Every review we hold for the Huddersfield office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAs the pandemic was uncertain, I left a room full of luggage and went back to my country. When I was sure I would not be returning to the flat, Vanilla offered to pack my belongings so that the removal company could send them back to me. Dan, in particular, was very patient and attentive in helping me to finish packing. So I would give a 5 star rating to Vanilla and Dan and I would recommend them to anyone looking to rent in Huddersfield.PositiveResponsiveness, Professionalism
Lun Β· 22 June 2021
Agent replied Β· 21 June 2024
Hi Lun, Thank you for your kind words, weβve passed over your positive feedback to Dan directly. Weβre very grateful for tenants like you. If you return to Huddersfield in the near future, we hope to help you find your accommodation again! Thank you, from the Vanilla Lettings team.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleIt was so amazing to be a tenant under this agency. Smooth and prompt professional response. Will always use. Richard and Hannah made a lasting impression on me. Very grateful
Ruth Β· 21 June 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleTimely response to mails.
Never tired to respond to inquiry.
Clear guidelines on what to do.
Attention to details of contact person with sense of humility.
Richard is wonderful.
ISAAC Β· 31 May 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVanilla lettings is a very good letting agency and I would recommend it to anyone looking to rent with a team that has great customer service and are reliable. They pay attention to the complaints or reports from their tenants and act accordingly to make sure their tenants have a very good experience, their maintenance team is very efficient. Weldone guys
Chisom Β· 28 January 2025
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI was living at merchant Hall, seriously I love the room, and it's near to town center. I love everything about the place. But I'm only giving one star for whatever happened after I vacated the place. They deducted more than 100 pounds for cleaning the room and said there are stain in the bed. It was an old bed, I don't know what they are expecting! Even if there were any stains, that must be from old tenants. Unfortunately I couldn't prove it because I didn't take any photos when i moved in. And the fun part is that, some of my friends were staying at the place and everyone had same issues. Deducted the deposits for various reasons. I felt like i have been scammed, and it's not only me. So if you are moving in to the place be aware of these things, otherwise it's a convenient accommodation.
Sabareesh Β· 17 March 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVanilla lettings are super responsive to any maintanance issues that we have had. They speak to you as a person and it makes the experience of being a tenant very pleasant. I'm the kind of person that always has a million questions and they have done everything they can to answer them and to feel comfortable. Could not recommend Vanilla Lettings more!
Cait Β· 1 April 2023
Agent replied Β· 30 July 2023
Thank you for your 5 star review Cait - we really appreciate you taking the time to do that! From, the Vanilla Lettings team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleGreat experience renting here, the staff were helpful and friendly throughout the process, and the pricing felt very reasonable for the location. Would recommend to anyone looking for a smooth and fair rental experience.
Lam Β· 31 October 2025
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVery pleased with their services! Rented with them for 3 years, 3 different apartments and everything went well. When we needed painting, they painted the entire house, mattress needed changing, they arranged to have it changed. Maintenance services are on point. Application process is easy even when made from abroad, they provided online viewings for properties and replied to all my emails within reasonable time.
Ana Β· 30 July 2022
Agent replied Β· 30 July 2023
Thank you for your 5 star review Ana - we really appreciate you taking the time to do that! From, the Vanilla Lettings team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleDan and the team at Vanilla provide excellent properties and an excellent service. On top of that, they are fantastic people. I would recommend.
John Β· 28 June 2021
Agent replied
Thank you for your 5 star review - we really appreciate you taking the time to do that! From, the Vanilla Lettings team
β
β
β
β
β
1/5
GoogleShocking service and rude abusive staff, make sure to record a video of place before and after as agents and owner are in onit togethor and will add damages and say stuff like the plumbing system i not working thers cracks in walls and charge all your deposit and extra for you to pay, avoid at all cost.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Ali Β· 24 October 2022
Agent replied Β· 30 July 2023
Dear Ali, We try to ensure every experience at Vanilla Lettings is enjoyable so we're disappointed to read your recent review. I have checked back through your check out photos from June 2020 and can see that the reason you had some deductions from your deposit were due to the smashed shower screen. I believe we have sent you the photos last year but can happily send them again. After negotiation on your behalf with the landlord they agreed to reduce this charge by 50%. Despite this, a third party adjudicator (the Deposit Protection Service) had to become involved and concluded that this was a reasonable reduction and agreed with the deduction. If you would like to discuss this further, please do not hesitate to contact us via email or phone. From, the Vanilla Lettings team.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleIf youβre looking for flats for fair price, look through Vanilla Lettings. Richard has really helped us in order to make sure we able to move from one place to another without any trouble and heβs also made sure everything is perfect for us with payments. As a whole all the staff are very friendly and extremely thoughtful! Thank you for helping us!!
