Every review we hold for the Coventry office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleI was referred to Reed Rains Coventry by a friend, and I am so glad that I chose to use them to sell my house. I spoke to Neil initially, and he was incredibly helpful and knowledgeable. He gave me an honest and realistic assessment of the market, and he helped me to set a price that was fair and attractive to buyers.
I live 120 miles away from Coventry, but Neil and Cheryl made the process very easy for me. They were incredibly proactive and communicative, and they kept me updated on every step of the way. They were also very successful in coordinating with me and the buyer, and they made sure that the sale went through on time and as planned.
I would highly recommend Neil and Cheryl at Reed Rains Coventry to anyone who is looking to sell their house. They are a fantastic team of estate agents who are dedicated to providing their clients with the best possible service
Anil · 11 November 2023
Agent replied · 10 November 2024
Thank you for using my firm .
★★★★★ 5/5
GoogleI was recommended Neil and I was not disappointed. Trying to sell my parents house in a city I haven’t lived in for 30 years when I now live 100 miles away was not going to be easy, but Neil (along with Cheryl) managed the process brilliantly. His knowledge of the market meant lots viewings and offers within days of it going on the market. They qualify all offers and share their opinions on which to consider / accept. It wasn’t a straight forward sale (not sure there is such a thing), but both Neil and Cheryl were incredibly proactive and communicative to keep the process moving forwards. I would highly recommend Neil and his team at Reed Rains Coventry.
Ruth · 11 November 2023
Agent replied · 10 November 2024
Thank you for using Reeds Rains Coventry.
★★★★★ 5/5
GoogleWe have just sold our second property with the help of Neil, Mandy and Cheryl, the Reeds Rains Coventry team who made everything so easy. After the initial valuation, which was discussed with Neil, a price was set. Advertising attracted many viewers and very quickly a buyer. When we accepted the buyer's offer Neil advised us that Reeds Rains would stay in the background to monitor and liaise with Solicitors until the final settlement. Everything was completed in a professional manner. We would certainly deal with and highly recommend Reeds Rains Coventry.
Jane · 11 November 2023
Agent replied · 10 November 2024
Thankyou again for using Reeds Rains Coventry .
★★★★★ 5/5
GoogleI had a great experience with Neil and Mandy at Reeds Rains Coventry, communication was great and they made selling my house as easy as possible and were always on hand to answer questions or queries. Thank you!
Kate · 10 September 2026
Agent replied · 10 October 2026
Many thanks Kate - we hope you are very happy in your new home .
★★★★★ 5/5
GoogleSpecials thanks to Neil and Mandy for their non stop work and effort with what should of been an easy sale but didn’t turn out to be, thanks again
Ian · 3 November 2025
Agent replied · 23 December 2025
Thank you Ian.
★★★★★ 5/5
TrustpilotReeds rains in Bamber bridge was…
Reeds rains in Bamber bridge was absolutely brilliant and supportive throughout. When I viewed the property I noticed there were a few people viewing the property and I didn’t think I’d get it so was amazed when Tim rang to say I had got the property. Everyrhing ran smoothly and Tim kept me updated throughout. Thanks Tim
Mark · 10 December 2024
Agent replied · 29 December 2024
We are so pleased to hear that you had a positive experience with our team. We strive to provide exceptional service and we are thrilled that Tim was able to help you secure the property. We appreciate your kind words and we are committed to continuing to provide our clients with a smooth and supportive experience.
★★★★★ 5/5
GoogleReeds Rains Estate Agents offer a very professional service. Neil knows the market well and doesn’t give over priced valuations in order to get the work and from advertising and dealing with prospective buyers you can be certain you will get viewings and appointments to view are always kept due to their confirmation of appointment system they have in place. Not once did I get any time wasting viewings they were all genuine. I also appreciated feedback being given every time, I never had to go chasing for it. I also particularly valued Neil’s input in supporting the sale of my home by providing documentation for the various parties to sign (it was not your normal run of the mill sale)and his commitment to me as the seller and to the buyer was second to none. I also appreciated the work Mandy did in the office to support the sale and appreciated the fact that when I called the office she was very efficient to pass on messages and knew who I was and the property being sold and what was going on to answer queries. All told an excellent service and I would strongly recommend Reeds Rains.
Linz · 1 October 2025
Agent replied · 22 October 2025
Thank you again for your review and I am delighted that you were so happy with our service - Kind Regards Neil.
