Every review we hold for the Hove office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleI made an appointment to view a garage and and said that I would take it, I needed to send a deposit which I did as soon as the email arrived, only to find they had given the garage to the person what had viewed it after me! Extremely disappointed with the service provided and their unfair procedures.
Marc · 21 November 2025
Agent replied · 12 December 2025
Hi Marc, We're sorry you feel the situation is unfair. Unfortunately the fairest way to proceed is to allow both people to view it and give the property to the first person that pays a reservation fee and sends us their details to secure it. We sent both yourself and the other viewer the reservation email at the same time after you had both had time to view it, unfortunately they completed the paperwork first so they secured it.
★★★★★ 5/5
GoogleHarrington viewings is the best team I have seen in uk for my flat search. They really helped me a lot and especially Georgie who she is very good staff in that team. I really appreciate her and the team for the support. Thank you.
VINAYA · 11 September 2024
Agent replied · 10 December 2024
Hi there! We really appreciate your kind words - if you need anything else from us, do not hesitate to get in touch!
★★★★★ 5/5
GoogleJaney was wonderful. As first time buyers she really ensured this process is going forward. We had a lot of trouble with the seller's solicitors, but she made sure we are always kept in the loop. We will probably use the company when we want to sell the place.
Maria · 25 June 2024
Agent replied · 24 August 2024
Thank you for your kind words, Maria! We are delighted to hear that Janey provided you with excellent service during your first-time buying experience. We appreciate your feedback and look forward to assisting you when the time comes to sell your property.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid!
My experience with Harringtons was an appalling one. I was a guarantor and whilst they were very accommodating and supporting leading up to the rental, it all went downhill once contracts had been signed. I found them to be dishonest, misleading, unprofessional, rude and worst of all threatening to the point of harassment. I wish I had checked the reviews on this site and others beforehand. If you have had a bad experience, I strongly advise you contact the Property Redress Scheme, although I did not accept their offer of compensation, as I am considering legal action, the more people that contact them the more they will understand that this company treats people appallingly.
Flora · 26 February 2025
Agent replied · 23 September 2025
Thank you for your review. The tenant asked to break their tenancy early and they were informed that a break fee of £360 would be due and that rent would also be due up until the date a new tenant was found. A total of 26 viewings took place between the dates of 11th July and 13th August. Unfortunately, during this time, the tenant stopped paying their rent. We then turned to you as guarantor. We have already apologised if you felt the tone of our arrears email were threatening but the standard arrears process will always be followed when rent is not received on time. It is very robust and the reason why many landlords choose us as an agency, to protect their investment. The standard emails do not take into consideration the individual circumstances of each tenancy. The terms of our arrear’s procedure are also laid out in the contract that both you and the tenant signed. We have since refunded your brothers break fee of £360 and upon your complaint to the PRS accepted a ‘Goodwill’ payment to you of £75 which you have refused due to this we are unable to assist any further.
★★★★★ 5/5
GoogleHarrington viewings is the best team I have seen in uk for my flat search. They really helped me a lot and especially Georgie who she is very good staff in that team. I really appreciate her and the team for the support. Thank you.
VINAYACHANDRAN · 17 August 2024
Agent replied · 24 October 2024
Hi there! We really appreciate your kind words - if you need anything else from us, do not hesitate to get in touch!
★★★★★ 5/5
GoogleUnfortunately the property shown didnt suit us .
But the service was very good . The Agents were very understanding of our needs and ive faith they will find us a suitable property to hopefully view and rent .
Angela · 10 November 2024
Agent replied · 10 December 2024
Hi Angela
Thank you so much for taking the time to leave us a review based off of your experience to date. The viewings team have you registered and will be in touch if something comes up!
★★★★★ 5/5
GoogleHarringtons have been really helpful and very swift with their responses. Georgie was very proffesional and really friendly when she did the viewings with me and Beth on the phone was again really helpful and gave me hope when I was explaining my eagerness to find somewhere new to live. Thanks Harringtons!
Tori · 27 March 2024
Agent replied · 24 August 2024
Thank you for your kind words! We are delighted to hear that you had a positive experience with us. Our team at Harringtons Lettings is dedicated to providing excellent service to our clients. We're glad both Georgie and Beth were able to help you efficiently and make your search for a new home a pleasant one. If you need any further assistance, feel free to reach out to us. Thank you for choosing Harringtons Lettings!
★★★★★ 5/5
GoogleSmooth process from start to finish with reserving the property, payment and moving in. Georgie was amazing and so helpful - she knows the area well so was able to provide a lot of useful tips. Would recommend!
