Every review we hold for the Falmouth office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleCustomer service was quite poor, Louise came off as condescending and had a poor temperament. After speaking with her on the phone, it just leaves a bad taste. Extremely accusatory and did not speak politely to tenant at all.
Important to note, this does not apply for the other lady who initially picked up the line and seemed more understanding and polite, this applies to my experience with Louise.
Edit: As requested, I will leave the details of the conversation here.
The situation revolves around a broken window which I was accused of forcing open. The initial incident happened 3 months ago.
During the phone call I had with them, I was trying to explain that the landlord had previously informed me that the window was supposed to be a fire exit window. This is important, because assuming it's a fire exit window, it should be able to fit a person through. I was also trying to explain that it was rusty and that it would make no sense for me to 'force' open the window, as there would be no purpose to that. Notably, the landlord also attempted to "fix" the hinges using a wrench that only further bent the hinges.
During the call, I was trying to have a conversation with Louise about the situation in which I am getting charged Β£60 for the window fix. Naturally, as anyone would, I would like to know the details and provide my side.
However, my main issue during the call, was that Louise seemed dismissive of my points, and disregarded my perspective. She also seemed in a rush to end the call and basically said the call was wasting her time. Furthermore, she repeatedly accused me of 'forcing the window open' to try and establish it was a fire exit. However, I did not force it open, and in actuality, I was using the fire exit as a point to say how the window should be able to be opened wide. Her attitude to end the conversation was made more apparent, when she said that whatever I said would make no difference and that she was "expecting the full payment within seven days".
To emphasise, in my main review, my main issue was not "complaining about the charges", but my main issue was the condescending tone and accusatory way I was spoken to as a student and customer. I was incited to write this review due to the bad taste left in the aftermath of the conversation, and how I think a customer should not be spoken to in such a manner as to condescend them.
This review would not have been made if I was spoken to politely and accommodatingly in an understanding manner as opposed to an accusatory one.NegativeQuality, Professionalism
Aaron Β· 27 August 2021
Agent replied Β· 31 May 2023
Dear Aaron
I would invite you to reconsider your review, or at least leave all the facts of your conversation. Including that your conversation was regarding, an invoice that you are liable for, following forcing a window.
Regards
Townsends
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWill Eva was great every step of the way when it came to leasing a property through townsends! Very responsive and helpful and generally a great guy. Heβs also been brilliant in providing tenant reviews for properties leased down the line. Overall a great experience which I would highly recommend.
Alex Β· 26 March 2023
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI am very unimpressed by Townsends and would strongly recommend people avoid dealing with them if possible. I rented a property for almost a year and kept it in good condition. Repair work had to be carried out during my tenancy, which meant I was unable to use part of the property. I was cooperative throughout, made no fuss and no compensation was offered or received. When leaving the property, Townsends' agent came round to inspect the property. I asked if there were any issues that needed addressing in order to ensure I received my full deposit back. I was told there weren't any. However, after leaving the property, they raised issues specifically about things that I had asked about during the inspection. Because of this, they took weeks to return my deposit and this was after they made deductions for things that would normally be regarded as general wear and tear. Save yourself the stress and hassle and rent with someone else!
Rachel Β· 26 March 2021
Agent replied Β· 31 May 2023
Dear Rachel,
I am sorry that you feel you have not been treated fairly. We appreciate any feedback, whether positive or negative.
We do not feel that it is unreasonable to ask for a Β£10 contribution to redecoration.
With regards to the other agreed deduction for the gardening, we can only try to negotiate between tenants and landlords, we can't make decisions on our landlords' behalf.
Your landlord did also reimburse you for the extra oil you left, and there were no deductions for cleaning.
The checkout was carried out by an independent inventory company to make the process fair for both tenant and landlord. They report everything they see, and sometimes cleanliness issues are brought up, however, we do not always propose deductions for this.
The whole process, including the checkout, second checkout, negotiations between you and the landlord and the agreement between you and the landlord took 13 days. Once it was agreed you were paid back your deposit withing 24 hours.
We thought you were good tenants and we wish you all the best for the future.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleCustomer service was quite poor, Louise came off as condescending and had a poor temperament. After speaking with her on the phone, it just leaves a bad taste. Extremely accusatory and did not speak politely to tenant at all.
Important to note, this does not apply for the other lady who initially picked up the line and seemed more understanding and polite, this applies to my experience with Louise.
Edit: As requested, I will leave the details of the conversation here.
The situation revolves around a broken window which I was accused of forcing open. The initial incident happened 3 months ago.
