Every review we hold for the Ipswich office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleUnfortunately we have not had a good experience as tenants with these letting agents at all. This was mine and my partners first property together and we were very excited to begin our lives together in our home, however our experience has been massively damaged by Rents for multiple reasons.
We moved into the property in February 2022 and due to the storms, 3 of our fence panels went down on both sides of the garden. One side of the garden backs onto an alleyway and the other onto a neighbours garden. We reported this immediately to rents and someone came over to repair only one of the fence panels.
When we asked about the other 2 fence panels we were told that it was not their responsibility and the neighbours had to fix it. The neighbours disputed it being their fence and for months rents did virtually nothing to help prove liability.
Eventually a 50/50 was agreed months later however rents still did nothing to progress the fence being fixed and I found myself chasing up multiple people on a daily basis while working full time to try and get it sorted, which caused me a huge amount of stress. When i asked rents for assistance they pretty much said that it was a 50/50 and not for them to deal with. 1 year later we eventually got our fence fixed.
In the year it took for this to be done we also had multiple other issues with the property such as damp, mould, electrical issues, a broken shower and the need for an extractor fan in our bathroom which was requested in march 2022 and wasn’t completed till august, after I had to chase them up multiple times. As our shower was broken in the summer it was only producing very hot water which meant we were having to take hot showers in the middle of summer with the window open and no extractor fan.
When we left the property I spent an entire week cleaning it to perfection. However due to the mould issues we had previously reported, there were mould staines on the carpet where our sofa had been and despite cleaning it multiple times i could not remove them. We also lost multiple pieces of furniture and items to the mould. Rents them proceeded to blame us for the mould damage and charged us to have these professionally cleaned.
While living in the property we did not dry our clothes indoors, we took them to a laundrette every week, we had dehumidifiers in every room, we had the windows open 90% of the time and used the heating in the winter, but the mould continued to grow. Rents advised us that the mould was still our fault and we were not ventilating the property. As a person that suffers from asthma, i assured them i was doing everything possible to stop this, meaning there was was a deeper issue causing the mould, but they didn’t listen.
In the time that we lived here, rents did multiple inspections to make sure we were looking after the property (which we were) but did not look after the property themselves and instead made our lives tremendously difficult.
I’m fully aware that rents will come back to this review and call us liars like they have on other reviews, but I can honestly say they were the worst letting agents I have ever used and it takes alot for me to write a review like this about a company. They care for the landlords but not the tenants, as long as they’re getting paid, it doesn’t matter what kind of damage they are doing to people’s lives.
Abi · 24 May 2023
Agent replied · 31 May 2023
Good Morning Abi, we are sorry to hear you feel this way about your experience with us but we would like to obviously put across our side of your story.
The fence had no ownership confirmation from either our property or the other property. We constantly chased the other letting agent to get this resolved for you. As advised our landlord is responsible for the other side which when this blew down was fixed within a couple of weeks. I am sure you would not be willing to pay to repair something that you were not 100% belonged to you? But despite this i chased both letting agent and our landlord to come to some negotiation and eventually we did, for the delay in this we do apologise for but the situation was out of our hands.
With regards to the extractor fan delay this is down to our contractor and for this we again apologise for this should have been sorted sooner.
The mould was an issue in the property and after sending a Damp Specialist out they did confirm there were no issues within the property and the damp was purely down to condensation.
We did have to arrange cleaning of the carpet as there were stains there which have now been removed.
We have also had to have the bath panel replaced due to being damaged by yourselves, we even reduced the amount that we charged back to you in an effort to come to a resolution.
Despite your comments we wish you all the best for the future Kind regards Rents
★★★★★ 5/5
GoogleA recommendation from an independent Ipswich based Estate agency led me to Rents.
