Every review we hold for the Grimsby office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleOur experience with Lovelles has been very poor, we have been requesting work to be done on the house since we moved in nearly 9 years ago, and finally after contacting the council things have started to move, albeit very slowly. We have been without bathing facilities for over 3 weeks now and no end date to the repairs in sight. Not happy!
Shar · 26 August 2023
Agent replied · 25 August 2024
Good afternoon, firstly thank you for taking the tine to leave our company the above feedback. As new-ish owners of the business (18 months) I can only comment on the recent issues that you have experienced. Having had a look at the account, I can see that certainly has taken a longer time than we would have hoped. Unfortunately the replacement of the wet room has involved a number of different parties and also required unexpected additional repairs and a period of 'drying out' that has contributed to the time taken. I can only sincerely apologise for the delays that you have experienced and assure you that I am working with my team and contractors to get this fully resolved for you urgently. Please feel free to call me directly on 01472 500700 to discuss further. Kind regards, Sam
★★★★★ 5/5
Google"Under promised and massively over-delivered springs to mind!!
I never write reviews but felt compelled to give my account on how professional and seamless the service I received from Lovells and mainly Jo Gerrard in selling my house recently.
Communications were clear and precise and paperwork to a minimum, viewings were very well organised and as a vendor, I felt my best interests were a priority. I was given best advice on price and how to pitch the house, I had specific circumstances and my needs were met very professionally.
Pleased to say my property sold in less than a week and I achieved 5% more than I was expecting.
Would highly recommend their services.
Awesome work Jo/Lovells!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
R · 26 August 2021
Agent replied · 25 August 2024
Good Morning Mr Stokoe ,
Thank you so much for taking the time to leave such fab feedback. Jo is a credit to the team and we will be sure to pass on your comments. Congratulations on your recent sale, we’re glad we was able to obtain a great price in such a short space of time.
Lovelle Sales Team
★★★★★ 5/5
GoogleVery positive. From our initial meeting with Lewis, to ongoing contact to the team members, Holly and Chelsey. ( Aplogies, if I missed any one. it was a team effort. Special thanks to James, who had his finger in the pulse and knew exactly what was going on and expedited when necessary. All in all, a very pleasant experience. 👍🏻👍🏻👍🏻 …
Michael · 26 August 2023
Agent replied · 25 August 2024
Thank you for the kind review, Michael.
★★★★★ 1/5
GoogleIf I could give less than one star I would!
If you enjoy being treated like an inconvenience from the moment you walk through the door, you’re going to love this agency. I honestly don’t think I’ve ever encountered a group of people so impressively uninterested in basic human warmth. The atmosphere was so icy I half-expected penguins to waddle out from the back office.
I was the first to view a rented property, the first to submit a full, complete, organised application, and I handed over every document they requested faster than most agencies could find their own stapler. ID, income, rock-solid guarantor, I basically gift-wrapped the whole thing for them.
And in return?
Silence. Absolute, echoing silence.
Not a single proactive update. Not even a token courtesy call to pretend they cared. I had to chase them like a debt collector just to hear the simplest information.
Then the cherry on top, after a week of them ignoring the existence of a phone, I rang again only to be breezily informed the landlord had picked someone else that morning. Such timing! Almost like my application had been sitting in the “couldn’t care less” pile the whole time. The lack of empathy was so blatant it almost felt intentional.
The whole place gives off strong “if your face fits, maybe we’ll pretend to do our jobs” vibes. I can only imagine how dazzling their customer service would have been if I’d walked in declaring myself a cash buyer to purchase one of their properties, maybe they’d have even forced a smile, though I suspect that’s wishful thinking.
And honestly, after my experience, I’d gently suggest they consider taking an actual customer service course, both on the phone and face to face, because whatever they’re doing now isn’t it. If dealing with the general public irritates you that much, maybe don’t work in a customer-service-based role in the first place.
