanted and advocating our needs. She has been contactable and responsive throughout the process.
Hi Anne-Marie, thank you for taking the time to leave a review. Tamara is an incredible part of the Battersea team, so we're not surprised to see this. Wishing you all the best!
5/5
I am a long-term tenant via Chestertons…
I am a long-term tenant via Chestertons and their service has been consistently outstanding, whether it is liaising with the landlord or with engineers, it is always a smooth experience. As a busy person, I am happy that they take care of most of the processes. Like with all things, the service is down to individual people and here I would like to highlight Mark Kardos who I deal with regularly. He has been pro-active, kind and always helpful.
Hi Pavol, thank you so much for the wonderful review. Mark certainly is a gem!
5/5
Responsive service
Responsive service. Suzan Salih and the team were very helpful and guided me through the process of letting a property as a novice.
Dear Jalon,Thank you for taking the time to let us know how your journey this far has been with James Pendleton. Customer service is so important to us and we are so pleased to hear you have had a positive experience with our team. Wishing you all the best for the future.
5/5
I recently rented a property with Leusa from Chestertons
I recently rented a property with Chestertons and the service and professionalism that we received from Leusa was outstanding. She was very flexible with our needs and helped us through all the process. Definitely calling her the next time we move.
Hi Cesar,Thank you for taking the time to leave this review. It's great to hear how Leusa was able to offer such an outstanding service! Please do get in touch if you need any further assistance.
5/5
Great experience with Chestertons
Great experience with Chestertons. Molly was incredibly helpful in helping me out finding different apartments.She’s professional, helpful, and a very nice person (which is a big plus in a stressful flat hunting.This is just an appreciation for Molly’s efforts. Thanks again!
Hi Abdullah, We're so please to hear about how helpful and professional Molly has been! Please do not hesitate to get in touch if you need any further assistance.
5/5
We've recently exchanged having used Chestertons to sell our property in Islington and couldn't be happier with the service we received. From the off, it was clear that Graham and the team had an excellent handle on the local market and managed the listing and viewing process seamlessly, despite the on-going challenges from COVID. The advice we recieved throughout the process was excellent and everyone we dealt with was extremely professional and responsive. A special mention has to go to Matthew Phillips who was an absolute superstar throughout. Nine times out of ten, Matt would have proactively taken care of whatever it was we'd phoned to discuss with him and everything else was dealt with very swiftly. Communication was top notch and his calm and professional manner was hugely reassuring during what's always a stressful period for everyone involved. Highly recommended.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
5/5
We have used Chestertons for the renting of our property for many years and always received good service and professionalism. They have recently managed our flat refurb and balanced fair pricing with style and practicality. I was also impressed that despite all the restrictions with Covid over the past year, they managed to refurb the flat in a timely fashion and then rent out our flat quickly and safely. Many thanks to Collette for helping us with all of this.PositiveProfessionalism
1/5
AVOID! Terrible treatment of customers
Chestertons Islington's awful treatment of customers ended up costing my girlfriend and I our rented house.For background, we viewed a property for rent with Chestertons Islington on 1st July 2023, submitted an offer on 2nd July and had the renegotiated offer accepted by the landlord on 3rd July. Following this, as is typical we paid the holding deposit (5 weeks' rent) and the property was taken off the market. We then submitted our required details and references, signed the tenancy contract and, as requested by Chestertons, paid an additional 1 month's rent plus the full tenancy deposit in advance of a September move-in. As far as we were concerned, we had fulfilled all our duties and the property was now ours.Therefore it was a surprise to us when, on Wednesday 9th August we received an automated email from DocuSign (the platform for signing contracts) to inform us that 1 of the 2 landlords had declined to sign the tenancy contract. We assumed that this was in error, but immediately attempted to contact our estate agent to resolve the issue. Despite consistently calling their phone and leaving voicemails, SMS messages and emails, I did not receive any response from the estate agent for days, despite what was clearly a stressful situation for us.Finally, 5 DAYS LATER on Monday 14th August, the estate agent finally called me to tell me that the estate agent had decided to sell the flat instead, and, with less than 3 weeks remaining until we had been due to move into the flat, we were no longer able to rent the flat and so had nowhere to go.Incredibly disappointed and panicked by the situation, we then began browsing the rental market again for similar properties. We then found that the exact flat we had signed on had been relisted back on the market the day before the landlord had declined to sign, for an additional £1,150 in rent per month. Therefore, clearly Chestertons had known for some time that the landlord had no intention of renting to us, and despite numerous calls to the estate agent to confirm details and updates on the status of our upcoming tenancy, this was never flagged to us.Communication with Chestertons throughout the process was terrible. Whilst viewing the property, the estate agent would frequently call me for updates, but as soon as he believed the property was signed, he completely washed his hands with us and never returned our messages/calls/emails. The role of the estate agent in this case is to follow up with the landlord and resolve issues quickly and keep both parties informed - Chestertons completely failed in this respect and I will not be using them again. The experience left us at genuine risk of being left homeless, suddenly with no house with less than 3 weeks until the tenancy was due to start. The fact that Chestertons relisted the house for a higher rent without telling us shows a clear disregard for customers over money.