From my initial contact speaking with Michaela, through to the successful …
Jilly · 14 October 2025
Agent replied · 15 April 2026
Good Afternoon Jilly, wow thank you so much for your lovely comments, we certainly look forward to dealing with you again too! Kind regards The Rents Team
★★★★★ 5/5
GoogleI have been with Rents for 9 years & they have looked after my needs & requirements when I have asked. Great communication & professional team members make all the hard work easy. Thank you for your help once again.
Stuart · 25 April 2025
Agent replied · 29 May 2025
Good Morning Stuart thank you so much for your comments, you were a brilliant tenant who took great care of the property and you will be missed. We wish you all the best for the future. Kind regards Rents
★★★★★ 5/5
GoogleWe are new landlords and having the help and support of Rents managing our property has been invaluable. They are always happy to help us, are very knowledgeable, and work in the most professional manner. I always feel that I am supported and able to pick up the phone, with nothing too much trouble.
I look forward to developing our property portfolio over the coming years and continuing to enjoy our professional working relationship.
Stuart · 3 June 2023
Agent replied · 6 June 2023
Good afternoon Stuart, its a pleasure to have you working with us and glad to hear you are happy with the service we have provided you with so far, Kind Regards Rents
★★★★★ 4/5
GoogleI’ve used rents for around 8 years, the ladies all work very hard to look after tenants they have on their books. Work is done with in service level agreements.
I won’t use another estate agents.
Corrie · 31 May 2022
Agent replied · 31 May 2023
Thank you Cory it very kind of you we appreciate your comments and are pleased you are happy with the level of service we offer.
★★★★★ 5/5
GoogleIve dealt with Rents for a year or more now, so easy to talk to and very efficient. A+++
Simon · 14 October 2025
Agent replied · 15 April 2026
Good Morning Simon thank you for your comments, we truly appreciate them ! Kind regards The Rents Team
★★★★★ 5/5
GoogleBrilliant management company any issues always been able to help even down to helping when the new landlord/management company accused me of missing rent payments they were on hand to pass all information over to them to help rectify this.
Thank you for all your help over the years
D · 24 September 2024
Agent replied · 24 October 2024
Thank you you have always been a lovely person to deal with and never had any issues we are sorry you had an unpleasant issue with the new company and wish you all the best in the future Rents
★★★★★ 5/5
GoogleI have used Rents to let my property for over 20 years. I have seldom had more than a week between tenants. Repairs have been dealt with promptly and I have been happy with the choice of contractors. Staff at Rents reply promptly to emails and are helpful and cheerful when I have spoken to ggem in person.
Caro · 14 April 2024
Agent replied · 28 April 2024
Thank you for using us for all this time it has always been a pleasure dealing with you, good luck with the sale.
★★★★★ 5/5
GoogleWe have been with RENTS for some 40 years and have always found their help and advice of great value. They have re let the property quickly wherever it has become vacant.
Roger · 2 April 2025
Agent replied · 29 May 2025
Good Afternoon Mr Dedman, thank you for taking the time to leave us a lovely review it is very much appreciated! Kind regards Rents
★★★★★ 4/5
GoogleAs tenant, I would say they are very professional, reaponds very quickly if any problem reported. Love the app to report any issues. Very strict about regular inspection of property regularly - something landlords will love. Not been a problem for us as we like to keep things tidy. Moved to my own house now and been refunded the whole deposit - this is the 4th rented property for us and we never lost any deposit anywhere!
Pinak · 31 May 2022
Agent replied · 31 May 2023
Thank you so much you were a very good tenant and we wish you well in your new home it is so nice when we have clients that respect the property and our staff.
★★★★★ 5/5
GoogleMy Dad resided in a property looked after by Rents PMS for over 20 years. Sadly Dad passed away recently. Clare from Rents was so incredibly helpful and kind throughout the process of ending the tenancy. From recommending a company to help with house clearance to reading meters and contacting utility companies/local council on my behalf. They were incredibly kind in what was such a difficult time and I really cannot thank them enough.PositiveResponsiveness, Professionalism
Kathryn · 25 August 2021
Agent replied · 31 May 2023
Thank you so much we were all very sad when your Dad passed away he was a truly lovely man.
