Trusted Agent profile · Holmewood

Avant Homes Central Holmewood reviews

3.7

★★★★★ Good

1,775 reviews across 2 platforms

Holmewood, S42 5NS

Part of Avant Homes Central, see every office.

Avant Homes Central's office in Holmewood, at Holmewood, is rated 3.7 out of 5 across 1,775 reviews on two platforms, including 9 Google reviews rated 4.1.

Google logo

4.1 / 5

9

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,766

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Avant Homes Central hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Holmewood.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Holmewood office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

miss sold, rude staff!

Miss sold specification on a old heritage type house they are building @ Radford meadow development. Was promised a great specification and in reality you end up with bare minimum. STAFF are FULL of LIES and talk down to you and patronise you when you raise issues. Head office don't care, had the nerve to phone and ask if we could complete on our sale and move into temporary accommodation as the house won't be ready in time for completion. Wish we had agreed to purchase with another developer instead.

M · 17 April 2024

5/5

Trustpilot

Amazing 12 out of 10

I have bought my first home with Avant and I was really nervous about the whole thing. Avant have been fabulous, they have been in contact with me weekly both before and after exchange of contracts. They have been honest about any delays and any issues were sorted out immediately. Even during both national lockdowns, we were kept fully in the loop. Avant have been great support and got excited with me when the weekly build updates were given. I did email alot about the progress as I wanted lots of information (because I was excited) and they were patient and supportive for me. Really made the whole thing so stressfree during a stressful year!

Louise · 24 November 2020

Agent replied · 12 June 2024

Wow !! 12 out of 10 !We couldn't be more pleased with your feedback Louise.Knowing that we can make our customers feel like you do is what gets us out of bed in a morning!Thank you for your kind words - they mean so much to us.Wishing you many years of happiness in your new homeAvant Homes

2/5

Trustpilot

I moved into a lorton on klypper…

I moved into a lorton on klypper village mansfield in march of this year the show home we viewed was stunning and to be honest could not be further from what we have received!! .We have had issue after issue and currently stand at 72 snags we are now in november and have had hardly anything rectified what we have had done has been very sub standard we keep getting excuses from the customer service team that quite frankly are really starting to wind me up nowWe have windows that will not shut , had hardly any water pressure for 3 months the shower broke the back garden resembles a dump ( my grandson found brick ties sticking up from the so called turf ) If you think that my house is " just a bad one " then please feel free ro walk around this estate and talk to the all the residents here Avant homes are poorly built by sub contractors that are either under paid and rushing or they are just not up to the job Walk around the show homes and admire how stunning the are but i would never never buy from these cowboys ever again

Steve · 24 November 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review SteveWe have spoken to our regional Customer Service team, and they have stated that due to lockdowns etc some of the works in your home that were requited have been delayed quite a while, and for that we sincerely apologise.At Avant we will never hide behind external factors as an excuse for any failings on our part, and although the delays to some extent were beyond our practical control we still apologise for the works being required in the first instance.I have been advised that the works are now planned in and are due to be completed before Christmas, and our Head of Customer Service will call you next week (annual leave at the moment) to discuss these matters with you further.Thank you so much for your ongoing understandingAvant Homes

5/5

Trustpilot

We visited today to look at a couple of…

We visited today to look at a couple of different styles of new builds. Georgie was very helpful and knowledgeable explaining in great detail about the plots and styles of houses . We came away with a lot to think about

Carol · 29 September 2023

1/5

Trustpilot

more chance of finding a pot of gold at the end of a rainbow

To buy a house firstly you need to see it and find it. We had an appointment on Sunday 15/11 at Ten Locks Park at 1pm, I put the post code in to my sat nav the post code does not exist, got over to Foxton Locks no signs called the number no reply no wonder you have so many homes not sold having to put offers on them, it wont matter if you cant find the development. Oh and no call to ask where I was or needed any help

Tc · 15 November 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review.Please accept our sincere apologies. With new developments its sometimes difficult for sat-navs to find the exact location, and this can also be impacted by sat nav's not always being fully updated. Our marketing team are looking at this as we speak to see if there is an alternative postcode that gets close to the development, and will update the web site accordingly.A member of our sales team will call you on this. Please accept our sincere apologies for the inconvenience caused yesterday.We will be in touch very soonKind RegardsAvant Homes

5/5

Trustpilot

Hilary Cockerell at Cadley Village is…

Hilary Cockerell at Cadley Village is fantastic!She made the whole experience of buying a new home extremely easy and enjoyable!!!.Thank you for all of your hard work Hilary!!