Dear Oliver, we’re really sorry to hear of your experience and have investigated this with the lettings manager to understand the situation. Unfortunately at the time, the landlord decided to withdraw from letting the property in order to sell, as soon as we were aware of this you were informed and offered to prioritise your search.You agreed to receive further property details from us but found a property via another agent. The landlord instructed us to remarket the flat for a short-let (whilst they continue to try to sell). Due to the property being listed for a short-let it is on for a higher price than a standard 12+ month let.We’re very disappointed for your experience, as it’s never what we hope to happen, but are very pleased you found accommodation and wish you all the best.
5/5
Suzan Salih and the team have been…
Suzan Salih and the team have been fabulous and made the process very smooth and would 100% recommend. Thank you!
Dear Bella,Thank you for taking the time to let us know how your journey this far has been with James Pendleton. Customer service is so important to us and we are so pleased to hear you have had a positive experience with our team. Wishing you all the best for the future.
5/5
I would like to thank Stephanie Russo…
I would like to thank Stephanie Russo for very personalized, customized approach, 24/7 availability and professionalism.
HI Vladimir, thank you for great review and kind words. We are so glad Stephanie was professional and provided a personalised service. Should you need anything further, we will be happy to help.
5/5
Jake was great managing the sales process and solving any issues as they arose. I recommend both him and Chestertons, as they were great with the sale of my apartment.
5/5
Preya Nair helped us with a difficult landlord
Chestertons managed our property but unfortunately we had an extremely difficult landlord who would ask for multiple quotes before he fixed anything and not respond to requests for days or weeks. We were left without a fridge for a month (despite having young children), and other essential items took months to resolve. Preya took over our property management about 2 years ago and was very tenacious, she kept chasing the landlord and tried her best to resolve issues as soon as possible. She was very helpful and we appreciate what she did in this tricky situation. She also helped us recover our deposit when the landlord was unfairly trying to hold onto it. I would highly recommend her as a property manager and hope Chestertons are able to retain her.
Thank you for taking the time to leave a review, your kind words have been shared with Preya.
5/5
Suzan has been so helpful
Suzan has been so helpful! She’s answered all my questions/queries quickly and in a way that’s easy to understand. This has made our move in process run smoothly. Would definitely recommend :)
Bobbie,Thank you for your 5* review of the recent service you received from our James Pendleton Move In Department. We are delighted to hear of your positive experience and cannot thank you enough for taking the time to feed this back to us. We wish you all the best in your new home.
5/5
John of the Chestertons Islington team was extremely helpful in helping me identify, evaluate and select a rental property. Throughout the rental application process, John was easy to deal with, contactable and responsive. He gave honest and considered advice in relation to selecting the property and completing the rental application process. He also went above and beyond in providing recommendations for the broader area which made selecting the rental property all the more easier.
5/5
The Chestertons team did a fantastic…
The Chestertons team did a fantastic job advising us through the sale of our flat. Since the first visit, Sabatino provided insightful advice regarding valuation and believed in the potential of the property. Alasdair and the sales team worked tirelessly to find potential buyers and we ended up receiving multiple offers on the property. We achieved completion last month and couldn’t recommend them highly enough.
Hi Zaira, thank you for taking the time to leave a review and congratulations on the sale of your property. It's great to know the team's knowledge, advice and hard work led to multiple offers and a successful completion. Should you need anything else in the future, please do let us know. Best wishes!
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Tell us what you need and we'll put you in touch. Chestertons Islington hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Islington.