★★★★★ 5/5
GoogleLovely staff very helpful
Simon · 14 October 2025
Agent replied · 31 May 2023
Thank you Simon I will let the girls know it is always nice to be appreciated.
★★★★★ 1/5
GoogleRude and incompetent and down right shouldn’t be in business! Only interested in money! Rented off them for 18 months! In this time I was left without heat and hot water for over a week in the middle of December after they knew the boiler was needing replacing in the month prior to it breaking down! The carpets in the flat were badly stained when I moved in to the flat and even after shampooing were still bad! The staff are rude and obnoxious and you phone to speak to them and you just get the phone slammed down on you!
Be Advised stay away
As you can see from the Business’ reply, they are actually dishonest! I was friends and a good neighbour to all tenants within in the Block! In fact I am also friends with a previous tenant that was treated in the same way!
Perhaps we can clear up something though! I was never barred from the office either! I have a recording of a conversation between myself and the owner at said offices i was barred from! I have emails of when o first reported the boiler! Even of when the contractor turned up didn’t even remove the cover and said ‘the boiler is old and can no longer source parts so will need to be replaced!’ They then sent people in to quote and I never heard anything! I also have several rude and abrupt emails and recordings of all telephone conversations! Please feel free to contact me to get a copy of all of these!!
Liam · 1 June 2019
Agent replied · 31 May 2023
Good afternoon Liam, It is regretful that you feel this way but after the number of times you have been abusive to our members of staff and were banned from visiting our premises after persistently harassing us, despite us making our best efforts to accommodate your many many demands and the complaints that we have received from the block where you were renting, we feel quite relieved you have now vacated. You have failed to mention in your post you have vacated leaving rent arrears (2 months). 3 witnesses were here in the office to confirm no phone was slammed down on you today. The boiler was replaced within 5 working days of breaking down, which was in December, so considering the busy time of year this was a very good turn around. Interestingly enough we have no record of you complaining about the condition of the carpets. Had we received any we would of certainly looked at rectifying this for you. We wish you all the best for the future.Rents
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolutely incompetent staff. I was having viewing at 13:00 in Ipswich with my client. Whilst driving from Colchester spoken to them on the phone letting them know I am running late because of a crash on A12 and estimated arrival is 13:10 + walk from the carpark. Arrived to the place 13:13... Only to find out noone was there. When I rang them lady blatantly gave me pep told and said the person doing the viewing left at 13:10 !!! LOL !!! I was actually late 3 minutes I must admit , buy they have confirmation I was comming !!! Waste of time and pertol !!!
Stan · 1 June 2019
Agent replied · 31 May 2023
Good afternoon Stan. Thank you for your review. You did advise us you were going to be there at 1.10pm. My property manager was outside the property and actually left at 1.20pm. It may have helped if you had called us to advise you were going to be later than advised I could of advised my manager to wait. RENTS
★★★★★ 5/5
FacebookI have rented one property from Rents Property Management Services for over four years. During that time 'Rents' have always responded to any faults quickly with trained trades persons always on the scene in quick time.
I had a boiler and water tank issue (pretty big deals) and once the owner gave the green light the work was completed in good time.
I think the communication has been clear and the team always helpful up to and including my final days when I departed to my own property.
Would recommend them whole heartedly.
Warren · 24 January 2019
Agent replied · 23 September 2025
Thank you Warren you have been a pleasure to deal with and we hope you are happy in your new home
★★★★★ 5/5
GoogleI have been a landlord with Rents as managing agent for more than 20 yrs in Ipswich. They have looked after both mine and Tenants interest in friendly and business manner and I would highly recommend them to both Potential Landlords and Tenants
Duncan · 29 March 2024
Agent replied · 28 April 2024
Thank you it is a pleasure to deal with you, long may it last.