★★★★★ 1/5
TrustpilotOverall an awful experience
It started off great, we rented a house in huddersfield through them and they were responsive and helpful until the person originally dealing with our move went on holiday. Then our move was transferred to emma, which again started off great however, she started to make us feel like an inconvenience whenever we called and asked for updates as it was getting close to our move date and things were not ready. Admittedly it was a quick move but we were told it was no problem. However, by the day of our move we still had no paperwork or keys despite the fact we were told we would have them by the day before at the latest, which was then changed to midday on moving today however we did not get the keys until 5pm which caused us a lot of stress and inconvenienced us a lot as we had people waiting to help us move so we just had to wait all day. When we went to the office on moving day to speak to Emma as she was just brushing us off on the phone, her attitude was awful and she was clearly irritated by us being there. She also went back on herself saying she never said the keys would be ready by this point, which was a blatant lie. She did not care about us or our move at all and I think that is what bothered me the most.Some of this may have been down to them having a new system, which I was sympathetic and understanding about at first. However, Emma's poor attitude and the fact she just didn't care made me become annoyed more quickly than I usually would have. Also, due to the new system they sent me someone else's tenancy agreement which included the tenants and landlords personal details, which must be major violation of privacy laws and made me feel insecure about the privacy of my information. When I brought it up to them they brushed it off like it was nothing. However, despite all of this, there was one positive experience which was all the handlings we had with Ben. Ben took over after Emma went home and he was kind, reassuring and caring, made us feel a lot less stressed and annoyed, as he actually explained why it was taking so long and what he was doing to speed it along a bit. He was a breath of fresh air after such an awful day.Overall I would not use this estate agent again. The staff need to work on keeping information private and attitudes towards tenants however, Ben was amazing and a saving grace that day.
Chloe · 15 September 2023
Agent replied · 23 October 2024
Hi Chloe,We're truly sorry to hear about the difficulties you encountered during your move. To gain a better understanding of the situation I have sent you a request for more information so that we can look into this further for you. This request will come directly from Trustpilot.Regards,Reeds Rains
★★★★★ 5/5
TrustpilotFabulous service
Katie and the Team on the Ormeau road have kept me updated throughout the process of selling our house. The app is great at keeping you updated. All very professional. Would thoroughly recommend
Eilish · 26 September 2026
Agent replied · 10 October 2026
We are so pleased to hear about your positive experience with our team and the app. We appreciate you recommending our services; it means a lot to us!
Regards,
Reeds Rains
★★★★★ 5/5
TrustpilotHighly Recommend, great and supportive
My experience has been great with Reeds Rains, from first speaking and organising things with Andy, to Roy carrying out viewings, and Kathleen and the team helping me through the selling process. Highly recommend Reeds Rains.
Shaun · 15 May 2026
★★★★★ 5/5
GoogleNeil was absolutely great with the sale of my Grandad's house. His quote was accurate with regards to what we sold the housse for, and he helped us secure a buyer within two weeks. He also kept us in the loop with progress from the buyer's side throughout the process and just generally answered any and all questions I had. I would definitely use him again!
Rachel · 13 June 2024
Agent replied · 10 November 2024
Thank you Rachel for using our firm and Thanks for the kind review.
★★★★★ 5/5
TrustpilotAlmost completed a rental with…
Almost completed a rental with Pemberton branch, due to sign contracts and collect keys to our new home this coming Friday! The help, support and advice from the staff has been phenomenal! We have rented with three Estate Agents over the past 13years, and to say that Reeds Rains have done a Great job thus far is understating their efforts. All the Staff are friendly, approachable, kind and respectful. Which is Lovely, especially when it comes to filling forms in online when you're not a confident computer user of a certain age! We have been being looked after by Kayleigh and Jessica, mostly, they have been exceptional. Thank you, So Much, to All at the Pemberton Branch, Kayleigh, Jessica and Lewis, we can't wait to finalise on Friday, and pick the keys up to our new home. You're doing a Fab job, which is Very Much Appreciated!! Lindi Langley + Kevin Halton. 🤩x
Lindi · 12 March 2025
★★★★★ 1/5
TrustpilotSlumlord! No valid GSR for over 2 months!
Poor property management and lack of experience and/or under qualified staff across the agency. Slum landlord or ‘slumlord’ of current property who neglects and breaks every clause he’s bound by in the tenancy agreement. Left me and my family with young children without valid gas safety certificate for over 2 months, considerably a major breach of his and the agents legal duties. Reported to the HSE, to which the agent finally got in touch to arrange this to be carried out. To little too late in my opinion as this could have disastrous consequences. Gas safety certificate flagged a repair that needs to be carried out on the boiler, does not stop the boiler from working but the landlord immediately stated ‘if the tenant wants this repaired he needs to get this done at his own expense’ to which I stated that I was not paying for any part of the boiler to be repaired if this is required as it is simply not my fault or responsibility it is down to poor maintenance on the landlords behalf, landlord then stated that any repair to the boiler would be taken from my deposit. A void and ridiculous statement to make as anything to do with the boiler is his responsibility as per the tenancy agreement. Landlord is a tyrant and the agent supports his ludicrous comments and dictator behaviour.
Josh · 6 August 2023
Agent replied · 23 October 2024
Hi Josh,We sincerely apologize for the distressing situation you've encountered during your tenancy. We take your concerns seriously and are committed to addressing them.To thoroughly investigate this matter, we will be sending you a Trustpilot request for more information.Regards,Reeds Rains
★★★★★ 5/5
TrustpilotReeds Rains have achieved my sale with…
Reeds Rains have achieved my sale with patience & good humour in a difficult period in the housing market. The staff have been friendly, helpful & professional, whilst taking my wishes into account. Strongly recommended!
A.Denny · 7 September 2026
Agent replied · 22 September 2026
We're so pleased to hear our team's patience and good humour helped achieve your sale during a challenging market period. We always aim to be friendly, helpful, and professional while prioritizing your wishes. Thank you for your strong recommendation!
Regards,
Reeds Rains
★★★★★ 5/5
GoogleReed rains in Coventry has helped me to sell my house. Neil,Mandy and Cheryl were always very helpful. Chased the potential buyers for updates and helped negotiate the final offer. They were also staying on top of progress with buyer as well as their and mine solicitor. Emails were responded to very quickly, usually within the same day. Couldn't find any faults during the whole process and would definitely use them again in the future. Patricia
Patricia · 11 November 2023
Agent replied · 10 November 2024
Many Thanks for using my firm.
Best Regards Neil .
★★★★★ 1/5
TrustpilotCompletely useless!
Completely useless!! Extremely frustrated with the Chapel House, Newcastle branch ..Reed Rains have let our property allegedly to 2 adults & 1 child but there are (many) more people in the house than stated. I consider this a breach of contract. Reed Rains have thrown it back to ourselves claiming they’ve completed their side of the agreement, REALLY!! What they mean is we’ve got our money so we aren’t interested in the slightest about your property. I wouldn’t neither use nor recommend Reed Rains to anyone. The worst customer service I have ever experienced. Run don’t walk to another estate agents A little advice and assistance would of been greatly appreciated!
Tracy · 13 July 2023
Agent replied · 23 October 2024
Hi Tracy,Thank you for providing feedback. I am sorry you feel the service we have provided has not been to the standard you would expect. I can assure you that all relevant checks where done on the prospective tenants, and we can only act on the information we are provided regarding who will be living at the property. I understand your complaint is still ongoing and will be replied to within the allocated time as set out within our complaints procedure. Regards,Reeds Rains
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery good professional service and a…
Very good professional service and a friendly team which made our buying and selling process very simple. The photos they took of the house were excellent quality which helped generate a strong interest in the property.
Peter · 26 August 2026
Agent replied · 22 September 2026
We're so glad our professional service and friendly team made your buying and selling process simple. We appreciate you highlighting the quality of our photos and their impact!
Regards,
Reeds Rains
★★★★★ 4/5
TrustpilotHands held through the full sale of the…
Hands held through the full sale of the house, prompt service, communication at all the stages of the sale of the house cannot complain and the full process stress free !!
Colin · 26 September 2026
Agent replied · 10 October 2026
We're so happy to hear that our team provided prompt service and clear communication, making your house sale stress-free. We appreciate your kind words!
Regards,
Reeds Rains
★★★★★ 5/5
TrustpilotWhat an excellent service!
The York branch Rains Reeds have gone above and beyond for our move. The whole process was smooth, they kept us updated every step of the way and looked after us moving into our first new home. My partner and I moved from Kent into York, and due to other issues we were unable to collect the keys on time. The team, Sophie, Tom & Emma, made sure we got into our lovely new home, and especially a big thank you to Tom for all the help! These guys deserve so much more than just a thank you. Would highly recommend the service and these lovely individuals. Thank you so much.
Kelly · 27 June 2023
Agent replied · 23 October 2024
Thank you! Will pass on this amazing feedback to the branch :)
★★★★★ 3/5
GoogleI was going to use this Esate Agents they was helpful until I told them we not putting the house on the market until February. They said they will not come to my house until February as he didn't want to waste his time.After that commit I will not call them in February as I don't want to waste his time. Reeds rains you have lost a sale.