Rachel · 28 June 2024

1/5

Trustpilot

Absolutely terrible customer service

Absolutely terrible customer service , could not try and put you off this company enough.I reserved a property at the babbington quarter plot back in the beginning of aug 2020, i was so excited because i was starting to buy my first home. After the floor plan meeting the sales reps were very unhelpful when It came to giving information and if something didnt look quite right they completely refused to negotiate any solution. I therefore ended up asking for my deposit back within the cooling off period, £500 deposit.I was told at the time this would have to go through HR and would take 4-6weeks for a refund, i wasnt happy but thought ok. Im now 10 weeks down the line and they and not giving me any updates or responses.The company is an a joke.

Hadleigh · 29 October 2020

Agent replied · 12 June 2024

Good afternoon HadleighApologies for the delay in issuing this refund. We are advised that this has now been sorted (Monday last week) but again apologies for the oversight.Kind RegardsAvant Homes

5/5

Trustpilot

Helpful

Throughout the whole experience Jacqueline has been very helpful, and more importantly, super patient! All our questions and concerns were answered.Thanks again!!Craig and Tiff.

Craig · 1 September 2024

3/5

Trustpilot

First impressions count

The young girl we had an appointment with didn’t make us feel welcome at the beginning, we had to ask all questions wasn’t really helpful

Janet · 22 February 2026

1/5

Trustpilot

Where do I start

Where do I start So snagging report 164 issues 5 months later 40 still outstanding I have sorted 50 myself So new house it’s a shell full of inexpensive items sockets and light. Switches cheapest on the market Even back boxes do inferior Kitchen last about 4 years if your lucky Skirting and door mouldings inferior Brickwork so poor Design inside no thought at allActual quality of workmanship where do I start It’s a disgrace it’s all about thecbottom line for house builders No pride in the product they are selling and aftercare is Well over promise and under deliver as opposed to under promise and over deliver I am so disappointed in the 400k house I have bought I have spent over 60 k on putting it right Seriously thinking of duing AVANT homes for selling me a parcel of S. tNo

GILLIAN · 7 April 2024

1/5

Trustpilot

Customer care? They couldn’t care about the customer more like.

UPDATE:Just to respond to your reply, you may need to check your correspondence with myself, at no point have I received an apology from Avant. The only apology I have received is at the end of your reply to this review. I also understand how rare and unprecedented this sort of situation is, but feel you are using the rarity of the situation as a defence. You have kindly now acknowledged that you are taking full responsibility for the situation, but believe you should be taking some action if you truly mean that.If I could give 0 stars I would of. Incredibly disappointed with the service I have received from Avant.I have recently had a very serious issue with my property, and to cut a long story short, they couldn’t care less.I imagine, and have to come to my own conclusions as it takes forever and an age for them to get back to you, they aren’t bothered about my property as it is out of the ‘2 year warranty’, however, the damage was done during the build, therefore I hold them fully responsible.Surely helping a customer who had a gas leak due to a worker drilling a hole in our gas pipe during the build and covering it up with duct tape would be a priority?? Seems not, I’ve had one of the poorest replies from them, no sympathy, didn’t want to look into it any further, and just want me off their case. It’s been more than 2 weeks now since this was reported and feel they just don’t care.Terrible service. Dangerous builders. Avoid.

Chris · 9 October 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review Mr Taylor.We are aware of the incident that you refer to, and we fully acknowledge that this was an upsetting issue, and for that we have sincerely apologised. Issues of this nature are almost unprecedented, and we have never seen anything like this before. We take full responsibility for the issue, and have advised that we will cover any out of pocket expenses relating to the British Gas call out that you had.We take the safety of our staff, our contractors and our customers with the upmost seriousness. We cannot turn back time to prevent the incident, but we apologise unreservedly for any distress an inconvenience caused.Kind RegardsAvant Homes

2/5

Trustpilot

Non existent support beyond first NHBC survey is complete

Initially when buying the property we had a really good experience- although very rushed process on the side of Avant with pressure to complete purchase in an unrealistic (4 weeks) time period. Other than this we were satisfied. Since being in the property and apparent changes to the staff team trying to arrange repairs for snagging or issues with the property has been very very poor (non existent). We are unable to get any clarity on when repairs will be carried out and no progress has been made on the vast majority of these repairs over a 10 month period.