★★★★★ 1/5
GoogleArranged a viewing for a property at the start of the week for Friday having to take time off work as weekend viewings are not possible.
Chased up the day before to find out about the viewing to be told the viewing was cancelled and property let.
This has now cost me a days work and if I hadn’t chased up the company I would never have been told.NegativeQuality, Professionalism
Rob · 25 August 2021
Agent replied · 31 May 2023
Good Morning Rob. The property you were due to view on Friday was only just viewed and let on Thursday afternoon therefore you were due to be contacted as soon as this happened. You were advised we had a lot of viewings booked for the property and there is always a chance that the property will not be available when you book a viewing a week in advance, for this we apologise and wish you luck with your property search. Kind regards RENTS
★★★★★ 5/5
GoogleI have been renting my homes for over 15 years. In that time I have used a number of rental companies. Over this time I can confidently say that Rents of Ipswich have been by far the best rental service company I have dealt with and I would recommend them to all friends and family and would be delighted to work with them again should I have the opportunity to do so. - richard
Richard · 31 May 2020
Agent replied · 31 May 2023
Thank you Richard, it has been a pleasure to work with you and we were sorry we didn’t have a suitable property to offer you so you had to go elsewhere . Pauline
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery happy long-time landlord
Rents have managed my properties for over twenty years and in all that time I have had nothing but the highest praise for how they do business. If you're a landlord looking for an agent, or a tenant looking for a new home, you won't find better in Ipswich.
T · 28 March 2025
★★★★★ 5/5
GoogleI rented a lovely house through Rents for 5 years. Throughout, they were friendly and professional. Any queries or issues i had concerning the property were dealt with promptly and efficiently. I only wish more rental management companies and letting agents were like them! If i find myself looking for rental property in Suffolk again, Rents will be my first port of call.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Mary · 25 August 2021
Agent replied · 31 May 2023
Thank you Mary, that is very kind we are sorry to lose you as you were a brilliant tenant and we wish well for the future . if you ever find yourself needing another home we would be only to pleased to have you back.
★★★★★ 5/5
GoogleI have had a great experience during the whole of my tenancy. Any problems were dealt with quickly and efficiently. Inspection visits were always at a time suitable to me and I never had any problems. I have also had my deposit back in a timely fashion too. So thanks to all the team at Rents and for being so kind and considerate given my personal circumstances. Thanks Everyone Bernie A
Bernadette · 1 June 2019
Agent replied · 31 May 2023
Hi Bernie thank you for your lovely comments we wish you all the best for the future. Kind regards Rents
★★★★★ 5/5
GoogleRents manage all of my property portfolio. I can't speak highly enough of them. They are totally professional in every way and have made owning properties managed by them the most pleasant experience i could wish for. Thank you all for continually being the best.👍 …
Lawrie · 3 June 2023
Agent replied · 6 June 2023
Good Afternoon Lawrie, we truly appreciate your comments long may our good standing relationship continue. Kind Regards Rents.
★★★★★ 5/5
GoogleWe recently rented via Rents for two years, in between being home owners. We found all of the team helpful and responsive and the whole process ran smoothly. When issues with our property were reported, they were quickly dealt with. We will probably never rent again, but we would definitely recommend Rents as an agent from a tenants perspectivePositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Cindy · 25 August 2021
Agent replied · 28 April 2024
Good afternoon Cindy thank you for your comments much appreciated and we wish you all the best for the future RENTS
★★★★★ 5/5
GoogleHad a lovely property visit this morning from Michaela. Lovely that they always accommodate myself with work times and visits. Also love the person touch of her remembering my children and what they are up too. Lovey chatting to you. Thank you, Beth chappell.
Beth · 6 June 2023
Agent replied · 22 June 2023
Good Morning Beth thank you for your lovely comments they are appreciated and I will pass this onto Michaela Kind regards Rents
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.