Seun · 24 September 2024
Agent replied · 24 October 2024
Hi Seun! We wanted to thank you for your kind review! We pride ourselves in our high standard of local knowledge. We hope you are happy in your new home and do not hesitate to contact us for anything else you may need from us.
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe sale of my flat although…
The sale of my flat although frustrating at times was handled with complete professionalism by Mark and Janey. 10 out of 10.
AW · 8 July 2026
Agent replied · 23 September 2026
Thank you so much for your kind review and for trusting Harringtons Sales with the sale of your flat.
We understand that the selling process can sometimes be frustrating, so we're delighted to hear that Mark and Janey were able to guide you through it with professionalism from start to finish. Your 10 out of 10 rating means a great deal to us, and we'll be sure to pass your lovely comments on to them.
We wish you all the best for the future, and if we can help you again, we'd be delighted to do so.
★★★★★ 5/5
GoogleI have Rented numerous properties around Brighton and Hove for the last 8 years and have always thought estate agents were lower than traffic wardens and i'm being polite here.
That is until we rented thru Harrington's
Excellent communication, Very friendly staff, knowledgeable,
very fair fee's, a pleasure to deal with
When we have had small issues they have been all over it like a cheap suit, keeping us informed all the way and there Tradesmen are also a pleasure
Highly recommend them
Taz · 25 August 2020
Agent replied · 24 August 2024
Thank you for sharing your experience with us, Taz! We are thrilled to hear that you had a positive experience renting through Harrington's Lettings. We're glad to have provided excellent communication, friendly and knowledgeable staff, fair fees, and quick resolution of any issues that arose. We greatly appreciate your recommendation. Thank you for choosing us for your property rental needs!
★★★★★ 5/5
GoogleCan’t recommend this company highly enough were very helpful from start to finish thanks to Georgie and her team !
Mazlum · 14 May 2025
Agent replied · 11 August 2025
Thank you so much for your kind review! We're delighted to hear you had a great experience, and Georgie will be so pleased to know she was able to help. Please don’t hesitate to get in touch if you need anything in the future.
★★★★★ 1/5
GoogleSAVE SOME MONEY AND AVOID! Absoloutely shocking letting agency. Makes money by stealing money off students via poor communication and unprofessional staff. Will reluctantly listen to complaints about the house hold and direct you to the land lord (they do nothing whilst your living in one of their property's) then charge you for everything they didn't come fix at the end of the tenancy. Deposit is also a major issue. Expect to loose more if not half regardless of the cleanliness or state of property. I would definitely never recommend this letting agency due to unprofessionalism, lack of communication. Ridiculous agency fees with no break down, and every possible penny is taken from you and your deposit. Also can not break down agency fees and expensive costs that come after the loss of deposit in fixing the property. Basically just take two hundred for you to leave the property. If the reply they have left to this review discredits my point at all. Just have a look at all the other students using this agent and very few seem to be happy. All seem to have had the same issue of being robbed blind for leaving the property
Claude · 14 January 2019
Agent replied · 12 January 2025
Hi Claude
Thank you for your comments. We do not manage the maintenance at the property, therefore the landlord instructs us accordingly unless he decides to deal with it directly. I have looked through email correspondence briefly just now and cannot see that there was a specific report that hadn't been dealt with? I have also looked through correspondence regarding arrears and can see that there were issues with incorrect references being used which is a tenants responsibility and there were occasions that the rent arrived later than the date due and the accounts team were not able to allocated payments due to the incorrect references used. The arrears charges were in your move in documents which were signed at the beginning of your tenancy.
I have also looked through your check out photos and in comparison to your inventory the property needed to be professionally cleaned. Your landlord also attended the property once you had vacated and has requested these claims to be processed.
If you do wish to discuss this further please contact the admin team directly.
Kind Regards
Emma Gretton
★★★★★ 1/5
GoogleATTENTION STUDENTS, MUST READ!!!!!!!!!!
You will want to read this review to the end before going anywhere near this spiteful, ignorant, aggressive, confrontational company with the sole fixation on deceiving student’s out of their money whilst providing them with homes that are not fit for habitation at the prices that they are charging. I am currently a third-year student at Brighton University and mistakenly chose a property let by Harrington's during my second year. The worst mistake of my uni experience.
Please read only the 1 star reviews and don't be fooled by the 5 star (obviously fake reviews) that are being posted in order to counteract the lower ones. Unfortunately, the lowest that you are able to give in order to post a review is 1 star which is hugely flattering given the service provided. Does it not also seem strange that reviews are either 5 stars or one star, none in between…hmmm. I also saw an earlier post stating that they were offering individuals £10 to write a 5 star reviews.