Olivia · 7 April 2024

2/5

Trustpilot

Smooth initially but the 'cracks' soon began to show (aftercare/customer service is lacking)

We moved into our Avant Rosebury house over a year ago now, so I think we are in a good position to leave an honest review.We love the design and layout of the house.The sales process was good, we used the part exchange scheme which seemed to work well, we were offered just under market value for our part exchange property, which went on to sell very quickly.Aftercare and post sales customer services, is where the issues lay; the snags that we picked up on our initial visit were never noted, so we had to do this all over again. After about 6 weeks of living in the house we were introduced to our ‘Customer Care Rep’, who again took note of all our issues and went away, only to leave the company the following week. After this we started sending lists of our issues to the Customer Service email address, but this is where the issues really began to escalate. It can take weeks or months to get a response to an email.Nearly every glass unit in all our windows was scratched or damaged, these took months to replace and numerous visits to get right.The standard of the plastering in our house is some of the worst I have ever seen.For some reason Avant decide to paint the door and garage door, instead of buying the ready powder coated doors in the correct colour (which are available and surely much easier in the long run). This means they look dated and poorly finished before you even move in! Certain aspects of the landscaping (lawns) are not completed to the NHBC standard and Avant have refused to rectify this.Pointing in the brickwork is uneven and missing in places, certain parts have been rectified but we are constantly spotting something new.The MDF internal door frames have suffered from movement and I am not sure how long these will last.Since living in the property, we have noticed things that are not right but Avant will not rectify these as we have not reported them quickly enough (given a time scale to report within the first seven days of living in the property, double standards on Avant’s part when reported issues were not rectified for well over a year). We now have to live with chipped and scratched glass in our bi-fold doors and numerous other items that were not identified within a week of moving in.The development we live on has suffered from a great deal of mismanagement by Avant and this is reflected in the poor experience each of the homeowners has encountered (some still having issues addressed coming up to their 3rd year in the property).Whenever an Avant Technician has attended to rectify faults, they have been great, but they also get annoyed that they are having to attend properties to rectify shoddy workmanship from the contractors used and this seems to be across all disciplines.The Avant customer services is lacking, so many changes to the contact person and no follow up or handover, it leaves a lot to be desired and leads to frustrations and shortfalls.FAO Avant - Plot 58 SandhillUpdate 13/08/2020: Added plot details over a month ago and as usual, no response from Avant.Update 17/08/2020: Thank you for the response Avant, there is one outstanding item booked in for replacement, but that does not mean there are no more issues. I understood the recent call from Customer Services to be regarding our existing booking, not historic issues. The items I highlighted above in my review are still current and have been reported to you on previous occasions, but as I mention above, I am told there is nothing you can do.You asked for our plot details to 'look into the issue with the regional management team', what was the outcome of this?UPDATE 16/09/2020: No response to the question above.

AW · 1 October 2020

Agent replied · 12 June 2024

Good afternoon and thank you for your reviewPlease can you edit your review to include your plot number and development name so that we can look into the issue you have raised with the regional management team?ThanksAvant HomesUpdate 14/08/20 - Further to your recent conversation with our Customer Service representative, we understand the last outstanding item in now booked in with you and there are no more issues with your home. Sincere apologies for any delays that you have experiences in getting to this final position.

1/5

Trustpilot

No response or resolution they just ignore customers.

I would like to say that this review is not about Jane or Adam the sales team at Princes Gate Pontefract they always tried to be helpful. Our problem is that Avant are ignoring our requests to return our deposit. We had to cancel our reservation for plot 27 because it was undervalued by £15,000 . Their solution was for us to apply with other mortgage lenders in the unlikely hope they would give an higher valuation. Instead we have transferred our mortgage to another builder who does not add all the ‘extras’ to the house price and pretend they are included as standard. Prior to this we had been given another red flag of how underhand they are with customers. One of our buying incentives was for them to pay our stamp duty. But when the government gave a stamp duty holiday Avant would not pass this on to buyers. They refused to exchange our incentive. We tried to negotiate with them asking for bedroom carpets instead, but they just ignored this too. So they are the ones benefitting from the stamp duty holiday not the buyer as was intended by the government. All in all I think we’ve had a lucky escape!

