Every review we hold for the Greenwich office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleHannah has been the best you can expect from an estate agent when visiting/buying : available but not pushy, flexible, patient, present when needed but not over-present, she naturally finds the right balance. She came back quickly on further questions I had.
Elodie · 24 October 2023
★★★★★ 5/5
GoogleI’ve just sold a house through Truepenny’s and I’ve given them 5 stars. Not only were they very professional, they were friendly and helpful with any of my enquiries, especially Hayden who went over and above what I would expect of an estate agent. On behalf of myself and my family, thank you Truepenny’s.
Jim · 24 October 2022
★★★★★ 1/5
TrustpilotFull of lies
I viewed a flat for sale through Truepenny’s back in January. The first question I had for the agent showing me around was why the seemingly reasonably priced property was still on the market. I asked if the commercial units in the vicinity had any bearing on that fact it hadn’t sold and if there would be any issue in getting a mortgage on the property? The agent said it was nothing to do with that, just a slow market at the moment and then lied through their teeth, assuring me “there would be absolutely no issue in getting a mortgage”. Fast forward a few months, mortgage repeatedly rejected by the more lenient high street lenders. I email the ‘sales progressor’ to update him, letting him know another mortgage application has been rejected and the following morning I find the flat is back on the market! Not so much of quick check with me that I wanted to pull out of the purchase. The flat is now on the market again, with no warning to anyone that you can’t get a mortgage on it. And I’m £1000 worse off because of Truepenny’s blatant lies.
Luke · 15 May 2024
★★★★★ 3/5
GoogleHayley was great, both with the viewings and getting the paperwork sorted getting through the process quickly. However, when it came to picking up my keys, another member of staff did not make it clear which branch to pick up from, which was very inconvenient, having travelled almost two hours to get them.
Gareth · 24 October 2022
★★★★★ 5/5
GoogleI have been very pleased with the service provided. Staff have been very kind, helpful and professional during our process of finding rental accommodation. Hannah has been very responsive and accommodating throughout the process and couldn’t recommend them enough.
Nancy · 24 October 2023
★★★★★ 1/5
GoogleWould leave 0 stars if I could. When these people don't get their way they resort to spam calling during work hours and harassment.
Some of us have real jobs you know (that don't revolve around screwing rental tenants out of money... like actual jobs that add worth to society and aren't propping up rich landlords' estates), and can't just pickup the phone at 3pm.
Harri · 24 October 2022
Agent replied · 23 October 2024
Dear Ray!
The issue you raise is regarding your deposit dispute which you have with your landlord.
I have tried to contact you on two occasions in the last 24 hrs.. We have not attempted to ‘extort rental tenants out of a deposit’.
You have a dispute with your landlord, you initially agreed to some deductions and have since withdrawn your agreement.
We have advised that we are simply communicating the instructions provided by your landlord. You have the full protection of the deposit protection service where your deposit is securely held until an agreement is made or until the independent adjudicators make a decision. The adjudicators will review all the evidence including the check-in and check-out reports and will make a judgement from there.
We do not receive any financial benefit or loss when it comes to the return or deduction of a tenants deposit, this is a matter between the tenant and the landlord.
We have acted in accordance with the deposit protection service guidelines and our professional code of conduct at all times. I would like to request that you pursue this matter through the designated scheme (the DPS and the alternative dispute resolution service) which is there to protect this exact scenario. I would also like to request that you remove all negative reviews relating to the this matter.
Please feel free to call me to discuss.
My contact number is 020 7639 1000
Yours sincerely,
James Callcut
★★★★★ 5/5
GoogleI found purchasing our property through Truepenny's to be remarkably straightforward. Hayden was very informative, helpful and reliable;
Wallace was equally diligent and communicative in guiding the transaction to completion
I was so impressed by the professionalism shown and I would have no hesitation in recommending Truepenny's to others.PositiveProfessionalism
Ian · 24 October 2022
★★★★★ 5/5
GoogleIt was a real pleasure having Sarah Gillett conduct the viewing of a property i was interested in, she was extremely polite answered all my questions and provided me with an excellent service. I've also noticed that Sarah is a hard worker as she returns calls at the end of her working day which is refreshing.PositiveProfessionalism
Rowan · 24 October 2021
★★★★★ 5/5
GoogleHayden and Wallace were extremely helpful, professional and communicative during the process of selling our house. Thank you.
Kira · 11 October 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf I could give zero stars
If I could give zero stars, I would. This has been the worst agency I've ever dealt with. If you're considering using them, don’t. I won’t even waste my time listing the countless unprofessional experiences I’ve had, but I hope this review helps steer others away. Save yourself the stress and look elsewhere.
A · 9 April 2025
★★★★★ 1/5
GoogleFrom we moved to the flat we asked them to find a solution with the windows, beacuse the was in the 9th floor and near to the river in Woolich and the winter was terrible we could hear how thw wind entered in the flat. They sent three “handy mans” in different time and all of them said the same, the landord needed to change the windows. They never found a solution.
After the flat had oudor from the pipes, we asked them a plumber because the pipes had a structural problem and they send a plumber who asked them £300 for one hour so they decided to sent us the invoice for we paid it. We refuse because they never checked if the plumber made the work (the plumber wanted to earn for 3 hours when he was only 1 hour), but didn’t mind. I was lucky becuase I asked my neighbour stay in my flat while the plumber was there.