From a poor inaccurate inventory being created at the tenancy commencement (setting themselves up for financial claims post tenancy), an inhabitable property for half of the year to people walking in and out of the property whenever they felt like it, Harrington's have shown first hand their lack of humanity and moral conscience. Harrington's are a group of immature individuals, not understanding that you are also a human and instead taking advantage of naivety. They just see you as an opportunity to make a lot of money at your expense through fraudulent activity, denial and straight up childish behavior by ignoring your attempts to contact them, then throwing a wobbler and becoming aggressive at the first sign of trouble before being awkward and unresponsive in order to make you give up, as you have more of a life to be getting on with then they have.
During our tenancy, we had no central heating for 6 months even though I was contacting them every week in order to try and sort it out. They would just continually get more and more aggressive stating it was our fault that the contractor was not coming out to fix it and insisting that we pay to get it fixed. It was only when I realised that I was within my right to withhold rent (££££££), they decided to investigate further. There were many occasions when I felt almost obliged to pay for something that I shouldn't have due to their threatening confrontational behavior, but knew that it was not my responsibility after reviewing the terms of the tenancy agreement.
I am saying this so that if you are in a position where if you find yourself with no other option but to take up a tenancy with Harrington's, given the lack of properties in Brighton then all is not doomed. I have recently received back the vast majority of my deposit money (confirming that Harrington's were in the wrong). This was achieved by taking photos of the house prior commencement of tenancy in addition to Harrington's intentionally poor and biased where I felt that they hadn't properly noted a defect as you have 14 days to do so after commencement before signing the contract I believe. Then go to their office and sit down to make sure that the correct adjustments are made, don't settle for compromise make sure that what you know is correct is followed through, as this will be their main tool for claiming falsely against your deposit at the end of the year and when you decide to dispute, it is also the main evidence that DPS uses to evaluate your case as it is the only form of concrete evidence.
I'm sure I’ll be getting one of those standard issue replies that everyone who has sent a negative review has received trying to insinuate that this is in fact mu fault or the fault of the landlord. This is only for the attention of the public eye and in no way representative. It disgusts me to think that they will still be in business due to the constant high demand of the student rental market, but hopefully this review will help alert you, enabling you to have as fair a tenancy as possible.
Best of luck.
Barnaby · 28 December 2018
Agent replied · 26 December 2024
Hi Barnaby
Your comments are taken in to account however I will only be addressing the items that I feel warrant a response as I am not prepared to discuss your offensive opinions of the individuals that work at Harringtons.
In relation to our reviews we contacted in excess of 150 genuine tenants, landlords, guarantors last year.
With this particular landlord we do not have any authority over the maintenance and the landlady has home care agreements which whilst we advise landlords against using these sorts of plans it is out of our control at times.
During this time we raised numerous complaints with the company and also informed the landlady of the service that was received so whilst I appreciate your comments on the matter we were limited to what we could following the landlady's instruction.
Regarding your deposit return the items claimed were at the request of your landlady and the administration fees as per your contract. The DPS adjudication scheme settled the matter where some claims were accepted and others weren't which is what we advised the landlady.
If you wish to discuss further please do not hesitate to contact me directly.
Emma Gretton
★★★★★ 1/5
GoogleDO NOT USE THIS LETTING AGENT!! we rented a property from these crooks for over a year. Harringtons refuses to carry out any basic maintenance. We later found out the owner, Paul Harrington is a renowned crook around Brighton and this is reflected in how the company operate as a whole. We left the flat in an immaculate state but were then invoiced for £960 cleaning. £40 per cleaning operative per hour. 1 star review is flattering for these immoral, rude, unhelpful under qualified retrobaits.
Jac · 26 August 2018
Agent replied · 24 August 2024
Hi Jac
Firstly the owner the of Harringtons Lettings is not Paul Harrington therefore any information you have sourced is not correct and does not relate to the director of this business.
We never refuse to carry out any maintenance at any property, depending on the service we provide a landlord we may not have authority to instruct works without the landlords go ahead however I have looked through all correspondence from you and all works orders and cannot see that anything reported has not been dealt with. In fact yourself and your housemate ignored all attempts we made to try and make contact with you since the end of last year and we did not receive any maintenance reports from you so I fail to understand your point? My colleagues tried contacting you every month as you were in constant arrears therefore I feel you had every opportunity to report issues to us.