Bottom line: In my experience, the service was cold, dismissive, disrespectful, borderline hostile, and utterly unprofessional. If you’re expecting respect, communication, or even the faintest hint of effort, you might want to look elsewhere. I’d save yourself the headache. I will NEVER deal with this company again.
Danielle · 4 December 2025
★★★★★ 5/5
GoogleAn outstanding estate agent!
We recently had outstanding service from Lovelle Bacons estate agents Grimsby office. Who sold our house for us and found us an apartment to rent. We originally invited two estate agents to value the property. One of those new online estate agents with a colourful name and a 'real' estate agent. We are very pleased we did this as Lewis's valuation was £50,000 more! We chose Lovelle Bacons and enjoyed their highly professional service. Within 48 hours our house was sold! I would particularly like to thank Lewis and James for their highly professional service. We then used Lovelle Bacon to find an excellent apartment to rent on a temporary basis. Once again we had excellent service from them and found an ideal apartment. Our experience with Lovelle Bacons was positive from beginning to end. I would highly recommend them to anyone as a very efficient outstanding, professional estate agents. We were very pleased we made the right choice and used a 'real' estate agent.
Andrew · 27 August 2019
Agent replied · 25 August 2024
Wow, thank you so much for this brilliant feedback. It makes us so proud of our Grimsby team who just keep delivering! We will be sure to oss your comments on. All the best, Lovelle Bacons.
★★★★★ 5/5
GoogleLewis Wilson at Lovelles is an absolute credit to himself and the company. Working all hours of the day and weekend to help ensure our house purchase was completed as soon as possible. A massive thank you Lewis for all you have done for us.
Jamie · 23 March 2024
Agent replied · 25 August 2024
Thank you, Jamie. We should be nearing completion now! Fingers crossed 🤞 …
★★★★★ 5/5
GoogleLovelles were with me throughout the rollercoaster times of selling our home. Chelsey was always available providing information, guidance and emotional support. Jaime is ever the professional; courteous and helpful by explaining the processes at each stage.
Gina · 15 August 2024
Agent replied · 24 October 2024
Thanks Gina for taking the time to review, comments will be passed onto the team 😀 …
★★★★★ 1/5
GoogleA few years ago, my brother and I rented a flat. We paid on time and were quiet, peaceful tenants. My brother's bedroom flooded every time it rained. It got to the point that my brother was sleeping in the living room because the dampness and wet floor even caused mushrooms to grow!!! My friends couldn't believe that they could live in such conditions. We reported the matter many times and no one helped us. Everyone ignored it and said it was because of the TV antenna, which was attached to the wall and not to the roof!!! They probably thought we were idiots because the whole world has antennas on the roof and no one blamed the defects of the building having an antenna!!! No one helped us, we lost twice the money on moving because it was impossible to live in a flooded flat. Moving was another expense and not our fault. The second thing is the fire alarm. It kept turning on, for any reason. The problem was that no one responded and if there really was a fire, I don't know what would have happened. I do not recommend this agency!!!
Ewa · 8 January 2019
Agent replied · 25 August 2024
Hi Ewa, i’m surprised and saddened by your comments here. I’ve tried to find you on our system but unfortunately cannot find any record for you. If you can please contact me directly at the Grimsby office I will be happy to look further into this as a matter of urgency. We pride ourselves on our high standard of customer service and properties and always take feedback incredibly seriously. I look forward to hearing from you.
★★★★★ 5/5
GoogleLovelle and Bacon recently sold my house and the service we received was fantastic. The sales team really did go above and beyond. It was on the market previously with another local estate agent for 6 months with 1 viewing and very little feed back or contact. Lewis and his team however had viewings booked after only a few days and our property was sold within 3 months from start to finish. They were always eager to help and would answer phone calls and text messages even out of office hours. They are enthusiastic dynamic hard working and above all very professional. I can't fault them and if you want a sale I would highly recommend these guys.
