Trusted Agent profile · Dover

Wards Dover reviews

4.7

★★★★★ Excellent

2,131 reviews across 2 platforms

8/9 Cannon Street, Dover, CT16 1BY, CT16 1BY

Wards's office in Dover, at 8/9 Cannon Street, is rated 4.7 out of 5 across 2,131 reviews on two platforms, including 186 Google reviews rated 4.4.

Google logo

4.4 / 5

186

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,945

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Dover office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

We recently bought a property from…

We recently bought a property from Wards Walderslade branch at a time when we were kin to change environment. The entire members of staff have been fantastic from beginning till the time we got the keys to our new home More importantly Kenny George. It was a flawless experience with them despite the lockdown issue. We are impressed with their communication and quick response. we will definitely work with them again in future. Also, thanks to Kim and Terri.

Francis · 17 January 2021

Agent replied · 23 December 2024

Thank you for taking the time to leave a review. Best wishes,Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Shane and the staff at Dover so far have been marvellous!!

Shane and the other staff at Dover have been amazing. My sister and I sadly lost our father during Lockdown and selling our family home has been really tough. We spent a period of time with another agent and felt very disappointed with the service we received. This isn’t what any of us needed after our Father’s sudden death. The first day with Wards, we had three viewings and two offers. One of which we accepted yesterday from a lovely couple! Shane has been really caring around our situation and hopefully the sale will go through without any hitches.

Lisa · 17 October 2020

Agent replied · 23 December 2024

Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks,Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Wards of Walderslade, thank you!

What an experience! Covid and unlucky first-time buyers further down the chain meant our sale went on a lot longer than expected even though our buyers were on board before we'd gone live on the market right until the very end. Terri Truckle was our first point of contact - she is keen, motivated, confident and professional. We went on the market sooner than planned due to her confidence in selling our property and it was snapped up with 5 days of our initial instruction. Kim Batchelor, who steps in once the chain is together, has been great at keeping us up-to-date throughout the process, knowing exactly what's going on and keeping everyone working together. Even during lockdown Kim was always accessible and was a great sounding board during a difficult time for everyone. Kenny George, the branch manager, oversaw the whole process, taking a real interest in our case as we were relocating to the other end of the country. It did get a bit tight and frantic towards exchange and completion due to covid-related difficulties down the chain, but ultimately the team worked so hard in getting us all across the line to beat the deadline set. We are incredibly grateful for how we are now making our dream move come true and will never forget how we were supported through our house sale during such unusual and difficult circumstances. Thank you!

Ziggy · 10 October 2020

Agent replied · 23 December 2024

Good afternoon Ziggy, Firstly, congratulations on moving into your dream home! We hope you're settling in well. Thank you for taking the time to leave us this glowing review, it is so greatly appreciated. I will be sure to pass on your comments to the team as I'm sure they will be delighted by your kind words. Kind regards,Danielle

5/5

Trustpilot

Lower Gillingham & Kim Batchelor

We bought our first house through wards Gillingham and from start to finish they were nothing short of brilliant. Loads of help at the start of our journey with Claire she pointed us to all the right people and how to handle everything. They were extremely efficient with communication from start to finish. Kim was quick to it when it came to the final stages of our purchase and explained everything, was super friendly and overall brilliant. We couldn’t be any happier with the service we received, a fantastic bunch!

Camilla · 6 October 2020

Agent replied · 23 December 2024

Good afternoon Camilla, Thank you for taking the time to leave this lovely review. Congratulations on your purchase, we hope you are settling well. I'll be sure to pass your kind comments on to the Gillingham team. Kind regards,Danielle

5/5

Trustpilot

Exceeding Expectations

I had originally bought my house through Wards so when it came time for me to move they were an obvious choice to talk with about selling. I was immediately impressed by their knowledge of the local market and attention to detail and at no point did I regret my decision to commission them. They are an impressive team led by Danny with the delightfully enthusiastic James always onhand to show potential buyers the property and especially Dani Scorer acting as a beacon of calm during what became, if not fraught, then certainly challenging at times, final negotiations with the chain in which we found ourselves. Even during an especially hectic period, post lockdown, she always kept us informed throughout the process and I felt she instinctively understood exactly what we were trying to achieve. Even when she would call with perhaps less than joyous news, it was always a pleasure to hear from her. I wouldn't hesitate to recommend Wards.

Tim · 6 October 2020

Agent replied · 23 December 2024

Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks,Wards of Kent

5/5

Trustpilot

We want to thank our sales progressor…

We want to thank our sales progressor Debbie Ludgate. She has been first class with dealing with the chain, prompt answering of our queries and providing us with regular updates to help a stressful situation of moving easier. Overall Debbie has been exceptional.

Gemma · 4 July 2024

Agent replied · 23 December 2024

Hi Gemma,Thank you for your kind words about our Ashford branch. We'll be sure to pass your thanks and kind words on to Debbie for you!All the best, Wards of Ashford Estate Agents

5/5

Trustpilot

A Job Well Done

Thank you to George Jordan (Barnehurst Branch) and Debbie Brewer ( Sales Coordinator) for assisting us with our recent house move, be that it was a move completed under the most unprecedented circumstances, due Covid-19 situation.From beginning to end, their support and guidance made our big decision to move house that much more manageable and less stressful, at times. George and Debbie were always on hand to respond with due courtesy and professionalism to any queries we may have raised throughout the sale and conveyance process.

Victor · 1 October 2020

Agent replied · 23 December 2024

Good afternoon Victor and Loraine, Thank you for taking the time to leave a lovely review, especially about George and Debbie. I'm sure they will be delighted by your comments. Congratulations on your recent house move. Kind regards,Danielle

5/5

Trustpilot

As a first time landlord

As a first time landlord with my newly refurbished pension fund. I was very cautious about which agent to choose. There are cheaper options but I believe you get what you pay for. I should mention I spoke to a lady called Grace some months earlier regarding the best colour schemes, flooring options etc to get the best chance of a decent tenant.When the property was nearly completed I spoke to Laura, a very knowledgeable helpful lady who came to the property, explained various options and left it to me. No hard sell.I contacted the Lettings team, spoke to Grace, a very bubbly lady with a great ‘can do’ attitude. Despite my flurry of calls asking all the questions you expect from a new landlord, nothing was to much trouble.If Laura or Grace we’re out of the office then the calls were always returned promptly.I had a flow of emails keeping in the loop regarding viewings, offers, due process etc. Any hitches were soon sorted.As of today, the house is rented. It has taken a year for the building works and refurb to be done, it takes time being disabled! But I can honestly say without the help of particularly Grace and Laura I don’t think it would be.They are a credit to Wards, and if I was still running my business I would have head hunted both of them!Wards and team - how it should be done.

Chris · 30 September 2020

Agent replied · 23 December 2024

Good afternoon Chris, Firstly, thank you for taking the time to write such a glowing review. Your kind words are greatly appreciate, particularly regarding Grace and Laura- I'm sure they will be delighted by your comments. We are glad we were able to help you from flooring options to getting you the best first tenant! I'll be sure to pass your review on to the team. Kind regards,Danielle

5/5

Trustpilot

I cannot thank Jade and Michele at the…

I cannot thank Jade and Michele at the New Ash Green office enough. Jade managed to me the best valuation by far, matched a buyer quickly and I got full asking price to 1st viewer. Support through process was truly amazing. Michele the sales progressor delivered professional and friendly updates during the very difficult transaction I can’t thank these girls enough and have already recommended them to a friend. Nothing was too much trouble and I’m so grateful for all their hard work and commitment

Vicki · 24 September 2020

Agent replied · 23 December 2024

Good afternoon Vicki, Thank you for taking the time to write this glowing review about Jade and Michele. They are both great assets to our team and I'm sure they will be delighted by your kind words. Kind regards,Danielle

5/5

Trustpilot

Ask for Dani at Ramsgate -- 5 stars

Dani in their Ramsgate office has been so helpful. My father and I had been looking for properties for some time and had a bad experience with a number of estate agents -- shoddy offices, aggressive sales, slow communication. Dani at Wards Ramsgate was totally the opposite. So prompt and helpful -- always ready to speak on the phone, answers emails quickly, gives great advice (in layman's terms!) about the steps one needs to take in what's a v. confusing process for a first-time buyer. She's been a godsend. If I ever sell the place I'm currently buying I'll do it through Wards' Ramsgate branch.

Christopher · 19 September 2020

Agent replied · 23 December 2024

Good afternoon Christopher, Firstly, thank you for taking the time to leave such a glowing review, especially about Dani in our Ramsgate office. We are pleased to hear that she was able to assist you and your father in your property search. I will passing on your comments to the Ramsgate office, where I'm sure Dani will be delighted by your kind words. Kind regards,Danielle

5/5

Trustpilot

Received amazing customer service and care!

Received amazing customer service and care from the Ramsgate branch of Wards. Maria Byrne was the agent responsible for helping me find a new property and she couldn't have worked harder. Mine was an unusual situation, but Maria did not let this phase her and she worked relentlessly on my behalf to secure the tenancy for me. She was also on hand to provide advice and information about the local area. I cannot express enough how positive this whole experience was for me. Thank you Maria - Wards are lucky to have a staff member like you!

Julie · 13 September 2020

Agent replied · 23 December 2024

Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks,Wards of Kent

1/5

Trustpilot

Out and out shabby service

On 7th September I booked a viewing of a rental property in Greenhithe, Kent advertised by Wardsofkent.There was no photo of the bedroom and I was told someone will go to the property later that day, take the photo and let me know. I rang a couple of times and there was still no news of photo but each time I was told my booking was still there. On 9th September I spoke to Marina first thing in the morning. She told me she would call me in an hour's time. She did not so I called the number again after 2 hours. This time she said she was out doing viewings and she was running late. I told her I hope she would not forget to call she said she would not. I did not hear back. I called again at 3pm and this time I spoke to Sunil who said there is still no photo available but yes my booking at 11am the next day was still in the diary. I told Sunil we were travelling a long way to view the property; my daughter  from Hastings and me from London. That our 11.30 viewing was cancelled and I asked if this viewing could therefore be moved to 11.30. He said that would depend on whether they could contact the tenant. He asked me if I wanted to cancel the booking to which I said no and that we would be there at 11.00am the next day as planned. Got to London road, Greenhithe as per plan and called the agency. Person who answered the phone said she didnt know why no one let me know that the viewing was cancelled. I said I was very dissatisfied with the service and she said she was sorry. I was very tempted to go the agency and tell them exactly how I was feeling about the service we received but decided against it mainly because of Covid restrictions but also because it was more important to give the time to write this review instead.

Farzeen · 12 September 2020

Agent replied · 23 December 2024

Dear Farzeen HuqThank you for your review, we are sorry to learn of your concerns and have now investigated the events. The branch planned to take a bedroom photograph when they were due to attend the property the following Saturday therefore it was unfortunately not available when you requested it. Marina advised you that she would call you back, but unfortunately was severely delayed on her appointments and did not return to the office until late. We apologise for not returning your call on that day. We were regrettably unable to confirm your viewing appointment as the tenant had not responded and would only allow viewings when at home. You informed our staff that you were in the area for the day attending other viewings and they were still hoping to be able to accommodate your requested viewing at the later time. We are sorry that this was not possible and for any lack of clarity in confirming that we had been unable to confirm the appointment with the tenant in any event. If you have not yet found a suitable property, our staff will be pleased to continue assisting you. Kind regardsWards of Dartford - Lettings

1/5

Trustpilot

Dubious, untrustworthy and zero integrity. Please avoid!

Avoid this dubious, untrustworthy and awful company at all costs. Wards took an alternative offer to a seller after I had instructed solicitors following acceptance of my offer. I should have known they use dubious tactics after I offered the full guide price and Wards quickly suggested the seller needed more money, despite the fact we were the only offer being considered. Following acceptance of the offer, I was asked by Wards to instruct the solicitors they recommended (they receive a referral fee) at the earliest opportunity. Two days later, Wards called and informed me they had taken another offer to the seller, bypassing our sale agreement and demonstrating a complete lack of integrity. The alternative offer was accepted, the sale fell through and I am currently out of pocket as a result of a desperate clamber to boost a senior managers commission. If you want to sell your home, please use an alternative firm to ensure that your home is being sold by people with a moral compass. If you want to buy a home, please avoid going through Wards, as they simply can’t be trusted.

Simon · 15 December 2025

5/5

Trustpilot

Kim has been a God sent

Kim has been a God sent! Without her perseverance and “can do” attitude, the whole chain would have fallen apart.She is a true professional. It is evident that she loves her job and she loves her clients to the point where she strives to keep everybody informed not just by emails but she adds that personal touch by making phone calls to update and reassure us that all will be well in the end. She is relentless in her efforts to resolve every problem for all the clients involved. She does all of this cheerfully and professionally.I run to pick up the phone when I see her call because I know hope is not lost and she is winning on our behalf. When she was on holiday, she was greatly missed, nobody else could fill that massive gap, I was counting the days knowing and saying that when Kim returns she will kick the doors down and she did kick the doors down.KIM IS AN ASSET TO WARDS SHE DESERVES A MEDAL!!MY DAUGHTER SAYS KIM IS SPECTACULAR AND SHE SURE IS.I can’t thank you enough Kim God bless you.

Hilda · 26 August 2020

Agent replied · 23 December 2024

Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks,Wards of Kent

5/5

Google

Wards made the process of buying my first home easy. They supplied all advice and guidance needed. Once we had our offer accepted we were allocated Jodi Wyncoll as our sales progressor. Jodi was fantastic, she was always contactable and made sure the sale went smoothly. Any issues that arose, she was straight on it and helped get a quick resolution. She was very polite and knowledgeable.

David · 25 October 2022

Agent replied · 24 October 2024

Hello David, Thank you for leaving us your feedback! Many thanks, Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Our experience with Wards has been…

Our experience with Wards has been fantastic. Renting a property has been quite challenging with many people wanting to move during these times however thanks to Alex Lewis we managed to find our dream house. I cannot speak highly enough about Alex who was been incredibly helpful and supportive. His professionalism, dedication and "going above and beyond" ethic is exemplary.We cannot express how much we can recommend him. He has been absolutely faultless to this point so we have high hopes for the rest of our journey!Thank you Alex and Wards!From two very excited and grateful new tenants,Iulia & Ionut

Iulia · 21 August 2020

Agent replied · 23 December 2024

Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks,Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Positive and happy experience using Wards.

This is our first experience of selling a property using an Estate Agent. For us, it has been an unexpected, nice surprise. From the beginning, Wards offered a different approach, whereby their main priority was finding us our next dream home. Abbie Robertson has been excellent throughout the process, finding out exactly what we were looking for and then going about finding us it. Her and the team, then went about ensuring our house found it's soon to be, new owner efficiently and quickly, in order to make the process a success. Throughout this period of time, we have been really impressed with all of the team, especially Abbie, as they have worked really hard to make things run as smoothly as possible. We are hopeful of a positive outcome for all. Many thanks.

Eleanor · 19 August 2020

Agent replied · 23 December 2024

Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks,Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Highly recommend for buying and selling

We used Wards and their team for the purchase and sale of our new property and are very happy with the results. Holly Smith was excellent in keeping us up to date with new properties on the market and connecting interested buyers with our property. Special thanks also goes to Vicky for assisance with getting our property to Market and Mark Boyle for managing the process from start to finish and keeping everything moving during lockdown.Our progressor Tina Styance kept us up to date with the progress of all elements on our sale and purchase and deserves extra special thanks for answering many many phone calls in the last few weeks to finally exchange contracts.I would highly recommend Wards to anyone looking to buy or sell property and they would be my first phone call in the future if we ever wish to buy or sell property again.

Isobel · 17 August 2020

Agent replied · 23 December 2024

Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks,Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Wards, New Ash Green, Kent

We highly recommend Jade and her team. Not having moved house for 23 years we were a bit rusty on how the whole things works in the internet age! Jade at all times explained things clearly, was always contactable, always positive and knowledgeable. Moving house is indeed as stressful as people say - we had forgotten that too - but we have nothing but good memories of our interaction with Jade and the team. A wonderful service.

Stephen · 28 April 2021

Agent replied · 23 December 2024

Thank you for taking the time to leave a review. Best wishes,Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Excellent Service

My partner and I recently moved out into our first rental property, and from start to finish the process with Lee from Wards Lettings in Ashford was fantastic. He was really polite, helpful and friendly and we couldn't have asked for a better advisor. I had quite a few questions being the first time we have rented, and he was always happy to help and answer my questions. Thank you for giving us such a great first experience!

Shona · 30 January 2021

Agent replied · 23 December 2024

Thank you for taking the time to leave a review. Best wishes,Wards of Kent

5/5

Google

We recently purchased a house with Wards Dover. Really impressed with the service. A special thanks to Louise in the progression team who supported us through the whole journey. She was so friendly, helpful and helped push everything through. We couldn't have asked for better support.

Kirsty · 25 July 2025

5/5

Trustpilot

Amazing service from Jodie and Prateek

Jodie and Prateek was absolutely great, Jodie was very polite, helpful and professional over the telephone booking our viewing appointment, following up and helping me with the process. Prateek showed us around the property and informed us with everything we needed to know while being friendly and professional. Thank you to both of you we had a very pleasant experience!

Lisa · 3 June 2023

Agent replied · 23 December 2024

Hi Lisa,Thank you for leaving a review! It's fantastic to hear how positive your experience with our team has been.Best wishes,Wards.

5/5

Trustpilot

Excellent service and support

Wards made my purchase seamless and painless and I can't thank the team enough for their responsiveness and professionalism. I would highly recommend this practice to navigate you through the process. Thank you very much to Nick, Chris, Freya and team.

Deirdra · 25 July 2024

Agent replied · 23 December 2024

Hello Deirdra,Thank you for your lovely review! We are thrilled to hear that your purchase went seamlessly. Your kind words about our team's responsiveness and professionalism mean a lot to us. Nick, Chris, Freya, and the team are delighted to have been able to assist you. We truly appreciate your recommendation and look forward to helping you again in the future.Best regards, Wards

5/5

Trustpilot

We purchased our property via Wards

We purchased our property via Wards. Very happy with their professional service, particularly Maria Meddings who was the only person keeping us updated with the process. Would also like to mention Olly and Lucy at the local branch.

Phil · 13 October 2025

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Wards's Google reviews

Questions about Wards Dover

How many reviews does Wards Dover have?

Wards's Dover office has 2,131 reviews across two platforms: 186 on Google, 1,945 on Trustpilot (across the whole business).

What is Wards Dover's rating?

Wards Dover is rated 4.7 out of 5 across all 2,131 reviews, and 4.4 out of 5 on Google from 186 reviews.

Where is Wards's Dover office?

Wards Dover, 8/9 Cannon Street, Dover, CT16 1BY, CT16 1BY.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.