Whilst I appreciate peoples standards vary I can assure you the property was not left in an immaculate state, you moved in to the property which had been repainted and new carpets laid in some rooms. You left the property requiring a full clean, changed the locks without permission, didn't return full sets of keys which includes a security fob for the building that is expensive to replace, damages to the hob dials which had to be replaced, chipped walls, heavily marked walls, arrears charges and damaged blinds beyond repair. The landlord ended up replacing the carpet in the living room and repainting the bedrooms again at his own cost due to the condition you left the property in. He also has had to deal with lengthy correspondence with the managing agents regarding the numerous complaints made about you and the safety of the residents due to the security fob not being returned.
Considering you both stopped paying your rent months ago with no explanation or contact and left your elderly guarantor in the position where she had to cover your rent payments we also wavered our arrears charges to prevent further stress to your guarantor.
I also personally emailed you both and left messages with your relatives following a viewing advising you what to do to ensure you received your deposit back as the property was noted to be in a poor state. I done this as an attempt to ensure that you received your deposit back in hope you could reimburse your guarantor for some of the money she has paid out.
Considering the points I have made above calling us, rude, immoral and unhelpful is not the case, seeing as I personally fought your corner when your landlord received the complaints about you, Kate taking extra measures to work with your guarantor and going against our policy to consider her situation, myself again advising you prior to vacating, Rachel advising the landlord not to make certain claims that he wished to make against your deposit and the director wavering our arrears fees as stated in your contract.
Thank you
Emma Gretton
★★★★★ 5/5
GoogleHarringtons lettings is a wonderful agency with polite, friendly and professional agents. My personal experience with the agency is a wholely positive one, I have been in contact with several agencies on my way to securing a property all of which have fallen short compared to Harringtons. I have no negative remarks about this agency, all of my questions, queries and otherwise have been dealt with swiftly, professionally and there has been no hidden fees, or backhandedness.
I have had negative experiences with other agencies prior, harringtons I believe will not be one of them. Our particular agent we liased with was Reece. Reece was always the most friendly and helpful person, and an overall delight to be in contact with. Reece personally persevered in securing our property, taking us to and from viewings having the utmost honesty in answering any queries my partner and I had. The agents in the office are all very polite, professional and well organised. Any administrative documents were very clear, no fee hidden and easy to follow.
Overall for any propspective client I personally recommend this agency. For those of you who have negative statements understand that your landlord is the first point of contact for any concerns and to evidence clearly, everything is written in the statement you signed before tenancy.
Liam · 26 August 2018
Agent replied · 24 August 2024
Thank you for taking the time to leave us a review, your comments are very much appreciated.
★★★★★ 1/5
GoogleIf I could give 0 starts I would. Harrington's has obviously tried to swamp original, honest reviews with 5 star (presumably fake) ones (see the influx of 5 star reviews all in the last month. Interesting). Sort by ‘most recent’ and scroll down to see.
Having rented in several properties over the years in Brighton I can say without any hesitation that Harrington's is hands down the worst of the bunch.
If you are a renter, AVOID AT ALL COSTS. Even if it's the perfect house, nothing is worth your mental health. If you are a landlord that values the retention and happiness of your tenants, avoid at all costs too.
There were all the hallmarks of your standard letting agents. Charging hundreds of pounds per person to change a name on the contract (to then send the wrong copy) etc. However, Harrington's went a step further. We know that we were lied to, and our landlord was lied to. We were told to move out of the property with little notice. We were threatened and we were bullied.
Fortunately, we have moved to a far more reputable lettings establishment, and the transfer was all above board. However, when this happened, Harrington's threw their toys out of the pram and refused to hand over their copies of the keys, meaning all the locks had to be changed on the property. Poor show Harrington's, poor show.
Gemma · 26 August 2018
Agent replied · 24 August 2024
Good Morning Gemma
I can confirm the reviews that have been received are not fake and have come from tenants, guarantors and landlords affiliated with us.
I have spoken with the administration team regarding the situation which I understand happened over the summer of last year, so to a certain extent are surprised by your recent review. We do not agree with your comments and did not lie at any point to any party involved.
If you do wish to discuss in further detail the administration team are happy to speak with you directly.
Kind Regards
Emma Gretton
★★★★★ 1/5
GoogleAVOID THIS LETTINGS AGENCY - and DO NOT believe the clearly fake positive reviews (coincidentally all posted about a month ago).
Soaring to new heights of unprofessionalism and mastering the art of evasion - Harringtons Lettings is, without doubt, the worst agency I have come into contact with. I would strongly urge anyone even considering this agency to choose a different path. Even a single star is far more than they deserve. I've never before encountered such rudeness and lack of organisation.