Claire · 27 August 2018
Agent replied · 25 August 2024
Thank you so much Claire for writing such a detailed review. We are so pleased to have helped. We often struggle to explain to future customers why we are different to other estate agents and you have explained your personal experience in such detail and how our staff have made a difference. Our team strive every day to deliver the best service and Lewis, Briony, James, Connor and Ross are elated to read your comments. Thank you once again for taking the time to post it, it means a lot.
★★★★★ 5/5
GoogleCouldn't have asked for a better service from James Peacock. Always at the end of the phone and couldn't have helped more with the purchase of our new home. Highly recommend Lovelle as used them in the past to sell a house and yet again, James was there to help us along.
Laura · 26 August 2023
Agent replied · 24 October 2024
Thanks Laura 🙏 …
★★★★★ 5/5
GoogleI can't thanks James enough for all of his efforts into getting our house purchase through in such a timely manner. James made the whole process (that was stressful at times) as simple and easy as he could, which meant a lot as 1st time buyers. Would definitely recommend- thanks James!
Sarah · 26 August 2023
Agent replied · 25 August 2024
Thank you for taking the time to review our services, we will be sure to pass your comments on to James! Thank you!
Team Lovelle
★★★★★ 1/5
GoogleDon't waste your time !! Told Us someone was coming to View escorted by a member of staff so took the afternoon off work waited and waited No estate agent and No one turned up to view. Was told perspective buyer had forgot then story changed to he bought the first house he looked at No apology, and didnt seem to be bothered it cost me a job losing me over £300. We were told All viewings supposed to be accompanied this is not the case and when they have been ive actually shown someone half way around before estate agent turned up. Recent Viewing was a Joke all the Novice 8 weeks on the job estate agent said to client was and i quote '' This is the Kitchen'' ''This is the bed room'' and so on throughout the entire house, No Really is it not obvious its a kitchen that's why there's a Cooker Fridge Freezer Sink etc Didnt even know the layout of the house shown someone into the downstairs WC saying this is a storage room. Had another call this morning asking if someone can come and view so once again ive not gone to work Luckily im self employed But losing money isnt good business. Lo and behold No one has got back to me so sat here like a fool typing this review. We have been messed about Lied to and Not had delivered what was promised. I personally would Not Recommend to anybody and defiantly will never use this company again,
Brynster101 · 27 August 2016
Agent replied · 25 August 2024
We apologise for the delay in our response. We were unaware of your comment until recently. We are very sorry if this was indeed the case. We would never intentionally waste our clients time. We take our customer service extremely seriously and apologise if this was the case. We appreciate some time has passed but if you would allow us to look into the situation further then please get back in touch with the property address.
★★★★★ 1/5
GoogleI am so mad with these! We have been moved from our HOME of 7yrs! So that work that needed doing could be done! We was told by Andrew we would be back in within 6-8 weeks. We have returned every day to check progress and after 11 weeks one room has been done yet all the things we where told would be sorted for the past 7 years of inspection's hasn't! My daughter has been disrupted during her SATs and I have fibromyalia. I would think landlords would be happy to have tenants that DON'T cause problems and NEVER had rent arrears. when we moved in to the house it was wrecked but we made it nice and my husband has done more repairs aswel as caring for ma AND our daughter. Disappointed is an understatement and if I could put 0* I would but hopefully lovelles can rectify this nightmare that has been put on our family!😢😤😩
Jane · 27 August 2016
Agent replied · 25 August 2024
We apologise for the delay in our response. We were unaware of your comment until recently as it was posted on the Lovelle Estate Agency page which is a separate department to Lettings. We have brought this matter to the head of our lettings department and hopefully the matter has now been resolved. If not please do not hesitate to get back in touch, the correct email address is lettings@lovellebacons.co.uk
★★★★★ 1/5
GoogleWITHOUT PREJUDICE
Where do I even begin? Renting from Lovelle started with promise, but it quickly unravelled. It's advisable to steer clear of the rental property listed, Greenfield Theddlethorpe Road, consider seeking alternative options for rental needs due to the unsatisfactory service that is given by Lovelle. We move in on the 07th of September and issues with our property piled up: mould, dampness, drafty windows, and traffic noise from a supposedly “peaceful road.” Reporting these problems led nowhere. The septic tank was the worst, a source of foul odours, backups, and illness. Lovelle dismissed it all. After contacting housing standards, in the fourth month of our tenancy, my family and I received a Section 21 no-fault eviction notice from the landlord and Lovelle.
The garden is riddled with issues, including over 50 rat holes and the presence of large rats. Additionally, it's quite likely that moles will dig up the garden too. You might be promised a tranquil experience out there, but the proximity of an active farm, which harvests and sprays pesticides mere meters from the property, is nothing but a nuisance.
Discovering that the "gardener" provided to you is, in fact, your landlord, who comes to the property to mow the lawn on weekdays or weekends, with or without your consent, whenever he chooses. While strolling through the garden, you might encounter the landlord inspecting or even pruning the trees. This is not unusual, as it occurred during our tenancy. However, when reported to Lovelle, they denied the landlord's presence. When a tap requires repair, it's not a plumber who arrives, but the landlord. Should there be a problem with the garage, don't expect a specialist; the landlord will attend to it. All repairs conducted by him are temporary solutions and will fall apart within weeks. Should you choose to install any fixtures or fittings, such as a new fence, especially since the property lacks one, you are required to leave these improvements upon departure for the landlord, to, and I quote, "benefit his property."
Consider this review as a cautionary note: steer clear of Lovelle and this property by all means. If I could give a 0 star review, I would. Don't rent with them.
ROY · 15 August 2024
Agent replied · 25 August 2024
Good evening Roy,
Thank you for taking the time to leave us a review. We fully expected that you would take this approach as many people feel that a negative review will harm a company but in this situation it provides us with the opportunity for the public to understated a little more from both sides of the coin. Your review is full of false and misleading information that we will now provide a little more narrative about. It is worth noting though that you have left this on the wrong branch.
You let a property in the East Lindsey area and this property has been owned by the same family since being built. They are committed to making this a wonderful home both for their tenants and also from a sentimental perspective. The landlord that you had was incredibly responsive to your many complaints acting without hesitation to resolve every issue that you raised. Sadly there were often times were you prevented checks, repairs and gardening being completed. I'll specifically pick up on the point regarding the septic tank: the report we commissioned found no fault at all with this however the landlord wanted to check every avenue and booked a smog test to take place. You agreed the day and time and again when reconfirmed then on the day, refused access to the property. The council enforcement team confirmed that they were happy with the actions and findings.
Your comments regarding the landlord completing the works are unfair as I am sure all tenants viewing the property will agree with.
Commenting on the gardening statements; you were fully aware that the landlord would continue to maintain the garden and paddock having spent many years cultivating this. Simply put, it has the most perfect lawn and beautiful paddock with a summer house and mature trees. At every point the landlord agreed a day and time with you to attend and maintain this. We are not aware and do not believe your comments that the landlord attended without prior notice.
When it comes to repairs and maintenance, a property has to be maintained and you had a very hands on landlord who did not deny a single request, employing builders, drain companies etc to assist with your concerns.
It is important to note that when a tenant lets a property with ourselves we ensure that the property is viewed by the tenant before any application is made. This is so that you have a full understanding of the property internally, externally and can assess the location. You viewed the property so I would like to remind you of the following that you would have seen during your viewing: the property is in a rural location; you knew this. The property is surrounded by fields owned by the neighbouring farm; you knew this. The property is adjacent to a main road; you knew this. The property has open gardens; you knew this. The gardens and maintenance are completed by the landlord; you knew this.
In a world where social media is littered with comments about unsavory landlords who do not maintain their properties, you had a fantastic landlord and a fantastic property.
We wish you well in the future Roy!