Joanne · 30 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thanks you for your review JoanneWe appreciate you bringing this matter to our attention. This highlighted a process glitch which has now been rectified, and we have been advised by the regional sales director that she has arranged the refund to be processed on a "Faster Payment" and it should be with you very soon.Sincere apologies again for any inconvenience caused.Kind RegardsAvant Homes

1/5

Trustpilot

Incredibly bad customer experience

From the start of reserving our home (Plot 9 Westwood Fields - Feb 19) to moving in (July 20) we have had a very poor customer experience with Avant. The delay to the build of our house was only made worse by the incredibly poor communication from Avant. We were promised weekly build updates, but unless we chased these, we never received. Despite numerous complaints and apologies, the customer service didn't improve and that is only one example of the frustrations we faced.Upon moving into our house, Avant have made the experience of buying our first home a lot more stressful than it should be. Of course we expected that there would be snags, but over 100 of them is a bit excessive, especially when most of them are as the result of laziness, lack of care and clearly a rush to finish. A few issues include; paint on our Amtico flooring, spotlights not fitted properly in the bathrooms/landing, glue left around our kitchen sink, paint not finished properly behind our kitchen units. The list goes on! I'd like to say that Avant have been quick to resolve these issues, but sadly, I am the one constantly chasing and getting no response.And to top it all off, we were overcharged by £500 for fencing in our garden that hadn't even been fitted. The sales advisor with us on demo day first tried to claim we hadn't paid for it (despite me having our extras list in front of us) and then on moving in day lied to us by saying Avant had fitted the fence on the wrong side - quite clearly it had just been forgotten. Anyway 6 weeks later, after much chasing by ourselves, we got our refund.Despite all the snags, we our very happy with our home, but based on our experience of dealing with Avant and their customer service I wouldn't recommend buying a first home with them to any of my friends or family.

Sarah · 29 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review SarahWe are really sorry that your journey with us has not met with your expectations for the reasons you have kindly shared. So that we can learn from this, please can you edit your response and add the Development & Plot number so that we can investigate further, and ensure that there is nothing outstanding that we need to attend to for you.Many thanksAvant Homes

1/5

Trustpilot

The worst customer service I have ever…

The worst customer service I have ever experienced. Don’t return calls, emails , reply to complaints it’s dreadful. Don’t even bother with the refer a friend scheme as I’ve made over 20 calls and even more emails to get the payment owed to me and still don’t have it!!The development is Ten Locks Village Market Harborough, Plot 11. Funny how I get a quick reply when I leave a review! Shouldn’t have to this to get a response

Mandy · 25 March 2021

Agent replied · 12 June 2024

Good morning MandyThank you for your review. I am sorry to hear that you are having issues. Please can you confirm the name of your development and plot number and we will be sure to speak to the relevant Regional Head of Customer Service to try to resolve this matter.Kind RegardsAvant Homes

1/5

Trustpilot

Update - don’t believe the hype

Bought at Balfour Park, Newcraighall as loved the layout and spec of Avant homes. Despite paying a premium for what’s ‘included’, at this site, a lot of the finishing is sloppy and customer service is pretty much non-existent. All talk and no action unfortunately - repair dates come and go, no update, no explanation. Chasing things is tedious and pointless and unnecessary. No logic even to how they organise repairs - fix external issue on one property, but don’t fix same reported issue next door?! Overworked/under resourced? Inept? Disinterest? Whatever the reason, same end result.Glowing reports on here suggest Avant are capable of getting it right but sadly not across the board. Really takes shine off owning a new home.Update - plot 124Update 25/09/20Although Avant response states they will look into issues - I’ve had no contact so assume they haven’t. Certainly I am not ‘assured Avant will not rest until issues are addressed’If -mould in kitchen from dodgy plumbingdamaged appliances, kitchen units, splashback, tapscratched bi-fold with rubber seals constantly coming offdoors dragging on carpets installed by Avantsunken monoblocking in streetetc etcbeing lied to then ignored is what you look for in a new home, then look no further than Avant.

Js · 25 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your reviewPlease can you post your plot number or name so that we can look into this matter for you?Many thanksAvant Homes

2/5

Trustpilot

Disappointing sales team

Disappointing sales team. After arranging to see the show home I fell in love with the design and was excited there was one becoming available over the next few months. I was told they would arrange a site visit but that was the last I heard about it with no replies to my emails. Because of my job I cannot talk on the phone during the day and the team seem unable to communicate via email. Eventually did arrange a site visit nd when I arrived they tried to show me the show home again! They only seemed keen to sell me their mortgage deals rather than a home. Unfortunately I had to walk away

Liz · 18 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review LizWe are sorry that there has been a lack of response to your recent enquiries and the sales service thus far has not met with your, or our expectations.We have spoken to the Sales Director for the region who has confirmed that she will try to call you this evening to discuss how she can help.Many thanksAvant Homes

5/5

Trustpilot

Avant Queensbridge

we reserved our plot in may and I can honestly say we have had nothing but positives from Avant. They always keep you in the know and the communication with them has been great. I’ve loved every minute of watching just bricks turn in to our home. Also the specification with Avant is by far the best compared to others. We’re currently anticipating December for completion. All I can say is whoever you go with youll be making a snagging list, isn’t that just the norm with a new build? Any who, I can’t fault Avant at all.