I will book a different Esate agent.
Melena · 15 October 2025
Agent replied · 22 October 2025
Thank you for your review and naturally I am disappointed to read the comments. I understand you contacted my office on the 23rd September and I have tried to contact you multiple times since then to arrange a time for a valuation meeting. We finally managed to have a telephone conversation on the 9th October and you explained that your plans may have now changed, and you were not planning on marketing your property until the spring of 2026. I believe I explained that my diary Is normally pre booked 2/3 weeks in advance and that this was not a problem and I could book you in for a future date of your choice. In view of your desire to market next Spring and my current workload I believed you were quite happy with my response. I understood you were going to check availability with your partner and come back to me for a late October /Early
November booking.
I am very sorry if any of our conversation lead you to think I was not interested in your future business as this was certainly not my intention. Had I known either during our conversation or thereafter(until the point of reading this review today ) that you were unhappy with the information provided, I would have been only too happy to of further clarified.
As we offer a No Sale No Charge fee structure and as the free of charge valuation meetings generally take around an hour, I am afraid we do work on a first come first served basis with valuation meetings but ultimately my diary does become very busy at times.
Once again, I am sorry to have lost your future business but wish you every success with your home move next year.
Kind Regards
Neil S. Price (FNAEA)
Franchise Managing Director
★★★★★ 1/5
TrustpilotWe use Reeds Rains to manage our…
We use Reeds Rains to manage our properties and they are dreadful. Had a major issue with one of the properties as it was allegedly inspected and was in a filthy state with flooring ripped up & no bath panels but was deemed in a good condition. There were at least 60 bin liners thrown in the garden and has cost us a fortune removing it all. We have been paying a management fee for non management . They are very good at over charging for small jobs doing and pass the buck if they’re is a problem. The problem is with head office in Southampton and no reflection on the local office & staff
Elaine · 22 June 2023
Agent replied · 23 October 2024
Hi Elaine,Thank you for your comments and we are sincerely sorry that you feel you have not received the level of service you have been expecting. We strive to deliver excellent customer service and would be keen to learn more about how we can improve our service for you. Please feel free to contact us on 01422348989 so we can attempt to resolve your issues as soon as possible and rebuild our previously positive working relationship.Regards,Reeds Rains
★★★★★ 1/5
TrustpilotMost useless company award 2020/2023
One of the most useless companies I have ever had the displeasure of dealing with. Almost every single member of staff we have spoken to about various issues have been so dismissive and dim witted that their answer to us not having a functioning washing machine for 3 weeks, was “well can’t you use a dry cleaners?” In an area where the closest one is over 15 miles away and closes before we can finish work meaning we could only do washing between their slim to nine weekend hours.We got that little “hiccup” out the way and thought thank god we don’t have to deal with them again… until a mass leak in the building has ruined most of the bathrooms, ours included and wouldn’t you know it. Ours is the only one AFTER 2+ YEARS. To still not be done. There is damp. Mould. The floor is literally soft and rotting. There are silverfish now taking up residence in the soaked flooring and the bathroom smells like damp. (Oh and we know now thanks to the builders showing us the upstairs bathroom they done, that there is no water proofing what so ever in the bathroom so it will keep getting worse until we fall through the sodding floor. We have told red rains about this on what must be over 12 times so far and they have done 0 about it :) once again I could imagine their response would be along the lines of “well there’s a seaside 30 miles away, why don’t you just use that”. Again. Words cannot describe how useless they have been and at this point in time we are considering just taking legal action thanks to the 4 visits we have had all saying “oh that’s bad, I’ll inform my manager” 😂 like that will do anything. Useless.
Scott · 26 May 2023
Agent replied · 23 October 2024
Hi Scott,I'm sorry to read your review, if you could please provide us with more information so that we can look into this matter for you. The request will come from Trustpilot.Regards,Reeds Rains
★★★★★ 5/5
GoogleIt has been a pleasure to deal with such a professional and friendly company. Neil and Mandy made selling our house a quick and easy process.
Joe · 10 October 2025
Agent replied · 10 October 2026
Thank you Joe and all the very best.
★★★★★ 5/5
TrustpilotRebecca,who conducted the viewing ,was…
Rebecca,who conducted the viewing ,was extremely professional and helpful and very personable.
We appreciated that she made us feel comfortable throughout the whole process.
A credit to your company,
James · 24 September 2026
Agent replied · 10 October 2026
We're so glad to hear that our team member provided such a professional and personable experience, making you feel comfortable. We appreciate your kind words.
Regards,
Reeds Rains
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.