★★★★★ 1/5
GoogleWe rented a fully furnished three storey house on the sea front in Cleethorpes for two years and from the start Lovelle's gave us a lazy service and then tried to rip us off on leaving.
Below is a history of the issues we had with Lovelle's:
1. We had difficulty in getting any traction or response from Lovelle's on initial enquiries for the property. They failed to return calls and seemed to have very little interest closing the deal. Only reason we concluded the rental agreement was we kept pushing
2. The house wasn't cleaned before we moved in and contained various items left from the previous occupiers (food, condiments and cleaning products) that they tried to charge for disposing when we left
3. Whilst in the house they were very slow to respond with various maintenance issues. One example was a rotten front door that took the best part of a year to replace. Lovelle's blamed this on the landlord, but guarantee it wasn't chased with any endeavour, hence the comment about a lazy service. We also had a leaking sink in the kitchen that we had to chase three times and a leak through the ceiling that was never resolved
4. They put the house up for sale without even having the decency to consult with us. Bearing in mind we had been renting for over two years. We returned home from work and there was a for sale sign up
5. When moving out we invested a considerable amount of time cleaning the house to avoid any charges, and despite a walk around with Lovelle's and comments that the house was clean and fine, weeks later we received a £280 charge for 9 hours cleaning, which was fabricated and not possible. We took this to arbitration and it was decided that we should pay at reduced amount of £100.
For context we paid £50k plus in over two years (never missed a payment) and Lovelle's were petty enough to try and charge us £280 for a spurious cleaning charge.
The house has been empty and unsold for three months now. Terrible Customer Service and terrible business sense Lovelle's.
My advice is don't have any expectations about the service you will receive and you won't be disappointed. Also be careful with the check out as they will be opportunistic with your bond.
Michael · 26 August 2023
★★★★★ 5/5
GoogleLovelle’s Grimsby did a fantastic job of selling my property for me. From start to finish the whole team were professional and efficient. Lewis came and valued my house in Waltham and returned to take the photos which were great. He told me it would sell quickly which it did; receiving an offer within a fortnight. James was great at reassuring my concerns on buying another property which they were marketing also. The ladies in the office kept me updated on the sale, always returning my calls quickly.
All in all a great experience and cannot recommend them highly enough!
Lisa · 26 August 2023
★★★★★ 5/5
GoogleWell, I can honestly say that I never thought I would’ve advertised my house with Lovelle as I had a couple of different agents in my head that I thought I would go with, but when Lewis came to my house to give me a valuation from that …
Darren · 16 August 2025
Agent replied · 21 October 2025
Thank you, Darren.
★★★★★ 5/5
GoogleWe would like to say a big thank you to the Lovelle team. Lewis viewed our property at 3pm and had it on rightmove at 5.30pm !! Our sales negotiator was Holly, who throughout was friendly, professional and helpful. I would strongly recommend Lewis, Holly and the team at Lovelles. Thank you againPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Pete · 26 August 2022
Agent replied · 25 August 2024
Hi Pete , thank you for taking the time to review our Grimsby team. We will be sure to pass your comments on to the team. Lovelle Sales
★★★★★ 5/5
GoogleAfter bad experiences with other letting agents in the past I've got nothing but good things to say about Lovelle,quick at responding to emails and resolving any issues raised,very professional and on the ball,would highly recommend to anyone,also Special thanks to Emily Davie for sorting everything out prior to moving in and helping us settle into our new homePositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Dale · 26 August 2021
Agent replied · 25 August 2024
Thank you so much for taking the time to leave us a review Dale, its really appreciated! Kind regards, Sam
★★★★★ 5/5
GoogleJames and Josh thank you for all your help in our recent sale. James thanks for being patient and understanding especially in the last 3 weeks very stressful all round. We think you went above and beyond.
Regards Steve & Lyn.