Finally they are threatening me because if I do not contract a cleaning company before handing them over the department they could keep part of my deposit, it is as if they are forcing me to spend yes or yes on professional cleaners, even asking me to send them the proof we contract that cleaning company.
Ricardo · 25 October 2018
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your feedback,
It is disappointing to see that you are not happy, however I would like to respond to your points. Your complaint relates to a property that is managed through the Charlton office, who arranged for three different specialist opinions on the windows and the conclusion from all three was that there was not a defect with the ‘seal’ and there was nothing to be done about the windows. It was simply how they were designed (as per the entire building). Your views about any draft coming through the windows were not shared by the three contractors, previous tenants in the property or since you have moved out by the new tenants. The Landlord also did not agree and therefore instructed us to take no further action. Regarding the ‘odour’ and blocked drain pipes this was caused by your actions and misuse which under the terms of the signed tenancy agreement was therefore your responsibility to pay/remedy.
As you requested assistance at a specific time we organised a third party contractor to attend at that time. They originally charged for an 1.5 hours’ worth of labour which you said was only an hour. We then disputed this on your behalf and subsequently got there bill reduced accordingly for you. Regarding the check out process and cleaning we categorically did not threaten you, we simply issued a standard email detailing that as part of the check out process it was your responsibility to ensure that the property was left in the same condition as when you moved in (as per the check in report) and that if a professional clean was conducted at check in then the same would need to be done at check out. Unfortunately I do feel that your damaging review and public false statements are unfair and unjust against Truepenny's.
We are an independent company who have followed and adhered to the correct codes of practice and legislation throughout the tenancy. We have also acted in line with our government approved independent redress scheme and regulated deposit protection service at all times and unfortunately at no point prior to your review did you make an internal complaint or complaint to our redress scheme or the ADR which would have been expected in this case.
Please contact me should you wish to discuss the above further.
Kind regards,
James Callcut
Director
★★★★★ 5/5
GoogleHayden and Wallace were both great throughout the process. They remained up to date with the transaction as it progressed and were accommodating whenever I requested any information or an additional viewing. Highly recommend!
Luke · 24 October 2023
★★★★★ 5/5
GoogleAll staff were very helpful and accommodating from our initial viewing through to completion. Special thanks to Hayden on the buying/selling side and Wallace on the post offer/pre completion side for all their help. Both were always available and went the extra mile to ensure that the process went as smoothly as possible.
Lee · 24 October 2021
★★★★★ 5/5
GoogleWe recently sold our property with the help of Hayden at Truepenny’s, and I couldn't be more pleased with the experience. Hayden provided exceptional service, delivering exactly what he promised every step of the way. His support throughout the process was invaluable, and I highly recommend him to anyone looking to buy or sell property. Thank you, Hayden, for your professionalism and dedication!
Aram · 11 October 2024
★★★★★ 5/5
GoogleHannah was very professional and super efficient in sorting out my property needs. Highly recommend
Joachim · 11 October 2024
★★★★★ 5/5
GoogleVery happy with the service from Truepenny’s.
Hayden Ellis was absolutely pleasure to work with. Honest, straightforward and professional. He was very helpful. Have no problem awarding 5 Star and would highly recommend
Raj · 11 October 2023
★★★★★ 5/5
GoogleI have nothing but praise and gratitude for the team at Truepenny’s Charlton.
This has been my first time letting a property and couldn’t have asked for a more supportive service. Following a series of unforeseen delays, they have overseen repair work I was not able to do in person (including the sourcing of reputable and high-quality tradespeople) and managed viewings in a timely manner. In my experience, I have found the team to be extremely professional, personable, and responsive throughout. I would highly recommend their services to anyone looking to let in the area.
I’d just like to give Hayden and Laura a huge thank you for all their efforts so far and look forward to working with them more over the duration of letting.
Simon · 11 October 2023
★★★★★ 5/5
GoogleRecently purchased my house via Truepenny's - they were great and I highly recommend them. Wallace, Hannah and Hayden were all really helpful and kept me informed throughout the process.
Jesse · 11 October 2023
★★★★★ 5/5
GoogleGreat experience when buying a flat through Truepenny's. Both Hayden and Wallis were very helpful during negotiations and made the buying process as smooth as possible. I would highly recommend to anyone who is looking to buy or sell a property in the South East London area.PositiveProfessionalism
Sonny · 24 October 2021
★★★★★ 5/5
TrustpilotFor someone who had no prior experience…
For someone who had no prior experience of being an home owner, thus experience has really help me become more equipped in terms of thee entire process.
Their assistance and transparency has been super and I would definitely recommend anyone, especially first time buyers into using their services..
Rusche · 3 February 2025
★★★★★ 5/5
GoogleVery pleased with the service provided by Truepennys. Helpful and professional staff. Hayden kept in contact throughout and couldn't have been more helpful.
Marie · 24 October 2023
★★★★★ 5/5
GoogleSold my buy2let property in Charlton through truepenny..very efficient and a great experience ..would recommend them.
Kevin · 13 December 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service from Tyler
Tyler from East Dulwich Truepenny's lettings was amazingly efficient, helpful, kind and patient helping me fill in a licence application today.
Alex · 15 October 2025
★★★★★ 5/5
GoogleAmazing services! Hannah was able to guide us through every step to get the property and we are very grateful for that!
Jelena · 11 October 2023
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.