Souraya Β· 30 July 2022
Agent replied Β· 30 July 2023
Hi, Thank you for your 5 star review - we really appreciate you taking the time to do that! From, the Vanilla Lettings team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVanilla Lettings are an excellent choice. It is professional and very well managed from the time you contact them. Highly recommend.ππ β¦
Paul Β· 13 January 2026
β
β
β
β
β
1/5
GoogleThe bad reviews all share a similar theme. Greedy Landlords facilitated by Vanilla lettings. Firstly, when you overuse on your utility allowance, you expect you would be told. Incorrect, they'll hit you with a massive charge at the end. Secondly, When a landlord takes more of your deposit than they are entitled to, Vanilla Lettings will do everything they can to drag out the process. As your caught up in chaotic post-graduate life, they hope it slips your mind. A study showed that in 80% of cases across England and Wales, landlords excessively overcharged, and in these cases, deposit protection schemes reduced the amount owed. Sign up to the scheme when you get the email, and contact them separately.
Ultimately, Prepare to not know how much you have left to spend on your utilities, and be forced to use them like a normal person, incurring changes and do not expect any of your deposit back.
Mitch Β· 15 October 2023
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVanilla lettings have been brilliant during my time using them. i would highly recommend them to anyone looking for accommodation.
Wes Β· 13 January 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe have had amazing experiences with Vanilla lettings! Through every step their entire team has been absolutely incredible! We are Canadian so we found alot of trouble at first trying to secure a flat in Huddersfield. Once we came across one from Vanilla we were blown away by how amazing the service was! From the inquiry of the flat, to the virtual tour, to picking up the keys, the service was always incredible. We didnβt realize we had to pick up our UK residence cards from the post office prior to picking up our keys so when Vanilla informed us of this they even had a team member walk us down to where the post office was so we could find it easily! They are an incredible company and I would recommend anyone looking to rent in Huddersfield to go through Vanilla!
Verrilli Β· 22 August 2023
β
β
β
β
β
5/5
GoogleMy experience with Vanilla has been positive, starting with initial renting organization. During the tenancy communication was good.
Lisa Β· 13 January 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWonderful set of people, I have always found them to be very helpful. They do a
great job, delivering a top quality service. I recommend the Team & the Company all the time to friends & family. I rate them a well deserved 10 out of 10. Keep up the excellent work.
Daz Β· 1 April 2023
Agent replied
Hi Daz, Thankyou for taking the time to write a review. We really appreciate it. Thanks from the Vanilla Team.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI was disappointed with the properties which I viewed in August 2021. The listings online and images published are completely out of date and not a true representation of the properties.
I ended up wasting a lot of preparation and viewing of potential properties to live in, which were nothing as they seemed online.
I feel particularly sorry for the tenant who lives in the Commerce House flat situated next to the takeaway. The cleanliness here is disgusting, and the noise until late hours would completely put me off living there. I would advise against viewing a property there for this reason.
Overall, I am glad I chose a reputable estate agent, not aimed at just students, to find a property. I viewed three properties with a different agent, and all properties matched the description online with truthful images of the property⦠up to date, and not taken many years ago.
I also do not appreciate being contacted on my personal email address regarding this review, not connected to this Google account. Please remove my personal information from your system, as I didnβt and do not consent to you storing this. If you wish to contact me, please reply to this review.
This review is a personal opinion of Vanilla Lettings, and I would advise that anyone looking for a professional estate agent contact someone not βspecialisingβ in student accommodation only.
Tom Β· 22 June 2023
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI had a great experience with Vanilla Lettings, thanks to Caitlin Lomas. Her professionalism and expertise made my house search effortless. Highly recommend Caitlin and Vanilla Lettings.
Ahmad Β· 26 September 2023
β
β
β
β
β
5/5
GoogleStaying at with Vanilla Lettings for the past four years has been the best choice I made. The staff are nice, helpful and very responsive when you reach out to them and when you report a fault, it is fixed immediately. Also, the location is perfect, the flats are furnished real nicely and posh and the weekly cleanings make life easy. I would definitely recommend Vanilla Lettings to everyone I know.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Tochukwu Β· 24 October 2023
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVery professional great at dealing with any issues i would recomend them to anybody who was looking to rent anne carroll
Carroll Β· 31 October 2025
β
β
β
β
β
5/5
GoogleIt was very easy to get a viewing. Hannah was so kind and very helpful with giving me the relevant information; even attaching all flats that fit my price range. I felt very cared for and catered to even towards the final stages of β¦
GenGen Β· 14 April 2021
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVanilla Lettings Ltd is exceptional. Their accommodation is affordable and comfortable without hassle. Patronize them, you will never regret it.
Tope Β· 24 November 2023
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI've been in this apartment with another letting agency but everything went South after since vanilla took over , from having people badge into my apartment that I pay for without notification to having the internet go off for days... I as well lost my keys and it's taken them nearly one week to replace the key not minding the fact that they charge money for it...
The one star is to enable me comment few of my experiences...but vanilla don't even deserve a single star as shown... It's a been a horrible experience from day one up to this moment... Enough of the words, in conclusion.. they are not good at all.
Chukwuemerie Β· 2 November 2022
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.