Susan · 28 September 2025
Agent replied · 21 October 2025
Thank you for taking the time to leave a review :)
★★★★★ 5/5
GoogleI would strongly recommend Lovelle with a special mention to James and Chelsey. I received advice and support throughout the buying process and an excellent service due to the local knowledge, expertise and communication skills of James and …
Robert · 16 April 2025
★★★★★ 2/5
GoogleNot good communication.poor Did not turn .ip at vendor,s home when asked too after l travelled from Birmingham to grimsby to view this property .Asked me to go and find there estate agency .To make an offer which l declined .as l did not know where they were had a 2 HR 10 min journey to the said property and yhe same to return home .obviously to waste time driving around grimsby to locate them was not really an option .l also informed them in Sunday l was travelling to an island in Philippines and it would be difficult to contact me .Then after upping my offer on the Saturday before l flew to phillipines.l informed them too contact by E- mail .l left it a week and a day .Then l E- mailed them .Chelsey the manager said she had tried to ring me .But could not make contact in an E mail when l sent them a message by E mail 10 days later asking for vendors decision . I then re-informed them to use the method of contact l had informed them too use. .
Then I sent a further E - mail on the 19 th July Which had a self generated message from the manager Chelsey saying she is out of the office until 21stjuly So will not be checking her E -mails .or replying really speechless .At there sloppy uncaring attitude.
1)One not turning.up at property when asked too.
2)Not listening to my request to contact me by E-mail as l said l would be out of the UK.
3)Then the self generated E-mail from branch manager saying she will not be checking E- mails or responding for two days .Has she is out of the office .
Does the business stop if she is not there. Very bizzare.
To relaxed unprofessional and not listening to there customer base .NOT GOOD ??????
Paul · 23 March 2024
Agent replied · 25 August 2024
Thank you for taking the time to provide your feedback Mr Grifiths. However, I do find your comments to be unfair and uncalled for.
The reason we did not attend the viewing was because you arrived half an hour early for your appointment and the vendor had already shown you around, you did not call the office to inform us of your early attendance so we were unaware. The offer was made verbally over the phone to myself and I explained that we needed to discuss with the vendor once you had left the property. I was unaware that you were disgruntled at all this stage as you stated that the vendor was providing you with drinks on your request.
We asked you to visit the office to provide your proof of funding as this is not generally discussed directly in front of other parties. Our office is located 1.2 miles away from the property and whilst I appreciate you had travelled 2hours and 10 minutes, I didn’t think at the time this to be unreasonable and ensured that we adhered to all Data Protection legislation.
The call I made to you was to return a voicemail you left the day before and was followed up immediately by email, so did not cause any delays.
You are correct that I have been out of the office for two days to care for my two year old daughter. The email that you had sent to me on the 19th was responded to immediately by my out of office stating that whilst my emails are not monitored, the rest of the team (Including our Director) are reachable on the alternative email provided.
Please feel free to contact myself or our Director Lewis Wilson, if you wish to discuss further. 01472 251918
Kind regards
Chelsey Sinclair
Branch Manager
★★★★★ 5/5
GoogleI have just completed a sale. James was a tower of strength during the most appalling service given by the purchasers's solicitors.
It took 6 months to drag this sale over the line and James was there, even through a family crisis.
Thank you James and Holly and well done.
AWPositiveResponsiveness, Professionalism
Adam · 26 August 2022
Agent replied · 25 August 2024
Thank you for taking the time to leave this glowing review. We have passed your comments onto the sales team and they was overjoyed with your comments.
Thank you,
Lovelle Sales Team
★★★★★ 5/5
GoogleDealt with Holly. I was only in Grimsby for 3 days, after initial viewing decided I wanted a 2nd look and Holly was very accommodating arranging access within a couple of hours of asking.
Great communication and easy to deal with she has helped every way possible.
Thanks for a your help Holly, hope to de with again 😊
Jon · 26 August 2021
Agent replied · 25 August 2024
Good morning Jon, Thank you for taking the time to leave such wonderful feedback! We will be sure you pass your comments onto Holly. In the meantime, we wish you every luck with your ongoing purchase.
Lovelle Sales Team
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.