Aside from a host of incidents of blatant misconduct (that included not supplying contact details of the landlord and entering the property without notice amongst others) at one point myself and another housemate were told that since 1 housemate (of 3) had given notice "...in theory, (she) gave notice for you all..." and we were simply told we'd have no choice but to move out with only 2 weeks notice. This was all then blamed on the landlord wanting to change the type of rental. Luckily we made contact with the landlord who had zero knowledge of what Harringtons was doing to us. Email trails from both sides provided proof that Harringtons agents were lying to both parties and running an utter scam. In the end, we remained in the property and are now very happy with a new agency.
Steve · 26 August 2018
Agent replied · 24 August 2024
Good Morning Steven
As I have confirmed with your house mate who has also recently left a review regarding the same situation which happened in the summer of last year, the reviews posted recently have been left by tenants, guarantors and landlords we worked with over last year and the beginning of this year.
I have spoken with the administration team and passed on your comments to which we do not agree with and if you do wish to discuss in more detail they would be happy to liaise directly.
Kind Regards
Emma Gretton
★★★★★ 5/5
GoogleHaving worked with many many lettings it has been refreshing to deal with such a dynamic and energetic team. From start to finish the team have outstanding. Special mention to Beth who has been fantastic. I can thoroughly recommend using Harringtons.
Michael · 26 April 2024
Agent replied · 24 August 2024
Thank you for your kind words, Michael! We are delighted to hear about your positive experience with our dynamic and energetic team. We really appreciate your recommendation and look forward to assisting you further in the future.
★★★★★ 5/5
GoogleAlways helpful people, they helped you very well. I remember I was not having proper docs, but no house. They offered me a house, as it was very necessary for me to.... They are really good and helpful and provide the right property at a fair price... Perfect for the students...
ARPIT · 23 September 2025
Agent replied · 12 November 2025
Hi Arpit, we thank you for your review which is much appreciated!
★★★★★ 5/5
GoogleGeorgie was absolutely amazing! Very helpful, easy to talk to and all in all an absolute sweetheart. Made the process of renting and finding a property less stressful. Always happy to help and lovely to chat to!
Thank you again for everything!
Kerryn · 27 March 2024
Agent replied · 24 August 2024
Thank you so much for your kind words! We are delighted to hear that Georgie provided you with an excellent experience. We are thrilled to have been able to assist you in finding your new property. If you need anything else, please don't hesitate to reach out. Thank you for choosing Harringtons Lettings!
★★★★★ 4/5
GoogleMy experience of Harrington Lettings has been very good. The electronic system for documents has been efficient and easy to use compared to a paperwork system. The only downside was the 2 day deadline for the electronic documents and passport photos which when faced with the threat of losing the whole reservation fee if we fail to meet the deadline; was quite stressful. Otherwise they were great, helpful and easy to work with.
Jack · 25 August 2020
Agent replied · 24 August 2024
Thank you for sharing your experience with us, Jack. We're pleased to hear that overall your experience with Harringtons Lettings has been positive. We appreciate your feedback on our electronic system and are glad to know that it has been efficient for you. We understand your concern about the deadline for electronic documents and passport photos, and we will take this into consideration to improve our service. We're delighted that you found our team great, helpful, and easy to work with. If you have any further suggestions or feedback, please feel free to reach out to us. Thank you for choosing Harringtons Lettings.
★★★★★ 5/5
GoogleBeth and Georgie were easy to get hold of, trustworthy, professional and quite frankly excellent. Really quick at replying to emails and understood I can’t always be contacted via phone. Would recommend to everyone.
Oliver · 25 June 2024
Agent replied · 24 August 2024
Thank you for the kind words, Oliver! We are delighted to hear that you found our team trustworthy, professional, and excellent. We always strive to provide quick responses and accommodate our clients' needs. We appreciate your recommendation and look forward to assisting you in the future
★★★★★ 5/5
GoogleHad a really lovely experience and Georgie was a great help. Thank you!
Mia · 26 April 2025
Agent replied · 11 August 2025
Thank you so much for your kind review! We're delighted to hear you had a great experience, and Georgie will be so pleased to know she was able to help. Please don’t hesitate to get in touch if you need anything in the future.
★★★★★ 5/5
GoogleI have been with Harringtons as a student tenant for a year now and recently moved out of the property. I have been in contact with one of the wonderful people that is a part of there team Georgie Prebble. She answered all my questions and …
Lalash · 16 September 2025
Agent replied · 12 November 2025
Hi Lalash, we thank you for your review which is much appreciated!
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.