During the phone call I had with them, I was trying to explain that the landlord had previously informed me that the window was supposed to be a fire exit window. This is important, because assuming it's a fire exit window, it should be able to fit a person through. I was also trying to explain that it was rusty and that it would make no sense for me to 'force' open the window, as there would be no purpose to that. Notably, the landlord also attempted to "fix" the hinges using a wrench that only further bent the hinges.
During the call, I was trying to have a conversation with Louise about the situation in which I am getting charged Β£60 for the window fix. Naturally, as anyone would, I would like to know the details and provide my side.
However, my main issue during the call, was that Louise seemed dismissive of my points, and disregarded my perspective. She also seemed in a rush to end the call and basically said the call was wasting her time. Furthermore, she repeatedly accused me of 'forcing the window open' to try and establish it was a fire exit. However, I did not force it open, and in actuality, I was using the fire exit as a point to say how the window should be able to be opened wide. Her attitude to end the conversation was made more apparent, when she said that whatever I said would make no difference and that she was "expecting the full payment within seven days".
To emphasise, in my main review, my main issue was not "complaining about the charges", but my main issue was the condescending tone and accusatory way I was spoken to as a student and customer. I was incited to write this review due to the bad taste left in the aftermath of the conversation, and how I think a customer should not be spoken to in such a manner as to condescend them.
This review would not have been made if I was spoken to politely and accommodatingly in an understanding manner as opposed to an accusatory one.
Aaron Β· 26 March 2021
Agent replied Β· 26 March 2026
Dear Aaron
I would invite you to reconsider your review, or at least leave all the facts of your conversation. Including that your conversation was regarding, an invoice that you are liable for, following forcing a window.
Regards
Townsends
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWould recommend Matt and his team greatly.
Since coming on board 4 years ago with a new owner, they have been very responsive and helpful with any issues we've had ..
Great team, great service..!!!
Siobhan Β· 26 March 2020
Agent replied Β· 6 July 2023
That is great to hear Siobhan! very kind.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI was unfortunate enough to have my tenancy transferred to this company when the previous agents i signed up with ceased trading and upon checking the reviews,i was quite concerned about how they run.
I had no problems with Tidmans and they acted very professional and done what they were supposed to but unfortunately Townsends don't follow the same professionalism.
House inspections were carried out in my previous home without my knowledge or any form of correspondence which violates the housing act of 1988.
I had potential new tenants and a member of staff from Townsends turn up again with no prior warning or even a courtesy message as i was moving my items out of the property.
They rob money off the deposit and use dodgy cleaning staff to fabricate extra hours for cleaning.I spent a solid day and a half cleaning the house to a very high standard and it was immaculate in comparison to when i first moved in.
An honest and professional cleaner could have gone over any small areas i missed in approximately an hour or perhaps two at a push and not the six hours she claimed for.I caught the cleaner out with her lies and she then refused to take my calls until i rang Townsends who also agreed that six hours seemed very excessive but then provided her with the exact same story that she passed on to me word for word.
If you are a potential new tenant for this lot then be very very careful because they will extract the urine and take what money they can from you.
AVOID!
Jamie Β· 26 March 2020
Agent replied Β· 31 May 2023
Thanks for taking the time to leave a review. We inspect our properties regularly, providing tenants with the required notice, as it gives landlords peace of mind in ensuring their properties are being upkept to an appropriate level and it also gives tenants a chance to share any concerns with ourselves. We understand that you felt aggrieved that the independent inventory clerk conducting your checkout advised that a clean was necessary. Please rest assured that this was not a decision made by ourselves but an independent decision taken by comparing the cleanliness of the property when you moved in to the cleanliness of the property when you left. We wish you the best for the future. Regards, Townsends Management Team.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHave been looking for a property for a while now and Maddie was extremely helpful in our search! She listened to what we were after and she keeps us updated on any new properties that come on the market. Fab service, highly recommend ππ½ β¦
The Β· 30 March 2023
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI have been a landlord for more than 10 years and have more than 10 rental properties. I can only say positive things about Townsends. Over the years Townsends have proved to be extremely professional and reliable. I always care for my tenants and know first hand that Townsends ensure that all tenants are treated fairly and promptly. I recommend Townsends to both landlords and tenants.
David Β· 26 March 2019
β
β
β
β
β
5/5
FacebookI have been a landlord for more than 10 years and have more than 10 rental properties. I can only say positive things about Townsends. Over the years Townsends have proved to be extremely professional and reliable. I always care for my tenants and know first hand that Townsends ensure that all tenants are treated fairly and promptly. I recommend Townsends to both landlords and tenants.
David Β· 25 November 2018
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe rented with this agency after the agents we were with retired. Townsend first visit to our rented property went very well and we were thanked for looking after the house.
We had 3 inspections during our time with them and the staff were always very friendly and seemed like they really appreciated us there.
When the owners decided to sell I had a phone call from a very kind genuine member of Townsend. The staff were all so kind and as we looked after the property we received our full deposit back.
We would recommend Townsend and all the staff we meet were very friendly such lovely people.
Tracey Β· 26 March 2019
Agent replied Β· 31 May 2023
That is lovely to hear Tracey. All the best for the future, the way in which you left the property was a credit to yourselves!
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWill is a credit to Townsends, weβve been lucky to have him as our agent multiple times and he always goes above and beyond. He was quick to respond to queries and made sure we were getting to see some great properties in a fast moving area. Very friendly and professional.
Lucy Β· 26 March 2022
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI changed over to Townsends as a landlord a few months ago and a lot has had to be dealt with during the short time I have been with them so I have got to know them well. They are extremely professional and every problem was dealt with β¦
Sandra Β· 22 April 2025
β
β
β
β
β
5/5
FacebookAnna Wilson is an extremely knowledgeable and professional Sales Negotiator. She will always go the extra mile for her clients and is a true example of what an Estate Agent should represent, knowledge, decency and honesty! She will work harder than anyone else to sell your home and get you a good price. Highly recommend! My only choice!
Bianca Β· 7 December 2018
β
β
β
β
β
5/5
GoogleGreat estate agents, very helpful and professional
Som Β· 8 April 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleFriendly, helpful, efficient and great communication!
Michelle Β· 1 April 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI have always found Matt and his team at Townsend to be most helpful and professional they have offered good advice and support and deal with day to day issues in a positive and professional manner with great communication. (Not always a given with other agents in my experience )would highly recommend.
Ian Β· 26 March 2019
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI have to say these guys are the real deal.
My partner and I have been with them for a number of years now. They are always warm, friendly and super quick to sort any problem.
They are extremely professional and to be honest exactly what you look for in a good Estate Agent.
I would not hesitate to deal with them again.
Highly recommended.
Dave Β· 26 March 2020
Agent replied Β· 31 May 2023
Thank you so much for your kind words.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleLovely estate agents, very helpful.
Esme Β· 30 April 2025
Agent replied Β· 15 January 2026
Thank you for the review Esme!
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe have just sold a property with Townsend Estate Agents, Jodie Carrigan managed the sale, she was excellent, I do believe without her the sale would not have happened. many Thanks Jodie from Zoe and Graham Pinch
Zoe Β· 26 March 2022
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI have had the pleasure of working with Will Eva for the last few years on a number of projects. He is genuinely a pleasure to deal with and nothing is too much trouble for him. If you are in need of a professional, enthusiastic and very capable Property Agent, look no further. All of the above is coupled with an injection of charisma, something which is rare in many customer facing roles in today's world.
JWC Β· 31 May 2022
β
β
β
β
β
5/5
GoogleOffice staff always very friendly and helpful. They always answer phone quickly and try their upmost to deal with enquires and problems effectively.
I would highly recommend Townsends to anyone wanting to rent their property.
Paul Β· 26 March 2021
β
β
β
β
β
4/5
GoogleProperties are on the expensive side, especially with the non refundable application fee, however, I have rented privately with far worse estate agents and landlords. Townsends are good in that they get any problems fixed within a reasonable time, and (for students) water/energy/WiFi bills are included in the rent, making life a little easier.
Cornish Β· 26 March 2020
Agent replied Β· 31 May 2023
Thank you for taking the time to leave a review. We do not have a non-refundable application fee as these are illegal, but we do try our hardest to make sure things run as smoothly as possible! Best regards, All @ Townsends.
β
β
β
β
β
5/5
FacebookWe purchased our house through Townsends and they made it a very easy and pleasant experience. Anna and the team were always helpful and responded very quickly to our our requests. They seem to look after the students very well.
Sara Β· 25 April 2019
β
β
β
β
β
5/5
GoogleTownsends, and Will particularly, have just helped me move into a flat in Falmouth - right in the midst of the rest of the UK trying to move to Cornwall too. Always attentive and positive and helpful, I have nothing but good things to say about these guys. And they even left a lovely moving-in box full of delicious goodies, for me to work my way through while unpacking. A top agency, and a top man.
Dan Β· 26 March 2022
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.