Leonie · 16 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thank you so much for your lovely review LeonieIts great to hear how our sales team are keeping you up to date every step of the way, and how delighted you are with the specification that your new home will have.We cant wait to have your home finished and see you moved in!Thanks again for the reviewKind RegardsAvant Homes

5/5

Trustpilot

We absolutely love our new home

We absolutely love our new home. It's more than we hoped for. We were advised by others to expect snagging but not to let it spoil our experience as Avant were amazing at getting things fixed. Well we have been very lucky as we didn't find much snagging at all. The biggest thing was scratches on a window which I hadn't even noticed, but they're coming back to fix it. From customer service, to sales, to all the builders they are extremely helpful. They seem such a happy team and I love the banter the workmen have with each other. If Avant put themselves forward for an EFQM assessment, I'm sure they'd score high.

Maggie · 13 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thank you so much Maggie for your lovely review.Its great to read how you have enjoyed your Avant experience, and that it has exceeded your expectations.Our site and sales teams work closely together, and we try to have fun at work and make the site as pleasant a place as it can possibly be. Its fantastic to see that you can see that happening.Thanks again for the reviewKind RegardsAvant Homes

5/5

Trustpilot

Great experience from beginning to end

Great experience from beginning to end. This is the first new build house I have bought, having renovated all previous homes to my own exacting standards. I had not expected the quality of build and particularly ‘the finish’ to be so good; this was matched by the service received before, during and after the move in was completed. A couple of minor snags were sorted within 6 hours- really quite exceptional all round.

Frances · 4 February 2022

Agent replied · 12 June 2024

Hello Frances Thanks for leaving us such a fantastic review. It's always great to hear from happy customers and we really appreciate your feedback. If you need anything further, feel free to get back in touch with the Avant team. You can find the details of your local Regional office here > https://www.avanthomes.co.uk/regional-officesKind regards,Avant Homes

1/5

Trustpilot

Posting on behalf of my Mum.

Posting on behalf of my Mum.My Mum phoned twice last week to ask about new properties being built.1st phone call - a woman took my Mum's details and said someone would phone her back. Heard nothing.2nd phone call next day - a different woman took my Mum's number and email address. She said she would get someone to phone and that she would send info by email. Heard nothing.Very unprofessional. Will my parents be buying a new property from them??? NEVER.

MR · 8 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review.This is certainly not the usual service from our sales team, and for that we apologise.Please can you share the name of the development and your parents name so that we can look into this for you?Many thanksAvant Homes

5/5

Trustpilot

Liz Sweeney

We went over to the Blantyre plot to view one of the houses. We didn't actually end up buying the house but I just wanted to write this review anyway to commend the excellent service provided by Liz Sweeney. Not only was she very willing to provide as much information about what they offer and answer any questions we had (and trust me we've dealt with places that were so reluctant to provide information), she was also so friendly and welcoming. She is truly an asset to Avant Homes!

Sabyj · 7 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review SabyiIts excellent to hear that you had a great experience when you visited Liz on site.It would be lovely to have you as a member of the Avant family - if not now, then some time in the future.Good luck in your new home search, and thank you for the kind words regarding LizThanksAvant Homes

2/5

Trustpilot

Underwhelmed - yes this review is about Avant! Please don’t delete.

Selling after 15 months, assisted move was a nightmare, New Homes Group are the most aggressive and stress inducing company I've ever dealt with. A host of issues, with the Avant house (some of which are unresolved, most I've fixed myself or contacted the suppliers directly) include wrong appliances, dodgy bathroom plumbing flooding the kitchen, cracked bifold glass, scratched windows, broken window handles, banister and stairs wobbly, bowed spare/bathroom wall, front door not closing or locking and the thumbturn grub screw keeps coming off, broken and leaking toilets, cracked patio and front slabs, poorly laid turf, 47 nail pops (short of the 50 required to have them repaired). Also had issues with noise emanating from 2 nearby properties. I've had enough.

Charlie · 5 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Good morning CharliePlease can you confirm which development you are on and your plot number please so we can look into these issues for you further?Kind RegardsAvant Homes

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Avant Homes Central's Google reviewsLeave Avant Homes Central a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Avant Homes Central hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Holmewood.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent